Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xniieeenke schreef:Waarom katten naar buiten gaan? Simpel, katten zijn dieren die daar behoefte aan hebben (tenzij ze nooit anders hebben geweten, maar dan moet je je hele huis kat-proof maken met heel veel speeltjes en zo).
Beetje een rare vraagstelling, want je probleem is logisch maar je vraag nogal bot.
Over je probleem: heel vervelend, inderdaad. Misschien kan je als je het ziet schreeuwend achter hem aan rennen, schrikt ie zich wel rot, kan zijn dat hij dan niet weer komt. Ook kan je de eigenaar het even melden, vragen of de katten 's nachts binnen kunnen, of dat diegene op ze let?
FloMax schreef:Hier ben ik het niet met je eens. Hondenstront is vervelend, maar ik heb ook nog nooit een katteneigenaar achter zn kat zien aanlopen om dat op te ruimen. Integendeel, katten schijten mijn tuin vol en begraven het dan, ik kan het niet eens terugvinden en de geur is niet te harden.
En ik heb een veel te goed hart om mijn honden eropaf te sturen als ik er 1 zie lopen
Ayasha schreef:Elk beest heeft behoefte aan buiten kunnen maar veel kattenbaasjes boeit het blijkbaar gewoon bijzonder weinig of hun beest aan het wegdek plakt, verscheurd wordt of andere mensen lastig valt. Anders maakten ze hun tuin wel katproof.![]()
Hier blijven ze wel uit de tuin. Daar zorgen de honden wel voor.
Graffi86 schreef:Wel grappig trouwens dat heel bokt erover valt als paarden niet 24/7 buiten staan, maar dat katten maar binnen opgesloten moeten blijven. Oké, een paard mest niet in de tuin, maar het idee van 'vrij kunnen bewegen', 'natuurlijk gedrag' (jagen!) en 'frisse lucht' geldt dus blijkbaar niet voor alle 4-voeters van bokt
sandra8 schreef:Idd mirgino de tuin aanpassen aan het "huisdier" van een ander het is toch te gek voor woorden.
Willemina_L dank je wel.
Ludique96 ja het was een kat het staat op camera. Honden hebben hier aanlijnplicht en de stront moet opgeruimd. Ik laat mijn hond niet uitwin de tuin van de buren!!
Misschien moet je dan wat meer met je kat doen zodat hij zich niet verveeld zoek de uitdaging binnen in huis. O nee dan worden ze vervelend en moeten ze de buren maar lastig vallen.
Sorry hoor de katten kunnen er niets aan doen de eigenaren wel. Maak dan je tuin zo dat ze er niet uit kunnen.
lor1_1984 schreef:Fu_Qi schreef:Ik kan idd begrijpen dat het vervelend voor je is als een kat in je bloempot gaat liggen, maar ik denk niet dat de eigenaar bewust heeft gedacht ''Laat ik lekker miijn kat buiten sluiten vanavond, want dan wordt het slecht weer en gaat mijn kat lekker in andermans bloempot zitten te vroeten''.
Dachten een hoop katteneigenaren maar na over de overlast die hun katten (kunnen) veroorzaken.
Maar in 9 vd 10 gevallen krijg je gewoon te horen 'dat doet mijn kat niet' en zit je met de overlast maar geen eigenaar die even meedenkt ofzo.
Fu_Qi schreef:Dat vind ik ook weer zo iets van katteneigenaren, er is bij mij iemand gekomen en heeft gezegd ''Ik heb last van uw kat''.
Geantwoord: Vervelend, maar een kat hoort buiten. Als u de volgende keer mijn kat in uw tuin ziet rondlopen, gooi er maar een emmer water overheen.
Ben ik nu ''gemeen'' voor mijn kat ?
Nee, een kat kan niet redeneren ''Ik krijg bij de buurman een plens water over me heen omdat mijn eigenaar dat heeft toegestaan''.
Kat denkt alleen ''Daar ga ik nooit meer naar toe''.
Die plens water heeft hij trouwens nooit over zich heen gekregen, ik denk dat mijn buurvrouw gewoon een oplossing wilde horen.
Graffi86 schreef:Wel grappig trouwens dat heel bokt erover valt als paarden niet 24/7 buiten staan, maar dat katten maar binnen opgesloten moeten blijven. Oké, een paard mest niet in de tuin, maar het idee van 'vrij kunnen bewegen', 'natuurlijk gedrag' (jagen!) en 'frisse lucht' geldt dus blijkbaar niet voor alle 4-voeters van bokt
sandra8 schreef:Lekker makkelijk dan leg je dus het probleem bij je buren gooi er maar een emmer water overheen
Tiffany schreef:Graffi86 schreef:Wel grappig trouwens dat heel bokt erover valt als paarden niet 24/7 buiten staan, maar dat katten maar binnen opgesloten moeten blijven. Oké, een paard mest niet in de tuin, maar het idee van 'vrij kunnen bewegen', 'natuurlijk gedrag' (jagen!) en 'frisse lucht' geldt dus blijkbaar niet voor alle 4-voeters van bokt
Jawel hoor, lekker in je eigen afgesloten tuin of terrein. Niet in de tuin van een ander