Wat is nou een leuk kattenras, help Balou_k aan een kat.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Re: Wat is nou een leuk kattenras, help Balou_k aan een kat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 06:59

Ik zie erg veel mooie katten voorbij komen, ik probeer tevens in april naar een katten 'show' te gaan waar katten worden opgesteld etc.

Een Noorse Boskat is dan wellicht niks voor mij, omdat ik toch hele dagen aan het werk ben. Ik zou het niet eerlijk voor een dier vinden als zij dit niks vinden. Ik zoek dus wel echt een raskat die ook alleen kan zijn met nog een andere kat als ik aan het werk ben.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:26

Ik heb mijn Main Coon uit het Asiel. Had er een andere kat bij (haar zoon) maar dat klikte helemaal niet.
Haar zoon heb ik een goed tehuis voor gezocht met mensen die veel thuis zijn. Dat was echt een knuffel.

Mijn kat is meer op zichzelf wil dus liever enigst-kat zijn en gaat overdag bij goed weer vaak naar buiten. Tuin is niet afgemaakt maar we wonen in een wijk.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:31

Balou_k schreef:
Ik zie erg veel mooie katten voorbij komen, ik probeer tevens in april naar een katten 'show' te gaan waar katten worden opgesteld etc.

Een Noorse Boskat is dan wellicht niks voor mij, omdat ik toch hele dagen aan het werk ben. Ik zou het niet eerlijk voor een dier vinden als zij dit niks vinden. Ik zoek dus wel echt een raskat die ook alleen kan zijn met nog een andere kat als ik aan het werk ben.

Afbeelding

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:50

Amaris schreef:
Nachtlampje schreef:
[/url] ]

Wat grappig dat jij dezelfde combi hebt als ik!

Mijn RB is echter totaal anders. Bangig, springt al een meter weg als ik de post ineens doorscheur, onzeker, wilt GRAAG naar buiten want kan binnen haar ei niet kwijt, is absoluut niet speels, altijd 'ernstig' en je doet haar geen groter plezier dan optillen en met haar rondlopen. Dat laatste doe ik te weinig omdat ik erg weinig met haar heb. Ik vind haar niet zo leuk :o slecht omdat zo te zeggen eigenlijk....

De BK heeft echter wel bijna hetzelfde verhaal. Niet zo handig inderdaad, soms springt ze verkeerd op de bank en komt maar tot de helft :') Oppakken moet ze niks van hebben, ze wilt haar eigen plan trekken en vastgehouden worden komt daar niet in voor, maar als ze in haar kistje ligt piept ze net zo lang tot je een buikjesaai bent komen geven (met als gevolg dat ik soms wel 4 of 5x moet opstaan) speels is ze nog steeds heel erg, erg leuk om te zien! En aaien kan in haar optiek ALTIJD, OVERAL en ZOVEEL MOGELIJK <3

Onze Rus wil ook heel graag naar buiten, daardoor is hij in eerste instantie ook naar buiten gegaan. Maar dat bleek dus helemaaal niet goed uit te pakken. Nu moet hij zn vrijheid wel missen, maar is hij geen agressieve stressbal meer, maar een leuke lieve nieuwsgierige kat.
Eerst hadden we zijn tante ook nog, en die was erg zoals jij jouw kat beschrijft. Schrikkerig, bang, kijkt altijd serieus en met een frons op het hoofd.

Ik moet zeggen; is het niet eerlijker voor je Rus om haar misschien te herplaatsen?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 19:22

Je slaat de spijker op zijn kop, en sterker nog: dat heb ik ooit geprobeerd. Omdat ze buiten zo op haar gemak is, maar hier buiten weer niets te doen is, en ze geen kant op kan, heb ik haar een tijdje op stal gehad. Mensen genoeg voor aandacht, kilometers bossen waar ze alle kanten op kon.
Laten wennen in de schuur en vanaf het moment dat ze naar buiten mocht heb ik haar niet meer gezien. Ze was altijd weg. Maar ze is helaas onder een auto gelopen en teruggebracht naar mij door de staleigenaar. Ze moest oogzalf krijgen en dat kon op stal niet. Ze is daarna nooit meer teruggegaan. Omdat de staleigenaar in zijn hoofd had dat ze daar niet gelukkig was, wilde hij haar niet meer terug. (nooit echt zo uitgesproken maar ze is gewoon nooit meer teruggegaan)

De enige andere plek voor haar zou een boerderij/buitengebiedhuis zijn waar ze binnen mag, aandacht krijgt, maar ook buiten alle kanten op kan. Maarja... zie dat maar te vinden en het diertje is inmiddels al bijna 10. Die zet je ook niet op marktplaats.

