aangevallen door zeer agressieve eigen kat (MainCoon x Ragdo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Re: aangevallen door zeer agressieve eigen kat (MainCoon x Ragdo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 12:36

Het kan naast de blaasontsteking zoveel zijn.. Maar als het gedrag hetzelfde blijft en de arts er nirt uitkomt... Dan gaan we denk niet voor een doorverwijzing (arts begon er wel al over).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:37

Misschien een stomme vraag, maar is de tetanus-enting van je zus nog geldig?

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:38

Gets! Ik had ook een leuk topic verwacht met zo'n 'agressieve" kat die alleen maar ligt te slapen of wilt spelen maar dan lees je dit....ik krijg er spontaan een naar gevoel van.

Ik snap dat je zo'n kat niet meer kan vertrouwen, en ook niet meer in huis wilt.

als het gedrag dan alsnog veranderd door medicatie oid kan je altijd nog overwegen om hem ergens anders te plaatsen, maar het vertrouwen van je zusje is wel enorm beschadigd, dit was vanuit de kat namelijk geen ongelukje...eng..:( En als je je dier niet meer kan vertrouwen, kan je er ook niet meer echt het "plezier" mee hebben wat je had en is het denk ik ook niet eerlijk tegenover Simba om weer terug thuis te komen, of denk ik nou heel krom?

heel veel sterkte voor jou en je zusje!
ik hoop dat Simba wel weer "normaal" wordt.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 12:38

@ cayenne: Ze heeft een tetanus prik gehad bij de eerste hulp :) .
@ Loes: ik denk dat de kat juist weer van slag zal raken doordat mijn zusje anders zal zijn tegenover haar (door angst, onzekerheid en wantrouwen). Dit zal het gedrag van de kat geen goed doen denk.

Dus je gedachte erover is niet vreemd.
Laatst bijgewerkt door Cardy op 29-03-15 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:41

Daar zijn ze niet zuinig mee gelukkig op de SH!
En antibiotica waarschijnlijk?

Gaat het al wat beter met haar, nu ze thuis is?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 12:44

Ze heeft een zware antibiotica kuur gekregen. Verder heeft ze een kras in haar gezicht, 2 bijt punten in haar nek en handen en armen liggen open. 2 vingers kan ze niet buigen (volgens arts gelukkig geen pees- of zenuwschade).

Vanavond slaapt ze voor het eerst weer thuis. Ze woont helaas helemaal alleen, waardoor ze afgelopen 2 nachten bij mij heeft geslapen.

Het gaat redelijk, ze moet aankijken hoe het gaat qua overgeven.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:45

Wow heftig zeg. Dat die kat dat doet vanwege een blaasontsteking... Dat dier is geschift :=
En het is ook geen klein beest, poeh. Ik moet er niet aan denken zo'n kat in huis te hebben rond te lopen, zeker als ie ook niet waarschuwt? En dan is dit niet even een tik met de poot een grom of wat dan ook... Sterkte en beterschap voor je zusje blijf dit topic wel volgen. (en ik heb dan twee katten die nooit ook maar 1 pootje uit hebben gehaald..)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:47

Even in de gaten houden dat ze haar medicijnen wel binnenhoudt!

Kan ook goed van alle emoties zijn, zou lekker nog een nachtje bij jou slapen als ik haar was :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:48

He gatsie... Wat naar zeg :\ Ik heb het nog nooit zo heftig gehad maar dat omschakelende gedrag bij katten herken ik weer wel. Ik heb ooit een keer geknuffeld met een kat op straat, die kwam helemaal kroelen en vrolijk doen. Heb hem toen opgetild, vond hij ook helemaal heerlijk, en echt in een fractie van een seconde hing hij met z'n volle gewicht aan zijn nagels in mijn gezicht. Deed echt ontiegelijk veel pijn, was een hele zware kat. Heb er nog steeds littekens van lopen := Hele armen ook opengehaald en dergelijke...

Ik denk dat inslapen in alle gevallen het beste is voor zowel zo'n kat als voor toekomstige eigenaren. Je weet nooit of het weer goedkomt, als hij weer bij je zusje komt wonen gaat er zo veel angst meespelen en dat heeft zo'n kat echt wel door. Sneu... Maar dit is gewoon echt heel erg vervelend..

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:48

Ik wil je zus alleen even beterschap wensen :(:)
Ik heb ook vier lieve poezels, maar ik zou de kat ook niet meer kunnen vertrouwen.
Dan zou ik het diertje niet meer durven te aaien, op te pakken, in bed te hebben.
En wat heb je aan een kat die je ontloopt?

