Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bij Gendika weet je het meestal wel met een weekje. Al mijn vogels zijn daar ook getest op ziekten etc.
goedemorgen!
Ze zijn wel enorm druk rond het broedblok, dus ik verwacht er nog steeds wat van. Soms kan het wel een aantal weken duren voor er iets gebeurd. De broedblokken hangen pas 10 dagen en het zijn allebei ervaren vogels, dus ik maak me niet zoveel zorgen. De ontlasting van Hera heeft ook enorme proporties aangenomen (een reiger is er niets bij
) en dat is vaak wel een teken dat er iets gaat gebeuren. Normaal gesproken kun je aan de onderkant van de staart ook een kleine bobbel zien verschijnen, maar Hera is nogal gezet
dus ik zie bij haar waarschijnlijk geen verschil.
Ik zou ze er bijna uit willen schudden 

. Eerste foto lijkt het wel erger dan de 2e foto.
, beetje mollig is niet erg zolang ze vliegen kan
Het vreemde is dat ze de enige is die met uhh, flinke rondingen
Hoewel ik wel flink voer hoor. Zeker nu ze straks de rui ingaan en ook extra energie nodig hebben voor de eitjes. Popjes zijn sowieso wel gevoeliger voor dik worden (net als bij mensen
) maar Hera is ook vrij groot en zit graag met haar veren bol, waardoor het nog erger lijkt. Ze is ook liever lui als moe.
Hera is een opaline bronze fallow en helemaal niet standaard geel
Eigenlijk heb ik helemaal geen standaard gele (lutino) vogels in de voliere, want ik ben zelf ook wel van de aparte kleurtjes. Ze zijn alle vijftien verschillend van kleur/mutatie

)
als ik er toch eentje neem dan wil ik er ook eentje met oranje wangentjes.. dat vind ik zo schattig.
Rebecca schreef:Ik vind het pikachu vogels, beetje mollig is niet erg zolang ze vliegen kan
.Cayenne schreef:En wil je nooit meer vloeken?![]()
Hera is een opaline bronze fallow en helemaal niet standaard geel
Eigenlijk heb ik helemaal geen standaard gele (lutino) vogels in de voliere, want ik ben zelf ook wel van de aparte kleurtjes. Ze zijn alle vijftien verschillend van kleur/mutatie
![]()
Het ironische is trouwens wel dat Hera en Amor absoluut geen geelkleurige babies zullen krijgen helaas![]()
haha
Lekker in zo'n stilteruimte hier natuurlijk maar ik kon het echt niet laten haha en dan dat smoeltje erbij ook nog
Beetje dik vind ik eigenlijk wel schattig.... 

) Is dat al opgelost of heb je nu een 1,5 koppel?
Zo erg is het Hera gelukkig niet. Ze is wel in overconditie maar het ligt ook grotendeels aan haar bouw.
). Afgelopen winter hebben ze bewust iets minder eivoer gehad, maar toch lijkt ze dik te worden van lucht.
Oranje wangen zijn bleekmaskers
Dan heb je ook nog geelwangen, maar die heb ik liever niet (vind ze wel erg mooi hoor). Geelwangen zijn meestal zo doorgefokt dat ze geen goed broedinstinct meer hebben en dan gaat het vaak fout met de jongen of eitjes. Dan is het altijd noodzaak een tweede broedkoppel te hebben zodat je daar de eitjes bij in het nest kunt leggen.
Citaat:Moeder:bronze fallow opaline
Vader:bont cinnamon
man afkomst:
100% wildkleur split voor bronze fallow bont {X1: cinnamon} {X2: opaline}
pop afkomst:
100% cinnamon split voor bronze fallow bont

Yeti (de witte die bovenop Djinti zat in het filmpje) zit midden in de pubertijd. Hij heeft al wel een grote liefde uitgezocht (Merel) en slaapt ook altijd naast haar, maar wanneer een ander popje broeds is, dan is hij opeens enorm geinteresseerd
Zijn vriendinnetje is dan not amused, maar hij komt met hangende vleugels altijd weer bij haar terug 
Maar die moet nog geboren worden bij de kweker die deze mutaties heeft. Cayenne schreef:PiggyZo erg is het Hera gelukkig niet. Ze is wel in overconditie maar het ligt ook grotendeels aan haar bouw.
Wanneer ze haar veren plat legt valt het nog wel mee (maar er kan idd wel iets vanaf). Afgelopen winter hebben ze bewust iets minder eivoer gehad, maar toch lijkt ze dik te worden van lucht.
Hera heeft rode wangenOranje wangen zijn bleekmaskers
Dan heb je ook nog geelwangen, maar die heb ik liever niet (vind ze wel erg mooi hoor). Geelwangen zijn meestal zo doorgefokt dat ze geen goed broedinstinct meer hebben en dan gaat het vaak fout met de jongen of eitjes. Dan is het altijd noodzaak een tweede broedkoppel te hebben zodat je daar de eitjes bij in het nest kunt leggen.
We hebben een kamervoliere maar ze vliegen de hele dag eigenlijk los dus de hele kamer is hun kooi. Pidgey is nu ook in conditie. Ik moet me inhouden geen blokje op te hangen.
Alsof ze de hele tijd blozen, zo lief!
Ik wil deze vogels sowieso meer ruimte geven en met schoonmaken stoot ik me ook steeds overal aan. Niet heel handig.
Gewoon doorzeuren