Nieuw kweekseizoen valkjes: goede eitjes, slechte eitjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lumi

Re: Nieuw kweekseizoen valkjes met nieuwe eitjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:21

wat lief <3

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:13

Wat een vriendelijk smoeltje heeft ze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:19

Wat een snoesje!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:39

Waar laat jij DNA testen in NL?

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:48

Ik volg ook! Vind valkjes zo leuk :-D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 21:51

Ik laat DNA testen bij Gendika. Dat kost (geloof ik) 15 euro per vogel.
Het kan ook in Spanje. Dan ben je de helft kwijt (ongeveer 8 euro) maar dan kan het wel een 20 werkdagen tot een maand duren voor je de uitslag hebt, en zoveel geduld heb ik niet :+ Bij Gendika weet je het meestal wel met een weekje. Al mijn vogels zijn daar ook getest op ziekten etc.
Dan krijg je meteen een certificaat zodat je het ook op papier kunt aantonen dat de vogel gezond is.

Afbeelding

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:55

Ik volg ook! Het vorige topic heb ik ook meegelezen, dus dat ga ik nu weer doen :)

Edit; En ook af en toe wat posten uiteraard :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 10:50

:wave: goedemorgen!

Net weer even gespiekt.
Hera en Amor nog altijd geen eitje >;) Ze zijn wel enorm druk rond het broedblok, dus ik verwacht er nog steeds wat van. Soms kan het wel een aantal weken duren voor er iets gebeurd. De broedblokken hangen pas 10 dagen en het zijn allebei ervaren vogels, dus ik maak me niet zoveel zorgen. De ontlasting van Hera heeft ook enorme proporties aangenomen (een reiger is er niets bij := ) en dat is vaak wel een teken dat er iets gaat gebeuren. Normaal gesproken kun je aan de onderkant van de staart ook een kleine bobbel zien verschijnen, maar Hera is nogal gezet :o dus ik zie bij haar waarschijnlijk geen verschil.
Maar ongeduldig ben ik wel :roll: Ik zou ze er bijna uit willen schudden _O-

Bij Aura en Hermes liggen nog steeds twee eitjes. Het is niet zo vreemd dat er vandaag geen derde ei is. Normaal gesproken leggen ze om de dag en heel soms iedere dag, dus de pauzedag van vandaag is niet zo vreemd. Ik gok dat er morgen weer een derde eitje ligt :)

De zonsverduistering vinden ze trouwens niet zo grappig. Ze zijn opeens weer allemaal op stok gaan zitten in het binnenhok :? :')
En de nieuwe voliere is ook onderweg. Gisteren afgesproken dat ze half april de ondergrond komen leggen en dan zou hij begin mei geplaatst kunnen worden *\o/* *\o/*

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 11:04

Nog even wat foto's van Hera (de middelste vogel).
Toen ik zei dat ze in wat rijke conditie is, overdreef ik niet :o

Afbeelding
Maar hier heeft ze haar veren ook wat bol staan.

Zo ziet ze er uit met gladde veren:
Afbeelding

Stiekem is het een prachtige vogel :P Ze heeft een ontzettend mooi parelpatroon.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:10

Wow Cayenne, ze heeft wat last van overconditie :Y) . Eerste foto lijkt het wel erger dan de 2e foto.
is het raar om te zeggen dat ik de vogels met gele kleur en oranje wangetjes het minst "spannend" vind qua kleur? Misschien komt het doordat de vogels uit de eitjes van vorig jaar ook die kleur hadden. Ben erg benieuwd naar andere kleur combi's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:18

Ik vind het pikachu vogels :') , beetje mollig is niet erg zolang ze vliegen kan

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 11:20

:D :o Het vreemde is dat ze de enige is die met uhh, flinke rondingen :o Hoewel ik wel flink voer hoor. Zeker nu ze straks de rui ingaan en ook extra energie nodig hebben voor de eitjes. Popjes zijn sowieso wel gevoeliger voor dik worden (net als bij mensen :P ) maar Hera is ook vrij groot en zit graag met haar veren bol, waardoor het nog erger lijkt. Ze is ook liever lui als moe.

