Kat krabt kop open, ten einde raad.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:38

ja de jeuk is dan wel weg helaas tijdelijk, tis een heel lastig probleem ik heb bij die van mij wel het iodee dat het aan vlooien ligt hoeft er maar een te zijn dus weer vlooienmiddel gegeven.

Sjintoo

Re: Kat krabt kop open, ten einde raad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 09:21

Wij hebben ook een kat met voedselallergie gehad. Wij gaven haar gekookt paardenvlees en cottage cheese. Dat was zowat het enige wat ze verdroeg. En hier deed ze het dan ook heel erg goed op.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 09:26

Dit hadden wij ook met een kat, en dit bleek ook een voedselallergie te zijn. We hebben nu eindelijk een voer gevonden waardoor hij geen jeuk meer heeft :) Maar zodra hij maar 1 brokje van ander voer krijgt, zit hij alweer onder de plekjes door het krabben ..

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:31

Oehlala, het blijft super lastig. Ik geef haar nu kipfilet rauw en hypo allergeen voer.
Ik weet niet (vermoed het wel) dat de kip teveel eiwit bevat? Maar daardoor eet ze nu wel het ha voer gelukkig. Nu geef ik haar een week alleen die brokjes om te kijken wat er gebeurt. Ze is nog veel kaler geworden. Dat is ook koud voor d'r.
De prednison spuit lijkt niks te hebben gedaan :(

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:32

Flowery schreef:
Dit hadden wij ook met een kat, en dit bleek ook een voedselallergie te zijn. We hebben nu eindelijk een voer gevonden waardoor hij geen jeuk meer heeft :) Maar zodra hij maar 1 brokje van ander voer krijgt, zit hij alweer onder de plekjes door het krabben ..

Welk voer geef je?

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:40

Freya6 schreef:
Flowery schreef:

Welk voer geef je?

Hij krijgt nu deze:
https://www.ranzijn.nl/ecostyle-vitaals ... rMOXrLhDIU

Geen idee of het speciaal voer is, hij reageert er in ieder geval erg goed op :)

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:25

Oja, dat is met lage eiwitten zie ik, wat meestal het probleem is. misschien probeer ik die als de hypoallergeen op is.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:16

Freya als je wil kijken of huidproblemen beter worden door ander voer moet je dat minimaal 6-8 weken volhouden, een weekje hypoallergeen voer geven heeft geen zin. Of was je daar al mee bezig?

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:35

Nadeel van hypoallergeen voer vind ik dat er allerlei toegevoegde stoffen in zitten en er al bij voorbaat van uit wordt gegaan dat eiwit de boosdoener is. En dat terwijl katten, als ze al een eiwitallergie hebben niet voor elk eiwit allergisch hoeven te zijn. Het kost wel wat tijd en moeite om e.e.a. uit te sluiten omdat je alle soorten zeker 6 weken uit moet proberen. Met KVV kan dat wel.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:58

Careano en Emma :)
Ik heb al heeel veel geprobeerd, steeds idd 6 weken. Zie vorige posts.
Ik was al bezig met hypoallergeen maar ze wilde het niet eten. Nu ga ik het even doorvoeren de komende weken. Ze lijkt al wel iets rustiger.
Vers vlees heb ik ook geprobeerd, maar kreeg ze op den duur ook weer jeuk van. Vanwege de rund die daarin zat.
Wellicht ga ik na dit voer weer over op vers vlees. Daar was ik in de zomer toen mee gestopt vanwege niet goed kunnen houden en vegetarische keuken hier. Succesvol overgestapt op brokjes toen, ging helemaal prima totdat er nét wat ander voer werd geleverd wat weer triggerde en sindsdien een ramp is met alle voer die voorheen wel goed gingen.

Het kan ook nog liggen aan het feit dat ik vis voerde, schijnt ook niet goed te zijn hoorde ik later. (vis in brok)

Ik kijk nu ff dit een aantal weken aan. Nu ze het eindelijk eet.

Weten jullie of af en toe en een stukje kipfilet kan of niet? Leek mij vrij neutraal, maar misschien teveel eiwit?

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 23:21

Rund en kip staan juist bekend als soorten waar katten vaak allergisch op reageren. Lam volgens mij ook, maar dat weet ik niet zeker. Als uitsluitingsdieet kun je ook beter niet meer dan een vleessoort tegelijk voeren, dus geen mengsel van verschillende vleessoorten. Liefst beginnen met iets dat je kat nog niet eerder gegeten heeft. Gaat dat goed dan na 6 weken een tweede soort introduceren enzovoorts. Zelf heb ik op voerwijzer.com veel waardevolle informatie gevonden.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 23:30

Erg herkenbaar, onze kater heeft dat ook gehad en heeft hetzelfde traject doorlopen....Die van ons bleek allergisch voor vlooien. Hebben toen van de dierenarts speciaal soort anti vlo middel van Advantage gekregen. Hiermee is het inderdaad over gegaan.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 19:17

Het blijft super lastig!
Nou eerst maar 4-6 weken de hypoallergeen. En vlooien onder controle houden.
Dan zie ik wel verder, of ga naar een holistisch dierenarts.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:12

Mee eens. Een holistisch dierenarts lijkt me ook een goed idee.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 17:05

Oh oh oh het blijft een ramp hier,
Ze jeukte en likte wat minder de laatste tijd, maar het lijkt weer toe te nemen.
Ze staat nu 2 weken op hypoallergeen voer wat ze nu goed eet.

