Beide fulltime werken en een hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:09

Ik meld me ook als dierenmishandelaar:

Afbeelding

Bench kan prima, zolang ze de ruimte hebben en er niet te lang in moeten zitten. Daarbij vind ik het een ideaal trainingsmiddel. (En toevallig ook nog een goede bescherming tegen mijn terror katten)

Waarom is dit topic veranderd van "hoe doen mensen met 2 fulltime banen het met hun hond" naar "een bench is zielig en misdadig"?!

Mijn vriend werkt fulltime maar onregelmatig. Als ik weer zou gaan werken (zit nu fulltime thuis) dan is de hond maximaal 4 uur alleen op een dag. Dus zodoende kunnen we het goed oplossen.

(Voor alle moraalridders: zodra mijn pup 100% zindelijk is en iets meer rust in z'n koppie krijgt wordt de bench verwisseld door een mand.)

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:12

Hier ook beide fulltime werkende. Ik wilde eigenlijk parttime gaan werken maar dat was helaas niet haalbaar en de banen liggen niet voor het oprapen.

De honden gaan de ene week twee dagen naar de oppas en de andere week 1 keer omdat ik dan een dag vrij ben. Van de overige 3 dagen werkt mijn vriend 2 dagen een paar uur thuis. De laatste dag blijven ze alleen, ong 8.5 uur. Gaat prima en ze slapen voornamelijk overdag. Ze lopen gewoon los in het huis

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:29

geerke schreef:
simodi schreef:
Zo weinig tijd en thuis kunnen zijn voor je hond zou voor mij dus een no-go zijn.
Waarom wil je dan een hond he, voor jezelf 's avonds? Dat lijkt mij geen goede reden ....

tja...dezelfde reden waarom mensen kinderen nemen?Ze sochtends naar het KDV brengen en savonds weer ophalen.Dat mag gek genoeg wel...

Wie zegt dat dat goed is ... ?!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:31

Paulina schreef:

[ [url=m/l0PQmP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bench kan prima, zolang ze de ruimte hebben en er niet te lang in moeten zitten. Daarbij vind ik het een ideaal trainingsmiddel. (En toevallig ook nog een goede bescherming tegen mijn terror katten)

Waarom is dit topic veranderd van "hoe doen mensen met 2 fulltime banen het met hun hond" naar "een bench is zielig en misdadig"?!

Mijn vriend werkt fulltime maar onregelmatig. Als ik weer zou gaan werken (zit nu fulltime thuis) dan is de hond maximaal 4 uur alleen op een dag. Dus zodoende kunnen we het goed oplossen.

(Voor alle moraalridders: zodra mijn pup 100% zindelijk is en iets meer rust in z'n koppie krijgt wordt de bench verwisseld door een mand.)

En dus gaat de hond dan voorlopig 4 uur in de bench!? Wow ....

De stap van fulltime werken naar hond hele dag alleen thuis naar bench is gauw gemaakt.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:33

kimmie261 schreef:
KNIP
daarop zeg ik alleen dat de ervaring leert dat honden niet op 1m2 blijven liggen....niet overdags,en ook niet snachts...

Dat ben ik niet met je eens. := Die van mij kruipt tegen mij aan en verplaatst zichzelf alleen 's nachts als ik het waag mij te bewegen. (hoor je een diepe zucht en voel je opnieuw een hondenlijf zich tegen je aan wurmen <3 )

Ik ben ook geen fan van benches. Je kan je hond ook gewoon leren dat hij/zij niks mag kapot maken wat niet van hem/haar is en gewoon het hele huis beschikbaar stellen.

Die van mij ligt op de thuis-dagen (met hondenuitlaatservice) op ons bed. Hij heeft daar het mooiste overzicht op de straat en ziet de uitlaat-mevrouw aankomen. Af en toe gaat hij naar zolder om zijn botjes op te zoeken of te verstoppen en als hij dorst heeft weer naar beneden.

