Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eoweyn_x schreef:Daarvoor geld hetzelfde. Teveel eiwit, niet goed. Minimaal voer geven, mag best kippenvoer zijn zoals gemengd graan maar vooral groenvoer.
In de natuur eten ganzen ook bijna alleen groenvoer, zoals gras e.d.
Geryon schreef:Dat is toch ook juist wat Eoweyn zegt?
Citaat:In het voer zit teveel eiwit waardoor de vleugels oa verkeerd kunnen groeien
Brainless schreef:]Eoweyn_x schreef:Daarvoor geld hetzelfde. Teveel eiwit, niet goed. Minimaal voer geven, mag best kippenvoer zijn zoals gemengd graan maar vooral groenvoer.
In de natuur eten ganzen ook bijna alleen groenvoer, zoals gras e.d.
In voer voor ganzen en eenden zit juist meer eiwitten dan in voer voor kippen.
Juist omdat ze meer veren hebben en daarom meer eiwitten nodig hebben.
Calcium daarentegen is wel minder geschikt en dat zit wel meer in legkorrel.
Maar kuikenvoer bevat dit niet zoveel.
Kippenvoer is juist veel schraler dan watervogelvoer en daardoor gaat hij op den duur voedingsstoffen missen.
Gras eten ganzenkuikens ook wel (ook in de natuur eten ze dat de eerste periode het meest), meer dan eenden.
http://www.kleindierplaza.nl/25/watervo ... verzorging
Eoweyn_x schreef:Overigens, wij geven ze pullenvoer, gemengd met water, zodat het een papje wordt, maar dit voer wordt ook gebruikt voor kuikens geloof ik.
Mag nu al, badderen.
Kijk trouwens uit met opvangen van inheemse dieren, als particulier zijnde is dat verboden. Ja, krom, ik weet het, maar veel mensen weten gewoon niet wat ze doen.
Eoweyn_x schreef:Kijk trouwens uit met opvangen van inheemse dieren, als particulier zijnde is dat verboden. Ja, krom, ik weet het, maar veel mensen weten gewoon niet wat ze doen.
Iris82 schreef:Ik vind de toon van Eoweyn al wel veranderd dus vind het niet nodig om daar pagina's later weer op terug te komen. Zo blijft er een nare sfeer hangen in het topic. Nergens voor nodig.