Nog meer bokkers met bewuste binnenkatten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:15

Ja ik :)

Say hi to Pam's Esther Lady, mijn Brits Korthaar dame:
Afbeelding

De reden dat Lady en haar broer Pam's Eddepet Macho binnen wonen heeft eigenlijk maar één oorzaak: ik woon momenteel in een appartement zonder tuin.
Het gaat wel om twee Brits Kortharen met stamboek. Dus helemaal los buiten laten lopen in een stad zou ik ook niet zo snel doen..

Om de katten bezig te houden heb ik o.a. touwtjes met nepmuisjes aan het plafond hangen.
En ik heb een Cat Activity Fun Board.

Zo'n ding:

(echt een aanrader voor binnenkatten!)

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:29

hier ook binnen katten!
We hebben een Maine Coon die altijd al binnen is geweest. Heeft wel een tijdje buiten gelopen als wij in de zomer ook buiten waren maar meer niet. Wij hebben onze Maine Coons nooit buiten gehad. Ze waren allemaal erg aanhankelijk en je weet maar nooit wat voor gekken er rondlopen en zo'n kat meenemen. Ik heb ook nog een zelf gefokte kruising Maine Coon, die is binnen opgegroeid dus zal sowieso nooit naar buiten gaan. Daarnaast is ze alleen op mij gericht en erg bang voor alles en iedereen dus als ik haar los laat denk ik dat ze in no time ergens aan de weg ligt. Ik heb ook nog een onbekend ras, is jaren geleden bij ons in het weiland uit de auto gezet als een kitten. Was hartstikke tam en erg aanhankelijk dus is bij ons gebleven. Hij heeft eerst twee jaar binnen gezeten en is toen op de boerderij naar buiten gegaan. Echter zijn we vorig jaar verhuisd en hadden wij op de boerderij in totaal 6 katten. Hij liep toen nog buiten maar ik wilde hem dolgraag meenemen. Daarom zit ie nu in huis, echter wonen we nu in de stad dus ben veel te bang dat ie onder een auto komt. Op de boerderij was hij erg alert met auto's maar hier is het toch een stukje drukker. Ik heb hem ook echt meegenomen omdat ik weet dat hij het in huis ook prima naar zijn zin heeft. Anders had ik het niet gedaan.

De andere 3 katten hebben we achter gelaten op de boerderij. Eentje is 13 jaar geleden aan komen lopen als wilde kitten. Is nooit binnen geweest dus die doe je dat niet aan na 13 jaar. Ik had nog een lapjeskat daar lopen maar die was buiten ook veel blijer dan binnen. En met pijn in mijn hart heb ik mijn zwarte kat daar ook achter gelaten. Zij is wel in huis opgegroeid maar raakt nu gewoon compleet in paniek als je haar in huis neemt. Buiten vindt ze het veel leuker. Had haar graag meegenomen want waar ik was, was zij ook altijd. Was echt mijn vriendinnetje, maar als zij het daar buiten naar haar zin heeft ga ik haar niet meenemen en hier in de stad los laten.

We hebben de drie katten die hier nu zitten dus allemaal van jongs af aan en eentje zelf gefokt. Ze zijn eigenlijk vrij lui. Ik heb zon veer met muisjes eraan, muis was er al afgesloopt en daar wordt af en toe mee gespeeld. Verder hebben ze een krabplank waar ze veel gebruik van maken. Ik moet ff sparen voor een nieuwe krabpaal. Voor de rest liggen ze veel op hun kussen en vragen ze om aandacht als ik er ben :P

Prrrr

Re: Nog meer bokkers met bewuste binnenkatten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:36

Binnen is een relatief begrip: mijn meisjes komen wel in de tuin, maar alleen in onze eigen tuin. Sinds we verhuisd zijn is die zo groot dat ze er ook vogeltjes op visite krijgen, en dat verhoogt de feestvreugde (hoewel onze fopjagert ook met een dikke staart binnen kan komen rennen als ze geschrokken is van een duif :D).

Niet op straat want: de een is ongelofelijk lief maar ook ongelofelijk dom en die is plat voor je het weet, en de ander lijkt veel geld waard te zijn, maar is dat niet. En ze zijn me beide heel veel meer waard dan geld, dus ik heb ze liever overzichtelijk in de achtertuin.