Ik zou mij echt schuldig voelen als hij alleen maar een bench heeft.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:48

MissYvette4u schreef:
Ik vraag me ook af of iedereen hier op internet in het echte leven zo handelt zoals ze schrijven.

iedereen is welkom om hier langs te komen,ik heb geen geheimen hoor,en wat ik schrijf is zoals ik hier met de honden omga en hoe ze leven.....

niets meer en niets minder...

en love western ,wauw............... ze konden helemaal languit liggen en waarschijnlijk wel linksom en rechtsom,en als het loeiheet is in huis in de zomer dan konden ze zich verkoelen met een ijzeren plaat die lichaamstemperatuur aanneemt??....ik snap niet als mensen een hond een beperkte ruimte willen geven waarom ze dan niet investeren in een iets grotere ruimte,simpel te maken met bv puppiekennelpanelen,kamerkennel,een hal/slaapkamer/bijkeuken of evt een buitenkennel...

ik ben heus niet tegen een hond een beperkte ruimte geven,maar die kamerkooitjes,dat is gewoon geen plek voor een hond om lang in te vertoeven...

en dat jíj geen honden kent die kromme poten hebben van die kooien ,wil niet zeggen dat er geen honden zijn die dat er wél van kregen,zie de foto vorige pagina,of noem je die voorpoten 'normaal'???

als mensen een goudvis kopen mot er een bijna een binnen vijver aangelegd worden omdat het vissie anders een tekort aan ruimte heeft,maar als er een hond genomen wordt dan kan deze wel voor uren opgesloten worden op 1m2 ( en dat is helaas het oppervlakte van de allergrootste draadkooi,de rest is nog kleiner kwa inhoudt aan ruimte -O- ) ,want 'men heeft geen plaats in huis om wat groters te maken'

neem dan geen hond,maar een muis ofzo....

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:12

Hier komen de pups straks ook gewoon in de bench wanneer ik geen tijd voor ze heb, of ze even alleen moeten blijven.
Afbeelding

Niks zieligs aan, beide benches zijn 1m2, er komen middenslagpoedels in (dus honden van ±12kg wanneer ze uitgegroeid zijn).

Het grote verschil met de cavia's erboven en de honden die straks in de benches terecht komen, is dat de cavia's nooit hun hok uit komen en de honden vele uren wel. Maar ik heb in mijn omgeving ook iemand gezien (stalhouder) die had zijn jack russel (oudje) en rhodesian ridgeback (nog geen jaar) in benches in de schuur. De rhodesian zat in een bench van 1m2, de russel in 0.5m2. De honden kwamen er nog geen 3 uur per dag uit. Dat vond ik uitermate sneu. Als je een kennelhond wil, doe ze dan tenminste in een kennel. De russeltje zat ook pas vanaf september dat jaar in de schuur, want toen zijn ze verhuisd. Daarvoor was het een huishondje, en ik vond hem er niet gelukkig bij zijn. De rhodesian was hyper, verrassend.

Zodra de pups zich kunnen gedragen zullen ze meer en meer vrijheid krijgen. Maar alleen thuis wil ik ze nog lang in de bench, ik hou niet zo van verrassingen en ben erg gehecht aan mijn spullen. Ook wil ik ze niet op bed, en dat is anders niet te voorkomen. Aan het begin zullen ze dus vaak korte periodes ieder in een bench zitten (maar weer niet alleen, behalve om te trainen) en 's nachts (dan samen in één bench). Of één van de twee in de bench, zodat ik volle aandacht aan de ander kan geven.

Fulltime werken kan in mijn ogen wel, als de honden alsnog niet te lang alleen zitten. Verschoven roosters is een mogelijkheid, andere mensen (al dan niet betaald) laten oppassen of doggydaycare. Met zijn tweeën helpt ook. En het besef dat alle andere tijd dan naar je hond(en) moet gaan. Ik ga trouwens vanuit huis werken, maar daarbij parttime studeren. Dus ze zullen straks tot 20 uur alleen zitten, als ze niet bij mijn ouders zitten de periodes.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:17

kimmie261 schreef:
MissYvette4u schreef:
Ik vraag me ook af of iedereen hier op internet in het echte leven zo handelt zoals ze schrijven.

