Aangelopen kat, wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Aangelopen kat, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:32

Heb overigens liever dat de kat hier blijft rondhangen terwijl wij het baasje zoeken dan in het asiel. Mocht er nou echt niemand boven water komen voor haar mag ze wat mij betreft ook lekker hier blijven wonen :)

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:36

Ik geef toch ook aan door de tijd die hierin gaat zitten? Begrijp het best, maar je zou maar naar je eigen kat op zoek zijn. Er kunnen altijd omstandigheden zijn waardoor eigenaren niet snel kunnen reageren. En je doet zoiets uiteindelijk niet voor de eigenaar, maar voor het dier.

Ik geef ook niet aan dat TS nu ala minute naar de dierenarts moet. Maar ik vroeg mij af wat zij zelf in gedachte had.

Zou in ieder geval als ze vanavond komt om te eten even een fototje van de kat maken zodat je haar alsnog eventueel ergens op kunt plaatsen.

En als ze mag blijven, neem je dan ook de kosten op je? Want eerder gaf je, geloof ik aan, dat je niet voor de kosten op wilde draaien.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:38

oneside schreef:
Ik geef toch ook aan door de tijd die hierin gaat zitten? Begrijp het best, maar je zou maar naar je eigen kat op zoek zijn. Er kunnen altijd omstandigheden zijn waardoor eigenaren niet snel kunnen reageren. En je doet zoiets uiteindelijk niet voor de eigenaar, maar voor het dier.

Ik geef ook niet aan dat TS nu ala minute naar de dierenarts moet. Maar ik vroeg mij af wat zij zelf in gedachte had.

Zou in ieder geval als ze vanavond komt om te eten even een fototje van de kat maken zodat je haar alsnog eventueel ergens op kunt plaatsen.

Man man man... :n

Emma heeft volgens mij al duidelijk aangegeven wat ze nu gaat doen mocht Klasiena( bazen naam overigens. :D ) weer terug komen. Dus ze heeft naar mijn inziens al aangegeven wat ze precies gaat doen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:40

oneside schreef:

En als ze mag blijven, neem je dan ook de kosten op je? Want eerder gaf je, geloof ik aan, dat je niet voor de kosten op wilde draaien.

Als we de rechtmatige eigenaar vinden dan is het natuurlijk Klaziena haar eigen keuze of ze bij ons wilt wonen of niet. Wij kunnen haar niet buiten houden en als ze van twee walletjes wilt eten is dat imo prima. De kosten voor het voer zijn in ieder geval het probleem niet.

Als we de eigenaren echt niet kunnen vinden (en het is heus niet dat we daar niet naar op zoek gaan, als ze weer komt maak ik een foto voor Amivedi en zal hem op Gratis op de halen pagina's zetten) dan vind ik het prima om voor de kosten op te draaien. Dat is dan natuurlijk wel na een uitvoerige check door de DA

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:48

Ah fijn, dan heb ik me in je vergist.
Ik dacht dat je haar niet wilde onderhouden als er geen baasje gevonden zou worden en eigenlijk ook niet echt op zoek wilde gaan.

Hoop dat ze nog even aan komt wandelen en dat er een baasje getraceerd kan worden of dat ze een leuk nieuw huisje krijgt.

Ik weet trouwens niet of jou katten ongeent zijn? Let natuurlijk wel even op met eventueel contact tussen de katten. Als het echt een zwerfdiertje is kan ze natuurlijk altijd iets onder de leden hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:52

Die van mij zijn netjes ingeënt ja :) Het enige wat ze doen is een beetje neuzen, voor de rest blijven ze gewoon bij elkaar uit de buurt.

Natuurlijk is het eerste idee om de eigenaar zo snel mogelijk te vinden, maar mocht dat om wat voor rede dan ook langer duren of niet lukken dan blijft ze lekker bij ons :)

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:19

Mijn kat, loopt ook bij diverse huizen naar binnen. Hij jat zelfs de kattensnoepjes uit de huizen.
Blijk baar zit hij ook vaak bij een studentenhuis en gaat via het dakraam altijd naar binnen. Hij vind het dan overdag wel gezellig daar. als ik thuis kom dan komt hij vaak ook thuis. Ik vind het dus ook lastig omdat ik hem juist uit de huizen wil houden om overlast te voorkomen.

