Is het over?.....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 13:57

Furrow schreef:
purny schreef:
Ik weet zeker dat als de dierenarts kosten niet zo hoog waren in het weekend en in de avond je niet zulke gevallen zouden hebben. Maar dat is een andere discussie

Uiteindelijk weet je dat als je een dier neemt, en is dat de verantwoordelijkheid dat je op je neemt.

je kunt Ts niet verantwoordelijk houden voor de keuze die haar ouders maken..
je hebt niet heel veel te vertellen als je ouders op zondagavond Nee zeggen tegen naar de DA gaan of de DA te laten komen.. Zoals ze al aangaf, op de fiets ernaar toe zou eigenlijk net zo dieronvriendelijk zijn geweest.. En wat voor herrie heb je dan als tiener als pa en ma de rekening krijgen nadat ze nee hebben verkocht.. dan kun je als bokker makkelijk praten, het is dan immers niet onze sores, maar hebben gewoon een tiener gepusht in een familievete omdat wij dan vinden dat ts zoiets moet doen..

ik vind dat TS zeer volwassen heeft gehandeld, vooral omdat ze die verantwoordelijkheid niet op zich kan nemen omdat ze nog thuis woont.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 13:58

Wat een vergelijking... Een konijn vergelijken met een mens. Ik zou het ook niet moeten zien maar als mijn kat in het weekend iets heeft breng ik haar naar de dierenarts. Ik heb gekozen voor een huisdier met alle gevolgen van dien. Ik weet dus dat als ik een dier neem ik voor extra kosten kom te staan.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:01

geerke schreef:
Suzanne F. schreef:
Was een snelle dood maar humaan. Er liggen elke dag honderden oude mensen op hun dood te wachten, creperend omdat ze geen euthanasie mogen. Op bed, met pijn, te wachten tot ze dood gaan.

In de natuur liggen dieren ook te wachten op hun dood. Ik sta achter het feit dat je goed moet zijn voor je dieren als je dieren hebt maar je kan het ook overdrijven. Ik zal wel half bokt over me heen krijgen maar ik vind er niks mis mee als je wacht tot de volgende ochtend of het konijn dan overleden is of anders ermee naar de dierenarts gaat. Er hoeft niet meteen op stel en sprong een spuit in. Het hoort bij het leven en bij de natuur. Paardenmensen zijn wat dat betreft wel heel gevoelig, gevoeliger dan boeren bijvoorbeeld. Ik zit er denk ik tussenin. Wij hebben hier ook wel oude schapen lopen die van ouderdom komen te overlijden (prachtig toch eigenlijk, dat ze altijd lekker buiten hebben kunnen lopen, goed eten en drinken, mooi leven gehad) en die vind je soms al dood maar soms ook niet. Dan kijk je het even aan want meestal overlijden ze zelf binnen 24 uur. Mocht dit niet zo zijn dan laat je ze euthanaseren maar meestal is het niet nodig. De natuur regelt dit vaak vanzelf.

En nogmaals: De verpleeghuizen liggen vol met mensen die uitkijken naar hun dood en het spuitje niet krijgen.

je hebt helemaal gelijk...maar om nu met een scherpe schep richting verpleeghuis te gaan is ook weer zo iets :7

ik dacht het, jij zei het :') _/-\o_ :')

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:02

Overdrijven is ook een vak. Als een konijn zo doodziek is als TS beschrijft, kan een DA er ook niets meer aan verhelpen, en zou ik ook geen tientallen meer gaan uitgeven om een DA op een zondagavond een spoedinterventie te laten doen. Dan vind ik het dier een snelle dood gunnen nog de meest humane oplossing. En daarbij, dat hoort bij het leven als je dieren hebt. Ooit gaan ze dood.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:02

Ow dus ik had een wild konijn die met myxomatose bij ons bij de stallen doodziek zat ook even de dierenarts moeten bellen.
No way, gaat me niet om geld maar wel het lijden van het beestje.
En die schep was idd de oplossing al werd ik er misselijk van.

Het is zeer jammer dat ts niet zo kon reageren als ze zelf wou en afhankelijk is van haar ouders.
Maar ze heeft het wel geprobeerd en haar best gedaan.
Overigens als ik mijn veearts bel en voice mail krijg dan krijg ik ook geen ander nummer.
Maar ik ben niet afhankelijk en kan zelf andere oplossingen zoeken.
Sterkte ts, komt wel goed en trek je niets teveel aan

Bootsiebob

Re: Is het over?.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:08

LukieBradley, als je die oppakt zou die meteen dood zijn van de stress haha. Knap dat je hem uit zijn lijden verlost hebt. Ik heb het nooit hoeven doen, misschien zou het me wel lukken in zo'n situatie om de schep te pakken

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:11

sevke schreef:
Overdrijven is ook een vak. Als een konijn zo doodziek is als TS beschrijft, kan een DA er ook niets meer aan verhelpen, en zou ik ook geen tientallen meer gaan uitgeven om een DA op een zondagavond een spoedinterventie te laten doen. Dan vind ik het dier een snelle dood gunnen nog de meest humane oplossing. En daarbij, dat hoort bij het leven als je dieren hebt. Ooit gaan ze dood.

