Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anoniem schreef:Ik zou zeer zeker dochter erop aanspreken....1x per 24 uur uitlaten,schandalig.
Tuurlijk kan het gebeuren dat iemand in een ziekenhuis ligt maar je bent het gewoon verplicht naar je huisdieren om daar goede zorg voor te (laten) regelen.
Dan maar een pension..
LenaBaars schreef:Anoniem schreef:Ik zou zeer zeker dochter erop aanspreken....1x per 24 uur uitlaten,schandalig.
Tuurlijk kan het gebeuren dat iemand in een ziekenhuis ligt maar je bent het gewoon verplicht naar je huisdieren om daar goede zorg voor te (laten) regelen.
Dan maar een pension..
Ze worden normaal gesproken naast de uitlaatronde van thuiszorg een keer of 3 per dag het terras op gelaten waar ze poepen en plassen. Hoewel dit voor ons betekent dat we in penetrante poep geur in onze eigen tuin zitten, heb ik dat nog liever dan dat de dieren idd niet buiten komen. Denk dat ze het gebrek aan beweging niet eens missen als dat al jaren zo gaat.
Goede zorg is helaas voor iedereen een ander begrip.
ohjajoh6 schreef:Hartstikke triest natuurlijk, maar is het wellicht geen idee dat jij als thuisblijf mamma en dierenliefhebber (anders had je geen account op bokt lijkt mij) ze wellicht ook 1x per dag even lekker uitlaat? Of wat dan ook? Die honden kunnen er tenslotte niets aan doen dat ze niet zo een gezellige bazin hebben en ziekenhuis is natuurlijk nooit fijn...
Leffroi schreef:Ik snap dat mensen vallen over het feit dat de honden 1x per dag uitgelaten worden, maar zien jullie nou echt niet in dat de situatie even niet anders is? Het valt heus niet goed te praten, maar het is niet zo dat de mevrouw de honden expres heeft achtergelaten om ergens anders een leuk leven op te bouwen en wie weet ziet zij haar hondjes ook niet weer, om maar even worst case scenario te denken. Ik snap niet dat het telkens op bokt weer zo zwart wit is. Het is óf het ene uiterste, óf het andere uiterste.
Dat er een oplossing gevonden moet worden is een ding wat zeker is. Misschien dat jij de honden inderdaad nog 1 keer, bijv. voor het slapen gaan, uitlaat. Gezien ze verder weinig beweging krijgen zijn die beestjes na een half uur vast wel moe (ook mentaal?) en heb jij al meer kans op een goede nachtrust. Het is even niet anders en om nou met vingers te gaan wijzen vind ik ook weer zowat.
Leffroi schreef:Ik snap dat mensen vallen over het feit dat de honden 1x per dag uitgelaten worden, maar zien jullie nou echt niet in dat de situatie even niet anders is? Het valt heus niet goed te praten, maar het is niet zo dat de mevrouw de honden expres heeft achtergelaten om ergens anders een leuk leven op te bouwen en wie weet ziet zij haar hondjes ook niet weer, om maar even worst case scenario te denken. Ik snap niet dat het telkens op bokt weer zo zwart wit is. Het is óf het ene uiterste, óf het andere uiterste.
Dat er een oplossing gevonden moet worden is een ding wat zeker is. Misschien dat jij de honden inderdaad nog 1 keer, bijv. voor het slapen gaan, uitlaat. Gezien ze verder weinig beweging krijgen zijn die beestjes na een half uur vast wel moe (ook mentaal?) en heb jij al meer kans op een goede nachtrust. Het is even niet anders en om nou met vingers te gaan wijzen vind ik ook weer zowat.
Leffroi schreef:Sorry Raket, maar dat vind ik gewoon té makkelijk gedacht. Jij denkt daar wellicht aan, maar dat is voor láng niet iedereen vanzelfsprekend. Zeker niet voor de oudere generatie. Je kan niet alles betrekken op jezelf, was dat maar zo.
Dat 1x per dag uitlaten niet voldoende is, weet iedereen wel. Daarom misschien ook de optie om de honden zelf uit te laten tot er een oplossing is gevonden. Als de honden nou bewust achter waren gelaten dan vond ik het alweer een ander verhaal en is het gewoon een kwestie van de dierenbescherming bellen. Die maken er dan heus wel werk van. Hier kan de eigenaar gewoon niks aan doen en die dochter heeft blijkbaar (?) ook geen zin om vaker uit te laten, of is niet in de mogelijkheid tot.
TS, kan je niet nog eens overleggen met die dochter? Wat is het plan, komt mevrouw nog weer thuis, kan jij iets voor ze betekenen?