kat in bench?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:32

Zoe_97 schreef:
nageltjes knippen doe je dat hetzelfde als bij honden?
Waarom zou je de nagels van katten gaan knippen?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 19:33

Cioccolato schreef:
Zoe_97 schreef:
ze kijkt zelf ookal uit naar zijn komst.. je trekt nogl snel conclusies, dit gaat puur om de bench

Ik trek conclusies aan de hand van wat jij verteld :)
Het gaat niet enkel om een bench, maar om de aanschaf van een dier. Geen ding :)

het gaat wel enkel over de bench mijn moeder heeft met de rest geen problemen en kijkt ook al uit naar de komst van het beestje!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 19:33

Sabini schreef:
Zoe_97 schreef:
nageltjes knippen doe je dat hetzelfde als bij honden?

iemand gaf die tip net, hoeft dat dan niet?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:34

Waarom niet. .. ik wil niet dat ze blijven haken in de bank en wil katten op schoot die niet in mijn kleding blijven hangen
Het zijn geen buiten katten en hebben hier 4 krabpalen staan maar die nagels groeien toch wel door

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:35

Je kan het proberen, maar afleren om aan de bank te komen is misschien beter. Kattennagels zijn ook zo weer scherp. Bovendien gebruiken ze hun nagels veel meer dan honden.

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:35

wat een reacties, ik zou zelf ook niet zelf een kat in een bench stoppen. Ooit helaas noodgedwongen moeten doen omdat mijn kat was aangereden, had zelfs alleen een kleine bench tot mijn beschikking. Nood breekt weten. De kat van mijn moeder gaat zelfs vrijwillig in een bench liggen en slaapt daar rustig met de hond de hele nacht in. Hij gaat er dan niet uit als de hond er voor de nacht in moet. En mijn moeder krijgt hem er zelfs niet uit. Weet niet wat daar mis mee is. Hij kiest er zelf voor. Op de camping wordt hij overdag ook wel eens erin gezet als mijn moeder weg gaat en het heel erg warm in de caravan is. Ze kan hem moeilijk aan zijn touwtje laten zitten. Hij heeft hier totaal geen moeite mee. En dit is niet eens aangeleerd, hij is dit uit zichzelf gaan doen. Ik moet zelf mijn katten ook wel eens opsluiten in een kleine ruimte, en ze kunnen helaas niet meer los buiten, wat in het verleden wel kon. Is het dan zielig dat ik ze een aantal uur in een ren van 2 bij 2 bij 1,80 stop met alles erin wat ze nodig hebben. Ja ze zijn het hier niet altijd mee eens maar dit is helaas een van de weinige mogelijkheden om ze buiten te kunnen laten, anders ben ik verplicht om erbij te blijven als ik ze aan een touwtje laat lopen in de tuin. En ja dit zegt iemand die haar hele leven al katten om zich heen heeft.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:36

Mando schreef:
Waarom niet. .. ik wil niet dat ze blijven haken in de bank en wil katten op schoot die niet in mijn kleding blijven hangen
Het zijn geen buiten katten en hebben hier 4 krabpalen staan maar die nagels groeien toch wel door

Maar katten hebben toch nagelhulzen die ze kwijtraken door te krabben aan een krabpaal? De nagel eronder is dan weer scherp.. zo dacht ik toch dat het zat. Knippen lijkt me redelijk zinloos dan? Maar ik kan ook verkeerd zijn hoor :). Wij hebben een ragdoll die in de eerste plaats bijna nooit zijn nagels gebruikt.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 19:37

Riraito schreef:
Je kan het proberen, maar afleren om aan de bank te komen is misschien beter. Kattennagels zijn ook zo weer scherp. Bovendien gebruiken ze hun nagels veel meer dan honden.

hij ag heus wel op de bank etc, ag de hond ook dus hem verbieden zou nogal krom zijn.
Ik kan wel proberen angels te knippen als dat nodig is!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:38

Een bench hoeft niet altijd perse slecht te zijn. Ik had nooit eerder van een kat in een bench gehoord totdat de mijne moest. Was een wilde wildebrasje, vrij schuwig voor mensen, 6 maanden oud en springt tegen de tv op. Valt terug, breekt haar poot. Was een complexe breuk, operatie nodig en 6 weken in een bench. In deze 6 weken heeft ze echt geleerd dat mensen helemaal niet zo eng zijn en is ze veranderd van een katje die nauwelijks naar mensen ging in een echte schootkat naar mij toe. Nu is ze ondertussen alweer 7 en vindt ze bijna iedereen leuk. Dus het kán ook positief uitpakken. Al ben ik natuurlijk niet voor als het niet hoeft.