Ik heb tips gekregen van de Blauwe rus fokster in dit topic, om haar meer op haar gemak te laten voelen. Hopelijk ga ik haar dan ook weer aardiger vinden want nu irriteert ze me eigenlijk vooral. (oh goody nu klink ik echt als een rotmens maar dat ben ik echt niet)

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 19:39

Somali's zijn erg mooi en leuk! Of een Siamees?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:03

Ik zeg ook Maine Coon! Zie onderschrift voor foto's van de mijne.
Heerlijk knuffelig beestje. Niet moeilijk en reuze gezellig en lief.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 23:05

Leuk dat je de poster van de NVVK voor 12 april plaatst Gaby12. Ik heb TS aangeraden om daar eens rond te kijken, is veel praktischer dan om eerst allerlei catteries langs te gaan. Ik ben er met 2 van mijn Russen en ook komen de eigenaren van 2 kittens die ik heb gefokt. Ben heel benieuwd hoe het zal gaan op de show, heb TS al aangegeven dat de katten dan ook vaak anders zijn dan thuis.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 23:14

Wendy_Komen schreef:
Cornish rex!!! Meest geweldig katten ras! Knuffel konten maar ook leven in huis! En je doet een kat geen groter plezier dan er 2 te nemen. Helemaal als je fulltime werkt.

Ik heb een mix tussen een Cornish rex en een Spynx in huis. Geweldige combi! Ook loopt hier een rode htk rond. :(

Maar.. 1 is geen. Ik zou mijn mannen niet kunnen scheiden.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 23:21

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 06:42

Die show lijkt mij erg leuk, ik weet nog niet of ik kan komen, maar als ik de mogelijkheid kom ik zeker!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 06:53

Ik zou vooral op het karakter van een kat selecteren. En ook bepalen of je zin hebt om een langharige kat te kammen en te laten trimmen.
Wij hebben zelf een Britse Korthaar en een BK kruising, omdat ze lekker lui en huisgebonden zijn. We wonen op een flatje waar je katten naar buiten doen gelijk staat aan ze voor een bus gooien, dus dat was wel belangrijk. :')

Weet niet of je mijn poezenbeest wel eens gezien had? Maar omdat je van grijs/tabby houdt :D :

Afbeelding

C10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 07:15

Ik heb ook een Sibeer. Een schat van een kat en hartstikke mooi! Hij wil de hele dag niets anders dan knuffelen. Ik weet niet of ik voor alle Siberen kan spreken maar die van ons heeft echt een zacht karakter, ook al is hij soms nog zo speels hij heeft ons nog nooit pijn gedaan. De vacht heeft wel veel verzorging nodig. Wij moeten regelmatig knopen knippen. Veel succes met je zoektocht! +:)+

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:23

Diane65 schreef:
Leuk dat je de poster van de NVVK voor 12 april plaatst Gaby12. Ik heb TS aangeraden om daar eens rond te kijken, is veel praktischer dan om eerst allerlei catteries langs te gaan. Ik ben er met 2 van mijn Russen en ook komen de eigenaren van 2 kittens die ik heb gefokt. Ben heel benieuwd hoe het zal gaan op de show, heb TS al aangegeven dat de katten dan ook vaak anders zijn dan thuis.

Misschien komen we elkaar wel ergens tegen :D ik ben er met mijn 3 Noren dames.
Het word hun en mijn eerste grotere show dus ben erg benieuwd hoe ze zich gedragen.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:25

De Abessijn! Gierend intelligent, echte mensenkatten (ze willen oooooveral bij zijn) prachtig elegant, mooie kleurtjes, knuffelig... nouja je voelt je nooit alleen met een Abessijn in huis en ze worden oud, en blijven tot late leeftijd heel speels :)

Mijn twee Abessijnen hebben een eigen facebookpagina omdat mensen om foto's bleven zeuren, en mijn eigen pagina overstroomde met kattenfoto's :)) https://www.facebook.com/lunaetgabor

Afbeelding

Luna

Afbeelding

Gabor

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:41

Vast al genoemd maar een brit !