iedereen is welkom om hier langs te komen,ik heb geen geheimen hoor,en wat ik schrijf is zoals ik hier met de honden omga en hoe ze leven.....

niets meer en niets minder...

en love western ,wauw............... ze konden helemaal languit liggen en waarschijnlijk wel linksom en rechtsom,en als het loeiheet is in huis in de zomer dan konden ze zich verkoelen met een ijzeren plaat die lichaamstemperatuur aanneemt??....ik snap niet als mensen een hond een beperkte ruimte willen geven waarom ze dan niet investeren in een iets grotere ruimte,simpel te maken met bv puppiekennelpanelen,kamerkennel,een hal/slaapkamer/bijkeuken of evt een buitenkennel...

ik ben heus niet tegen een hond een beperkte ruimte geven,maar die kamerkooitjes,dat is gewoon geen plek voor een hond om lang in te vertoeven...

en dat jíj geen honden kent die kromme poten hebben van die kooien ,wil niet zeggen dat er geen honden zijn die dat er wél van kregen,zie de foto vorige pagina,of noem je die voorpoten 'normaal'???

als mensen een goudvis kopen mot er een bijna een binnen vijver aangelegd worden omdat het vissie anders een tekort aan ruimte heeft,maar als er een hond genomen wordt dan kan deze wel voor uren opgesloten worden op 1m2 ( en dat is helaas het oppervlakte van de allergrootste draadkooi,de rest is nog kleiner kwa inhoudt aan ruimte -O- ) ,want 'men heeft geen plaats in huis om wat groters te maken'

neem dan geen hond,maar een muis ofzo....

Chapeau voor jouw alziende oog die weet dat ze met heet weer op een warme plaat liggen.

De foto die je liet zien lijtk mij het radius curvus syndroom wat meestal erfelijk is bepaald of door een trauma. Het gaat om de groeikraakbeenschijven die gestoord zijn in de ontwikkeling en voor zover ik weet kan dit bij een hond die genoeg beweegt op een dag niet verstoord raken.

Mizora

Re: Beide fulltime werken en een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:35

Ik geloof wel dat er honden zijn met kromme poten door de bench. Genoeg mensen die de bench ooit voor de pup kopen en nooit meer een grotere halen. Daardoor kan de hond dan niet languit/breeduit liggen en kan hij niet rechtop staan. Als de hond er dan ook nog eens 16 uur of meer in gehouden wordt (een boekje tegen benches sprak zelfs over honden die er 22+ uur in gehouden werden, in een prikkelarme ruimte), dan is de kans op trauma behoorlijk aanwezig en ook kromgroeien is dan logisch. Maar is dat de schuld van de bench? Of is dat ontzettend natalig gedrag van de eigenaar?

Een rottweiler zou inderdaad niet in een kleine bench gehouden moeten worden. Maar benches gaan wel groter dan 1m2 tegenwoordig, iets in ieder geval. 136x83, 137x94 heb ik zo gevonden en ik weet dat er ook eentje is die 1.57x... meet. Maar die kan ik nu niet terugvinden. En daar past een rottweiler ook in.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:37

Mijn hondje heeft ook kromme pootjes maar nog nooit van zijn leven in een bench gezeten. Dus dat kan ook zonder bench.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:37

zelfs een vloer neemt de lichaamstemp aan van een hond ( vandaar ook dat honden verliggen als het warm is) ,wat maakt een bodem van zo'n kooi dan zo geweldig dat dit niet zou gebeuren???

en Het gaat om de groeikraakbeenschijven die gestoord zijn in de ontwikkeling en voor zover ik weet kan dit bij een hond die genoeg beweegt op een dag niet verstoord raken.

dat is toch ook het geval als een hond te lang in een kleine kooi opgesloten wordt???die kán toch geen beweging hebben als het verplicht gedwongen wordt tot liggen op 1 plek,een kooi van 1m2 is niet groot genoeg voor grote ( jong volwassen) hondenrassen,maak dan een kennel....geef gewoon meer loop/bewegingsruimte aan zo'n (jong) dier...dat is toch een soort 'verplichting' als je de zorg voor een hond op je neemt??

