Vreemde hond in huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 17:31

Love_western,
Ik kan toch wel vrijwel zeker zeggen dat mijn verzorgpaard nooit zal ontsnappen. ;)

Ik ben het helemaal eens met Nies. Mocht ik in zo'n situatie terecht komen dan zou ik 1000x mijn excuus aanbieden en zéker niet erbij staan te lachen.

Dees_daan,
Ik neem aan dat je begrijpt dat het daar niet om gaat, een beetje een kinderachtige opmerking.
Als jou hond door jóu toedoen zoiets doet, mag ik hopen dat je je verontschuldigingen aanbiedt. Natuurlijk kan er altijd iets mis gaan, maar de kunst is dan om die kans zo klein mogelijk te maken. Ik kan zeggen dat mijn verzorgpaard vrijwel nergens van schrikt, doet ze dat wel dan zal ze mij NIET onder de voet lopen en al zeker niet bij me WEG lopen. Als ze eens schrikt, wat altijd kan gebeuren, zal ze nooit aan de kletter gaan. ;)

Zoals de TS beschreef is gewoon nalatigheid. Door een heleboel factoren is de kans behoorlijk klein te maken dat er zoiets gebeurt.

Ik ben het ook met LadyMadonna eens. Haar moeder of TS zal maar net zo allergisch zijn voor honden als mijn zusje voor pinda's. Hoppa, epipen erin en je kan direct door naar het ziekenhuis met gevaar voor je leven. Nee joh, TS moet zich niet aanstellen wat betreft allergieën.

Kimmie25501

Re: Vreemde hond in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 19:00

Er heeft trouwens niemand allergieën, maar het was een wat als dingetje.
Verder vind ik, mijn mening, dat jullie wel wat aardiger tegen elkaar mogen doen.
(ik weet dat ik niet veel mag zeggen als 13 jarige, maar ik hoop dat jullie het een toch aannemen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:30

Deetjeeuh schreef:
Love_western,
Ik kan toch wel vrijwel zeker zeggen dat mijn verzorgpaard nooit zal ontsnappen. ;)

Ik ben het helemaal eens met Nies. Mocht ik in zo'n situatie terecht komen dan zou ik 1000x mijn excuus aanbieden en zéker niet erbij staan te lachen.

Dees_daan,
Ik neem aan dat je begrijpt dat het daar niet om gaat, een beetje een kinderachtige opmerking.
Als jou hond door jóu toedoen zoiets doet, mag ik hopen dat je je verontschuldigingen aanbiedt. Natuurlijk kan er altijd iets mis gaan, maar de kunst is dan om die kans zo klein mogelijk te maken. Ik kan zeggen dat mijn verzorgpaard vrijwel nergens van schrikt, doet ze dat wel dan zal ze mij NIET onder de voet lopen en al zeker niet bij me WEG lopen. Als ze eens schrikt, wat altijd kan gebeuren, zal ze nooit aan de kletter gaan. ;)

Zoals de TS beschreef is gewoon nalatigheid. Door een heleboel factoren is de kans behoorlijk klein te maken dat er zoiets gebeurt.

Ik ben het ook met LadyMadonna eens. Haar moeder of TS zal maar net zo allergisch zijn voor honden als mijn zusje voor pinda's. Hoppa, epipen erin en je kan direct door naar het ziekenhuis met gevaar voor je leven. Nee joh, TS moet zich niet aanstellen wat betreft allergieën.

Ik zal zeker m'n excuses aanbieden mocht zoiets ooit gebeuren.
Je kan niet zeggen dat jou verzorgpaarden nooit aan de kletter zal gaan, dat weet je niet. Het blijft een dier en er kan iets gebeuren waardoor ze wel aan de kletter gaat, met dieren kan je nooit nooit zeggen.. Als ze echt in paniek raakt dan houd je haar echt niet onder controle.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:35

Mijn hond was eens ontsnapt, bij een deur naar binnen gerent en had van die mevrouw d'r gebakken kip gejat.
Voelde me hartstikke schuldig, ( ook excuses aangeboden en nieuwe kip gekocht )
maar had echt not amused geweest als ze mijn hond naar buiten had getrapt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:56

Tja, jouw hond hoort niet bij een vreemde in huis te komen. Genoeg mensen die doodsbang voor honden zijn... Die moeten zichzelf dan maar in de badkamer opsluiten en hopen dat ie weg gaat?

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:59

Reageer je niet wat overspannen? Vind het eerlijk gezegd harteloos om die hond zomaar weer buiten te schoppen. Misschien was ie gewoon verdwaald. Als ie braaf is had je hem toch even kunnen vangen en de dierenambulance kunnen bellen of het asiel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:01

LadyMadonna schreef:
Tja, jouw hond hoort niet bij een vreemde in huis te komen. Genoeg mensen die doodsbang voor honden zijn... Die moeten zichzelf dan maar in de badkamer opsluiten en hopen dat ie weg gaat?

