Wat te doen tegen de katten van de buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:59

[***] schreef:
Djinnie ben het met je eens dat het niet overdreven is dat je klaagt over kattenpoep in je tuin.

Dat het doffe ellende is vind ik dan wel weer een beetje overdreven :j . Er zijn ergere dingen.

Voor sommige mensen is het dat, doffe ellende. Bij ons oude huis werden de kussens van de tuinstoelen en de stoelen zelf gesloopt. Dat waren vrij dure stoelen met een gevlochten zitting en die werden gewoon gesloopt. Daarbij scheten die katten in onze tuin, onze hond at dat op, om het vervolgens in de woonkamer weer uit te kotsen. Dat vind ik wel degelijk doffe ellende. Het heeft ons veel geld en gekots gekost.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:00

Ach wat sneu, snif snif, minoes is weg, snif snif. Van de straat af gehaald met en plamuur mes, omdat ze plat is gereden, snif snif.

Morgen halen we een nieuwe kitten, gratis, dat is wel zo leuk voor de kinderen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:00

Amandavd schreef:
Beestje plat en dood en dan een nieuwe? Ziekelijk gewoon hoe makkelijk mensen met hun dieren omgaan en er geen ruk omgeven wat er met het dier gebeurt.

Maar het wel zielig vinden om hem binnen te houden. Vet logisch! :Y)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:01

maralyn schreef:
Ach wat sneu, snif snif, minoes is weg, snif snif. Van de straat af gehaald met en plamuur mes, omdat ze plat is gereden, snif snif.

:+ Ja, het gaat wel zo. Bij ons is laatst een kat doodgereden, en daarna is de grasmaaier er overheen gegaan. Mensen stonden erbij te lachen... Ach, ze hebben er toch nog 3 :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:02

maralyn schreef:

Dat dan weer niet, een kitten. Mijn katten komen uit het asiel, meestal wat oudere dieren, zodat ze nog een fijn leven hebben voordat ze platgereden van de weg afgeschraapt worden.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:03

Eoweyn_x schreef:
maralyn schreef:

:+ Ja, het gaat wel zo. Bij ons is laatst een kat doodgereden, en daarna is de grasmaaier er overheen gegaan. Mensen stonden erbij te lachen... Ach, ze hebben er toch nog 3 :(

:') This toch wat.

Oow wat mij ook al 2 x gebeurd is, tijdens het maaien met de trekker voor het hooien, een kat in de maaier.
Nou mensen, ook daar wordt je niet blij van.
Je houdt trouwens geen kat er van over, this pure shoarma wat je terug krijgt.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:04

[***] schreef:
maralyn schreef:

Dat dan weer niet, een kitten. Mijn katten komen uit het asiel, meestal wat oudere dieren, zodat ze nog een fijn leven hebben voordat ze platgereden van de weg afgeschraapt worden.

Maar in veel gezinnen gaat dat wel zo.
Zo ook met anticonceptie voor/tegen de kat.

"Waarom zou ik m laten steriliseren? Want als ze wel wordt dood gereden? Ben ik 100 euro lichter?"

|o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:05

eilleen333 schreef:
[***] schreef:
Djinnie ben het met je eens dat het niet overdreven is dat je klaagt over kattenpoep in je tuin.

Dat het doffe ellende is vind ik dan wel weer een beetje overdreven :j . Er zijn ergere dingen.

Voor sommige mensen is het dat, doffe ellende. Bij ons oude huis werden de kussens van de tuinstoelen en de stoelen zelf gesloopt. Dat waren vrij dure stoelen met een gevlochten zitting en die werden gewoon gesloopt. Daarbij scheten die katten in onze tuin, onze hond at dat op, om het vervolgens in de woonkamer weer uit te kotsen. Dat vind ik wel degelijk doffe ellende. Het heeft ons veel geld en gekots gekost.

Oke, dit klinkt inderdaad heel ernstig. Zulke verhalen heb ik nog niet eerder gehoord. Begint inderdaad behoorlijk op ellende te lijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:07

maralyn schreef:
Maar in veel gezinnen gaat dat wel zo.Zo ook met anticonceptie voor/tegen de kat."Waarom zou ik m laten steriliseren? Want als ze wel wordt dood gereden? Ben ik 100 euro lichter?"

Dat zal gerust zo zijn, maar ik spreek voor mijzelf. Moet er ook bij vertellen dat ik al 30 jaar katten heb en dat er nog nooit 1 is doodgereden, terwijl ze wel altijd buiten hebben gelopen. Mogelijk hangt eea ook af van de locatie waar je woont.