LovingTweety ,kan ook wel erfelijk zijn he,sommige rassen hebben kromme poten,schijnt rasverbeterend te zijn...
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 08-04-15 13:41, in het totaal 2 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:38

ben altijd wel verbaast dat als je een paard veel uren in een bench/box opsluit daar veel commentaar op volgt.
En in verhouding heeft het paard meer ruimte dan een hond.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:39

kimmie261 schreef:
zelfs een vloer neemt de lichaamstemp aan van een hond ( vandaar ook dat honden verliggen als het warm is) ,wat maakt een bodem van zo'n kooi dan zo geweldig dat dit niet zou gebeuren???

en Het gaat om de groeikraakbeenschijven die gestoord zijn in de ontwikkeling en voor zover ik weet kan dit bij een hond die genoeg beweegt op een dag niet verstoord raken.

dat is toch ook het geval als een hond te lang in een kleine kooi opgesloten wordt???die kán toch geen beweging hebben als het verplicht gedwongen wordt tot liggen op 1 plek),een kooi van 1m2 is niet groot genoeg voor grote ( jong volwassen) hondenrassen,maak dan een kennel....geef gewoon meer loop/bewegingsruimte aan zo'n (jong) dier...dat is toch een soort 'verplichting' als je de zorg voor een hond op je neemt??

LovingTweety ,kan ook wel erfelijk zijn he,sommige rassen hebben kromme poten,schijnt rasverbeterend te zijn...

Hondlief is geen ras. Een vuilnisbakje (letterlijk) uit Spanje.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:42

ja precies,dan kan er dus een trauma zijn,voedingsprobleem of misschien zelfs wel een erfelijke factor zijn dat jouw hond kromme poten heeft... :)
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 08-04-15 13:44, in het totaal 2 keer bewerkt

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:43

Voedingsprobleem niet; hij was 3 dagen oud toen mijn schoonmoeder hem opving. Erfelijk, geen idee, niets bekend, trauma zelfde verhaal. Maar ik wilde vooral duidelijk maken dat kromme pootjes niet altijd van een bench komen. Zoals ik zei, die van mij heeft er nog nooit van zijn leven in gezeten, en ik 'ken' hem van 3 dagen oud. Beweging heeft hij genoeg gehad.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:44

deze rottweiler had een super stamboom, kwam bij een zeer serieuze fokker vandaan,dus erfelijk is uitgesloten,wel werd toe gegeven dat de hond van jongs af aan veel in zo'n kooi door bracht...en dat hij daardoor ( eigen woorden eigenaresse + fokker) kromme poten had gekregen...

nu was deze rottweiler wel heel extreem slecht op zijn voorpoten,maar de andere 2 ,1 reu had in iets mindere mate ook van die scheve voorpoten en het teefje woont hier nu nog,die heeft hele rare achterpoten...lag ook terwijl die mensen thuis waren notabene heel veel alsnog in zo'n kooitje ( begrijp dat geloof ik al helemaal niet,heb je een hond stop je dat in een kooi als je thuis bent... :o? )

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:52

simodi schreef:
Paulina schreef:

[ [url=m/l0PQmP.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dus gaat de hond dan voorlopig 4 uur in de bench!? Wow ....

De stap van fulltime werken naar hond hele dag alleen thuis naar bench is gauw gemaakt.

Jij leest echt alleen dat wat je wil lezen hea?! Ik heb het even dik gedrukt voor je maar zal het even herhalen:

ALS ik weer zou gaan werken, dan is de hond maximaal 4 uur alleen.

De ene week 3 de andere week 4 dagen moet de hond ALS IK WEER GA WERKEN dus 4 uurtjes alleen zijn. De hond is nu af en toe een uurtje alleen als ik boodschappen ga doen..

En ik moet ook even kwijt dat ik veel van jullie gigantische aanstellers vind. Een bench is niet per defenitie slecht. Een bench is een veilig plekje voor een hond die je af kan sluiten, meer niet. Honden maken niet graag hun eigen plekje vies en daarom is het een makkelijk hulpmiddel om de hond zindelijk te maken.
Sommige honden maken zichzelf dusdanig moe dat het uit bescherming ook een optie is om de hond daar even in te doen, meestal vallen ze met 2 minuten in slaap waarna je de deur weer open kan doen. Dan kan hij er gewoon weer uit als hij wakker wordt. Niks zieligs aan.

