Net terug van de dierenarts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: Net terug van de dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 08:38

ach ach wat een verdriet...

wel een hele dappere beslissing,knuffel haar nog maar flink....

;( ;(

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 08:41

Oh bah wat naar ;(
ook al is het de juiste beslissing, zoiets blijft moeilijk :(:) heel veel sterkte

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 08:48

Ontzettend knappe en sterke beslissing die je hebt gemaakt.
Het blijven altijd van die nare dingen om te doen.

We hebben in December op plots klaps onze grote vriend in moeten laten slapen, beslissing die door merg en been gaat. Echt de scherpe kantjes gaan er vanaf. Zorg dat je mooi foto's hebt om aan terug te denken en blijf onthouden dat je het doet omdat je het beste met je beestje voor hebt.

Het is een prachte hond, en ontzettend veel sterkte morgen Y;(

Oja, misschien een tip waar je morgen niet meer aan denkt. Onze dierenarts had een soort van gips bij en heeft daarmee een afdruk gemaakt van een van de poten. Daarnaast heb ik nog wat van zijn haren afgeknipt. Dan behoudt je iets tastbaars.

sjattukuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 08:56

Beste ts,

Helaas vergelijkbaar hetzelfde meegemaakt afgelopen mei. Omdat mijn hond toen nog alert was en pijnvrij bleek te zijn heb ik toen al de keus gemaakt haar te laten gaan. Het was idd uitstel van executie geweest als ik had gewacht. Om verdere twijfels bij mezelf weg te halen heb ik haar meteen haar rust gegeven op de dag van de diagnose. Het was ook op een 'mooie' dag 5 mei bevrijdingsdag.

Veel sterkte!.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:01

Goede beslissing TS! Heel goed dat je erbij gaat blijven, dat is voor de hond fijner en voor jou waarschijnlijk ook. Sterkte!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:05

Heftig.....moedige beslissing heb je genomen. Ik wil je heel veel sterkte wensen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:15

heb 4 jaar geleden voor dezelfde keuze gestaan.
Ging heen met een 13 jarige hond die moeite had met opstaan en stijf liep; toen dacht ik nog artrose, ook gezien dr leeftijd. Bleek een agressieve bottumor in achterpoot te zijn.
Had toen 2 opties; amputeren of inslapen.
Amputeren ging ik een 13 jarige hond niet meer aandoen en heb voor optie 2 gekozen. Heb dr eerst nog een week mee naar huis gehad met 2 zware pijnstillers zodat ze nog een paar pijnvrije dagen had en wij afscheid konden nemen en toen da thuis laten komen. Haar urn staat nu hier in de vitrinekast met een foto en dr speeltjes.

Heel veel sterkte de komende tijd :(:)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:23

sjattukuh25 schreef:
Beste ts,

Helaas vergelijkbaar hetzelfde meegemaakt afgelopen mei. Omdat mijn hond toen nog alert was en pijnvrij bleek te zijn heb ik toen al de keus gemaakt haar te laten gaan. Het was idd uitstel van executie geweest als ik had gewacht. Om verdere twijfels bij mezelf weg te halen heb ik haar meteen haar rust gegeven op de dag van de diagnose. Het was ook op een 'mooie' dag 5 mei bevrijdingsdag.

Veel sterkte!.

respect...iedere keer neem ik mij dit voor,maar vind het zooo moeilijk.
Bij mijn paard was ik wel op tijd.
Bij honden wacht ik altijd tot ze zelf aangeven niet meer te willen.Heel moeilijk blijft het.

Sterkte TS...een moeilijke maar goede beslissing!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:28

Verschrikkelijk nieuws, veel sterkte met de beslissing! Y;(

Onze boxer heeft helaas nooit wat laten merken en is tragisch aan haar einde gekomen. Bij de autopsie bleek dat ze kanker had die volledig uitgezaaid was naar haar lever en maag. Ze was een enorm speelse en actieve hond en liet pijn niet gauw merken, als ze dit wel zou hebben gedaan hadden we veel eerder kunnen ingrijpen :n

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:33

Heel veel sterkte ts. Ik heb bijna 2 jaar geleden voor Deze moeilijke keuze moeten staan om mijn kat in te laten slapen omdat ze een tumor had bij jaar nieren. Nogmaals veel sterkte de komende tijd :(:)

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:34

Wat afschuwelijk. Veel sterkte gewenst.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:38

Iig heel veel sterkte, en hopelijk over een tijdje een glimlach op je gezicht als je je hond herinnerd..

