kat gevonden, help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:51

dan nog, wellicht is diertje wel gewoon net als die van mij gechipt, maar ontsnapt?
mijne dragen ook geen bandjes.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:52

saskiakefie schreef:
Denk je dat TS wel de eigenaar zou mogen bellen en niet de dierenambulance? IMO zit daar geen verschil in, of ze moeten daar op die boerderij iets heel fout doen, of dieren verwaarlozen dat ze niet willen dat de dierenambulance dat ziet, maar daar ga ik natuurlijk niet vanuit.

Wat een rare gedachte zeg, ik kan best andere redenen bedenken.

Daar heb je best kans op dat dat wel mag, dat zou ik wel mogen in ieder geval.
Dan kunnen die mensen zelf beslissen wat ze doen en krijgen ze niet later een rekening van 100en euro's waar ze niet om gevraagd hebben. En dat is een groot verschil.

saskiakefie

Re: kat gevonden, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:53

Ik heb liever een rekening en mijn kat terug dan geen kat terug, trouwens daar ga je toch ook helemaal niet over als vinder, of de eigenaar wel de rekening wilt betalen. :=

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:54

romyloverrr schreef:
Ja joh, is zoveel stafbaar.
Wij hebben zo vaak geen dierenarts/ambulance bij een dier gehaald als het dier wel medische hulp nodig had. Dat we ze zelf doodmaakte od.
Hoeveel mensen meppen er wel niet een vlieg half dood en laten ze dan liggen, exact hetzelfde toch?
Voor mijn gevoel probeert ze TS nu alleen maar een schuldgevoel aan te praten.

Zucht. Ga je nu echt de kat vergelijken met een vlieg. Vergeet even niet dat deze kat van iemand kan zijn.

Heb je ook ff gelezen wat ik aanbood om half 1 s' nachts.?
Nu word ik zeker als de boeman neergezet omdat ik me inzet om iemand en het dier te helpen en gewoon de dingen noem zoal ze zijn.
En ik woon op 3'5 uur rijden van de regio waar ts woont.

En als het een paard was moest dat dier nu ook op de trailer naar een kliniek.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:55

romyloverrr schreef:
Ja joh, is zoveel stafbaar.
Wij hebben zo vaak geen dierenarts/ambulance bij een dier gehaald als het dier wel medische hulp nodig had. Dat we ze zelf doodmaakte od.
Hoeveel mensen meppen er wel niet een vlieg half dood en laten ze dan liggen, exact hetzelfde toch?
Erger zelfs!
Voor mijn gevoel probeert ze TS nu alleen maar een schuldgevoel aan te praten.

En ik snap haar wel. Ze biedt aan het allemaal voor haar te regelen en TS gaat niet op haar aanbod in.

Ts, ik vind het super dat je het beestje in huis hebt genomen, dat kan alleen maar komen vanuit een goed hart :) Het is vervelend voor je dat je in een situatie zit waarin je niet gemakkelijk de dierenambulance kunt bellen, maar er word je een heel mooi aanbod gedaan. Ik zou zeggen, doe er wat mee alsjeblieft. Het katje zal je dankbaar zijn!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:56

Een vlieg kan trouwens niet eens pijn ervaren. :=

romyloverrr

Re: kat gevonden, help!

O nee?

saskiakefie

Nee, alle insecten niet

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:57

Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 17-04-15 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:58

Palmera schreef:
saskiakefie schreef:
Chip is tegenwoordig aan de orde Palmera. Bandjes kunnen gevaarlijk zijn ivm vasthaken, de dierenambulance heeft een chipreader, daar waar de kat dan ook naar toe behoort te gaan als hij wordt gevonden.........

Dus moet de vinder van een kat, gewond of niet, zijn tijd verdoen aan bellen en wachten op de dieren ambulance.
Terwijl de eigenaar rechtstreeks gebeld kan worden. En er bestaan bandjes die breken onder druk.

Moet ts wel een reader hebben anders kun je nog niks.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:58

Dus TS wordt afgekat omdat een eigenaar te beroerd was om verantwoordelijkheid te nemen voor dat dier waardoor ie in deze situatie gekomen is. Ze had 'm ook voor dood kunnen laten liggen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:59

saskiakefie schreef:
Denk je dat TS wel de eigenaar zou mogen bellen en niet de dierenambulance? IMO zit daar geen verschil in, of ze moeten daar op die boerderij iets heel fout doen, of dieren verwaarlozen dat ze niet willen dat de dierenambulance dat ziet, maar daar ga ik natuurlijk niet vanuit.

Dit is wel een heel dapper stukje tekst hoor! En nee, dat is geen compliment.

Wij weten niets van de thuissituatie van ts. Dat gaat ons ook niets aan.