Nagels knippen doe ik ook. Mevrouw kan gewoon naar buiten als ze wil, maar ze wil niet. Als ik ga dweilen zet ik haar buiten en dan brult ze de hele boel bij elkaar omdat ze weer naar binnen wil. Haar nageltjes slijten niet maar groeien wel door dus eens in de zoveel tijd gaat er een schaartje in :j. Aan de krabpaal maakt ze zxe alleen maar vlijmscherp, niet korter.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 03-06-15 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:38

Ik ben niet 24 uur per dag thuis dus als ze willen krabbelen doen ze dat toch wel.

Maar dat is ieder zijn eigen keus.
Hier weten ze alle 3 niet beter.

Ik hou graag ondanks de katten alles heel bank bed gordijnen. . Ik hoef me nergens aan te ergeren omdat ze eraf blijven en opgevoed zijn

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:39

Onze kat heeft een hele tijd een eigen bench gehad met alle gemakken. Was haar eigen plekje en ze voelde zich er daadwerkelijk veilig. Mocht het nodig zijn kon het deurtje dicht, niets mis mee imo.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:40

Zoe_97 schreef:
Riraito schreef:

hij ag heus wel op de bank etc, ag de hond ook dus hem verbieden zou nogal krom zijn.
Ik kan wel proberen angels te knippen als dat nodig is!

Ik bedoelde meer in de zin van zijn nagels er in zetten. Mijn vader zit hier ook constant te zeuren over de bank en de katten, terwijl ze braaf van de bank blijven met hun nagels.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:44

Zoe_97 schreef:
enten doet de fokker niet gaf ze aan dus dat gebeurd onmiddelijk als ik hem heb! ontwormen kan ene fokker toch niet bijhouden? als dit om de 3 maanden moet :+
Ik mag hopen van wel ;) Via de melk van de moeder krijgt de kitten zijn eerste wormbesmetting (tenzij de moeder preventief is ontwormt).

Een kitten hoort alsvolgt ontwormt te worden:
Op een leeftijd van 3, 5 en 7 weken oud; vervolgens maandelijks tot een half jaar. Daarna geldt de algemene richtlijn om minimaal vier keer per jaar te ontwormen.

Zoe_97 schreef:
Sabini schreef:

iemand gaf die tip net, hoeft dat dan niet?
Neen. Katten trekken hun nagels in wanneer ze lopen. Bij de meeste katten worden de nagels niet te lang.
Echter bij oudere katten, of katten die veel binnen zijn en niet aan de krabpaal krabben, kunnen de nagels wel te lang worden. En bij die katten vergroot de kans dat de nagels ingroeien of dat de kat door zijn lange nagels aan meubels blijft haken. Bij zulke katten zullen dan de puntjes van de nagels afgeknipt moeten worden. Maar bij 'normale' katten niet ;)

Sabini

Re: kat in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:45

Misschien is dit wel een interessant artikel om te lezen als het gaat om krabben van katten: KLIK.

Want waarom zetten katten eigenlijk hun nagels in de bank/krabpaal/tapijt/enz?

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:46

SinneJ schreef:
Maar katten hebben toch nagelhulzen die ze kwijtraken door te krabben aan een krabpaal? De nagel eronder is dan weer scherp.. zo dacht ik toch dat het zat. Knippen lijkt me redelijk zinloos dan? Maar ik kan ook verkeerd zijn hoor :). Wij hebben een ragdoll die in de eerste plaats bijna nooit zijn nagels gebruikt.
Wat betreft het niet knippen van de nagels van katten: Correct! :j

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 19:51

dankje heel interessant artikel!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:05

Als er één dier zindelijk is op deze aardbol dan is het wel een kat.
Op tijd castreren/ steriliseren, goede kattenbak, fijne bodem en het meest belangrijkste goede harmonie in huis!!!!!!!!!

Een kat die thuis niet gelukkig is (omdat hij bijvoorbeeld opgesloten wordt in een bench ) kan dat laten blijken door onzindelijk gedrag.

Echter ik snap ook helemaal niks van het feit dat je een kat neemt terwijl je op kamers gaat......al is dat maar drie dagen per week.
Ik gun je best wel een dier, maar of een kat zo een goede match is gezien de omstandigheden?????
Ik betwijfel het ernstig.