Ik heb mijn kat wel gechipt en hij draagt geen bandje omdat hij deze vaak verliest. Zelf zou ik het fijn vinden om te communiceren met een halsbandje. Dus mocht ze weer eens langs komen. zou ik zeggen doe een bandje met kokertje aan.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:13

Ik krijg vast half bokt over mij heen maar als ik een duidelijk gezonde kat ongewenst naar binnen zie wandelen krijgen ze hier een bak water over zich heen... Dan is het ook gauw klaar met dat soort grapjes. (ik heb geen kattenbak of katten meer maar zo deden wij dat vroeger als een buurtkat naar binnen wilde..)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:18

Als ze eventueel terug komt zou ik ook eerst direct even de DA langsgaan voor chip te lezen of anders dierenambulance bellen om de kat te laten halen en of de chip te laten lezen.

Heb hier ook wel eens brutale kat gehad van de nieuwe buren achter ons. Kat denkt leuk nog meer katten ik kom mee ! Maar die hebben we maar na poosje rond aanbellen netjes thuis gebracht haha.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:00

Er zijn genoeg mensen en zeker katteneigenaren die niet weten van het bestaan van amivedi. Wat je beter kunt doen is even je dierenarts bellen met de mededeling dat deze kat bij jou loopt. Als iemand zijn kat mist gaan ze vaak als eerste naar de da.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 07:19

jilleroo schreef:
Ik krijg vast half bokt over mij heen maar als ik een duidelijk gezonde kat ongewenst naar binnen zie wandelen krijgen ze hier een bak water over zich heen... Dan is het ook gauw klaar met dat soort grapjes. (ik heb geen kattenbak of katten meer maar zo deden wij dat vroeger als een buurtkat naar binnen wilde..)

Ik zou daar als katten eigenaar alleen maar heel blij mee zijn. :j Ik ben zelf een grote dierenvriend en heb alle ruimte om hier alles op te vangen, maar ik weet ook hoe vreselijk het is voor een eigenaar om niet te weten waar je dier uithangt. Je blijft zoeken en roepen tot je geen stem meer over hebt... En dat terwijl je kat dan gewoon ergens anders gevoerd wordt en daar lekker op de bank mag slapen. Dus gezonden en gevoerde beesten stuur ik in eerste instantie weg. Blijven ze terugkomen dan ga ik er direct werk van maken door te melden bij amivedi met foto op de website en de plaatselijke asiels en dierenambulance in te lichten. Ook het laten uitlezen van een chip zou ik wel doen, want mijn ik chip mijn eigen katten al vele jaren.

Maar goed, hopelijk is dit allemaal voor de kat die bij TS was niet meer nodig en zit deze nu gewoon weer in zijn eigen huisje! :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 09:19

Hier krijgen de katten van de buurt ook een bak water als ze steeds rond huis wandelen. Ik heb een binnen kater en die wordt helemaal gestoord als hij andere katten door onze tuin zit lopen.
Meestal stuur ik onze andere kat er op af als ik weet dat ik niet snel genoeg kan zijn met water. Die jaagt ze dan wel weg. Die blieft namelijk niemand op haar terrein (zelfs onze eigen kater heeft het soms zwaar als madame het weer eens op haar heupen heeft :+ )

Ik zou gewoon even aankijken of de kat nu wegblijft, zo niet dan even een bandje omhangen met een kokertje er aan! Ik heb namelijk ook zo'n vermoeden dat de poes nu twee huisjes heeft :+

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 09:29

Dit hebben wij ook. Uiteindelijk naar het huis gegaan waar de kat altijd voor op de kliko zat. Mensen gevraagd, en die hebben de kat voor een week opgesloten in huis.
Een week later los gelaten en hij is in 1 streep weer naar ons toe gerent. Mager en angstig....
Tsja, wij doen hem om 21u naar buiten en sochtends als wij naar ons werk gaan om half 6 zit hij al voor de deur.
Wij maken er geen probleem van , en blijkbaar de eigenaresse ook niet, want daar horen wij niks van...
Ja , alleen dat we hem over mogen kopen voor 70 euro (koek koek)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 09:42

