Poes is aan het bevallen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Labiesch

Re: Poes is aan het bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 14:27

Vijfde kwam als een verassinf nog een uurtje later erbij. :)

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:32

Geniet van deze kittentijd :) Mamapoes zal haar handen vol hebben...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:37

schandalig.. :n
kat is veel te jong, en NL is al overbevolkt met wegwerp katten..

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:39

Stelletje azijnzeikers hier! In plaats van meteen TS aan te vallen, was een gematigdere toon misschien wat meer op z'n plek. Best dat die kat te jong is om kittens te krijgen, maar dat was TS' plan ook niet.

Gefeliciteerd met de poezenkids, meid! ;)

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:39

spicegirl schreef:

...maar niet een schandaal waar TS persoonlijk ook maar iets aan kan doen. Ze probeert de situatie juist beter te maken door deze voorheen-wegwerpkat een thuisje te geven. Nu weten we het wel hè.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:42

Voor die azijnzeikers: lees eerst het hele topic voor dat je TS aanvalt!

Heb je al nieuwe foto TS?
Wat voor kleur is de laatste?

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:42

Wat een schatjes! Veel plezier met de katjes!! <3

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:43

spicegirl schreef:

Was dat niet de natuur volgens heel bokt? Katten horen lekker buiten in woonwijken vol katten, heerlijk. :n Not.

TS is alleen maar hartstikke goed bezig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:46

Chiave schreef:
Stelletje azijnzeikers hier! In plaats van meteen TS aan te vallen, was een gematigdere toon misschien wat meer op z'n plek. Best dat die kat te jong is om kittens te krijgen, maar dat was TS' plan ook niet.

Ben het bijna altijd met je eens, maar TS maakte als eerste een zeer botte opmerking en vertelde later pas hoe de vork in de steel zat.
Ze had dit ook in de OP kunnen zetten en dan nog is het niet netjes op te zeggen;"Ik wil geen gezeik over de leeftijd".

Ben ook wel benieuwd of dit poesje niet weggelopen is ergens en er baasjes zijn die d'r missen.
Ik zou Amivedi even in de gaten houden.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:50

KoudbloedKim schreef:
Chiave schreef:

Ben het bijna altijd met je eens, maar TS maakte als eerste een zeer botte opmerking en vertelde later pas hoe de vork in de steel zat.
Ze had dit ook in de OP kunnen zetten en dan nog is het niet netjes op te zeggen;"Ik wil geen gezeik over de leeftijd".

Ik ben het vaak ook met je eens. :j Wellicht had ze "geen gezeik" anders kunnen formuleren, maar ik denk dat zij ook weet dat het op Bokt vaak geneuzel is over dit soort onderwerpen. Ik denk dat TS best jong is en daar zo vlug niet bij nagedacht heeft. Neemt inderdaad niet weg dat ze dat wat vriendelijker neer had kunnen zetten, maar nog, na uitleg van TS, vliegen hier nog steeds opmerkingen over en weer van verschillende bokkers dat het "schandalig" is dat de poes kittens krijgt. Ok, dat vinden we allemaal en we vinden het jammer dat het zo gelopen is, maar om dat nu tig keer in dat topic te herhalen. De boodschap was duidelijk. :j

Edit: TS, hoe lang had je de poes al? Of heb ik daar overheen gelezen? Misschien, als je hem pas kort hebt, toch even op Amivedi kijken inderdaad...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:52

Klopt, ik heb ook gezegd dat ik het schandalig vond en erbij dat TS er niks aan kon doen.
Het is dus zeker niet op haar gericht en het is fijn dat de poes niet in de regen haar kittens heeft hoeven krijgen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:54

Net zoals het niet netjes is om TS er 2x op aan te spreken dat ze iets niet zo netjes zei.. ;)

Had erover heen gelezen dat je er nu 5 had!
Best veel voor een eerste nestje

Labiesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 14:59

Kat is hier nu een bijna maand, hou het inderdaad wel in de gaten. Poes is echt gek op mensen. Wij hebben haar hier gehouden omdat ze hoogzwanger en zwak was.

Ik had inderdaad geen 'gezeik' te hoeven zeggen,
Vind het alleen vervelend dat mensen zo snel oordelen. Vraag op zn minst hoe de kat zwanger komt.

mamapoes is een echte mama :) Als r een kitten piept kijk ze er meteeen naar omm

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:07

zelfs al was TS 20,
zelfs al was het haar eigen kat.

dan nog hoeven we niet allemaal compleet spastisch te doen over de leeftijd van het dier.

Vroeger was het voor mensen ook 'normaal' om kinderen te krijgen zodra men geslachtsrijp was (mede omdat de levensverwachting slechts 35 jaar was, dus wachten tot je 30 is dan gewoon not done).

hoeveel merries krijgen er niet zeer vroeg veulens jong een veulen?

en kijk eens naar de natuur.. geslachtsrijp betekent dan voortplanten.. De enige reden dat dieren soms niet bij de eerste cyclus zwanger worden is als daarmee het jong op een slecht moment geboren zou worden. hier heeft de natuur een mechanisme voor.. een najaarskitten zal sneller drachtig raken bij de eerste mogelijkheid, omdat de zomer zo rijk is dat zowel moeder als jong biologisch gezien een goede overlevingskans hebben. een voorjaarskitten zou dan net voor de winter afwerpen, wat biologisch gezien niet handig is, waardoor voorjaarskittens vaak pas bij de tweede cyclus drachtig zullen raken.