Persoonlijk vind ik het zeer storend, al die dieren zonder bandje met duidelijk telefoonnummer. Waarom moet een eerlijke vinder officiële instanties bellen omdat hij een kat gevonden heeft die hij graag terug wil geven? Omdat de eigenaar van de kat geen bandje om wil doen....
Dus wie is er dan dom bezig? De eigenaar van de kat.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:59

Ik geloof dat als TS niet mag bellen voor een dierenambu... En bokker pben voor een dierenambu ook niet mag. Dan kan ts net zo goed zelf bellen en dat kan nu gewoon niet. Overigens na dat betreffend persoon loopt te dreigen met politie zou dat voor mij wel de laatst persoon zijn waar ik mn adres aan zou geven.

Dames ik zou lekker gasn slapen als ik jullie was want voor die kat kunnen jullie nu toch niets doen :)

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:00

Als dit mijn kat was geweest en ik zou er achter komen dat 'ie nu in deze situatie zat zou ik echt niet voor mezelf instaan.. vind het nu al erg moeilijk om me in te houden. Ga uit je 'zielige ik' rol TS, en red dat beest. Anders had je m' net zo goed langs de weg kunnen laten liggen. Burn out is geen vrijkaart om geen verantwoordelijkheid te nemen, al helemaal niet als het om een leven gaat. En als je inderdaad geen ambulance mag laten komen omdat je ouders denken dat ze voor de kosten op moeten draaien, laat dan een bokker dat beest maar ophalen. Ik zou niet rustig kunnen slapen met het idee dat ik een (misschien wel andermans zeer geliefde) kat heb laten creperen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:00

Ayasha schreef:
Dus TS wordt afgekat omdat een eigenaar te beroerd was om verantwoordelijkheid te nemen voor dat dier waardoor ie in deze situatie gekomen is. Ze had 'm ook voor dood kunnen laten liggen.

Waar slaat dit nou weer op? Moet je je kat dan maar altijd binnen houden omdat je geen risico wilt nemen? Dat is lekker diervriendelijk... :=

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:01

Wat zijn dat voor onmensen die een kostganger verbieden op eigen kosten een gratis dienst voor een gewond dier te bellen??
Misschien moet je je eens afvragen of je daar zelf ook wel zo goed zit...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:01

Palmera schreef:
saskiakefie schreef:

Persoonlijk vind ik het zeer storend, al die dieren zonder bandje met duidelijk telefoonnummer. Waarom moet een eerlijke vinder officiële instanties bellen omdat hij een kat gevonden heeft die hij graag terug wil geven? Omdat de eigenaar van de kat geen bandje om wil doen....

wat is de moeite een dierenambulance te bellen???

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:02

En wat nu als deze kat geen bandje om kan? Mijn kat werkt ook alle bandjes af. Hoeveel hij er ook heeft gehad. Dus dat het de eigenaars eigen schuld is vind ik echt onzin....

Bambolina

Palmera schreef:
saskiakefie schreef:

Wel is van een chip gehoord? Kan je gratis af laten lezen. Tegenwoordig hebben dierenwinkels zelfs al zo'n ding liggen

romyloverrr

Shirley schreef:
Wat zijn dat voor onmensen die een kostganger verbieden op eigen kosten een gratis dienst voor een gewond dier te bellen??
Misschien moet je je eens afvragen of je daar zelf ook wel zo goed zit...

Misschien hebben die ''onmensen'' wel een goede reden waarom TS ze niet mag bellen.
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 18-04-15 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:03

TS hoeft niet eens te bellen, ze hoeft enkel een adres op te geven via pb aan cowgirl waar de kat opgehaald kan worden, that's it...

Vraag je via pb ongeveer de tijd en wacht je even buiten bijv totdat die personen er zijn. Heeft niemand anders thuis er last van...

Bambolina

En inderdaad, bandjes kunnen nog gevaarlijk zijn ook. Als je een boomklimmer hebt kan 'ie zichzelf er aan ophangen..

Palmera

Cowgirl schreef:
Chip is tegenwoordig aan de orde Palmera. Bandjes kunnen gevaarlijk zijn ivm vasthaken, de dierenambulance heeft een chipreader, daar waar de kat dan ook naar toe behoort te gaan als hij wordt gevonden.........

Dus moet de vinder van een kat, gewond of niet, zijn tijd verdoen aan bellen en wachten op de dieren ambulance.
Terwijl de eigenaar rechtstreeks gebeld kan worden. En er bestaan bandjes die breken onder 6druk.[/quote]

Moet ts wel een reader hebben anders kun je nog niks.[/quote]

Daarom dus een bandje.... Rechtstreeks bellen.... |o

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:04

Bambolina schreef:
En inderdaad, bandjes kunnen nog gevaarlijk zijn ook. Als je een boomklimmer hebt kan 'ie zichzelf er aan ophangen..

Zoals eerder al genoemd, er bestaan breekbare.
Die hebben die van ons ook.
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 18-04-15 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:04

Ja leuk die bandjes die breken onder druk, die zijn ze dan ook binnen een week kwijt hier.