En wil je nooit meer vloeken? :( :D Hera is een opaline bronze fallow en helemaal niet standaard geel _O- Eigenlijk heb ik helemaal geen standaard gele (lutino) vogels in de voliere, want ik ben zelf ook wel van de aparte kleurtjes. Ze zijn alle vijftien verschillend van kleur/mutatie :D
Het ironische is trouwens wel dat Hera en Amor absoluut geen geelkleurige babies zullen krijgen helaas :') -O-

en vogel 16 moet nog geboren worden, maar is al in bestelling O:)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:22

Wat lief, bij ons is de dame ook dikker inderdaad (ze heet Pidgey, naar de pokemon..maar we noemen d'r onderhand Piggy :') )

Mooie kleur heeft Hera <3 als ik er toch eentje neem dan wil ik er ook eentje met oranje wangentjes.. dat vind ik zo schattig. :o

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:29

Hoe haal je ze uit elkaar, sorry ik zie het niet haha.

Maar vindt ze wel prachtig.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:31

Wat een plofkipje :D

Maar wel een prachtig plofkipje <3

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:50

Rebecca schreef:
Ik vind het pikachu vogels :') , beetje mollig is niet erg zolang ze vliegen kan

Nu zijn Pikachu en de vogels van cayenne voor altijd aan elkaar verbonden, bij de eerst volgende keer dat ik 1 van beide zie zal ik er meteen weer aan moeten denken :') .

Cayenne schreef:
En wil je nooit meer vloeken? :( :D Hera is een opaline bronze fallow en helemaal niet standaard geel _O- Eigenlijk heb ik helemaal geen standaard gele (lutino) vogels in de voliere, want ik ben zelf ook wel van de aparte kleurtjes. Ze zijn alle vijftien verschillend van kleur/mutatie :D
Het ironische is trouwens wel dat Hera en Amor absoluut geen geelkleurige babies zullen krijgen helaas :') -O-

Sorry! Sorry! Sorry! Y;( ~~}> haha
Helemaal geen verstand van kleurtjes namelijk en al helemaal niet van vogels hihi .

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:59

Aahhh lief dat kleine plop-pietje <3
Wat verwacht je voor kleuren?

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:22

Ik zit in de Universiteits Bibliotheek en mocht van mezelf even 5 minuutjes bokken. Ik zie die eerste foto met chubby Hera en schoot toch in de lach _O- Lekker in zo'n stilteruimte hier natuurlijk maar ik kon het echt niet laten haha en dan dat smoeltje erbij ook nog <3 Beetje dik vind ik eigenlijk wel schattig....

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:25

Leuk, ik volg ook! Je hebt echt prachtige vogels :j
Ik heb ook gevolgd toen je nog maar 1 vogel had, toen zag ik laatst dat je er meer dan 10 had. Ik dacht toch even 'that escalated quickly' :')

Je zegt dat ze monogaam zijn, maar vreemdgaan doen ze dus wel? (getuige het 18+ filmpje in dit topic :+ ) Is dat al opgelost of heb je nu een 1,5 koppel?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 12:34

Piggy _O- Zo erg is het Hera gelukkig niet. Ze is wel in overconditie maar het ligt ook grotendeels aan haar bouw.
Wanneer ze haar veren plat legt valt het nog wel mee (maar er kan idd wel iets vanaf := ). Afgelopen winter hebben ze bewust iets minder eivoer gehad, maar toch lijkt ze dik te worden van lucht.
Hera heeft rode wangen :P Oranje wangen zijn bleekmaskers :j Dan heb je ook nog geelwangen, maar die heb ik liever niet (vind ze wel erg mooi hoor). Geelwangen zijn meestal zo doorgefokt dat ze geen goed broedinstinct meer hebben en dan gaat het vaak fout met de jongen of eitjes. Dan is het altijd noodzaak een tweede broedkoppel te hebben zodat je daar de eitjes bij in het nest kunt leggen.