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:57

Geweldig die voerpuzzel!
Die van mij heeft wel een voertoren....(zelfde idee eigenlijk) maar die vind ze in wezen al te vermoeiend hahaha

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:03

Yep, hier nog 1 :) Mijn Blauwe Rus is een homootje eersteklas die tegenover de stoere halfwilde boerderijkatten hier geen schijn van kans maakt. Daarnaast is hij erg mooi en aanhankelijk, ik ben bang dat iemand hem meeneemt of dat hij wordt aangereden of vergiftigd ofzo. Ik vind het bovendien ontzettend onbeschoft om je beest maar los te gooien zodat andere mensen er wellicht overlast van hebben. Doe je met 'n hond of paard tenslotte ook niet: mijn dier, mijn verantwoordelijkheid, mijn terrein.

Hij gaat wel aan zijn tuigje bij mooi weer mee t erf op maar is dat na een kwartier wel weer zat :P We spelen iedere dag meerdere keren als hij daar zin in heeft. Ook krijgt hij zijn brokjes uit een konijnenvoerbal om hem bezig te houden. Het is een ontzettende plakkerd en zolang hij maar bovenop me mag liggen is hij tevreden :)

Afbeelding

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:18

Die van mij heeft een voerbal trouwens en die wil eigenlijk ook niet meer uit een bakje eten. Als zijn bal leeg is en hij wil eten dan mept hij dat ding gewoon door de kamer :+

Ik heb ook een activity board voor hem :j Hij vindt het wel leuk maar is ook snel afgeleid.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:24

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:45

Oef wat een leuke katten, en gave rennen komen hier voorbij!

Wij hebben buitenkatten, beiden herplaatsers en buiten gewend.
Ik heb wel 's geprobeerd ze binnen te houden maar dan werden ze compleet gestoord ;( nu zitten ze overdag binnen en 's nachts buiten.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:11

ik heb ook 2 bewuste binnenkatten. Ik heb altijd buitenkatten gehad, maar die kwamen alleen binnen om te eten. ik heb dus nooit echt gemerkt dat ik katten had ;)
Mijn huidige katten zijn 2 perzen, dus om die buiten te laten lopen is nogal een risico, ook wil ik de buren niet lastig vallen met mijn dieren (al komen de katten van de buren wel bij mij).
De bedoeling was om een grote buitenren voor ze te bouwen (ik heb ze nog maar 2 mnd), maar ik ga waarschijnlijk verhuizen, dus het blijft eerst bij tuigjes. Als ik het vertrouw, mogen ze waarschijnlijk wel zo los, aangezien mijn gehele tuin omheind is, maar ik wil eerst even zien hoe ze op het buiten zijn reageren...

Mijn perzen:
Einstein
Afbeelding
en snotter..
Afbeelding

Marije87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 06:54

Wij hebben ook 2 binnenkatten (kittens) die we op het moment aan het trainen zijn om aan een tuigje mee buiten te komen wandelen. Hier in Australie is het heel erg normaal om je katten binnen te houden - ze mogen sowieso niet tussen 8pm en 6am buiten zijn ivm het jagen op inheemse diersoorten en niemand kijkt je raar aan als je zegt dat je met je kat wil gaan wandelen! Dat was even schakelen voor mij, in Nederland wordt het toch gauw 'zielig' gevonden als je je kat als binnenkat opvoedt.

Ze hebben elkaar om mee te spelen, samen met een hele hoop speelgoed, krabpalen, propjes papier en ga zo maar door, maar vindt een wandelingetje op zijn tijd toch wel een verrijking voor ze. Een kat is al heel erg geinteresseerd in het wandelen, de andere is nog wat banger maar die is ook wat minder avontuurlijk aangelegd.

Katten moeten hier trouwens ook geregistreerd worden (en verplicht desexed en gechipt trouwens, voor ze geregistreerd kunnen zijn) en krijgen zelfs een penning met naam en adres erop!