Wat wel zielig is zijn honden die continue de baas om zich heen hebben maar zo goed als geen training of beweging. Wat ook zielig is zijn honden die geen regels krijgen waardoor deze zeer onstabiel worden en veel stress ervaren. Wat ook zielig is zijn honden die nooit alleen zijn, baasje is ziek of kan op een of andere manier tijdelijk niet voor de hond zorgen en de hond kwijnt letterlijk weg.

Doe even normaal zeg, een hond kan prima even alleen zijn en ik zie liever dat een hond 7 uur per dag alleen is en elke avond volledig de aandacht krijgt en (fysieke en mentale) uitdagingen dan ene hond waarvan de baas thuis is maar ondertussen is de hond niets meer dan een accesoire.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:56

Groeikraakbeenschijven worden meestal beschadigd door overbelasting. Ze gaan dan te vroeg sluiten of door een trauma stoppen ze de aanmaak van nieuw bot. Dat de ouders het niet hebben wilt niet zeggen dat het niet in hun genen zit. Ze hoeven dit niet te uiten. Daarbij is dit één van de mogelijke oorzaken.

Een pup slaapt 18-20uur per dag en is 4-6uur actief, bij mijn pup is dat niet anders (eerder meer actief).
Hij kan staan, draaien en trampelen. Mij lijkt niet dat zijn groeikraakbeenschijven hierdoor anders ontwikkelen dan die van ieder andere hond die opstaat en 1 meter verder gaat liggen.

Een hond die non stop in een bench zit kan zijn spieren niet ontwikkelen wat meer belasting geeft als hij wel eens mag bewegen en kan niet goed zijn voeding omzetten.

En ja, ik voel me persoonlijk aangesproken over het feit dat jij insinueert dat mijn hond hier kromme poten van gaat krijgen. Je generaliseert wat je gezien hebt bij 1 hond naar alle andere honden en baseert je bevindingen op wat de fokker/eigenaar zegt. Ben je er al eens mee naar een dierenarts geweest om bvb foto's te maken?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:59

Waarom wordt er altijd naar andere zielige dingen verwezen om bench gebruik goed te praten? Dat maakt het niet minder erg.

Ja een slipketting is zielig, een hond die geen duidelijke structuur/leiding krijgt ook, maar is daarom bewegingsbeperking verantwoord?

Een pup trainen met een bench de eerste weken snap ik best, maar een hond in de bench houden snap ik echt geen drol van.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:03

Collie2008 schreef:
Waarom wordt er altijd naar andere zielige dingen verwezen om bench gebruik goed te praten? Dat maakt het niet minder erg.

Ja een slipketting is zielig, een hond die geen duidelijke structuur/leiding krijgt ook, maar is daarom bewegingsbeperking verantwoord?

Een pup trainen met een bench de eerste weken snap ik best, maar een hond in de bench houden snap ik echt geen drol van.

ik snap het ook niet...ik begrijp dat een hond beter af is in een bench met een baasje wat hem na een uur of vijf eruit haalt en met hem gaat wandelen,dan een baasje die de hele dag thuis is.Want die behandelt zijn hond als accessoire.Weet ik dat ook weer. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:03

Kimmie wij hebben een airco in huis. Zodat de honden het heerlijk koel hebben in huis.

Dus hou op met vooroordelen.

Daarnaast ga ik niet voor een paar maand een kennel in de tuin zetten. En geen plek voor een grote kennel in huis.

Daarnaast hadden mijn beide honden enorm baad bij een eigen plekje als pup zijnde. Waar ze zich veilig in terug konden trekken als het te druk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:07

blondies schreef:
Groeikraakbeenschijven worden meestal beschadigd door overbelasting. Ze gaan dan te vroeg sluiten of door een trauma stoppen ze de aanmaak van nieuw bot. Dat de ouders het niet hebben wilt niet zeggen dat het niet in hun genen zit. Ze hoeven dit niet te uiten. Daarbij is dit één van de mogelijke oorzaken.

