Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Leffroi schreef:Wat betreft het stress geval, niet elk konijn is hetzelfde of snappen mensen dit niet? Was heus geen leuk gezicht hoor een konijn letterlijk dood zien gaan van de stress. En als een konijn pijn in de bek heeft, dan eet hij vaak ook niet. Vooralsnog zijn de symptomen vieze oogjes. Het eerst wat in mij dan op zou komen zijn ontstoken oogjes. Ik zou mijn konijn niet binnenstebuiten laten keren als het vieze oogjes heeft. Dan probeer je eerst een paar dagen de oogjes schoon te maken. Zit er verbetering in, dan weet je dat je goed bezig bent. Zit er geen verbetering in, dán pas zou ik overwegen om naar een DA te gaan. (Oja envoor dat daar weer over gevallen wordt, de vieze oogjes moeten het enige symptoom blijven)
Leffroi schreef:Wat betreft het stress geval, niet elk konijn is hetzelfde of snappen mensen dit niet? Was heus geen leuk gezicht hoor een konijn letterlijk dood zien gaan van de stress. En als een konijn pijn in de bek heeft, dan eet hij vaak ook niet. Vooralsnog zijn de symptomen vieze oogjes. Het eerst wat in mij dan op zou komen zijn ontstoken oogjes. Ik zou mijn konijn niet binnenstebuiten laten keren als het vieze oogjes heeft. Dan probeer je eerst een paar dagen de oogjes schoon te maken. Zit er verbetering in, dan weet je dat je goed bezig bent. Zit er geen verbetering in, dán pas zou ik overwegen om naar een DA te gaan. (Oja envoor dat daar weer over gevallen wordt, de vieze oogjes moeten het enige symptoom blijven)
Sorry dit is echt niet per direct waar, mijn voedster had vandeweek een doodsmak gemaakt waarbij er een tand was afgebroken en haar lip was doorboort, direct naar de da en bleek gelukkig mee te vallen, wel zat ze direct na thuiskomst weer te eten.Leffroi schreef:Wat betreft het stress geval, niet elk konijn is hetzelfde of snappen mensen dit niet? Was heus geen leuk gezicht hoor een konijn letterlijk dood zien gaan van de stress. En als een konijn pijn in de bek heeft, dan eet hij vaak ook niet. Vooralsnog zijn de symptomen vieze oogjes. Het eerst wat in mij dan op zou komen zijn ontstoken oogjes. Ik zou mijn konijn niet binnenstebuiten laten keren als het vieze oogjes heeft. Dan probeer je eerst een paar dagen de oogjes schoon te maken. Zit er verbetering in, dan weet je dat je goed bezig bent. Zit er geen verbetering in, dán pas zou ik overwegen om naar een DA te gaan. (Oja envoor dat daar weer over gevallen wordt, de vieze oogjes moeten het enige symptoom blijven)
Eoweyn_x schreef:Leffroi schreef:Wat betreft het stress geval, niet elk konijn is hetzelfde of snappen mensen dit niet? Was heus geen leuk gezicht hoor een konijn letterlijk dood zien gaan van de stress. En als een konijn pijn in de bek heeft, dan eet hij vaak ook niet. Vooralsnog zijn de symptomen vieze oogjes. Het eerst wat in mij dan op zou komen zijn ontstoken oogjes. Ik zou mijn konijn niet binnenstebuiten laten keren als het vieze oogjes heeft. Dan probeer je eerst een paar dagen de oogjes schoon te maken. Zit er verbetering in, dan weet je dat je goed bezig bent. Zit er geen verbetering in, dán pas zou ik overwegen om naar een DA te gaan. (Oja envoor dat daar weer over gevallen wordt, de vieze oogjes moeten het enige symptoom blijven)
Dat is dus niet zo. Een van mijn rammetjes vrat als een bootwerker, viel wel veel af vond ik op een gegeven moment, maar hij had gigantische haken.
Maar goed, wacht lekker af, wie weet zijn het de tanden of kiezen en groeien die straks in waardoor je abcessen krijgt. Ga vooral niet naar de dierenarts hoor.
En met die plakpoep, uitkijken inderdaad. Met het warmere weer op komst heeft ze zo maden. En dan zou ik dus wel naar de DA gaan.
. Kan nog niet geholpen worden daar hij stokoud is en wat hartproblemen heeft en wij hem nu met medicatie stabiliseren zodat hij geholpen kan worden. vrouwke schreef:eoweyn, wat kan jij door drammen.
Merk ik in meer topics.
Ieder doet het op zijn eigen manier.
Ts zal echt niet wachten tot het konijn bijna dood is.
Als ze ziet veranderen zal ze heus wel na de DA gaan.
Ts vertelde al dat het konijn niet meer aan de diarree is en geen poep meer aan de kont heeft.
Jij kan niet van een beeldscherm af zien hoe slecht/ goed het gaat.
Laat ts in haar waarde.
Eoweyn_x schreef:vrouwke schreef:eoweyn, wat kan jij door drammen.
Merk ik in meer topics.
Ieder doet het op zijn eigen manier.
Ts zal echt niet wachten tot het konijn bijna dood is.
Als ze ziet veranderen zal ze heus wel na de DA gaan.
Ts vertelde al dat het konijn niet meer aan de diarree is en geen poep meer aan de kont heeft.
Jij kan niet van een beeldscherm af zien hoe slecht/ goed het gaat.
Laat ts in haar waarde.
Nee, maar blijkbaar is het erg genoeg om er een topic over te openen. Doe dat dan ook niet. Ik heb het niet zo op mensen die zo makkelijk met (zieke) dieren omgaan en de dierenarts zoveel mogelijk wil vermijden.
Liever iets te bezorgd dan laks zijn.