IlBuono schreef:@Linda, je zegt zelf toch ook dat jouw hond hier niet gelukkig bij zou zijn? Ik ken genoeg honden die veel minder aandacht krijgen als hij toen deed. Hij had hier wel degelijk speelruimte & speeltjes in en heeft misschien 2x een accidentje in de bench gehad & daarna was hij gewoon zindelijk zonder enig probleem om op mij te wachten. Voor hem ging dit zonder probleem en hij was altijd veel vrolijker als hij in dat schoolritme zat omdat hij die regelmaat nodig had.
Ik wil er even op wijzen dat ik wel degelijk begrijp dat dit niet ideaal is voor een hond. Maar hij heeft er nooit onder geleden, de buurman controleerde hem vaak & hij heeft nooit gejankt etc als we weg waren. Hij is maximum 8u alleen geweest en dat was ook niet altijd. Nu is er vaak iemand thuis en is hij max 5u per dag alleen, hij kan nu eenmaal ook niet los overdag omdat hij ook deuren opendoet (zelfs een kinderhekje) en dit met onze open trap een te groot risico is. Hij heeft geen trauma aan de bench en gaat hier vrijwillig in dus het heeft hem niet geschaad. Ik zeg echt niet dat het een perfecte situatie is, omdat hij ook geen vriendje heeft maar hij heeft zeker geen problemen met de situatie.
Want dat heeft hij je verteld? Sorry maar in de omstandigheden die jij schetst is het enorm egoïstisch een hond te willen. Natuurlijk went zo'n dier eraan, die is tenslotte vanaf pup niks anders gewend. Maar een gezonde, sociaal wenselijke situatie is het niet. Een hond is niet gemaakt om zo lang alleen opgesloten te zitten. Zonder break door bijvoorbeeld een uitlaatservice vind ik dit echt absurd. Regel dat dan op z'n minst!