1,2,3 honden??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: 1,2,3 honden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 13:30

Het zijn hele mooie honden geworden. Maat vind ik vanaf foto moeilijk te beoordelen, maar ze lijken me mooi aan de maat?

Mensen hebben vooroordelen op uiterlijk van een hond. Ik hou van dit soort type's. Niet eens dat ik bijv een Stafford het mooiste vind, maar het totaal plaatje. En volgens mij ben ik niet het ''type'' die erbij hoort :p

Maar ook ik zie niet altijd even snel met wat voor hond ik te maken heb. Ik rij 2 weken geleden op de hei met iemand anders en een hond wordt agressief naar onze paarden. We draaiden om, maar de hond bleef tekeer gaan. Wel op gepaste afstand, maar hij kan ook zo naar de keel springen.
de man riep hem niet eens bij zich en pas toen hij begon te roepen luisterde hond niet. Het duurde zeker ruim 5 minuten. Geen excuus of iets verder. Dat was wel een type Stafford en dan denk ik; he, jammer weer.....

Ik ken echt Staffords die samen leven, ook met andere rassen etc wat uitstekend gaat. Maar weet ook waar mensen thuis kwamen en bloed tegen de muur zat.

Als we nu naar een herplaatser kijken is het vrij logisch dat de hond dara thuis lief is en het andere hondje accepteert. Dat wil niet zeggen dat een hond hier in huis daar anders over kan denken. Je verandert een hond wel van huis en alles.
De meeste herplaatsers zitten net in de pubertijd of aan het einde daarvan. je weet niet of hoe het daarna gaat ten opzichte van andere honden als je de basis niet hebt meegemaakt.
Zelfs nu een pup die 3 maanden jonger is, kan een probleem gaan geven als ze beiden ouder zijn. Hoewel ik echt denk dat ruimte, beweging en opvoeding van essentieel belang zijn.

Onze pup is een kruising mops/jack russel. Klein, maar wel heel grappig en stoer. Heeft wel echt veel weg van een Staffordje. Met mn moeders hondje speelt ze het meest vrij en hard. Hij wordt op een gegeven moment wel wat boos, maar zij (pup) ziet dat als spel en geeft echt niet op. Maar bij andere honden zie ik haar juist goed aftasten en voorzichtig benaderen met daarna wel of niet spel.

We hebben gewoon veel pech gehad met de dieren afgelopen jaar en wij vinden ons huis en tuin niet groot genoeg, maar anders zou ik voor haar echt een gelijk maatje kiezen en voor mezelf nog een grotere hond. Hoewel ik denk dat zij straks ook echt wel flinke wandelingen kan maken, gezien haar beweging en energie tot nu toe.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 12:29

HIer ook maar ons verhaal;

Nou, als iemand dit nog volgt...........het is best bijzonder gelopen hier.

Toen we ons meisje te koop zagen waren er nog 2 teefjes. Wij konden pas zaterdags gaan kijken en toen werd 's ochtends gezegd dat haar zusje de avond ervoor was opgehaald en we geen keus hadden. Maar goed, verliefd, dus meegenomen.
Onze BC van 15 leefde toen nog. De fokster zei wel dat ze van slag was toen haar ( enige ) broertje de week ervoor was verhuisd. Toen haar laatste zusje weg ging had ze daar minder last van.

Ergens heeft dat altijd in mn achterhoofd gespeeld.

Toen de BC ingeslapen werd wilden we serieus even 1 hond en ons daar vol op richten. Maar als je 2 honden gewend bent en je ziet hoe veel leuker honden onderling zijn, blijft het knagen. Ik trainde met haar, we liepen veel, zochten contact met andere honden etc etc. Maar hoe leuk ze ook speelde en trainde met ons, ze was totaal anders met andere honden.

Wij wilden weer een BC of Aussie OF weer een Stafford. De meningen waren iets verdeelt. We keken zowel naar herplaatsers als pupjes. Wij hadden laatste jaren 2 teefjes en dat had onze voorkeur.

Met verschillende mensen contact gehad over hun hond. Met 1 iemand ook al gehad over komen kijken, maar het contact verliep erg moeizaam, dus die week niet gegaan.

Stiekem ook steeds gekeken naar een soortgelijk hondje. Gek genoeg dacht ik altijd; stel dat mensen haar broertje ofzo wegdoen..........
En wat denken jullie?????? Ik zie een hondje aangeboden en vraag naar zijn geboortedatum en waar hij vandaan komt etc. is het haar VOLLE broertje. We zijn de volgende dag meteen gegaan en hebben hem meegenomen.

De grote vraag was of ze elkaar herkenden, maar dat is heel moeilijk te beoordelen. Ze keken heel raar en waren daarna als wilden aan het rondrennen en spelen. Ook hier ging dat zo verder, soms ook best hard. Hij is hier nu een week en moet nog erg wennen en rust vinden in zijn koppie. We wandelen wel lekker dat ze samen kunnen uitrazen en dat werkt beter dan het spelen in de tuin. Vandaag wordt hij geholpen, zodat ze geen rare plannen kunnen maken.

Ik geloof nergens in, maar nu heb ik zoiets van; toeval bestaat misschien toch niet. En hoe kan het toch dat ik maar bleef denken dat hij misschien weleens op i-net te koop zou kunnen komen. We hebben hem niet gezien en kennen de mensen niet. Uit honderden, zo niet duizenden honden vind je hem gewoon......Als we de week ervoor wel beter contact hadden kunnen krijgen over de andere hond, was ik hem echt niet tegen gekomen.

Ons meisje was de laatste tijd wel iets verwend toen ze alleen was en ze vind de aandacht alleen ook heel fijn, net als hij natuurlijk. Ze is wel iets verandert, ook naar ons toe, maar straks zullen ze het normaal vinden en hn weg wel vinden.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 12:55

Wat ontzettend leuk voor jullie!

superpony

Re: 1,2,3 honden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 19:03

Dank je wel. Zo apart hoe dingen toch lopen..........Je denkt goed na en dan gebeurt dit :)

Wel fijn dat die 2 zo goed samenwerken. Hij is vandaag geholpen en heeft even een kraag om. Hij gaat voor haar staan en zij trekt hem af, ppffff En dat dan 3x, hahahaha Echte liefde dus!!