Kat van buren komt in onze tuin.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:13

maralyn schreef:
joey2010 schreef:
Kennissen hebben 3 katten en hun tuin hebben ze zo afgezet dat de katten niet over de omheining kunnen komen om bij de buren hun behoefte te gaan doen.
Ze hebben zelf hun verantwoordelijkheid genomen over het feit dat de katten geen overlast kunnen geven aan de buren.

Ze hebben gewoon rondom schutting geplaatst met aan de bovenzijde ( schuin naar binnen) een stroomdraadje.

Zo kunnen wel nog andere dieren bovenop de schutting zitten maar hun eigen katten geraken er niet op of over.
Zo kunnen ze wel naar buiten maar brengen dus geen overlast voor de buurt.

Ik heb ook wel eens gehoord dat je peper tussen je planten moet strooien, dit vinden ze ook niet fijn.

Dat is ook nog een poging waard!

Ik sta voor alles open hoor mensen....
Maar ik ga niet mijn hele schutting omheinen voor een aantal honderd euros, omdat andersmans katten in mijn tuin komen.

De bewegingsensor heeft zeker een plum! Ook de waterkikker!

De eigenaren van de katten hebben dit rondom gemaakt. :)

Zou je deze optie niet kunnen voorleggen bij de eigenaar om rondom een draadje te spannen. Het zijn tenslotte zijn kat(ten) en zo kunnen ze toch in de tuin maar wel zodat iedereen tevreden is.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:13

Als je een weide voor je katten koopt en ze daarin opsluit, zou ik het alleen maar toejuichen! Het zit in hun instinct om te jagen, om snachts buiten te lopen. Dat mag je ze niet zomaar afnemen.
Nogmaals, wat dan met alle wilde katten? Die lopen ook zomaar rond.

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:17

Onze katten komen al vanaf jongs af aan buiten. Iedereen deed hun kat naar buiten in onze "oude" buurt. Nu wonen wij sinds een aantal maanden in een nieuw huis, waar wij voor het eerst klachten ontvangen van buren. Onze katten zijn nou eenmaal gewend om buiten te komen en ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om ze binnen te houden. We hebben ze zo lang mogelijk binnen gehouden, maar op een gegeven moment houdt het op.

En nog niet te spreken over de vele zwerfkatten die rondlopen, is dat ook de verantwoordelijkheid van kattenmensen?

Onze katten zijn schijtlijsters en komen de tuin niet uit, hun behoefte doen ze niet in de tuin en gewoon op de gekochte kattenbak. In dit geval heeft meneer " last" van alle ontlasting die in de tuin ligt. Ik denk dat meneer het verschil niet kan zien tussen grote houtsnippers en een klein drolletje, want die liggen zelden (er lopen ook andere katten de tuin in) in de tuin.

In een straat is het nou eenmaal geven en nemen. Wij hebben ook last van de schreeuwende kinderen of van voetballende kinderen die 3x per dag aanbellen omdat hun bal in onze tuin ligt. De poep luiers die bij ons in de tuin liggen zijn ook niet erg lekker om op te ruimen. Iedereen heeft wel eens ergens last van of is het ergens niet mee eens. Als het zo'n grote irritatiefactor is, dan is een hutje op de hei misschien een beter idee.
Laatst bijgewerkt door Zerline op 22-07-15 15:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:18

Hier ook een soortgelijk probleem, alleen wat heftiger dan tomatenplantjes. Ik heb 6 konijnen. Een daarvan is het gaas ingejaagd, nek gebroken, dood. Door een kat, andermans kat. Zijn maatje was flink gewond en heeft me 150 euro dierenartskosten gekost. Door andermans kat.

Wij hebben ijzerdraadjes rond de palen van onze schutting gespannen, nadat we eerder al gaas hadden gehaald om de tuin af te scheiden. Verder hebben we een hond die erg fel is op katten. Als dit niet gaat werken zijn we van plan schrikdraad te spannen en een flinke dosis stroom hierop te zetten.

Katten zijn HUISdieren, hou ze dan ook bij je huis. Als onze hond andermans kat pakt, jammer dan, het is zijn tuin.

Een hond is geen optie, wie weet schrikdraad wel?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:18

Het zit ook in de aard van een hond om te jagen en buiten te lopen, toch vindt niemand het normaal als ik de voordeur open zet en mijn honden gewoon voor de nacht naar buiten laat...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:20

Zou wel makkelijk zijn, kan ik smorgens half uurtje langer blijven liggen, hoef ik niet te lopen :D

Zerline

Billy schreef:
Het zit ook in de aard van een hond om te jagen en buiten te lopen, toch vindt niemand het normaal als ik de voordeur open zet en mijn honden gewoon voor de nacht naar buiten laat...