Er zijn ook mensen bang voor katten :+ Die lopen ook buiten en komen zomaar huizen binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:13

Ik zou er ook niet zo gelukkig van worden, ik heb hier een konijn dat altijd losloopt en als die hond dat in de gaten krijgt... Dan kan je met een bos bloemen en een nieuw konijn komen, dat accepteer ik ECHT niet.
Nee hoor, ook buiten houd je je honden maar onder controle en dit hoort gewoon niet te gebeuren. Ja, het zijn dieren, maar als jouw hond zomaar iemand huis in rent dan doe je hem niet los (en al helemaal niet waar dat niet mag).

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:47

Ankie2011 schreef:
Reageer je niet wat overspannen? Vind het eerlijk gezegd harteloos om die hond zomaar weer buiten te schoppen. Misschien was ie gewoon verdwaald. Als ie braaf is had je hem toch even kunnen vangen en de dierenambulance kunnen bellen of het asiel?

Dat is makkelijk gezegd als je niet bang bent. Maar als je verder niets met honden hebt dan wil je die gewoon niet in huis. Tja harteloos valt wel mee hoor die hond die zoekt wel verder en dan vangt iemand anders hem wellicht op. Zeker als die zo tam is dat die bij iedereen even binnen wandelt.

love_western schreef:
Er zijn ook mensen bang voor katten :+ Die lopen ook buiten en komen zomaar huizen binnen.

Die horen ook niet bij een ander binnen te komen. Ieder moet gewoon z'n eigen dieren bij houden. Natuurlijk kan het eens voorkomen maar met zo'n instelling krijg je nu eenmaal dat mensen steeds meer een hekel aan huisdieren krijgen. Tja en dan jammeren dat dieren vergiftigd worden, aangereden of geschoten worden.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:19

Dus omdat sommige mensen hun honden niet in toom houden,
Moet de rest het maar normaal vinden dat honden vergiftigd worden?
Wat een achterlijke reactie.

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:42

Dat kan gebeuren toch. Wij hadden vroeger thuis een ruwharige dwerg teckel genaamd Kareltje. Kareltje liep vaak weg. We moest en erg opletten dat we deuren gesloten hielden want Kareltje was watervlug. Mijn oude oma die te langzaam door de voordeur naar binnen ging en Kareltje glipte tussen haar benen door en rende door de straten. Wij vonden het zelf ook niet leuk als hij weer weg was. Want we moesten weer uren zoeken en je kan ook niet van huis tot hij weer veilig terug was. Kareltje is er ook ooit eens in geslaagd om tegen de deurkruk van de voordeur te springen (en die zal niet in het nachtslot) waardoor de voordeur openging. Je verwacht toch niet dat zo'n klein hondje een deurkruk naar beneden kan krijgen? Kareltje is ook eens door een kattenluikje bij mensen 2 straten verder op naar binnen gegaan, dat was een beetje gênant maar hij had niets kapot gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Annoya op 29-04-15 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:55

Angeliquee18 schreef:

Kan je quoten waar dat staat? Ik lees dat nl nergens?

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:58

Wat een heerlijke reacties in dit topic weer. :p

Bij ons is er een keer een kat door het zolder raam naar binnen gekomen. Toen wilde mams die eigenlijk weer netjes buiten zetten maar onze hond houdt niet van katten dus toen is mijn moeder ondergekrabt door die kat en vervolgens rende die gelukkig weg via de achterdeur naar buiten (zomer). Hond erachteraan maar die kan gelukkig niet over de schutting springen. Mams was ook niet zo blij.

Maar goed achteraf kan ze er wel om lachen. Snap best dat mensen die bang zijn voor honden dit behoorlijk eng vinden. Maar goed soms gebeuren die dingen. (Mijn hond is ook weleens per ongeluk in de tuin gekomen van iemand uit de buurt die een kappote heg had). Niet te moeilijk over doen. Jammer dat de eigenaar van de hond het niet zo serieus nam blijkbaar. Ik zou zelf ook schrikken als mijn hond dat doet. :+

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 18:25

LadyMadonna schreef:
Angeliquee18 schreef:

Kan je quoten waar dat staat? Ik lees dat nl nergens?

