Honden buurvrouw 4 dagen alleen thuis.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 09:32

Kun je niet aanbieden om de honden voordat je gaat slapen nogmaals uit te laten? Zijn alle partijen blij denk ik.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 09:33

Een keer per dag uitlaten lijkt me wel erg weinig?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 09:35

Ik heb hier in mijn gebouw schuin onder ook buren die een hond hebben. Nu zijn deze appartementen echt niet groot genoeg voor een hond groter dan 'klein' formaat (onder de knie formaat zeg maar) en deze hond word ook regelmatig alleen achter gelaten, blaft dan de hele boel bij elkaar. 8 uur s'ochtends gaat 'ie ook los, 1 geluidje buiten is al genoeg. Kan me niet indenken dat dat 24u door zou gaan omg .....

Vind de uitspraak van de politie wel wat raar. Hoezo 'moet je het maar slikken'? Ze kunnen nu toch juist een nette oplossing maken .....

MareVeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 09:35

Wat een in- en in trieste situatie.. Snap sowieso niet dat er niet al eerder is ingegrepen door familie, want een zwaar gehandicapte vrouw met 2 herders is niet echt een combi van hiep hoi. Daarbij vind ik de thuiszorg voor mensen is en niet voor honden die moeten uitgelaten. Ik vind het super dat de thuiszorg dat doet, begrijp me niet verkeerd, maar die arme beestjes verdienen beter.

Ts ik vind het echt heel vervelend voor jou en je gezinnetje. Super dat jij opkomt voor die beestjes! Succes en ik ben benieuwd hoe het verder zal verlopen.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 09:38

Anoniem schreef:
Ik zou zeer zeker dochter erop aanspreken....1x per 24 uur uitlaten,schandalig.
Tuurlijk kan het gebeuren dat iemand in een ziekenhuis ligt maar je bent het gewoon verplicht naar je huisdieren om daar goede zorg voor te (laten) regelen.
Dan maar een pension..

Ze worden normaal gesproken naast de uitlaatronde van thuiszorg een keer of 3 per dag het terras op gelaten waar ze poepen en plassen. Hoewel dit voor ons betekent dat we in penetrante poep geur in onze eigen tuin zitten, heb ik dat nog liever dan dat de dieren idd niet buiten komen. Denk dat ze het gebrek aan beweging niet eens missen als dat al jaren zo gaat.

Goede zorg is helaas voor iedereen een ander begrip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 09:38

Hartstikke triest natuurlijk, maar is het wellicht geen idee dat jij als thuisblijf mamma en dierenliefhebber (anders had je geen account op bokt lijkt mij) ze wellicht ook 1x per dag even lekker uitlaat? Of wat dan ook? Die honden kunnen er tenslotte niets aan doen dat ze niet zo een gezellige bazin hebben en ziekenhuis is natuurlijk nooit fijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 09:39

LenaBaars schreef:
Anoniem schreef:
Ik zou zeer zeker dochter erop aanspreken....1x per 24 uur uitlaten,schandalig.
Tuurlijk kan het gebeuren dat iemand in een ziekenhuis ligt maar je bent het gewoon verplicht naar je huisdieren om daar goede zorg voor te (laten) regelen.
Dan maar een pension..

Ze worden normaal gesproken naast de uitlaatronde van thuiszorg een keer of 3 per dag het terras op gelaten waar ze poepen en plassen. Hoewel dit voor ons betekent dat we in penetrante poep geur in onze eigen tuin zitten, heb ik dat nog liever dan dat de dieren idd niet buiten komen. Denk dat ze het gebrek aan beweging niet eens missen als dat al jaren zo gaat.

Goede zorg is helaas voor iedereen een ander begrip.

ik doel ook op de huidige situatie.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 10:10

ohjajoh6 schreef:
Hartstikke triest natuurlijk, maar is het wellicht geen idee dat jij als thuisblijf mamma en dierenliefhebber (anders had je geen account op bokt lijkt mij) ze wellicht ook 1x per dag even lekker uitlaat? Of wat dan ook? Die honden kunnen er tenslotte niets aan doen dat ze niet zo een gezellige bazin hebben en ziekenhuis is natuurlijk nooit fijn...

Daar zit ik wel over na te denken. Aan de andere kant is dit geen houdbare situatie, en moet er eigenlijk gewoon een permanent nieuwe woning gevonden worden voor de dieren.

Furrow

Re: Honden buurvrouw 4 dagen alleen thuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:16

Misschien maandag toch de dierenbescherming bellen?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:16

Waarom brengen ze die honden dan niet ff voor een paar dagen naar een pension?

Bizar hoor :x

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:18

Ik snap dat mensen vallen over het feit dat de honden 1x per dag uitgelaten worden, maar zien jullie nou echt niet in dat de situatie even niet anders is? Het valt heus niet goed te praten, maar het is niet zo dat de mevrouw de honden expres heeft achtergelaten om ergens anders een leuk leven op te bouwen en wie weet ziet zij haar hondjes ook niet weer, om maar even worst case scenario te denken. Ik snap niet dat het telkens op bokt weer zo zwart wit is. Het is óf het ene uiterste, óf het andere uiterste.