Een pup slaapt 18-20uur per dag en is 4-6uur actief, bij mijn pup is dat niet anders (eerder meer actief).
Hij kan staan, draaien en trampelen. Mij lijkt niet dat zijn groeikraakbeenschijven hierdoor anders ontwikkelen dan die van ieder andere hond die opstaat en 1 meter verder gaat liggen.

Een hond die non stop in een bench zit kan zijn spieren niet ontwikkelen wat meer belasting geeft als hij wel eens mag bewegen en kan niet goed zijn voeding omzetten.

En ja, ik voel me persoonlijk aangesproken over het feit dat jij insinueert dat mijn hond hier kromme poten van gaat krijgen. Je generaliseert wat je gezien hebt bij 1 hond naar alle andere honden en baseert je bevindingen op wat de fokker/eigenaar zegt. Ben je er al eens mee naar een dierenarts geweest om bvb foto's te maken?

Amen :D

Mijn honden gaan de bench uit zodra ze zich kunnen gedragen in huis. Daarnaast word er voldoende mee gelopen (blijven niet op het erf of alleen land. Dat hebben ze na een paar dagen wel gezien) en er word mee getraind.

En beide goed bespierd.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:09

Hier geen hond, maar wel plannen ervoor.
Zowel mijn vriend als ik werken full time, maar niet in dezelfde "shift". Hij is weg van 6 tot 2 en ik van half 8 tot 4. Zelfs qua pendelen komt daar eigenlijk niets bij, want wij werken allebei op amper 10 minuutjes van huis. Maar moesten we wél op dezelfde uren hebben gestaan, zou er bij ons nog altijd een hond gekomen hebben. Als ik op tijd opsta, een uur ga wandelen met het beest, hem dan in een buitenkot zet en 's avonds ook nog een uur, anderhalf uur ga wandelen, zal het beest niet te klagen hebben. Verder gaat hij in de tuin altijd los kunnen zitten.
Ik heb vroeger vaak honden gehad, ken ook heel veel mensen met honden, koppels die allebei full time werken en heb er nog geen hond ongelukkiger van zien worden. Maar je moet er wel mee bezig zijn natuurlijk, voor en na de uren.

Ik ga me niet uitspreken over de bench-discussie, want ik ben er zelf eigenlijk niet uit wa nu wel of niet het beste zou zijn... Ik hoor zoveel voor en tegens, dat het me allemaal wat duizelt. Dat vogel ik wel uit op de moment dat ik mijn pup effectief heb. Wat ik wel schandalig vind, is dat mensen die de bench wel gebruiken hier inderdaad afgeschilderd worden als halve misdadigers. Het feit dat een bench gebruikt wordt is niet misdadig, maar de manier waarop kan dat wel zijn.

Soms vind ik het raar om hier te lezen dat mensen zich constant verantwoorden voor de keuzes die ze maken met betrekking tot hun dieren. En ik betrap me hier zelf ook op natuurlijk, want je wil niet bekend staan als "dierenmishandelaar", om het cru te stellen. Maar wat maakt het ook uit? Als jij bereikt met je dier wat je wil bereiken, als hij niet sloopt, niet gemeen is, niet bijt of aanvalt, mooi naast je blijft lopen en dus eigenlijk alles doet wat je van hem vraagt, wat maakt het dan uit of je hem met een bench hebt groot gebracht of niet?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:11

@Xanthippe, dan zit jouw hond dus 7 uren alleen zonder te plassen/poepen?

Zou ik die van mij geen plezier mee doen en hij zou ook zijn poot optillen tegen de bank/kast/deur. Gelijk heeft ie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:13

Selka schreef:
@Xanthippe, dan zit jouw hond dus 7 uren alleen zonder te plassen/poepen?

Zou ik die van mij geen plezier mee doen en hij zou ook zijn poot optillen tegen de bank/kast/deur. Gelijk heeft ie!

Dus 's nachts laat je hem ook om paar uur uit?