Waarom vinden we het in de natuur heel normaal dat een tiener babies krijgt, maar als het om huisdieren gaat, worden we met z'n allen compleet spastisch.

ik ben er zeker geen voorstander van dat men voordat een dier volwassen is gaat fokken met een dier (ben daar zeker ook niet weg van in de paardenwereld, als ik soms een drie of vier jarige met een veulen zie staan.. mooi even een veulen voor ze ingereden worden brr). Maar laten we nu niet doen alsof het iets tegen natuurlijks is..

Wij mensen kiezen er specifiek voor dat we ontwikkeling belangrijker vinden dan voortplanting.. vandaar dat wij ook een volwassenheid van 18 jaar hanteren. zodat je als kind de kans hebt om je voor te bereiden op nog een lange tijd op de arbeidsmarkt. Dat we mentale ontwikkeling belangrijk vinden, dat is logisch, wij zijn een intellectueel functionerend dier.. wij hoeven niet snel voort te planten, omdat wij aan gezins en carriere planning doen en een sociaal vangnet hebben waardoor onze levensverwachting zo hoog ligt dat we onze kinderen statitisch gezien als volwassenen in de maatschappij kunnen afzetten voor we het loodje leggen.

dat we dit uitsmeren over onze dieren, is ook logisch.. we zien ze als onze gezinsleden, dus we blokkeren ook bij hen de natuurlijke drang en cyclus om het aan te passen aan wat wij normaal en acceptabel vinden..

maar nogmaals, moeten we dan als complete spasten reageren als de natuur het blijkbaar een keertje wint van de mens?

Labiesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 15:21

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:23

Wat goed dat jullie de poes hebben opgevangen TS en wat fijn dat ze de kittens in een warme, droge en veilige omgeving op de wereld heeft kunnen zetten.

Blijf je hier updaten hoe het met de kittens gaat en hoe ze groeien?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:27

Wat een schatjes TS, doe maar veel foto's hoor de komende tijd!

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:34

Joh, wat een gezeik allemaal. TS kan er niks aan doen dat de poes zo jong al kittens krijgt. Zij heeft dat toch niet zelf expres gedaan! Buiten dat is het heel fijn voor de poes dat ze een warm bed had om op te bevallen, met lieve baasjes die haar liefde en eten geven. Als TS haar niet in huis had genomen woonde ze nu op straat.

TS, gefeliciteerd, wat een snoezige kittens <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:40

MarlindeRooz schreef:
spicegirl schreef:

Was dat niet de natuur volgens heel bokt? Katten horen lekker buiten in woonwijken vol katten, heerlijk. :n Not.

TS is alleen maar hartstikke goed bezig

Euh, wat heeft het ene met het andere te maken? Mijn kater is gecastreerd en een op en top buitenkat, meneer wordt in huis hysterisch. TS en haar ouders hebben mama poes een fijne thuis gegeven en gaan ervoor zorgen dat er geen kleintjes meer komen. Niks zal moederpoes beletten om vrolijk rond te lopen en er zullen geen poesjes meer bijkomen. Dikke duim omhoog voor mensen als TS.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:44

ts wij geven onze moederpoes gewoon kittenvoer vlees en brok en melk

hier werd ook gezegd dat ze nu met kittens geholpen kon worden, maar zei ja ze geeft melk en dan loopt het misschien straks terug ik wacht dat de kittens weg zijn.

succes vind het al zo hard gaan

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:49

Aww! Wat een leuke laatste foto :) Ze ziet er heel happy uit met haar kittens.

Nicolle89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 16:03

aaah wat een plaatje! laat al die mensen maar lekker zeiken hier en geniet van je mooie kittens! Mooie moederpoes ook btw!

Zeker is ze jong, maar ze is maar hooguit 11 weken een tienermoeder. Daarna kan ze weer volop van dr leventje genieten. Als wij op ons 14e tienermoeder worden zitten we er 20 jaar aan vast! :D :')

Qua voeding doe je t super! Moederpoes ook gwn kittenvoer blijven geven, heeft ze nodig voor dr melkproductie, als ze wat magerder wordt extra bijvoeren met veel eiwitten. dit blijf je doen zolang ze melk geeft en gezien haar eigen leeftijd mag ze zelf ook nog een maand of 3 sws kittenvoer krijgen (mits ze niet te dik wordt)

Succes en geniet ervan! *\o/*

Labiesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 16:05

Ze geeft nu heel goed melk! Zelf krijgt ze nu naast haar eigen voor kattenmelk. Voor de voeding voor de kleintjes bel ik debhuisarts mocht dat nodig zijn.

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 16:06

Mijn poes probeerde te wachten tot ik van het werk thuis zou zijn en uitgerekend toen ging ik nog boodschappen doen :P
Geniet van je poesjes :D

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 16:08

spicegirl schreef:

En wat wil jij daar nu aan doen?
Misschien had je eerst de berichten van TS door moeten lezen voordat je zo'n reactie plaatst.

TS je bent super bezig voor mama poes :) en het is een heel leuk nestje :j