Het slangentopic...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SharonIndezz

Re: Het slangentopic...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:50

denk anery aan de foto te zien..

enige nadeel van een grote bak is, dat ze zich misschien niet veilig voelt en ook niet wil eten... ze heeft iig schuilgelegenheden genoeg.. zou haar voor nu echt met rust laten.. ze komt vanzelf tevoorschijn als ze zich veilig voelt en/of honger heeft

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 23:08

Jep, anery/missing black. Ik heb er ook zo 1. Mooi kleurtje vind ik het [hoewel wildkleur m'n favoriet blijft].

Moet zeggen dat ik rattenslangen qua eten en stressniveau enorm makkelijk vind, die van mij hebben nog nooit een maaltijd overgeslagen. Daar hoef je je denk ik niet zo druk om te maken [hoewel zoals hiervoor gezegd, gewoon ff rust gunnen beste is natuurlijk].

Zorg wel dat hij niet tussen de ruitjes door kan - ik had een keer een jong ding en die was klein genoeg dat hij zich in het midden waar de ruitjes over elkaar zitten, tussendoor kon schuiven. Als dat kan, gewoon ff wat karton ertussen doen!

En bij mij issie een keer ontsnapt door gaten in de achterkant - daar kon je draden voor bijv. een warmtematje doorheen doen. Er zat wel een achterwandje voor gekit, maar die sloot aan de onderkant net niet genoeg aan. Beestje is ertussendoor gekropen en via de achterkant ontsnapt. Gelukkig teruggevonden, haha! Maargoed als je van die gaten in de achterkant hebt, plak ze even af voor de zekerheid :j

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 23:35

ik zal morgen even naar de raampjes kijken... het slotje past er maar net tussen verder heb ik volgens mij alle gaten afgeplakt waar ze mogelijk doorheen zou kunnen.

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 01:19

Misschien beetje rare vraag maar was op zoek naar t antwoord.

Hier in t forum en op internet lees ik dat mensen zeggen dat je beter 1 slang kan nemen.

Nu zag ik in de dierenwinkel en ook bij die vriend thuis dat in een vrij grote bak er meerdere slangen zitten. Ze kunnen elkaar makkelijk uit de weg gaan maar kiezen er toch voor om bij elkaar te gaan liggen. Lijkt mij dan toch dat ze het wel prettig vinden. Anders zouden ze toch wel op zichzelf zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 07:07

Dierenwinkels geven eigenlijk standaard verkeerde voorbeeld en/of informatie.

In de natuur leven meeste slangen op zichzelf.

In gevangenschap tolereren ze elkaar wel. En ze kiezen om bij elkaar te liggen omdat dat het beste plekje is qua temperatuur.

Als je teveel lengte verschil hebt. Dan kunnen ze elkaar al opeten.

Mijn keus is het iig niet. En met controle is het ook veel makkelijker.

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 08:45

Oké het was ook gewoon maar een vraag. Het viel me namelijk op dat ik ze daar allemaal bij elkaar zag liggen terwijl er ruimte genoeg was ook in andere grotjes waar ze heen konden. Wat wel opviel in 1 grote bak lagen 2 koppeltjes en die lagen ieder wel apart ene koppeltje bij elkaar en de andere ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:03

Haha snap ik.

Slangen zijn van nature solitaire dieren. En alleen tijdens paartijd zoeken ze elkaar op.

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 10:58

Heb m weer gespot.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:04

Wat een leukerd <3

Begint bij mij steeds meer te kriebelen nu weer.

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 12:20

Die kleintjes zijn best leuk.

Heb nu even de grote planten er uit gehaald omdat ik er even iets op moet zoeken dat t niet steeds omvalt

Afbeelding
Afbeelding

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:40

Wat een leuk en knap diertje. Mooie kleur!

Nikitaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:07

Wat een gaaf beestje zeg! Heelveel plezier ermee :), maar dat gaat vast wel lukken.

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 16:54

M'n meisje had een naar ongelukje gehad zeg! Maar zoals het er nu uit ziet niks ernstigs aan over gehouden. Al trekt ze zich nog wel erg terug onder stenen en heeft ze nog niet willen eten. Misschien toch maar in een kleiner bakje?Afbeelding

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 19:57

Wat is er gebeurd dan?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:03

Hoe weet je trouwens dat het een zij is? :) laten checken?

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 21:49

SharonIndezz schreef:
Wat is er gebeurd dan?

De temp en lv meter zat met sterke dubbelzijdige tape vast geplakt aan de rotswand. Op de een of andere manier (ik heb er aan getrokken en gewroet nat gemaakt etc niet los te krijgen) is toch losgekomen, is ze d'r aan vast geplakt en naar beneden gevallen recht onder de warmte lamp.... Gevonden met een temp van tegen de 40 graden op de meter.

Achterste stuk zat voor 5 cm omgedraaid vast en halverwege zeker 5 cm. Heeft zichzelf natuurlijk los proberen te krijgen dus zag er best naar uit. Geweekt in lauwwater en zachtjes los gemaakt. Staart lijkt niet beschadigd omdat ze daar niet veel kracht op kon zetten. Stuk halverwege is wel wat beschadigd. Controleer haar nu elke dag.

Eoweyn_x schreef:
Hoe weet je trouwens dat het een zij is? :) laten checken?

Waar ik haar vandaag heb die heeft gekeken en dacht dat het een dame was. Daar ga ik dan ook maar van uit. :o

Nikitaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 21:45

Hoe gaat het nu met je slang?

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 21:50

Ja goed ze lijkt er niks ernstigs aan over te hebben gehouden. Controleer nog wel even om de dag omdat ze veel onder de steen en bladeren ligt.
Moest haar wel in de gaten houden als ze ging vervellen.

Nikitaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 21:53

Mijn slang heeft een tijdje geleden vast gezeten aan dubbelzijdig tape en toen was zijn vel beschadigd, na een keer vervellen was er niets meer te zien gelukkig :D , ze zal vast ook snel wat meer van zichzelf laten zien als ze wat zelfverzekerder is.

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 09:22

Ja komt vanzelf wel. Als ik haar nu controleer Dan komt ze in m'n hand liggen. Opgekruld en blijft daar gewoon liggen. Heb haar nu 2 maal proberen een muisje te laten eten. Alleen wil ze d'r niks van weten. Muisje in een watersteen(zonder water natuurlijk) gedaan in de hoop dat ze zou eten als er niemand bij was maar helaas

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 20:43

Heb even paar dagen bekeken als het helemaal donker is en iedereen op bed ligt dan komt ze tevoorschijn en kruipt ze door de hele bak.

Vandaag tijdens het verschonen van water kwam ik d'r tegen onder de bladeren. Weer even gecontroleerd. En in de tak gezet. Afbeelding
Afbeelding

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 11:57

Ze heeft d'r eerste muisje op *\o/*

Heb echt vol bewondering zitten kijken hoe ze dat gedaan heeft. Erg apart om te zien hoe elastisch die slangen zijn zeg. Was even bang dat ik misschien toch een te groot muisje uitgezocht had maar ging d'r vlotjes in!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:03

Misschien dat mensen hier weten welke slang ik gezien heb. Het was in het noorden van Australië bij Port Douglas, een helderknalblauwe slang, echt heel fel blauw en hij was ongeveer 2 meter lang. Heb het nog niet kunnen vinden op internet.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:11