Ben ten einde raad zo ongeveer. Wat zou een holistisch DA nog kunnen doen volgens jullie?
Homeopatische druppels helpen niet.

Er was iemand die me een pb stuurde over een bioresonatie apparaatje, maar ik ben die mail kwijt. Zou je me nog eens willen pb-en?

ps. zou een telefoonmast en hoogspanning wat kunnen zijn? Die staan op minder dan 100 m....

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 17:11

Sjintoo schreef:
Wij hebben ook een kat met voedselallergie gehad. Wij gaven haar gekookt paardenvlees en cottage cheese. Dat was zowat het enige wat ze verdroeg. En hier deed ze het dan ook heel erg goed op.

Waar koop je gekookt paardenvlees?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 20:19

Op diverse websites kun je paardenvlees bestellen (vaak per kg), dit kan je dan zelf koken..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:07

Je heb een pb.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 13:49

Hoi,
Ik zit met een kat met hetzelfde probleem, waarschijnlijk allergisch aan vlooien maar die heeft ze nu niet meer, maar blijft irriteren, krabben en haarloos worden.
Ze heeft al meermaals een anti vlooien en allergie spuit gehad van de dierenarts, maar helpt niet.

De eerste maal dat ze dit had werd ze behandeld door een andere arts en was het gelijk weg, maar nu niet. Jammer genoeg weet ik niet wat het middel is dat de eerste gebruikte.

Goed voer heeft ze al, ook speciaal voor huid en haar etc.
Ga ik best (nogmaals) naar de dierenarts of kan ik zelf iets doen? Ze laat er niet goed aankomen, dus dat is wel een probleem.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 04:39

Hoi ik had blaasgruis voer en tijdens dat voer is ze bij mij weer helemaal volgroeid op haar kont

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:30

Ze was pas een jaar toen ze het kreeg dus lijkt me sterk. Maar valt te proberen natuurlijk.

Nu een cortisone zalf meegekregen, 3 dagen proberen, hopelijk maakt dat een verschil.

plukje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:04

Ik heb ook een kat gehad met zulke allergieen.
Deze bleek niet tegen Kippenmeel te kunnen. Dit zit in bijna alle brokjes voor katten.
Ook in de zakken met vis en rund maak zit vaak kippenmeel.
Ik ben toen Purina One met Rijst gaan voeren, daarna heeft de kat nooit mee kale plekken gehad.
Zonder medicijnen is het toen altijd goed gegaan.
Maar het blijft altijd opletten wat je zo een kat geeft, 1 verkeerd snoepje kan al jeuk geven.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:51

Misschien kan ik wel voer vinden dat beide is, voor zowel blaas geruis als met rijst. Alleen rijst voor een kat, vind ik zo raar. Ze is er ook echt pas mee begonnen na vlooien, en er dus 1x van af geweest en nu niet meer (wel van de vlooien).

Ze zou nu goed voer moeten krijgen, ik ga eens checken of daar dat kippenmeel in zit.

Verder krijgt ze van dat vlees uit pot, maar of ik ze dat nu een week wel of niet geef maakt niet uit. Maar daarnaast krijgt ze niets, dus zou niet meteen met iets anders van voer in aanraking kunnen komen gelukkig.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:42

franka75 schreef:
Hoi ik had blaasgruis voer en tijdens dat voer is ze bij mij weer helemaal volgroeid op haar kont

Dit zou bij die van mij ook wel eens het geval kunnen zijn. Ze 'lekte' laatst urine.
Ga ik zeker onderzoeken, gek dat de DA dat niet heeft gezegd.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:44

plukje001 schreef:
Ik heb ook een kat gehad met zulke allergieen.
Deze bleek niet tegen Kippenmeel te kunnen. Dit zit in bijna alle brokjes voor katten.
Ook in de zakken met vis en rund maak zit vaak kippenmeel.
Ik ben toen Purina One met Rijst gaan voeren, daarna heeft de kat nooit mee kale plekken gehad.
Zonder medicijnen is het toen altijd goed gegaan.
Maar het blijft altijd opletten wat je zo een kat geeft, 1 verkeerd snoepje kan al jeuk geven.

Dit ga ik ook eens proberen, het hypoallergeen voer werkt niet hier namelijk.