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:52

Hier het zusje van de Ts.

Zoals eerder al gezegd heeft simba de laatste tijd geen ander gedrag vertoont, ze was juist super lief. Simba is geen kat waar je zomaar op af kan lopen om haar te aaien of te knuffelen. Dat moet uit haar eigen beweging gebeuren en dat was ook zo, ze kwam zelf naar ons toe voor aandacht.

Ik vind het echt heel lastig, ik houd ontzettend veel van me kat, maar ik heb nu al ontzettend veel pijn in mijn handen en zit er psychisch echt zwaar doorheen. Ik wil niet weten wat er had kunnen gebeuren als ik der niet van me afgegooid heb. Vertrouwen is er zeker niet meer, wat er verder gaat gebeuren weet ik nog niet ga het er sowieso met de da over praten, ze wil ook eerst zien hoe ze op me reageert voordat we verder iets gaan doen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:58

Hier ook meegemaakt was een doodbrave kat, deed echt nooit wat. Op een dag wil zusje van toen een jaar of 3/4 vermoed ik aaien en begint die aan te vallen naar haar. Heeft op enkele milimeters haar oog gemist en ze heeft er een litteken aan overgehouden ook. De kat weggedaan maar wisten wel dat die een auto ongelukje overleeft had dus grote kans dat er ook wat verkeerd wat gelopen in zijn kopie, arm dier :(:) . Maar het is doodeng bloede ook echt énorm.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 13:20

Kattenbeten/krabben zijn vieze dingen en kunnen hele lelijke dingen doen. Echt goed in de gaten houden hoor! Zou in jullie geval ook niet wéten wat ik zou doen, behalve dan, dat ik haar absoluut niet naar het asiel zou doen of zelf herplaatsen, want je kan gewoon geen garantie geven. Wellicht zit er wel 'gewoon' een steekje los en dat is voor niemand leuk. Mocht medicatie niets doen, lijkt mij de beste weg euthanasie. Maargoed, ik sta er dan ook volkomen buiten..

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:11

Wat een verhaal.
Persoonlijk zou ik ondanks de uitslag van een blaasontsteking ook geen vertrouwen meer hebben in de kat.
Dus altijd op je hoede zijn triggert de kat ook.
Je vertrouwen is weg en je wilt iemand anders hier niet mee opzadelen
Dan is de keus niet moeilijk.
Je hoofd weet het al. .. alleen je hart niet.
Succes en sterkte met een beslissing nemen.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 06:58

Als die aggressiviteit blijft en de kat kan niet meer als huisdier gehouden worden, bel dan Dierenthuis in Almere of ze plek hebben.
Dit is een opvang maar geen asiel, de dieren worden dus beslist niet herplaatst. Juist aggressieve honden en katten die normaal ingeslapen worden, mogen hier oud worden. Ze wonen in grote groepen van hun eigen soort. Mooie binnen en buitenverblijven, goede verzorging en gewoon kat kunnen zijn zonder iets te hoeven. Ze hoeven geen schootkat te zijn/knuffelen/luisteren of wat dan ook. Gewoon oud worden op hun eigen manier.
Google ze maar eens, is een heel bijzonder tehuis.
Als de kat (na behandeling) verder kerngezond is, dan is inslapen ook zo wat.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 07:36

Wat een verhaal. ..

kan het geen epileptische aanval zijn geweest? Ook omdat je beschrijft dat ze alles liet lopen. Hoe is ze nu bij de DA? Wel gewoon benaderbaar? van epilepsie kunnen dieren ook plots enorm agressief worden.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 07:46

@ Freggle_Edge: Mocht ze niet meer agressief zijn, zou het eventueel te overwegen zijn. Maar deze kat kan niet bij andere katten, die eet ze op := :') . Via iemand op stal wel een naam van een dierenarts gehad die probleemkatten in huis neemt.. We vinden het erg lastig, want we willen die kat alle kansen geven die er mogelijk zijn. Maar...

We willen niet dat die kat van huis naar huis naar asiel, etc. gaat. En al helemaal niet dat we, doordat we onze verantwoording niet durven nemen, straks mens en dier in gevaar brengen. Vandaag wordt een spannende dag, dan gaat mijn zusje langs de dierenarts om te kijken hoe Simba zal reageren en wat de dierenarts te vertellen heeft. Ook zullen we onze gedachten en twijfels uitten. Hopelijk kan ik mee...