Er zit toch een verschil tussen een hond en een kat. Evenals er een verschil zit tussen een paard en een koe.

Eoweyn_x

Billy schreef:

_/-\o_

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 15:21

Damned schreef:
Als je een weide voor je katten koopt en ze daarin opsluit, zou ik het alleen maar toejuichen! Het zit in hun instinct om te jagen, om snachts buiten te lopen. Dat mag je ze niet zomaar afnemen.

Wilde katten... ja... wordt maar boos... zijn niet voor niets wild geworden.
Zijn gedumpt, achtergelaten of weggelopen.
Geen baas? Geen huis? Asiel in.
Kort voor de kop? Ja... en heel hard. Maar je moet het probleem vanuit het begin pakken.

Kittens worden overal maar aangeboden (of gedumpt!)
Asiels zitten vol, en iedereen neemt maar een gratis kat.
Een kat mag niets kosten verder, ja misschien (sommigen ook aan twijfel gelaten) een sterilisatie castratie, maar verder moeten er geen honderden euro's bij komen.
Tenminste, wat ik om me heen zie, zeg niet dat iedereen zo is hoor!!
Katten worden niet gechipt! En dat zou al een bult schelen!

Want als iedereen zijn katten op zijn eigen grond houdt, en er ontsnapt er 1, kun je dier weer vangen, lezen en terug brengen.
Niet te spreken over alle platgereden katten... of vergiftigde katten.
Ook dat is onmenselijk...

Vergiftiggen zou ik nooit doen... Alleen het idee al.
Maar doodrijden... Tja, als ik niet kan remmen om 1 of andere reden, is het jammer....

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:21

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:22

Damned schreef:

Ik denk, als die echt overlast veroorzaken, dat kattenliefhebbers niet willen weten wat daar mee gebeurt ben ik bang...

Eoweyn_x

Re: Kat van buren komt in onze tuin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:23

Die wilde katten worden afgeschoten.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:23

Zerline schreef:
Billy schreef:

Er zit toch een verschil tussen een hond en een kat. Evenals er een verschil zit tussen een paard en een koe.

Wat is het verschil dan? Mi zijn beide huisdieren en horen beide geen overlast te geven aan anderen...

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 15:25

Amaris schreef:
Dit was de oplossing voor mijn 'vreemde kater in de tuin' probleem.
http://www.steenmarterverjagen.nl/steen ... steem.html

Dat het werkt heb ik gezien aan mijn eigen katten (en aan de kater, die niet meer komt)

Hoor ik zeer positieve verhalen over... en lees er ook positieve verhalen over!

Super bedankt voor de tip!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:26

maralyn schreef:
De kat is te zwak om te klimmen, dus komt niet over de schutting. Maar gaat er tussen door bij de opening.

De opening zouden we eventueel ook af kunnen zetten.

:+
Dan heb je bij deze de oplossing toch al?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 15:26

Inderdaad, huisdieren, van wie dan ook, horen geen overlast te geven.
Zo ook kinderen die na een bepaalde tijd buiten nog lopen te schreeuwen.

Kijk, je kiest er voor, of je naar een veeboer woont, of naast een (basis)school.
Je kiest er niet voor, dat je buren katten hebben/ nemen.

@ goof... voor deze kat op dit moment wel ja.
Maar, gezien het nog maar 3 weken geleden is, dat onze hond niet meer aanwezig mag zijn, zie ik het donker in zoals ik al eerder schreef.

Ooit gaan er meer katten het proberen, die wat beter te been zijn.

En die katten zijn niet van de buren!
Laatst bijgewerkt door maralyn op 22-07-15 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:27

Citaat:

Citaat:
Wat is het verschil dan? Mi zijn beide huisdieren en horen beide geen overlast te geven aan anderen..

In een bovenstaande post, gaf ik aan dat het wonen in een straat nou eenmaal overlast met zich mee brengt. Vele kinderen brengen mij ook overlast, belletje trekken, ballen over de schutting schoppen, maar mij hoor je niet klagen, het zijn ten slotte kinderen. We kunnen ons wel druk gaan maken om de kleinste dingen, maar daar wordt je woonplezier niet beter op.
Laatst bijgewerkt door Zerline op 22-07-15 15:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:28

maralyn schreef:
Amaris schreef:
Dit was de oplossing voor mijn 'vreemde kater in de tuin' probleem.
http://www.steenmarterverjagen.nl/steen ... steem.html

Dat het werkt heb ik gezien aan mijn eigen katten (en aan de kater, die niet meer komt)

Hoor ik zeer positieve verhalen over... en lees er ook positieve verhalen over!