Vliendertje :')
Je hebt hem er nu ook al bij toch? :))

Ik vind het altijd lastig met katten. Als jouw kat bij iemand anders steeds binnen loopt is dat eigenlijk jouw probleem, niet van degene in het huis waar hij binnen loopt. En als die persoon dan al katten heeft en de binnenloopkat vrolijk mee gaat eten, los het dan maar op zonder dat je eigen katten ook in de stress raken.
Het wordt nu wel makkelijk neergelegd bij diegene waar de kat is komen aanlopen. Maar hallo, DIE persoon kan er niets aan doen! Die moet dan een kattenluikje met chip gaan installeren?
Ik zou dan de katteneigenaar proberen te achterhalen en die voor zo'n klep laten betalen. Is zijn of haar probleem tenslotte.

De oplossing een kokertje aan je kat binden met de vraag contact op te nemen als betreffende kat bij mensen binnen loopt vond ik een goeie! Kan me zo voorstellen dat het voor beide partijen (in de meeste gevallen ;) ) prettig is als bekend is van wie de kat is en waar hij overal binnen loopt.
Bij andere kattenmensen is vaak nog niet zo'n heel groot probleem (dat lees ik hier ook), maar er zijn genoeg mensen die niets met katten hebben (of geen enkel huisdier) en waar zo'n kat dan ook rustig via een slaapkamerraam binnenloopt en op bed gaat liggen of in de wasmand/kast := Dat kan echt niet!

TS, ben erg benieuwd of poezel weer terugkomt. Eigenlijk vermoed ik van wel :+

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 09:49

Djilna schreef:
Vliendertje :')
Je hebt hem er nu ook al bij toch? :))

Ik vind het altijd lastig met katten. Als jouw kat bij iemand anders steeds binnen loopt is dat eigenlijk jouw probleem, niet van degene in het huis waar hij binnen loopt. En als die persoon dan al katten heeft en de binnenloopkat vrolijk mee gaat eten, los het dan maar op zonder dat je eigen katten ook in de stress raken.
Het wordt nu wel makkelijk neergelegd bij diegene waar de kat is komen aanlopen. Maar hallo, DIE persoon kan er niets aan doen! Die moet dan een kattenluikje met chip gaan installeren?
Ik zou dan de katteneigenaar proberen te achterhalen en die voor zo'n klep laten betalen. Is zijn of haar probleem tenslotte.

De oplossing een kokertje aan je kat binden met de vraag contact op te nemen als betreffende kat bij mensen binnen loopt vond ik een goeie! Kan me zo voorstellen dat het voor beide partijen (in de meeste gevallen ;) ) prettig is als bekend is van wie de kat is en waar hij overal binnen loopt.
Bij andere kattenmensen is vaak nog niet zo'n heel groot probleem (dat lees ik hier ook), maar er zijn genoeg mensen die niets met katten hebben (of geen enkel huisdier) en waar zo'n kat dan ook rustig via een slaapkamerraam binnenloopt en op bed gaat liggen of in de wasmand/kast := Dat kan echt niet!

TS, ben erg benieuwd of poezel weer terugkomt. Eigenlijk vermoed ik van wel :+

Die MOET helemaal niks, maar die kattenluikjes helpen gewoon, dus wat is het probleem. Als je de eigenaar niet kunt vinden zul je toch helaas zelf wat moeten doen. Het is dat ik geen kattenluik in mijn kunstof deur kan, maar kon dat wel: dan werd dat er ook eentje met chip-uitlezing. Niks zo gruwelijk dan een vreemde vechtende kater in huis die alles op zijn kop zet (been there, done that)

Ik heb sinds een tijdje een kater in mijn achtertuin lopen, geen idee van wie dat stomme beest is, maar hij sproeit mijn tuinstoel onder, loopt binnen als de achterdeur openstaat en mijn katten raken totaal over de zeik. Kon laatst 's morgensvroeg weer gaan lopen dweilen omdat dat stomme beest binnen was geweest en mijn katten van de stress plas verliezen.

