Mijn zwakste kuiken die dan nog eens aangevallen werd is erg zwak laatste dagen. Vandaag heb ik hem bij mij binnengenomen. Maar ik vrees het ergste. Hopelijk ziet ie niet te veel af... Mensen tips hoe ik hem er mss door kan krijgen?
Helaas, de kloek is opgegeten door de katten. Vandaag op t nippertje een kat weg kunnen slaan van een weerloos kuikentje. Hij had m al vast. Terwijl het hok aan alle kanten dicht is..
Ze hebben zich ergens tussen gewrongen. De katten heb (nog) jongen. Normaal pakken ze die nooit maar nu ze gejongd hebben wel. Zijn overigs boerderij katten die overgebleven zijn. Sterilisatie is geen optie helaas. Best sneu voor de kuikens. Ik Ga vanavond op zolder een knuffel zoeken zodat ze iets warms hebben om tegen te liggen. Koud is het niet, maar lekker ergens tegen aan. Wie weet helpt het.
Wel ze hebben veel schuilplekken en kunnen in hun hok, ze zitten in een binnenkoer met gebouwen rond. Maar nu heb ik ze echt opgeslotent tot ze groot genoeg zijn om in het echte ren te zitten.
Leuke kuikentjes! Ik hou de kip met kuikens altijd een paar weken in het hok of in een ren voor ik ze los laat.
CK88
Geplaatst: 24-06-15 11:33
Wat een schatjes allemaal, ik had pasgeleden ook 4 kuikens, toen de hen het nest af ging met de kuikens heeft de haan ze aangevallen en er 1 doodgepikt! De kloek was helemaal van slag, en werd ook aangevallen door de haan, ze heeft hierna niet meer naar de kuikens om gekeken en ik kon ze er ook niet meer bij zetten, ze ging er ook op pikken. 1tje is kort hierna ook doodgegaan aan onderkoeling en de overige 2 maar onder de lamp gezet, zijn nu leuke mini kipjes geworden. De kloek is nu weer broeds en zit weer op eieren, wat kan ik het beste doen? De haan eruit halen als ze kuikens heeft? Ik wil ze niet steeds zelf opvoeden, liefst laat ik dat de kloek gewoon doen.
jorika1986
Geplaatst: 24-06-15 12:24
Zorg dat de haan niet bij de kuikens kan, dus inderdaad even appart zetten of een stuk gaas er tussen. Hou het goed in de gaten, als de kloek ook begint met pikken gelijk de kuikens wegnemen en onder de lamp zetten. Kuikens kunnen prima opgroeien zonder moeder.