Zoe_97 schreef:Waarom zou je de nagels van katten gaan knippen?nageltjes knippen doe je dat hetzelfde als bij honden?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cioccolato schreef:Zoe_97 schreef:ze kijkt zelf ookal uit naar zijn komst.. je trekt nogl snel conclusies, dit gaat puur om de bench
Ik trek conclusies aan de hand van wat jij verteld
Het gaat niet enkel om een bench, maar om de aanschaf van een dier. Geen ding
Mando schreef:Waarom niet. .. ik wil niet dat ze blijven haken in de bank en wil katten op schoot die niet in mijn kleding blijven hangen
Het zijn geen buiten katten en hebben hier 4 krabpalen staan maar die nagels groeien toch wel door
. Wij hebben een ragdoll die in de eerste plaats bijna nooit zijn nagels gebruikt. Riraito schreef:Je kan het proberen, maar afleren om aan de bank te komen is misschien beter. Kattennagels zijn ook zo weer scherp. Bovendien gebruiken ze hun nagels veel meer dan honden.
. Aan de krabpaal maakt ze zxe alleen maar vlijmscherp, niet korter. Zoe_97 schreef:Riraito schreef:Je kan het proberen, maar afleren om aan de bank te komen is misschien beter. Kattennagels zijn ook zo weer scherp. Bovendien gebruiken ze hun nagels veel meer dan honden.
hij ag heus wel op de bank etc, ag de hond ook dus hem verbieden zou nogal krom zijn.
Ik kan wel proberen angels te knippen als dat nodig is!
Zoe_97 schreef:Ik mag hopen van welenten doet de fokker niet gaf ze aan dus dat gebeurd onmiddelijk als ik hem heb! ontwormen kan ene fokker toch niet bijhouden? als dit om de 3 maanden moet
Via de melk van de moeder krijgt de kitten zijn eerste wormbesmetting (tenzij de moeder preventief is ontwormt). Zoe_97 schreef:Neen. Katten trekken hun nagels in wanneer ze lopen. Bij de meeste katten worden de nagels niet te lang.Sabini schreef:Waarom zou je de nagels van katten gaan knippen?
iemand gaf die tip net, hoeft dat dan niet?
SinneJ schreef:Wat betreft het niet knippen van de nagels van katten: Correct!Maar katten hebben toch nagelhulzen die ze kwijtraken door te krabben aan een krabpaal? De nagel eronder is dan weer scherp.. zo dacht ik toch dat het zat. Knippen lijkt me redelijk zinloos dan? Maar ik kan ook verkeerd zijn hoor. Wij hebben een ragdoll die in de eerste plaats bijna nooit zijn nagels gebruikt.
proudmama schreef:Mijn kat van 15 jaar oud , gaat bijna zijn hele leven al in een bench.
Als jong katje door de dierenbescherming gevonden en met de fles groot gebracht.
Zo een lief dier .....maar ...onzindelijk en niet zindelijk te krijgen. Echt alles in samenwerking met de DA geprobeerd.
Optie was de rest van zijn leven in een asiel, of boerderij kat, maar daar te aanhankelijk voor door fles opvoeding
Of een spuitje, bij een gezond dier ???
Als het goed weer is en we moeten weg, mag hij in de tuin. Hij heeft daar een kattenvilla staan waar hij heerlijk droog inligt, hij gaat er ook liggen zelfs als het regent.
In de winter is het echt te koud. Zeker nu hij ouder is. Dan is de bench er. Een grote honden transport bench waar een kattenbak in staat en een kussen ligt. Zonodig eten en drinken.
Als wij naar bed gaan kruipt hij er zelf al in, hij is niet anders gewend, en de volgende morgen komt hij er net zo vrolijk en knuffelig weer uit.
Voordeel hij hoeft niet weg, en mijn spullen blijven "droog" want geloof mij, ik denk dat alles ooit wel eens een douche heeft gehad.