Super bedankt voor de tip!

Let wel op, dat als je andere huisdieren hebt, dat die ook last kunnen krijgen van dat apparaat..

Heb het artikel hier even snel gevonden:
http://konijnenbelangen.nl/nieuws.php?m ... ws&nid=214

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 15:29

Zerline schreef:

Er zit toch een verschil tussen een hond en een kat. Evenals er een verschil zit tussen een paard en een koe.[/quote]
Wat is het verschil dan? Mi zijn beide huisdieren en horen beide geen overlast te geven aan anderen...[/quote]

In een bovenstaande post, gaf ik aan dat het wonen in een straat nou eenmaal overlast met zich mee brengt. Vele kinderen brengen mij ook overlast, belletje trekken, ballen over de schutting schoppen, maar mij hoor je niet klagen, het zijn ten slotte kinderen. We kunnen ons wel druk gaan maken om de kleinste dingen, maar daar wordt je woonplezier niet beter op.[/quote]

Zit een verschil in vind ik, kinderen of dieren. Maar... dat vind ik persoonlijk.
Hier doen ze ook wel eens lollig. Maar vernielen hier niets. Komen niet op jouw terrein.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:29

Babsiej schreef:
De eigenaar heeft aangeboden het tomatenplantje te vergoeden dus eigenaar is bekend.

En als je het niet eens bent met enkeltje asiel moet je zorgen dat t niet meer gebeurd. Jouw kat, jouw verantwoordelijkheid.

Je weet dat katten van de wet gewoon buiten mogen lopen en in jouw tuin mogen lopen?

De eerste de beste die mijn kat oppakt en naar het asiel brengt (hij is zo weer terug aangezien hij gechipt is) heeft een fiks probleem met me. Dat terwijl ik prima bereid ben om mee te denken en zelfs te betalen aan een oplossing waardoor iedereen tevreden is.

Vind wel dat mensen soms erg moeilijk doen, een kat die zomaar door je tuin heen loopt, wat een ramp zeg!

Billy

Re: Kat van buren komt in onze tuin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:31

Van de wet mogen huisdieren geen overlast veroorzaken.......
Daarbij, als mijn honden in de tuin zijn, hoeft er geen kat in te springen, ik vrees dat dat niet goed afloopt.......

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 15:31

Bowen schreef:
Babsiej schreef:
De eigenaar heeft aangeboden het tomatenplantje te vergoeden dus eigenaar is bekend.

En als je het niet eens bent met enkeltje asiel moet je zorgen dat t niet meer gebeurd. Jouw kat, jouw verantwoordelijkheid.

Je weet dat katten van de wet gewoon buiten mogen lopen en in jouw tuin mogen lopen?

De eerste de beste die mijn kat oppakt en naar het asiel brengt (hij is zo weer terug aangezien hij gechipt is) heeft een fiks probleem met me. Dat terwijl ik prima bereid ben om mee te denken en zelfs te betalen aan een oplossing waardoor iedereen tevreden is.

Vind wel dat mensen soms erg moeilijk doen, een kat die zomaar door je tuin heen loopt, wat een ramp zeg!

Dan zou ik dit graag op papier willen zien!
Want het valt nogsteeds onder overlast.
En overlast is ook verboden.

_Yasmine_

Wij hebben om onze katten binnen te houden dit gaas op de schutting omdat ze hier moeizaam in kunnen klimmen. Aangezien de kat uit jouw probleem al niet zo is van het klimmen zou ik die deur afzetten/ met water besproeien (bij beweging).

Gok dat hij dan vrij snel wegblijft.. of een emmer water systeem bedenken die bij beweging kiept..

Ik vind persoonlijk katten in de tuin van anderen ook vervelend (zeker wanneer dingen kapot gaan of extra bemest worden), of het van de wet mag of niet. Kinderen vind ik ook vervelend, alleen zijn die meer onder de indruk als ik boos wordt :Y)

Babsiej

Moet jij weten of ik een fiks probleem heb ?

Ik weet niet van wie welke kat is, en breng m naar t asiel.

Katten die door mijn tuin lopen gaan mijn katten van over de pis, schijten de boel onder wat ik terugvind en moet opruimen, maken krassen op mijn auto die warm is etc.

Ik houd mijn katten ook gewoon netjes in eigen tuin.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:32

Bowen schreef:
Babsiej schreef:

Deze post geeft al aan dat je dus echt geen idee hebt van de overlast die je kat bezorgd. :7