Dat er een oplossing gevonden moet worden is een ding wat zeker is. Misschien dat jij de honden inderdaad nog 1 keer, bijv. voor het slapen gaan, uitlaat. Gezien ze verder weinig beweging krijgen zijn die beestjes na een half uur vast wel moe (ook mentaal?) en heb jij al meer kans op een goede nachtrust. Het is even niet anders en om nou met vingers te gaan wijzen vind ik ook weer zowat.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:21

Je moet de overlast maar slikken?? Wat is dat nou voor iets raars, natuurlijk hoef je de overlast niet te slikken.
Ik zou nog een keer bellen en zeggen dat je verwacht dat er over een oplossing nagedacht wordt. Jij slaapt niet en hebt last, voor hetzelfde geldt ligt de eigenaresse nog 3 weken in het ziekenhuis.
De dieren moeten elders opgevangen worden, desnoods andere familie of een pension, maar dit is geen oplossing.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:25

Maar de honden komen nu dus ook niet buiten in de achtertuin? (of heb ik dat verkeerd gelezen?).
Met maar één keer per dag uitlaten moet het binnen in huis dan een gigantische stinkbende zijn?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:26

Leffroi schreef:
Ik snap dat mensen vallen over het feit dat de honden 1x per dag uitgelaten worden, maar zien jullie nou echt niet in dat de situatie even niet anders is? Het valt heus niet goed te praten, maar het is niet zo dat de mevrouw de honden expres heeft achtergelaten om ergens anders een leuk leven op te bouwen en wie weet ziet zij haar hondjes ook niet weer, om maar even worst case scenario te denken. Ik snap niet dat het telkens op bokt weer zo zwart wit is. Het is óf het ene uiterste, óf het andere uiterste.

Dat er een oplossing gevonden moet worden is een ding wat zeker is. Misschien dat jij de honden inderdaad nog 1 keer, bijv. voor het slapen gaan, uitlaat. Gezien ze verder weinig beweging krijgen zijn die beestjes na een half uur vast wel moe (ook mentaal?) en heb jij al meer kans op een goede nachtrust. Het is even niet anders en om nou met vingers te gaan wijzen vind ik ook weer zowat.

Daar is toch altijd wel een mouw aan te passen? Familie? Buren? Desnoods een uitlaatservice of naar een hondenpension?
Er zijn zat tieners die voor een extraatje in de vakantie een paar keer per dag honden uitlaten en zonodig ook voeren.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:29

Er moet ook geld zijn daarvoor en als dat er niet is... Dat er iets moet gebeuren is zeker zo, maar tot die tijd zitten die honden er nog wel en misschien is het dus een optie om zelf de honden uit te laten, mits TS dat wil. Als het zo tijdelijk opgelost kan worden en TS daarmee haar nachtrust terugkrijgt, had ik het er graag voor over gehad.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:30

Leffroi schreef:

Dat kun jij vinden,ik vind dat je als je dieren hebt altijd een back/up plan moet hebben. Ook als je niet hulpbehoevend bent overigens. Voordat ik aan katten begon heb ik geregeld wie er voor zou zorgen als ik ziek/ of op vakantie ben. Dat hoort bij je verantwoordelijkheid als baas.
Elk verhaal heeft meer kanten, dus er kan wel een nuancering in zitten, maar in de basis
moet het geregeld zijn.... 1x per dag uitlaten is niet voldoende vind ik, dus hetw as in basis al niet geregeld... Althans niet naar mijn normen.
En ook je buren kun je die overlast niet geven. Dan moet je minstens even overleggen vind ik.
Het zou de dochter dus sieren als ze even aanbelt bij ts als ze de volgende keer komt om te overleggen.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:35

Sorry Raket, maar dat vind ik gewoon té makkelijk gedacht. Jij denkt daar wellicht aan, maar dat is voor láng niet iedereen vanzelfsprekend. Zeker niet voor de oudere generatie. Je kan niet alles betrekken op jezelf, was dat maar zo.

Dat 1x per dag uitlaten niet voldoende is, weet iedereen wel. Daarom misschien ook de optie om de honden zelf uit te laten tot er een oplossing is gevonden. Als de honden nou bewust achter waren gelaten dan vond ik het alweer een ander verhaal en is het gewoon een kwestie van de dierenbescherming bellen. Die maken er dan heus wel werk van. Hier kan de eigenaar gewoon niks aan doen en die dochter heeft blijkbaar (?) ook geen zin om vaker uit te laten, of is niet in de mogelijkheid tot.