Bij het leven hoort ook dat je naar de DA gaat. Als TS eerder naar de DA had gekund was het dier misschien nog te redden geweest.

En nee, dit is geen aanval op TS, maar dit vind ik echt een kul argument.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:12

Met een konijn dat op sterven na dood is ? Wat denk je dat een DA nog had kunnen doen ?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:21

Als je het mij vraagt is dit niet iets wat ineens gebeurt is, dat het konijn ineens zo was. Daar gaat ook wat aan vooraf en ja, dan had de DA misschien wel op tijd kunnen zijn.

Maar, met een paard, hond, kat, wat op sterven na dood is, ga je dan ook niet naar de DA? Of begrijp ik het nu verkeerd?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:31

Konijn is een prooi dier. Zal misschien wel langer zo geweest zijn maar openbaart zich plotseling. Ik heb ooit 2 cavia's gehad. Van de een op de andere moment was stimpy mijn ene caaf gebeten door mijn andere Ren. Ben d'r mee naar de dierenarts geweest. Helaas kon d'r niks meer aan gedaan worden. Dierenarts zei mij dat een prooidier zo lang mogelijk door liep met zijn gebreken.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:36

Klopt, maar daaraan vooraf gaan nog een hoop andere kenmerken waaraan je kunt zien dat het niet goed gaat.

Ik heb er 6 en ook zieke gehad, en die waren ook niet ineens plotseling dood of op sterven na dood.

Niet eten of verandering in gedrag is al een aanwijzing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:39

Lezen jullie allemaal je eigen reacties wel? :wow: TS is net haar konijn verloren, en jullie gaan hier allemaal lopen rellen om je gelijk te halen, of je nou voor of tegen bent. En dan hebben jullie zogenaamd het beste met TS voor. Hou toch op zeg... en dat noemt zich volwassen.

Als je zo nodig moet rellen doe je dat maar in PB, niet in zo'n topic als dit. Kom op zeg...

Heel veel sterkte TS, ik heb ook wel eens een dier verloren. Het is nooit leuk. :( Geef het wat tijd, en neem even rust. Als je je daar goed bij voelt kan je altijd een kaarsje voor hem branden, ik herinner me dat dat mij wel een beetje goed deed. :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:42

Goh nee dat had ik nog niet gelezen nee. Is ze haar konijn verloren dan? :')

Ik geef alleen de tip om te bedenken of je wel dieren moet nemen als de dierenarts niet kan of mag. Logisch toch? Vind ik wel tenminste. Deze manier van sterven is niet fijn, ook niet voor jou als baasje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:46

Volgens mij zijn dat niet de reacties waar TS nu behoefte aan heeft. Hou op met bekvechten, iedereen hier. Ik reageer vanaf nu ook niet meer, ik vind het ongeoast tegenover TS om hier een discussie te gaan houden.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:50

Ja, het is niet niks om afscheid van je vriendje te nemen. Daar mag je zeker verdrietig over zijn. Nu voelt je nijntje geen pijn meer, maar jij moet hem missen :(

Een konijn van mij heeft heel gevoelige darmen, chronische snot en heel snel last van gas of verstopping. De eerste keren ging ik dan direct racend naar de dierenarts en daar aangekomen vond meneer het dan ineens zo interessant (dat ie zelfs de kabels van het röntgenapparaat wou gaan doorbijten :+ ) Röntgenfoto van zijn buik gemaakt, pijnstillers etc. De twee volgende keren hetzelfde verhaal. Nu als ie buikpijn heeft is het vaak een kwestie van een paar uurtjes hem met rust laten en dan ineens schiet hem te binnen dat ie honger heeft en gaat ie vrolijk eten.

Mijn andere konijn wilde op een dag ook niet eten. Toen ik naar de dierenarts wilde gaan, begon ze ineens toch brokken eten en dacht ik dat het weer goed was.
De volgende ochtend wilde ze weer niet eten en ik ging even douchen om haar tijd te geven toch wat te nemen, had haar een warme kruik gegeven en toen ik uit de douche kwam is ze naast haar vriendje liggend doodgegaan. Met haar had ik dus beter wel meteen naar de dierenarts kunnen gaan. Maar denk dat ze niet meer te redden was, misschien wel op de eerste dag nog, maar nu is ze gelukkig in alle rust gestorven en heeft de ander ook echt gezien dat ze weg was. Of ze nog te redden was geweest zal ik nooit weten, soms wou je dat dieren konden praten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:52

Omdat het topic niet meer relevant is voor TS, plaatsen wij hier een slotje.