Een hond in onze situatie mogelijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:24

IlBuono schreef:
@Linda, je zegt zelf toch ook dat jouw hond hier niet gelukkig bij zou zijn? Ik ken genoeg honden die veel minder aandacht krijgen als hij toen deed. Hij had hier wel degelijk speelruimte & speeltjes in en heeft misschien 2x een accidentje in de bench gehad & daarna was hij gewoon zindelijk zonder enig probleem om op mij te wachten. Voor hem ging dit zonder probleem en hij was altijd veel vrolijker als hij in dat schoolritme zat omdat hij die regelmaat nodig had.

Ik wil er even op wijzen dat ik wel degelijk begrijp dat dit niet ideaal is voor een hond. Maar hij heeft er nooit onder geleden, de buurman controleerde hem vaak & hij heeft nooit gejankt etc als we weg waren. Hij is maximum 8u alleen geweest en dat was ook niet altijd. Nu is er vaak iemand thuis en is hij max 5u per dag alleen, hij kan nu eenmaal ook niet los overdag omdat hij ook deuren opendoet (zelfs een kinderhekje) en dit met onze open trap een te groot risico is. Hij heeft geen trauma aan de bench en gaat hier vrijwillig in dus het heeft hem niet geschaad. Ik zeg echt niet dat het een perfecte situatie is, omdat hij ook geen vriendje heeft maar hij heeft zeker geen problemen met de situatie.

Want dat heeft hij je verteld? Sorry maar in de omstandigheden die jij schetst is het enorm egoïstisch een hond te willen. Natuurlijk went zo'n dier eraan, die is tenslotte vanaf pup niks anders gewend. Maar een gezonde, sociaal wenselijke situatie is het niet. Een hond is niet gemaakt om zo lang alleen opgesloten te zitten. Zonder break door bijvoorbeeld een uitlaatservice vind ik dit echt absurd. Regel dat dan op z'n minst!

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:44

Suuskipje schreef:
Nogmaals, dit topic is puur om te orienteren op wat we ana onze leefsituatie aan moeten passen.
We zijn er inmiddels als uit dat we pas aan een hond gaan beginnen op het moment dat we groter gaan wonen, en wellicht ook dan in een andere werksituatie zitten (meer thuis werken bv).
Plan Hond gaat dus even de koelkast in :+
Iedereen bedankt voor de reacties :)

Leest er dan niemand dit bericht van TS?

Ze doen het dus niet, dus dan kan de discussie wel of geen hond gesloten worden :o
Verstandig besluit TS, hoop dat de werksituatie en woonsituatie snel veranderen! (honden zijn zo leuk! )

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:45

Ik ga geheel mee met de post van datbeniknou, als ik vanaf baby hele dagen in een kamer opgesloten zit zonder een ander mens vind ik dat ook wel goed omdat ik niet beter weet maar een normale situatie is het in ieder geval niet. En misschien zou ik dan ook wel daarna normaal functioneren maar een leuke jeugd heb ik dan niet gehad. Ik denk dat je het met je jack russel gewoon getroffen hebt dar hij/zij zich zo goed in zn/haar lot schikt.

Tinkermuts

Re: Een hond in onze situatie mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:46

Wbt ts, mijn respect dat je zo goed nadenkt over het nemen ve hond en verstandige keuze hierin maakt, altijd moeilijk on niet je hart maar verstand te volgen

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:00

Ts heb even vlug het topic door gelezen. Kan het? Ja. Maar....ben je bereid om in sommige situaties flink in de buidel te tasten? Want honden oppas is niet goedkoop.
Ik woon inmiddels 20 jaar op mezelf met hond. Heb momenteel m'n 2e eigen hond. Werk full time. Heb alleen en samen gewoond. Heb sommige periodes heel veel geld uitgegeven voor oppas. Heb inmiddels een eigen bedrijf omdat ik dat leuk vind maar ook omdat niemand mij meer kan vertellen dat m'n hond niet mee mag. Oplossingen zijn er altijd maar niet goedkoop.
Ik vind als je voor een hond hebt gekozen je er ook goed voor moet zorgen. Hij heeft jou niet uitgezocht.

Collie2008

Re: Een hond in onze situatie mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:19

TS fijn om te lezen dat je je keuze nog even uitstelt. Daar ga je in de toekomst zelf ook meer van genieten en daarmee de hond ook :)