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 07:07

Hier ook een binnenkat. Wel kan hij op het balkon in de zon liggen, maar verder zit hij lekker binnen :)
Afbeelding

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 13:22

Marije87 schreef:
Wij hebben ook 2 binnenkatten (kittens) die we op het moment aan het trainen zijn om aan een tuigje mee buiten te komen wandelen. Hier in Australie is het heel erg normaal om je katten binnen te houden - ze mogen sowieso niet tussen 8pm en 6am buiten zijn ivm het jagen op inheemse diersoorten en niemand kijkt je raar aan als je zegt dat je met je kat wil gaan wandelen! Dat was even schakelen voor mij, in Nederland wordt het toch gauw 'zielig' gevonden als je je kat als binnenkat opvoedt.

Ze hebben elkaar om mee te spelen, samen met een hele hoop speelgoed, krabpalen, propjes papier en ga zo maar door, maar vindt een wandelingetje op zijn tijd toch wel een verrijking voor ze. Een kat is al heel erg geinteresseerd in het wandelen, de andere is nog wat banger maar die is ook wat minder avontuurlijk aangelegd.

Katten moeten hier trouwens ook geregistreerd worden (en verplicht desexed en gechipt trouwens, voor ze geregistreerd kunnen zijn) en krijgen zelfs een penning met naam en adres erop!

Wordt er in Australië ook wel eens gebruik gemaakt van kattenrennen? Dat zou toch een mooie oplossing kunnen zijn denk ik?

Loess3108

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 13:30

Hier ook 5 binnenkatten! Vanaf jongs af aan komen ze wel aan een tuigje buiten maar ze zullen nooit los mogen ivm een zeer drukke weg. Ook hebben 3 britse kortharen en in het verleden zijn hier wel raskatten gejat dus dat speelt ook mee. Als de poezels meegaan naar Terschelling mogen ze daar ook aan een tuigje het terrein verkennen.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 13:35

Hier 3 katten, waarvan 2 van jong af aan al bij ons zijn en buiten lopen aan een tuigje met 10 meter lijn. de andere durft niet naar buiten :=

wij hebben bewust gekozen ze aan een lijn in onze tuin te laten omdat we bang zijn dat ze worden overreden/gebeten door loslopende honden. Tevens is één van de twee blauwe rus, erg aanhankelijk en bloedmooi. Ben veel te bang dat deze meegenomen wordt :j

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 13:43

Hier ook 2 binnenkatten, bewust voor gekozen.

We wonen midden in de stad tussen 2 drukke wegen, rijden veel bussen ook. Daarnaast hebben we geregeld een 'wilde' achtervolgingen met politie. De kans dat ze hier dood gereden worden vind ik te groot.
Daarnaast hou ik er niet van als andere last hebben van mijn katten.

1 kat piept nog wel is bij de tuin eruit, maar blijft vervolgens heel zielig bij de deur zitten. De andere is een schijterd en gaat echt never nooit naar buiten, gaat ook niet bij de deur drammen.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 13:45

Dat mensen je kat gewoon jatten. Gatver. :n

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 13:55

Wij hebben ook 3 binnenkatten.
2 thai en 1 siamees

Bewust binnen. Wij wonen wel buitenuit dus het zou een paradijs zijn maar op de 60 km weg scheuren ze gerust 120 dus ik zou echt niet meer slapen van bezorgdheid.

In Rotterdam was ik nog bang dat ze ze zouden meenemen omdat het toch raskatten zijn en van jongs af aan wonen ze binnen

We hebben speciaal een grote veranda gemaakt van ongeveer 4x5 waar onze buitenbank ook staat waar ze heerlijk kunnen liggen, de kippen kunnen zien en een frisse neus kunnen halen.

Ik heb nog nooit gemerkt dat ze naar buiten willen .. ja op de veranda.

Mijn andere kat heeft ook jaren binnen gewoond, ook omdat ik in het centrum woonde en die heb ik met 2 jaar uit het asiel gehaald en is 23.5 geworden.... dus die heeft het echt niet slecht gedaan

Vanochtend zag ik bij de buren weer een aangereden kat in de voortuin liggen. Tja dat gebeurt bij ons helaas maar wil daar mijn eigen katten naar aan blootstellen.