Tigra_ schreef:
Die horen ook niet bij een ander binnen te komen. Ieder moet gewoon z'n eigen dieren bij houden. Natuurlijk kan het eens voorkomen maar met zo'n instelling krijg je nu eenmaal dat mensen steeds meer een hekel aan huisdieren krijgen. Tja en dan jammeren dat dieren vergiftigd worden, aangereden of geschoten worden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 18:40

Ik zie daar nergens staan dat anderen het normaal moeten vinden dat dieren vergiftigd worden :?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 18:43

Ik zou mij ook rotschrikken, ik ben bang voor onbekende honden. Dus ik heb geen idee wat ik zou dan, ben te bang om de hond eruit te sturen :')

Daarnaast ben ik allergisch voor honden en hun allergenen komen dan wel in huis dus daar zal ik absoluut niet blij mee zijn.

Overigens als mijn kat bij iemand anders in huis komt, mag je er best met een krant achter aan zitten. De kat van de buren heb ik wel een flinke schop gegeven; die hing in mijn benen toen ik in de woonkamer stond dus die heb ik 'vriendelijk' verzocht het huis en mijn been met rust te laten.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:06

Een van mijn honden een Franse Bulldog, hij was gek op mensen en in het bijzonder op kinderen, is ook een keer bij een gezin het huis in gelopen, in eigen straat, helaas ook net bij een moeder die bang is voor honden. :o Vond het zelf heel vervelend voor haar. Snap niet zo goed dat die eigenaren bij jou er gewoon om zaten te lachen, alsof iedereen hun honden maar leuk moeten vinden.

Gebeurd het mij dan hou ik de hond binnen, ben gek op ze, en zoek uit van wie hij is. :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:08

Tigra_ schreef:
Tja en dan jammeren dat dieren vergiftigd worden, aangereden of geschoten worden.

Wat een rotopmerking.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:10

De hond de buren liep eens bij ons naar binnen, at toen het broodje van mijn zusje op en liep toen weer naar buiten. _O-

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:14

Ik heb elke keer vreemde kinderen op mijn terrein en ik ben vreselijk allergisch en bang voor kinderen. Dus geef mij maar een vreemde hond.
Maar wel raar inderdaad dat die eigenaren de hond niet teruggeroepen hebben want zoals gezegd is niet iedereen gediend van honden, laat staan vreemde honden en dan al zeker niet gewoon in je huis.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:17

Jis_ schreef:
Tigra_ schreef:
Tja en dan jammeren dat dieren vergiftigd worden, aangereden of geschoten worden.

Wat een rotopmerking.

Tja dat kun je vinden. Maar dat is wel realiteit als je als huisdieren eigenaar laks omgaat met zulke mensen die overlast hebben van huisdieren. Degene die kiezen voor vergiftiging zal vaak iemand zijn die overlast heeft van huisdieren. Tuurlijk hoor je dat niet te doen. Maar als huisdieren eigenaar heb je ook je verantwoordelijkheid om zulke dingen te kunnen voorkomen. Omdat niet iedereen gek is van dieren en er dus ook niet op zit te wachten dat het zomaar binnenkomt of dat nu de kat, hond of konijn of slang van een vreemde is. Dus zo'n rotopmerking is het niet omdat ik niet zeg dat het normaal zou moeten zijn dat het gebeurd maar we hebben het toch met z'n alle wat in de hand als het daarover gaat.
Jouw huisdier jouw zorg, foutje kan gebeuren maar het gaat erom hoe je daarop reageert als je daar laks mee omgaat en vind dat een ander overdrijft of aanstelt tja dan lok je ook andere reacties uit bij mensen.
Mensen moeten zich ook wat meer verplaatsen in mensen die niets met dieren hebben.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:25

Dat is op geen enkele manier goed te keuren of te rechtvaardigen!
Hoe komt het in je hoofd op, zeg :n

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:31

Shirley schreef:
Dat is op geen enkele manier goed te keuren of te rechtvaardigen!
Hoe komt het in je hoofd op, zeg :n

Dat zeg ik ook niet. Dat je zelf dingen kunt ondernemen om dingen te voorkomen wil niet zeggen dat het okey is dat sommige dingen gebeuren. Maar goed natuurlijk trap ik nu op wat teentjes.

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:34

dat is me ook eens voor gekomen en gelukkig wisten we wie de eigenaar was.
het was zo'n kleine gluiperd dat ook nog eens wit was wat ik in me oog hoek zag bewegen was wel ff geschokken. toen ik zag welk hondje het was heb ik natuurlijk eers ff buiten gekeken waar de baas was die niet door had dat de hond weg geslopen was stond nog vrolijk te kletsen met buurt bewoners. :+
en intussen was de kleine indringer op zoek naar kruimels die ze wel heel lekker vond.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:36

Een hond naar binnen, ook nog schijt in de tuin en er dan bij staan te lachen??
Daar zou ik dus ook niet van gediend zijn.
Ik zou de hond er niet uittrappen maar kan me voorstellen dat je even schrikt. Volgens mij las ik dat de moeder van de ts bang is voor honden?