Wat betalen jullie voor een consult bij de dierenarts?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 11:01

Ik ben vorige week met mijn hondje naar de dierenarts gegaan hij had een gescheurde nagel die hebben ze onder narcose eruit getrokken was 67euro kwijt inclusief 20antibiotica pillen de narcose 6 pijnstillers en consult ik had verwacht een rekening van rond de 200 te krijgen dus dit was weer een meevaller

miepmiep1

Re: Wat betalen jullie voor een consult bij de dierenarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 11:06

Wij zijn vrijdag nog heel geweest. Hond heeft een mijten allergie word er voor behandeld, werkt bij hem niet zo goed. Hij had zo veel jeuk met open wondjes inmiddels. Prikje gehad voor de jeuk, antibiotica mee, en ander spul voor zijn allergie, 130 euro moest ik betalen. Consult is bij deze dierenarts 30 euro

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 11:13

In Zwolle betaalden we overigens stukken meer. Hondlief moest een paar jaar geleden een teenamputatie ondergaan. Daar konden we ruim 2 nieuwe bouviers voor kopen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 11:23

Ik ken er 3.
1e dierenarts. 42 consult. Alle controles gratis.
2 da 30 pk...
3e da 35 en 1 controle gratis.

Wij gaan naar de 3e omdat die dichtbij zit.

Oh ja en een x weekend was 55 consult.
Meneer had op zn lip gebeten.
Uit eindelijk wel 2 knoopjes hechting.

Tja en als t nood op man is. Ga ik niet kijken naar t consult. Welke is dichtbij en open? Gas op de plank en heen.
En dat er dan n prijskaartje aanzin. I dont care. Ik wil niet met pijn lopen? Dan de dieren al he-le- maal niet!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:13

Ik vond van de week een rekening van januari. 2 katten ingeënt, 140 euro.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 15:06

kaatjemuts schreef:
anneliesdj schreef:
Ik zou dat wel even aankaarten hoor, gewoon ff informeren of het wel klopt en of ze het niet nodig vonden dat van te voren te melden.
Ik weet nog dat wij dat eens hebben gehad met een paard wat panisch was met scheren, die wilde nog niet onder zeil ook, dierenarts is daar meerdere uren intensief mee bezig geweest, paard lag aan infuus. Maar dat was echt een stuk lagere rekening dan die jij hebt gehad :=

ik zat met 2 kaalgeschoren katten die t steeds kouder kregen en die nogal misselijk en overstuur waren (had ze nog maar net, dus ik kende de katten niet zo goed), in een volle winkel met een rij achter me. Normaal zou ik er wat van zeggen, maar nu wou ik zo snel mogelijk naar huis :o

Kun je achteraf toch ook gewoon even voor bellen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 15:11

2 katers castreren 45 euro.
Merrie laten scannen 7,50 euro (ik voelde me gewoon bezwaard)
Enten is alleen kostprijs van enting als je bij hem langs komt, iets van 12 euro.
Aan huis geweest om de nageboorte te pellen en spoelen, merrie was enorm ril dus kostte wat extra tijd en geduld, 1,5 uur bezig geweest; 80 euro. (voelde me weer bezwaard)
Maar ik ben er wel blij mee :P

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:39

anneliesdj schreef:
Kun je achteraf toch ook gewoon even voor bellen?

Dat had gekund, maar de rekening is betaald en mijn geld krijg ik er niet mee terug. Ik heb trouwens toen wel gevraagd of die €120 alleen voor t roesje was en ze zei dat dat idd zo was....
Ik kom er in elk geval niet meer, blijf lekker bij mijn eigen DA..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:52

Dat moet je niet zeggen, in goed overleg is vaak veel te bereiken hoor. Zeker als jij vraagt om specificatie van het bedrag. Er is geen dierenarts die met droge ogen kan zeggen dat dat een acceptabel bedrag is voor een roesje, daar kun je hem dus best op aanspreken.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:11

Staar je ook allemaal niet blind op wat er op de factuur staat he... er gebeurt veel 'flexibel' mbt hoog en laag btw-tarief.
Heb in Rotterdam gewerkt waar voor de niet standaard operaties gewoon een bedrag werd opgelegd door de dierenartse en dat moesten wij verder creatief afhandelen. Handelingen waren geloof ik 21%, dus als je bij een castratie kat keek, stond er €0,90 castratie en de domitor/ketamine en antibiotica/pijnstilling een bedrag om exact tot €54,10 te komen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 10:57

Gisteravond om elf uur hebben we onze kat weer naar de dierenarts gebracht, omdat hij weer niet kon plassen.
Vanmorgen hebben we hem weer opgehaald, moest 200 betalen. Een kleine 30 euro consult en dat was inclusief nachttoeslag. Bij dat bedrag zat ook een bloedonderzoek, urine onderzoek, catheteriseren, antibiotica, narcose en speciaal voer.
Ik heb de dierenarts een mooi bloemstukje gegeven, volgens mij moet ik heel zuinig op haar zijn.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 14:46

Alleen al bloedonderzoek is al 110 euro weet ik.
Urine geloof ik al 30 a 40 euro.

Dus zon bedrag is niet zo raar.
Zeker niet als ze het bloed naar t lab sturen.

Welk voer heb je?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 18:22

Ik was ook juist heel tevreden over het bedrag. Ik kreeg al de kriebels omdat we op een feestdag, om elf uur 's avonds heen gingen en hoorde de kassa al rinkelen. Dus die 200 euro was echt een schijntje.
Het voer is Urinary van Royal Canin.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 00:47

200 euro vind ik ook een net bedrag, Diablo. :)
Een vriendin van mij is pas naar één van de plaatselijke praktijken hier geweest (woont nog niet zo lang in deze plaats en kent de omgeving ook nog niet zo goed) en mocht vorige week 116 euro en nogwat betalen voor een consult en een simpel zalfje. :wow:

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:50

Urinary is top spul voor een plaskat. Zoals wij dat noemen.
Hier kost het tussen de 20 en 25 euro per klein zakje.

Hebben ze ook urine onderzoek gedaan onder de microscoop?
Mocht je wel ooit weer zo iets hebben, is het erg gaaf om ook even door zo'n microscoop te kijken.

Voor ons is het erg gaaf om te zien hoe het er uit ziet.
Sommiggen zijn sterretjes, en sommigen zijn doodskistjes.

Het is verschrikkelijk vervelend voor de kat, en daarom hopen wij altijd dat er niets in zit.
Helemaal zo'n katheter door de urinebuis en.... piep.. Vooral als er dan ook nog gruis voor zit.
Als ze een katheter moeten, brengen wij ze onder een roesje.
En mocht de kat nog wel kunnen plassen, dan geven wij plastick korrels mee voor in de kattenbak.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 12:33

Ik heb echt geen idee hoe ze de urine onderzocht heeft. Ik weet alleen dat ze er de vorige keer 220 ml uit gehaald heeft en dit keer 180 ml. Vorige keer zat er gruis in, dit keer niet. Wel had hij beide keren blaasontsteking.
Sammy is ook onder narcose gebracht, beide keren, zou het ook erg sneu vinden om hem zo te laten catheteriseren. We hebben zijn bloed nog laten trekken om zeker te weten dat zijn nieren goed functioneren, de blaasontstekingen moeten ergens vandaan komen.
Ik hoop heel erg dat dit voer hem helpt en dat hij niet over een week weer hetzelfde probleem heeft. Kost wat (zakje van 1,5 kilo kost hier 18 euro), maar dat heb ik er graag voor over als het beter voor hem is.