In een woonwijk veroorzaken katten waarschijnlijk sneller overlast dan "buiten" wonen.

Katten uit het asiel zijn sowieso gesteriliseerd.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:07

maralyn schreef:

Ik weet het niet hoor, maar dat gebeurd hier op bokt dagelijks :+ Dat mensen afscheid nemen van hun paard en weer een nieuwe kopen. What's the difference? genoeg mensen hier die hun paard kapot hebben gereden o.i.d. of hun paard in laten slapen terwijl ze best als grasmaaier kunnen dienen maar ze een rijpaard willen en opzien tegen de kosten van een pensioenpaard.

*snif* *snif*

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:09

Ja en die paarden veroorzaken ook overlast, vermoorden andere dieren, schijten in jouw tuin, krabben je tuinset kapot, klopt ja.. Daar stond ik even niet bij stil.
Laatst bijgewerkt door Eoweyn_x op 29-07-15 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:09

Collie2008 schreef:
maralyn schreef:

Ik weet het niet hoor, maar dat gebeurd hier op bokt dagelijks :+ Dat mensen afscheid nemen van hun paard en weer een nieuwe kopen. What's the difference? genoeg mensen hier die hun paard kapot hebben gereden o.i.d. of hun paard in laten slapen terwijl ze best als grasmaaier kunnen dienen maar ze een rijpaard willen en opzien tegen de kosten van een pensioenpaard.

*snif* *snif*

_O- _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:10

Eoweyn_x schreef:
Ja en die paarden veroorzaken ook overlast, vermoorden andere dieren, schijten in jouw tuin, krabben je tuinset kapot, klopt ja.. Dat stond ik even niet bij stil.

Nou bij ons in het dorp zijn er mensen die paardenmest ook "doffe ellende" vinden. Hele discussie gehad met mensen die het er niet mee eens waren dat ik de mest van mijn paard over een uurtje op zou ruimen......

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:10

Collie2008 schreef:
maralyn schreef:

*snif* *snif*

Dat nieuwe kopen van een paard, ben ik ook niet zo van. Ik vind persoonlijk dat je je verdriet dan nog niet volledig verwerkt hebt. Maar... dat ben ik.

Een paard komt niet om, door platgereden te worden door een auto, door nalatigheid van de eigenaar.
Een paard staat netjes achter een omheining.
Een paard wordt vaak niet gratis, aangekocht of genomen.
Die heeft degelijk veel geld gekost. Katten staan er met 100en gratis op MP, FB en andere (stomme) sites.

Ik weet niet wat jij wil, maar ik doe niet aan appels met peren vergelijken.

Anoniem

Re: Wat te doen tegen de katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:12

maralyn er worden meer dan genoeg paarden gratis aangeboden, maar goed we gaan off topic.

Het gaat over poezels......

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:13

Collie2008 schreef:
maralyn schreef:

*snif* *snif*

Oh, laten die mensen hun paard dan ook moedwillig de straat op zodat de blootgesteld kunnen worden aan doodgereden worden, vergiftigd worden, afgeschoten worden etc?

Met zo'n reactie laat je duidelijk zien dat je het echt niet snapt.

slimmerik

Beste zogenaamde kattenliefhebbers het gaat nu echt lijken op ruzie uitlokken. Jullie zitten op een forum met dierenliefhebbers. Graag weer gewoon constructieve bijdragen. Heeft TS meer aan.

maralyn

[***] schreef:
maralyn er worden meer dan genoeg paarden gratis aangeboden, maar goed we gaan off topic.

Het gaat over poezels......

Het gaat inderdaad over poezels, die in andermans tuinen komen. Die niet achter een omheining zitten.
Waar TS Last van ondervind.

Mijn tips heeft ze al gekregen ;)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:14

[***] schreef:
Eoweyn_x schreef:
Ja en die paarden veroorzaken ook overlast, vermoorden andere dieren, schijten in jouw tuin, krabben je tuinset kapot, klopt ja.. Dat stond ik even niet bij stil.

Nou bij ons in het dorp zijn er mensen die paardenmest ook "doffe ellende" vinden. Hele discussie gehad met mensen die het er niet mee eens waren dat ik de mest van mijn paard over een uurtje op zou ruimen......