Bij mij lopen er vijf rond......in alle vrijheid.
Buiten beschermd omdat ik dat erg belangrijk vind......binnen is mijn huis hun huis.
Ondanks het verlies van nagelhulzen knip ik de nagels van de mijn katten toch een keer in de vier tot zes weken.
Sommige vinden dat ge-wel-dig......andere iets minder, maar met een speciaal schaartje en zo nodig wat hulp en begeleiding gaat dat prima.

Hopelijk kijkt jou katje straks net zo uit naar zijn nieuwe baasje als jij naar de kat.
En doe me een lol.........laat hem lekker KAT wezen alsjeblieft.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:22

Regelmatig nestjes, niet ontwormen, niet inenten ....gewoon een broodfokker dus en als ik ergens een hekel aan heb...

Zet ook 2 katten bakken neer. Sommige doen poepen en plassen graag op een andere bak.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 20:24

Is geen broodfokker. Het is een kennis van die vriendin, en dit is een eenmalig nestje.
Dankje voor de tip van 2 kattenbakken

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:09

3 dagen per week is bijna de helft van de week he. Er zitten maar 7 dagen in een week.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:13

Onze 9 weken oude kitten slaapt bij ons ons bed tot ze ouder is, kattenbak staat er ook en de deur blijft op een kier. Ze gaat smorgens naar beneden om te eten, en dan komt ze weer terug. Ik vind het zielig om een gezonde gezond is is in een bench te doen. Onze scheet rent over het bed heen, dat sluit je toch niet op.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:25

Mijn kat van 15 jaar oud , gaat bijna zijn hele leven al in een bench.
Als jong katje door de dierenbescherming gevonden en met de fles groot gebracht.
Zo een lief dier .....maar ...onzindelijk en niet zindelijk te krijgen. Echt alles in samenwerking met de DA geprobeerd.
Optie was de rest van zijn leven in een asiel, of boerderij kat, maar daar te aanhankelijk voor door fles opvoeding
Of een spuitje, bij een gezond dier ???
Als het goed weer is en we moeten weg, mag hij in de tuin. Hij heeft daar een kattenvilla staan waar hij heerlijk droog inligt, hij gaat er ook liggen zelfs als het regent.

In de winter is het echt te koud. Zeker nu hij ouder is. Dan is de bench er. Een grote honden transport bench waar een kattenbak in staat en een kussen ligt. Zonodig eten en drinken.
Als wij naar bed gaan kruipt hij er zelf al in, hij is niet anders gewend, en de volgende morgen komt hij er net zo vrolijk en knuffelig weer uit.

Voordeel hij hoeft niet weg, en mijn spullen blijven "droog" want geloof mij, ik denk dat alles ooit wel eens een douche heeft gehad. :+

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:36

Mijn kat heeft door een wond waar zalf op moest ook een tijd in een bench gezeten. Dat was echt een ramp. Ze gilde de hele buurt bij elkaar. Dus nee, ik zal dat afraden.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:44

proudmama schreef:
Mijn kat van 15 jaar oud , gaat bijna zijn hele leven al in een bench.
Als jong katje door de dierenbescherming gevonden en met de fles groot gebracht.
Zo een lief dier .....maar ...onzindelijk en niet zindelijk te krijgen. Echt alles in samenwerking met de DA geprobeerd.
Optie was de rest van zijn leven in een asiel, of boerderij kat, maar daar te aanhankelijk voor door fles opvoeding
Of een spuitje, bij een gezond dier ???
Als het goed weer is en we moeten weg, mag hij in de tuin. Hij heeft daar een kattenvilla staan waar hij heerlijk droog inligt, hij gaat er ook liggen zelfs als het regent.

In de winter is het echt te koud. Zeker nu hij ouder is. Dan is de bench er. Een grote honden transport bench waar een kattenbak in staat en een kussen ligt. Zonodig eten en drinken.
Als wij naar bed gaan kruipt hij er zelf al in, hij is niet anders gewend, en de volgende morgen komt hij er net zo vrolijk en knuffelig weer uit.

Voordeel hij hoeft niet weg, en mijn spullen blijven "droog" want geloof mij, ik denk dat alles ooit wel eens een douche heeft gehad. :+

Maar dit is een uitzondering op de regel..
Katten horen niet in een bench opgesloten. In deze situatie vind ik het volkomen begrijpelijk, maar met een gezond kitten die (voor zo ver bekend) zindelijk is, lijkt mij er geen enkele goede reden waarom hij opgesloten zou moeten worden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:34

Ze zijn al bij hun familie vandaan gerukt om het zo maar te zeggen, ze hebben dan echt steun en warmte van de mens nodig.