Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
oneside schreef:Ik geef toch ook aan door de tijd die hierin gaat zitten? Begrijp het best, maar je zou maar naar je eigen kat op zoek zijn. Er kunnen altijd omstandigheden zijn waardoor eigenaren niet snel kunnen reageren. En je doet zoiets uiteindelijk niet voor de eigenaar, maar voor het dier.
Ik geef ook niet aan dat TS nu ala minute naar de dierenarts moet. Maar ik vroeg mij af wat zij zelf in gedachte had.
Zou in ieder geval als ze vanavond komt om te eten even een fototje van de kat maken zodat je haar alsnog eventueel ergens op kunt plaatsen.
) weer terug komen. Dus ze heeft naar mijn inziens al aangegeven wat ze precies gaat doen.
oneside schreef:Ik geef toch ook aan door de tijd die hierin gaat zitten? Begrijp het best, maar je zou maar naar je eigen kat op zoek zijn. Er kunnen altijd omstandigheden zijn waardoor eigenaren niet snel kunnen reageren. En je doet zoiets uiteindelijk niet voor de eigenaar, maar voor het dier.
Ik geef ook niet aan dat TS nu ala minute naar de dierenarts moet. Maar ik vroeg mij af wat zij zelf in gedachte had.
Zou in ieder geval als ze vanavond komt om te eten even een fototje van de kat maken zodat je haar alsnog eventueel ergens op kunt plaatsen.
En als ze mag blijven, neem je dan ook de kosten op je? Want eerder gaf je, geloof ik aan, dat je niet voor de kosten op wilde draaien.
Het enige wat ze doen is een beetje neuzen, voor de rest blijven ze gewoon bij elkaar uit de buurt.
jilleroo schreef:Ik krijg vast half bokt over mij heen maar als ik een duidelijk gezonde kat ongewenst naar binnen zie wandelen krijgen ze hier een bak water over zich heen... Dan is het ook gauw klaar met dat soort grapjes. (ik heb geen kattenbak of katten meer maar zo deden wij dat vroeger als een buurtkat naar binnen wilde..)
Ik ben zelf een grote dierenvriend en heb alle ruimte om hier alles op te vangen, maar ik weet ook hoe vreselijk het is voor een eigenaar om niet te weten waar je dier uithangt. Je blijft zoeken en roepen tot je geen stem meer over hebt... En dat terwijl je kat dan gewoon ergens anders gevoerd wordt en daar lekker op de bank mag slapen. Dus gezonden en gevoerde beesten stuur ik in eerste instantie weg. Blijven ze terugkomen dan ga ik er direct werk van maken door te melden bij amivedi met foto op de website en de plaatselijke asiels en dierenambulance in te lichten. Ook het laten uitlezen van een chip zou ik wel doen, want mijn ik chip mijn eigen katten al vele jaren.
)

) prettig is als bekend is van wie de kat is en waar hij overal binnen loopt.
Dat kan echt niet!
Djilna schreef:Vliendertje
Je hebt hem er nu ook al bij toch?
Ik vind het altijd lastig met katten. Als jouw kat bij iemand anders steeds binnen loopt is dat eigenlijk jouw probleem, niet van degene in het huis waar hij binnen loopt. En als die persoon dan al katten heeft en de binnenloopkat vrolijk mee gaat eten, los het dan maar op zonder dat je eigen katten ook in de stress raken.
Het wordt nu wel makkelijk neergelegd bij diegene waar de kat is komen aanlopen. Maar hallo, DIE persoon kan er niets aan doen! Die moet dan een kattenluikje met chip gaan installeren?
Ik zou dan de katteneigenaar proberen te achterhalen en die voor zo'n klep laten betalen. Is zijn of haar probleem tenslotte.
De oplossing een kokertje aan je kat binden met de vraag contact op te nemen als betreffende kat bij mensen binnen loopt vond ik een goeie! Kan me zo voorstellen dat het voor beide partijen (in de meeste gevallen) prettig is als bekend is van wie de kat is en waar hij overal binnen loopt.
Bij andere kattenmensen is vaak nog niet zo'n heel groot probleem (dat lees ik hier ook), maar er zijn genoeg mensen die niets met katten hebben (of geen enkel huisdier) en waar zo'n kat dan ook rustig via een slaapkamerraam binnenloopt en op bed gaat liggen of in de wasmand/kastDat kan echt niet!
TS, ben erg benieuwd of poezel weer terugkomt. Eigenlijk vermoed ik van wel
Jessix schreef:jilleroo schreef:Ik krijg vast half bokt over mij heen maar als ik een duidelijk gezonde kat ongewenst naar binnen zie wandelen krijgen ze hier een bak water over zich heen... Dan is het ook gauw klaar met dat soort grapjes. (ik heb geen kattenbak of katten meer maar zo deden wij dat vroeger als een buurtkat naar binnen wilde..)
Ik zou daar als katten eigenaar alleen maar heel blij mee zijn.Ik ben zelf een grote dierenvriend en heb alle ruimte om hier alles op te vangen, maar ik weet ook hoe vreselijk het is voor een eigenaar om niet te weten waar je dier uithangt. Je blijft zoeken en roepen tot je geen stem meer over hebt... En dat terwijl je kat dan gewoon ergens anders gevoerd wordt en daar lekker op de bank mag slapen.
maar dat is allemaal in goed overleg gegaan. Dankzij dat ene briefje