TS, kan je niet nog eens overleggen met die dochter? Wat is het plan, komt mevrouw nog weer thuis, kan jij iets voor ze betekenen?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:40

Ik vind niet dat Ts de verantwoording op zich moet nemen. Dieren nemen is een bewuste keuzen en daar krijg je dan verantwoordelijkheid bij.
Ik krijg altijd de kriebels als mensen zo met dieren omgaan, er is altijd een oplossing.. je moet alleen willen :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:42

Precies, er is altijd een oplossing, als je maar wil. TS hoeft de verantwoording niet op zich te nemen, maar zij wil wel eindelijk een keer een lekkere nachtrust. Wat is er dan mis mee om de honden even uit te laten. Of bestaat een soort 'dienst' (?) niet meer? Is het allemaal maar 'als ik het maar goed heb'? Kan er dan niet even iets voor de buren gedaan worden zonder daar iets voor terug te verwachten?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:43

Leffroi schreef:
Sorry Raket, maar dat vind ik gewoon té makkelijk gedacht. Jij denkt daar wellicht aan, maar dat is voor láng niet iedereen vanzelfsprekend. Zeker niet voor de oudere generatie. Je kan niet alles betrekken op jezelf, was dat maar zo.

Dat 1x per dag uitlaten niet voldoende is, weet iedereen wel. Daarom misschien ook de optie om de honden zelf uit te laten tot er een oplossing is gevonden. Als de honden nou bewust achter waren gelaten dan vond ik het alweer een ander verhaal en is het gewoon een kwestie van de dierenbescherming bellen. Die maken er dan heus wel werk van. Hier kan de eigenaar gewoon niks aan doen en die dochter heeft blijkbaar (?) ook geen zin om vaker uit te laten, of is niet in de mogelijkheid tot.

TS, kan je niet nog eens overleggen met die dochter? Wat is het plan, komt mevrouw nog weer thuis, kan jij iets voor ze betekenen?

Waarom zou TS overleggen met de dochter?

Het lijkt me dat de honden het probleem van de mevrouw + haar dochter zijn. Indien TS gaat overleggen, dan maakt zij van het probleem van de ander haar probleem...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:46

Moet ts wel kunnen en willen om de honden uit te laten.
En ik denk dat het geblaf en gejank er niet mee over gaat.

Misschien is voor de eigenaresse afstand doen het makkelijkste.
Honden hebben dan kans een baas te krijgen die wel tijd heeft.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:47

Nou, het is dus TS haar probleem, in de zin van, dat zij nauwelijks/ geen nachtrust heeft. Dat het verder het 'probleem' van de familie is, is logisch. Maar is het dan werkelijk zo'n ramp om aan te bieden dat TS een keer (of vaker?) per dag de honden uit wil laten? In ieder geval tot er een oplossing is gevonden? Dan is iedereen blij toch. TS heeft meer kans op nachtrust, dochter kan zich weer zonder zorgen, zorgen maken om haar moeder, de honden krijgen beweging, hoeven het huis niet te vervuilen. Ik zie het probleem echt niet?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:52

Ik zie het probleem wel!

Niet iedereen houdt van honden. Ik wel... Op basis van mijn hondenliefde zou ik met plezier de honden van mijn buren uitlaten.

Echter... In de OT lees ik dat het gaat om 2 honden, waaronder 1 mechelse herder. Ik vind dit soort honden eng, waardoor ik deze hond nooit uit zou laten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:54

Wow! Eigenaresse ligt dus wel in het ziekenhuis en blijkbaar is de opvang die eigenaresse dus geregeld heeft in de vorm van haar dochter niet adequaat genoeg.

Ik proef hier toch wel meer irritatie uit de berichtgeving van ts, dan dat er medelijden is met het welzijn van de honden.

Die beesten kunnen er niets aan doen en het zou van medeleven voor mens en dier getuigen, als men hier wat vriendelijker mee om zou gaan...

Ik heb een aantal jaar geleden ook de zorg van mijn paarden over moeten laten aan anderen toen ik plots met spoed werd opgenomen in ziekenhuis. Ben ze nog altijd dankbaar, maar god oh god, wat lag ik toch slecht en vol met zorgen in mijn ziekenbed, wat nu als ze dus niet zo goed voor mijn meiden hadden gezorgd en ik was thuisgekomen, om te ontdekken dat mijn geliefde paarden al weggebracht waren? Had ik zo weer terug op de spoedeisende hulp beland...

Ik doel daar mee, dat als de situatie echt zo slecht is, werk dan mee aan een goede oplossing en maak het de beestjes in de tussentijd gewoon wat gemakkelijker, is ook beter voor je eigen gemoedsrust en nachtrust zo te horen...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-07-15 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:55

De hond van mijn moeder kan als zij alleen ook is behoorlijk haar scheur openzetten.
Ik vindt het dan dus niet de verantwoordelijkheid van de buren om er wat aan te doen. Of mijn moeder zorgt voor opvang of zij neemt haar mee. Dat is verantwoordelijkheid voor je dier nemen. In noodgevallen is haar hond bij ons en omdat zij blaft is zij overdag bij mijn zus als ik werk. Dat zijn oplossingen en hier behoort de familie van mevrouw dat op te lossen niet de TS.
Ik zou nogmaals de politie bellen dat je aangeeft dat er wat aan gedaan moet worden.
Na een week slapeloze nachten kan je man neem ik aan ook zijn werk niet meer uit voeren.
Ik zou ook proberen met de dochter te praten en als zij haar schouders op haalt haar in jullie huis laten logeren en jullie in haar huis. Kijken hoe lang zij het volhoudt.