We hebben ook een buitenkat van de buren die af en toe een kroel of bakje eten komt halen en ik ben altijd blij haar weer heelhuids te zien.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 21:40

Bekende katten komen hier voorbij, leuk. :D O.a die van kjoet, Prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr en van Sakkia. :))

Tivoli schreef:
Ik heb een bewuste binnenkat.
Hij is doof en zal dus geen verkeer aan horen komen.
Dat is voor mij de hoofdreden om hem binnen te houden. Ik heb hem van kitten af aan en hij is dus nog nooit buiten geweest. Hij lijkt geen behoefte te hebben om naar buiten te gaan,is niet gefocust op deuren. Alleen vogeltjes kijken door het raam vind hij heel interessant. :)
Omdat hij ook nog prachtig langharig wit met blauwe ogen is,en zo op iedereen afstapt,zou ik bovendien ook nog bang zijn dat hij door iemand wordt meegenomen....

Nu ben ik stiekem wel benieuwd naar een foto, klinkt als een prachtig beest. :D

Die van mij zijn ook binnenkatten. M'n wijffie is doof maar die wil maar wat graag naar buiten. Moet echt alert zijn als ik even naar de tuin loop. En m'n vent is een Maine Coon, die wel gewoon hoort, maar ik kan het Kedi écht niet aan doen dat haar maatje wel naar buiten mag en zij niet. Zou ze me nooit vergeven. :')
Foto's plaatsen zal ik maar niet doen, anders krijg ik straks een Boktban ivm overload aan kattenfoto's. :')

Marije87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 00:11

friendly schreef:
Marije87 schreef:

Wordt er in Australië ook wel eens gebruik gemaakt van kattenrennen? Dat zou toch een mooie oplossing kunnen zijn denk ik?

Ja, er zijn ook mensen die dat doen :). Alleen mag je hier aan een huurhuis niets sleutelen, ik heb zelf nog niemand ontmoet met een kattenren.

Gisteren zijn de 2 mannen voor het eerst in de tuin geweest!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 05:43

Heb je geen raam die open kan een dat je daarvoor een ren plaats.
Hoeft niet vast te staan aan het huis toch

Mijn oom had ook een ren gemaakt in zijn tuin deed hij het raam open konden ze toch maar buiten. Was geen grote ren maar groot genoeg voor een frisse neus

Ik denk dat als ze niet beter weten ze ook niet weten wat ze missen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 08:28

Hier ook twee bewust binnen katten. Ze hebben wel altijd toegang gehad tot een buiten ren.

Nu ben ik verhuisd en heb ik de 13 jarige straatkitten en de krap 1 jarige halve Brit lekker meegenomen.

Ik ga mijn tuin in zijn geheel met net overspannen. Beide katten houden wel van zonnen.
In huis mogen ze overal behalve keuken en mijn slaapkamer (oké en snachts vervaagt ook die regel ;) )

De halve Brit is de eerste drie maanden van zijn leven half buiten opgegroeid. In een bos. Hij zit nu dus vooral veel buiten te kijken..

Hoe doen mensen dat hier met ramen open zetten?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 08:34

Hier ook binnenkatten. Eigenlijk ontstaan vanuit mijn oude eerdere kat. Die was gehandicapt en mocht echt niet naar buiten.
Deze kat is er inmiddels niet meer, maar de anderen zijn niet anders gewenst.
Mijn nu oudste leeft alweer 8 jaar binnen, die daaronder is 6 en ziet er uit als een raskat en wil ik daarom ook niet naar buiten laten gaan. Die daaronder is een raskat en mag niet naar buiten. En de 4e moet het er ook maar gewoon mee doen :+
De laatste is nog geen jaar oud en een zwerfkitten. Zij geeft verder niet aan dat ze naar buiten willen.
Er is hier genoeg te doen denk ik. Speelzolder, 2 trappen waar je op en af kunt rennen en 3 maatjes.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 08:49

Akshay schreef:
Hoe doen mensen dat hier met ramen open zetten?

Bovenraampjes kunnen gewoon wijdopen, de grote ramen op een kiertje of met een (plak)hor ervoor.
Moet wel zeggen dat die van mij zo braaf is dat ze met een zacht 'uh-uh' al te corrigeren is als ze iets doet wat niet mag. :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 08:52

Ik heb draai / kiep ramen... en van die klepraampjes... beide unsafe hier :p

Gelukkig hebben de 3 velux dakramen een extra tochtstand
Een paar cm open en dan een kat die voor die kier geplakt zit :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 09:06

Ik heb overal horren voor. Wel met frame, want plakhorren waren niet veilig :+