Ik kan toch wel vrijwel zeker zeggen dat mijn verzorgpaard nooit zal ontsnappen.

Ik ben het helemaal eens met Nies. Mocht ik in zo'n situatie terecht komen dan zou ik 1000x mijn excuus aanbieden en zéker niet erbij staan te lachen.
Dees_daan,
Ik neem aan dat je begrijpt dat het daar niet om gaat, een beetje een kinderachtige opmerking.
Als jou hond door jóu toedoen zoiets doet, mag ik hopen dat je je verontschuldigingen aanbiedt. Natuurlijk kan er altijd iets mis gaan, maar de kunst is dan om die kans zo klein mogelijk te maken. Ik kan zeggen dat mijn verzorgpaard vrijwel nergens van schrikt, doet ze dat wel dan zal ze mij NIET onder de voet lopen en al zeker niet bij me WEG lopen. Als ze eens schrikt, wat altijd kan gebeuren, zal ze nooit aan de kletter gaan.

Zoals de TS beschreef is gewoon nalatigheid. Door een heleboel factoren is de kans behoorlijk klein te maken dat er zoiets gebeurt.
Ik ben het ook met LadyMadonna eens. Haar moeder of TS zal maar net zo allergisch zijn voor honden als mijn zusje voor pinda's. Hoppa, epipen erin en je kan direct door naar het ziekenhuis met gevaar voor je leven. Nee joh, TS moet zich niet aanstellen wat betreft allergieën.
Die lopen ook buiten en komen zomaar huizen binnen.
Vond het zelf heel vervelend voor haar. Snap niet zo goed dat die eigenaren bij jou er gewoon om zaten te lachen, alsof iedereen hun honden maar leuk moeten vinden.