@ Switt: De dierenarts dacht eerst ook een epileptische aanval, daar kunnen katten zeer gedesoriënteerd van zijn. Alleen haar gedrag komt niet overeen met een kat die last heeft (gehad) van een epileptische aanval.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 08:09

Nog even een aanvulling.. Mijn zusje gaat vandaag toch even naar de huisarts, over een half uurtje kan ze daar al terecht (de assistente vertrouwde het ook niet helemaal en wil haar graag snel op de praktijk hebben).

Vandaag om half 6 hebben we een afspraak bij de dierenarts. Simba haar gedrag is vandaag nog steeds hetzelfde: agressief.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:15

Ik denk persoonlijk dat het beter is als deze kat uit zn lijden verlost word..
Constant agressief zijn klopt niet...
Dit is voor de kat zo ook geen leven...

Maar denk dat jullie volwassen genoeg zijn er zelf over na te denken.
T.is maar een mening van me.

Hopelijk straks goed nieuws over je zusje!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:18

Getverderrie zeg... vreselijke situatie!

Jaren geleden kreeg mijn kat last van zijn blaas. Wij wisten dit niet, hij startte gewoon 's nachts een ordinaire slachtpartij (bleef z'n vriendje aanvallen), uiteindelijk is hij binnen een aantal maanden alsnog overleden.
De kat van mijn zus was een structurele aanvaller, die hebben ze naar een 'heropvoedingsinstituut' gebracht (asiel, haha). Ik denk dat hij daar gewoon is ingeslapen.

Ik denk dat ik de kat zou laten inslapen, hoe moeilijk het ook is. Dit kun je geen tweede keer riskeren en je kunt het ook niet een ander cadeau doen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:18

Hoe jammer het ook is. Niemand zit te wachten op een griezelige kwade kat.
Want inderdaad TS, als ze wel van een huis in een asiel gaan, en het asiel ziet geen toekomst in het diertje, wegens onvoorspelbaar gedrag, gaat hij ook hemelen.

Een asiel kan gewoon echt niet hebben, dat het na een herplaatsing mis gaat.

Hoe jammer ook, hoe verschrikkelijk lief het dier ook was.
Agressie is gewoon uit den boze.

Ik weet van maine coons dat ze niet zomaar door het lint gaan.
Maar als ze écht gaan, dan gaan ze ook.
En dat geld eigenlijk met veel soorten katten.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 08:19

Zo denken wij er ook over Jolliegirl en we moeten denk loslaten hoe Simba was voordat dit gebeurde. Die kat is ze (op dit moment) niet meer...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:20

En kat die uit het niets zo agressief word en aanvalt? daar moet in de hersens iets mis mee zijn.
Mijn kater komt regelmatig thuis met pijn als hij weer eens gevochten heeft.Hij blaast dan tegen mij en mauwt agressief,maar heeft nog nóóit aangevallen,gekrabt of gebeten als ik hem aaide of vast pakte.En hij had echt wel pijn,tilde 1 pootje op omdat daar de pijn zat.Hij was echt heel erg chagerijnig,maar deed ons mensen nooit iets.
Kan me dan ook niet voorstellen dat de kat van TS haar aanvalt omdat ze pijn zou hebben.
Als mijn kat dit was,sorry,maar dan werd hij ingeslapen.Ik zou het risico niet meer nemen.

Ik had een pony,altijd lief,deed nooit wat.Totdat ze uit het niets aanval en bleef proberen aan te vallen.
D.A. erbij, bleek ze tumoren in haar hoofd te hebben,ze is daarna ingeslapen.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:20

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:24

Ik heb het hele topic meegelezen, wat een afschuwelijk verhaal.
Ik ben heel benieuwd wat er bij de dierenarts nog uitkomt. Ikzelf zou er geen vertrouwen meer in hebben, dit is te erg.
Freggle-Edge doet denk ik een goede suggestie. je zou ze allicht kunnen benaderen met je verhaal en ook dat hij niet met andere katten kan. Dan weet je voor jezelf dat je alles hebt geprobeerd.
De kat zelf zou ik niet meer mee terug nemen, hoe sneu het ook is voor de kat je eigen veiligheid gaat voor.

Wij hebben ook een driftkikker, als hij boos is krijgt hij ook een waas voor zijn ogen maar hij is klein en ik kan hem goed in zijn nekvel grijpen als hij zo'n driftaanval heeft. En je kunt aan zijn ogen en soms staart zien wanneer het komt en het is altijd een omslagpunt in het aaien. Dat is niet te vergelijken met het gedrag van deze kat.

Probeer vooral nu met je verstand te bekijken of je dit nog wil (je zus dan vooral) en even uit te schakelen of het zielig voor de kat is.