Ik heb zelf 2 honden in laten slapen. Waarvan 1 met kanker in rug en lymfeklieren. Die had niet meer de kracht met lopen, in t laatst kon hij nog 4x 50 mtr per x lopen, en deed veel kluiven op varkensoren en andere botjes ed...was goed zindelijk, en goed gezond...maar geen kracht in achterhand, maar na 2 weken in deze situatie heb ik em besloten in te slapen...

En het er bij zijn, was verdrietig, maar ook wel fijn, je steunt je hond in de situatie.
En zorgt voor minder stress, want alleen in zon situatie met mensen die je niet kent, is voor een hond niet ok.
Bij mij beide keren, een mooi rustig proces en dat was wel fijn.

Maar ik had besloten om in te slapen, en toen mn meeste verdriet al gehad.
Dus bij da was ik redelijk nuchter en rustig...
En das voor hond ook wel fijn, want als de baas verdriet en paniek heeft is dat niet echt rustgevend voor mn hond.

Iig heel veel sterkte, en ik zal aan je denken!

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:55

Wat een ontzettend knappe beslissing! Heel veel respect daarvoor, je bent een topbaasje! Veel sterkte morgen :(:) Y;(

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:58

Pff, wat heftig zeg!
Kom je uitgelaten en blij van vakantie terug en blijkt je hond ziek te zijn.
Heel veel sterkte met het besluit en wat een uitstraling heeft je hond op de foto's.
:(:) Y;(

helena299

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:01

Sterkte!!!!! Y;(

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:01

Heel erg veel sterkte. Een dappere, maar liefdevolle beslissing voor je hond.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:06

Ach dat is zo vreselijk :(:) |(
Wij hebben een soortgelijke situatie gehad met onze husky Mies. Op donderdag werd ze wat benauwd, vrijdag nog meer, zaterdag had ik zoiets van dit gaat niet goed. Net wat je zegt bij dit type honden als het wat warmer is hebben ze soms wat last dus je hebt niet direct als ze wat hijgerig of rustiger zijn het is mis.
Maar goed zaterdag naar DA. Bleek ze een enorme tumor te hebben in een vrijwel niet opereerbaar gebied (hoog in het bekken).
Het zijn ook van die harde honden ze laten nooit wat merken, daar zijn ze op gefokt. Ze wilen niet ziek of zielig zijn, gaan altijd door. Ze zijn zo dapper.... andere hond zei DA was allang gaan piepen maar onze Mies dus echt pas op het laatste moment.
Het was ook pijnstillers en/of elke drie / vier dagen naar DA om plas/poep af te laten komen of iets dergelijks of in laten slapen of toch operatie en kijken wat het werd.
We hebben haar direct de maandagochtend in laten slapen. En als een echte husky betaamd wilde ze dus niet, ze was pas na 4 spuiten onder zeil |( was echt zo erg.

Maar het was in onze ogen de enige 'humane' oplossing voor onze altijd zo vrolijke, lieve en betrouwbare maatje.
Sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:45

:(:) Wat verschrikkelijk , veel sterkte

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:58

Ik wil je heel veel sterkte wensen :(:) .

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:04

Wat een dappere keuze TS! Heel veel sterkte de komende tijd :(:)

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:53

Wat een prachtige hond en wat een verschrikkelijk nieuws, altijd, maar zeker zo onverwachts na de vakantie.

Ik wens je heel veel sterkte voor morgen. Ik denk dat je een eerlijke beslissing voor haar neemt. :(:)

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:58

Heel veel sterkte voor morgen ts Y;( :(:)

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:03

Jeetje wat heftig en verdrietig! Heel veel sterkte gewenst met alles wat er op je af komt in korte tijd. Het is echt een prachtige hond die gelukkig bij goede baasjes terecht is gekomen.

Vind het echt heel dapper!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:17

is thuis inslapen geen optie, is vertrouwde omgeving met der eigen spullen en geurtjes

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:20

Goede beslissing. Erg dapper van je. Hoop dat het bezoek aan de DA niet stressvol voor haar is. Wij hebben onze honden altijd aan huis laten inslapen. Dat geeft wel extra kosten met zich mee.

Geeft de DA-praktijkgebouw in jouw geval veel stress dan zou je nog kunnen vragen of ze je hond buiten in de auto of daar op het terrein kunnen euthanaseren. Geef het je als overweging mee. Sterkte!