Sanne, ze zijn allemaal heel erg verschillend, zowel van karakter als uiterlijk :D

Seven, dit is de berekening van Hera en Amor (helaas niet heel spannend).

Citaat:
Moeder:bronze fallow opaline
Vader:bont cinnamon

man afkomst:
100% wildkleur split voor bronze fallow bont {X1: cinnamon} {X2: opaline}

pop afkomst:
100% cinnamon split voor bronze fallow bont

Temeraire: Het is inderdaad erg hard gegaan. Ze zijn zomaar aan komen vliegen, echt waar hoor O:)
Ze zijn in principe monogaam, maar net als bij mensen willen ze nog weleens een uitstapje maken :P Yeti (de witte die bovenop Djinti zat in het filmpje) zit midden in de pubertijd. Hij heeft al wel een grote liefde uitgezocht (Merel) en slaapt ook altijd naast haar, maar wanneer een ander popje broeds is, dan is hij opeens enorm geinteresseerd :+ Zijn vriendinnetje is dan not amused, maar hij komt met hangende vleugels altijd weer bij haar terug :')
Maar ik heb ook andere koppels die ik er niet voor aan zie om vreemd te gaan. Phoenix en Pyriet bijvoorbeeld zitten zo ongeveer aan elkaar vastgeklit.

Omdat Djinti opeens een popje bleek, kwam ik dus 2 mannen tekort. Daarom is Zazou erbij gekomen en heb ik nog een zestiende vogel in bestelling. Een witmasker pale fallow man, split voor bont <3 Maar die moet nog geboren worden bij de kweker die deze mutaties heeft.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:41

Vandaar dus ook de grotere voliere??? :D

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:43

Cayenne schreef:
Piggy _O- Zo erg is het Hera gelukkig niet. Ze is wel in overconditie maar het ligt ook grotendeels aan haar bouw.
Wanneer ze haar veren plat legt valt het nog wel mee (maar er kan idd wel iets vanaf := ). Afgelopen winter hebben ze bewust iets minder eivoer gehad, maar toch lijkt ze dik te worden van lucht.
Hera heeft rode wangen :P Oranje wangen zijn bleekmaskers :j Dan heb je ook nog geelwangen, maar die heb ik liever niet (vind ze wel erg mooi hoor). Geelwangen zijn meestal zo doorgefokt dat ze geen goed broedinstinct meer hebben en dan gaat het vaak fout met de jongen of eitjes. Dan is het altijd noodzaak een tweede broedkoppel te hebben zodat je daar de eitjes bij in het nest kunt leggen.

Ja bij Piggy Pidgey is het ook denk ik ook net een beetje d'r bouw, ze is sowieso iets groter dan Pim want ze is een kruising engelse grasparkiet. Dus als ze dan fluffy gaat zitten en Pim zit er naast dan valt het zo op :') We hebben een kamervoliere maar ze vliegen de hele dag eigenlijk los dus de hele kamer is hun kooi. Pidgey is nu ook in conditie. Ik moet me inhouden geen blokje op te hangen.

Geelwang heb ik nog nooit gezien! Wel bizar dat daar dus zo mee wordt doorgefokt. Maar vind die orane wangentjes toch wel schattiger <3 Alsof ze de hele tijd blozen, zo lief!

Vroeg net aan mijn vriend of we er nog een valk bij konden nemen. Helaas zei hij stellig nee :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:21

Ben heel benieuwd wat de kleintjes worden, ze zijn kleur getest of is dit nagerekend op de ouders?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 14:52

Jorika, gedeeltelijk :P Ik wil deze vogels sowieso meer ruimte geven en met schoonmaken stoot ik me ook steeds overal aan. Niet heel handig.

Sicayes, maar valkjes samen zijn zoveel leuker <3 Gewoon doorzeuren :D

Seven: de kleur van de ouders staat vast, dus dit zijn mutatieberekeningen :j

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 15:52

Ik heb nog een vraag:

Valkjes zijn monogaam. Betekent dat dat Djinti en Yeti nu een koppel zijn en Merel een andere man moet zoeken? Of hoe werkt dat dan? Nieuwsgierig, haha. :D