Het ligt er wel een beetje aan in welke regio je zit denk ik, maar die mensen hebben wel gelijk. Officieel mag je paardenmest niet laten liggen:
http://www.westlanders.nu/gemeentenieuw ... poep-7903/
Ik ken het probleem, je stopt een paardendrol niet even in je binnenzak, maar officieel moet je het dus wel opruimen. mijn paard mest altijd in de berm en de mensen hier hebben geen problemen met paardenmest (ik bedoel, waarom klagen over 1 drol als je huis omgeven is door vers gegierde weilanden?). Maar officieel hebben ze wel een punt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:16

slimmerik schreef:
Beste zogenaamde kattenliefhebbers het gaat nu echt lijken op ruzie uitlokken. Jullie zitten op een forum met dierenliefhebbers. Graag weer gewoon constructieve bijdragen. Heeft TS meer aan.

Ik schaar mensen die moedwillig hun beesten aan gevaar blootstellen niet onder dierenliefhebbers.

Maar je hebt wel gelijk.

TS, heb je al gesproken met je buren?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:20

Amandavd schreef:

nee klopt, is snap dat eeuwige gezeik over katten niet nee, knap als anderen dat wel snappen. En dan kinderachtige off topic reacties plaatsen over dood gereden katten en 'verdriet' en de aanschaf van nieuwe. Vandaar dat ik dan met een flauwe vergelijking kom over paarden, hoop niet dat je je aangesproken voelde.

Ik snap overigens best dat mensen er overlast van kunnen hebben hoor, maar met zeiken en janken kom je nergens. Althans, da's mij nog nooit gelukt :')

En nee, voel me voor de rest niet aangesproken met mijn, jawel 6 katten die buiten komen. Er is namelijk overal een oplossing voor. Voel me ook niet schuldig dat ik ze buiten los laat lopen. ik ben er zelf van overtuigd dat het beter voor ze is ook al heeft het inderdaad zo z'n risico's. Mijn katten zijn daarnaast ook alles behalve gratis met het chippen, steriliseren, castreren, etc.

Maar goed :') Ontopic maar weer met constructieve ideeën i.p.v. steeds weer in herhaling vallen

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:22

De vraag, wat te doen tegen de katten van de buren is meerdere keren beantwoord.gewoon praten met je burenAl die horror verhalen voor of tegen de kat snap ik niet. Pas na een gesprek met je buren weet je wat voor vlees je in de kuip hebt. Praten met de huurbaas vóór je een gesprek met de buren hebt gehad vind ik achterbaks. Bovendien is het jaren gedoogd en zal er niet zo snel ingegrepen worden. Maar de toon is dan wél gezet!

Voor alle duidelijkheid, ik ben gek op katten, hield mijn katten altijd in eigen tuin, had nooit last van andersmans katten en ik hoop (want er blijken dus mensen te zijn die achter je rug klagen)de mensen ook niet van de mijne. Ik vind dat de eigenaar van de katten er iets op moet vinden, om beide partijen tevreden te houden, maar zou laaiend worden als er achter mijn rug om raad gevraagd is op internet. Want het antwoord ligt zo voor de hand.
Zo ....heb ik me weer even impopulair gemaakt.... :D :D

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:22

Collie2008 schreef:
Amandavd schreef:

nee klopt, is snap dat eeuwige gezeik over katten niet nee, knap als anderen dat wel snappen. En dan kinderachtige off topic reacties plaatsen over dood gereden katten en 'verdriet' en de aanschaf van nieuwe. Vandaar dat ik dan met een flauwe vergelijking kom over paarden, hoop niet dat je je aangesproken voelde.

Ik snap overigens best dat mensen er overlast van kunnen hebben hoor, maar met zeiken en janken kom je nergens. Althans, da's mij nog nooit gelukt :')

En nee, voel me voor de rest niet aangesproken met mijn, jawel 6 katten die buiten komen. Er is namelijk overal een oplossing voor. Voel me ook niet schuldig dat ik ze buiten los laat lopen. ik ben er zelf van overtuigd dat het beter voor ze is ook al heeft het inderdaad zo z'n risico's. Mijn katten zijn daarnaast ook alles behalve gratis met het chippen, steriliseren, castreren, etc.

Maar goed :') Ontopic maar weer met constructieve ideeën i.p.v. steeds weer in herhaling vallen

Maar dan, komt jouw buurvrouw aan de deur.
"Jij hebt katten? Nou, ik heb er last van, in mijn tuin."
Is er een idee, wat wij er samen aan kunnen doen??

Dat is direct weer on topic.
Wat zou jij, als katten eigenaar hier mee doen?

Collie2008

Re: Wat te doen tegen de katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:23

dan moet je de reacties hierboven lezen, heb ik al lang en breed antwoord op gegeven

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:23

En weer draait dit topic uit tot een eindeloos katten buiten discussie... zoals er al 100 van zijn op bokt. _O-