Karakter[bewerken]
De Brits korthaar is niet veeleisend in de omgang en evenwichtig van aard. Het karakter is rustig en introvert en het ras aardt prima binnenshuis. Het benodigde territorium (leefomgeving) is niet groot en daarom is het een geschikte kat om in een appartement of flat te houden. Het dier is geen aandachtvrager maar maakt subtiel door zacht mauwen of bij de eigenaar te komen zitten duidelijk dat aandacht nodig is. Hoewel er dieren zijn die dit wel doen is het ras in het algemeen geen echte schootkat, maar zit liefst dicht in de buurt naast de mensen op de bank of naast de stoel. Het zijn geen katten om veel op te tillen, ze bezitten een eigen onafhankelijkheid en volgen de huiselijke activiteiten op kleine afstand. Een Brits korthaar kan prima fungeren als enig huisdier en stelt indien gekozen wordt voor een andere kat of hond prijs op een dier met een gelijkaardig rustig karakter.

Je werkt fulltime zeg je dus eventueel kan een brit ook binnen leven, zijn hele vriendelijke katten. En de karakter wat hierboven staat is natuurlijk een richtlijn, ze kunnen altijd wat afwijken ! Zo ken ik iemand die een brit heeft alleen is dat een echte schootkat !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:53

Een Maine Coon of een Ragdoll! Echt, er zijn geen leukere katten dan dat.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:59

WiancaR schreef:

Echt wel :j

De Brits Korthaar :Y)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:02

WiancaR schreef:

Echt wel! De Heilige Birmaan :P

Maar dit gaat iedereen over zijn eigen raskat zeggen :P

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 19:06

Jullie bedoelen de Abessijn dus ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 19:09

Ik stem nogmaals voor de Ragdoll, haha.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 19:22

Ik zeg ook Maine coon, ik heb zelf zo'n heerlijke schat, enorme knuffelaar en schootligger. Hij kletst ook gezellig tegen je.

Afbeelding
Afbeelding

Wat ik leuk vind is dat de Maine coon een groot ras is, katers worden dan vaak weer groter dan poezen. En de vacht verschilt per kat, de één hoef je maar een keer per maand een klit te verwijderen en verder nooit te borstelen en de ander vergt wat meer verzorging (ligt ook deels aan de voeding die je geeft).

Ohja zijn kleur heet blauw tabby blotched met wit.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 23:41

Tuuuurlijk vind iedereen zijn eigen ras het mooist <3
Ik ben helemaal in luv op die platte oortjes :+:
Terwijl ik goed weet dat er mensen zijn die het :r vinden!
( maar ze kunnen zo leuk onafhankelijk stom bewegen _O- )!!!

Ts: ga vooral eerst kijken / googlen naar karakter!
Had hiervoor 2 htk asielkatten waar ik alles mee kon. Manlief kwam er later bij, is geen kattenmens en heeft er nooit iets mee gehad. Hij stelde 1 voorwaarde toen laatste overleed.
Hij wilde wel 2 nieuwe maar dan gemakkelijke loebessen, alla hondengedrag zeg maar :j
Dus vandaar onze keuze en ook hij is er blij mee en heeft voor het eerst in zm leven " iets" met katten :(:)

Er komen hier mooie rassen voorbij maar toch een aantal waarvan ik (uit ervaring weet) en denk: hmmm.
Bijv: siamees. Hartstikke mooi en intelligent maar daardoor kunnen ze ook superveel ( opdringerig) aandacht willen. En als je beetje pech hebt, heb je zon kletsert ( wij hadden beweeglijke schreeuwlelijk :roll: )! Wil niet zeggen dat ze dat allemaal doen maar het kan...
Verder hebben we ook een heilige birmaan gehad!
Mehen, wat een plaatje :9 . Mams was er helemaal weg van en ja, het is de gemakkelijkste kat waar ik ooit bij heb gewoond maar voor mij was ie het niet :oo . Te lappenpopachtig; je pakte hem op en hij hing letterlijk; kortom; vol van vertrouwen en gemakkelijk!
Britten hadden we thuis ook en die liggen me toch meer.
Vaak beetje oenig ( wat ik geweldig vind), willen toch wel bij je komen liggen, niet te druk.
En ja, nu dan Scotjes: maw britten met platte oren. Zelfde karakter andere look O:)

Tis eigenlijk hetzelfde als met paardenrassen :) !
Vind een volbloed arabier geweldig maar het zou qua karakter met mij een drama worden ;)!

Heb je zelf al wel een soort vsn voorkeur?

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 00:16

K heb je een pb gedaan over siberen

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 01:19

Op stal hebben wij een heilige birmaan kruizing. Schat van een dier en komt het liefst de hele dag knuffelen.

Ook hebben we daar een Main Coon, deze is minder mensgericht en komt echt knuffelen wanneer hij wil.