Kan ik gaan zitten sobben dat ik het ozo vervelend vind, maar ik kan ook actie ondernemen. Dus dat heb ik gedaan: ik heb bij marterverjagen.nl een apparaat gekocht met een bewegingssensor. Die flitst en geeft een hoge toon die katten niet kunnen hebben. Dat ding gericht op waar die kater altijd het schuurdak op komt et voila: geen kat meer gezien.

Ja dat kost mij als "gedupeerde" een paar tientjes, maar ik heb wel mijn zin.

Per definitie TE aso om een ongecastreerde kater te laten rondstruinen als je het mij vraagt. Ook bepaald niet meer van deze tijd eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 09:53

Ik zou voor een vreemde kat ook niet zoveel moeite doen.

Alhoewel wij nooit last hebben van vreemde katten. Honden zijn er niet fan van. Eigen kat doen ze niks tegen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 09:56

Jessix schreef:
jilleroo schreef:

Ik zou daar als katten eigenaar alleen maar heel blij mee zijn. :j Ik ben zelf een grote dierenvriend en heb alle ruimte om hier alles op te vangen, maar ik weet ook hoe vreselijk het is voor een eigenaar om niet te weten waar je dier uithangt. Je blijft zoeken en roepen tot je geen stem meer over hebt... En dat terwijl je kat dan gewoon ergens anders gevoerd wordt en daar lekker op de bank mag slapen.

O gelukkig ik ben dus niet de enige.
Mij irriteert het dat mensen een vriendelijke gezond uitziende kat binnen halen en gaan voeren, je weet dat de kans dan groot is dat hij blijft plakken. Zoals ik hierboven al ergens schreef heb ik daardoor mijn katten al vaak uit het asiel moeten halen en eentje is nog steeds niet terug (zij is ws gewoon gestolen).
Bij mij krijgt een vreemde kat ook gewoon een emmer water over zich heen en ik hoop dat mijn katten dat elders ook krijgen.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 09:58

Ik zou een vreemde kat ook linea recta de deur wijzen! :j

Als het mijn kat geweest was had ik het ook echt niet oké gevonden dat hij bij anderen naar binnen loopt (hoewel je daar niet veel aan doet) en al helemaal niet dat hij ergens binnenloopt en daar ook te eten krijgt! :n

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 10:04

We hebben ooit een vreemde kat een aantal dagen achterelkaar in onze tuin gehad.
Hij had een bandje om en was recent ontvlooit dus duidelijk van iemand anders.
Maar hij ging maar niet weg!

Ik heb een adreskokertje met een briefje aan zijn halsband gehangen (met uitleg dat hij al paar dagen bij ons zat incl. adres), en hem flink laten schrikken. Hij is daarop blijkbaar naar huis gerend want 's avonds stonden zijn eigenaren voor de deur met een bedankpakket :P
Bleek dat ze hem al zeker 3 dagen kwijt waren!

Uiteindelijk is de kater bij ons komen wonen aangezien hij terug bleef komen en zijn eigenaren gingen scheiden :D maar dat is allemaal in goed overleg gegaan. Dankzij dat ene briefje :Y)

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:13

De kat hoort er nu gewoon bij. Hij kan heerlijk knuffelen en ligt graag lang uit in onze nek. Maar wij gaan verhuizen binnenkort, vermoed niet dat we hem mee mogen nemen....

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:15

TS, ik vind dat je het top doet hoor. Laat je vooral geen schuldgevoel aanpraten. Brutaal boefje is het :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 14:19

Haha ze is ook nog eens erg lief, dat helpt mee aan het feit dat we haar niet willen waterboarden ;)

Ze is vannacht niet teruggekomen voor zover ik weet dus zou zomaar kunnen dat ze weg blijft. Aan de andere kant zou het heeeeel goed kunnen dat ze vanmiddag weer gewoon op de bank ligt :=