Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
vuurneon schreef:De bunzing, hermelijn,wezel en de steenmarter zijn beschermde inheemse diersoorten) als bedoeld in artikel 4, lid 1, onder a, van de Flora- en faunawet.
Van de VWA
JoyCiej007 schreef:Ufurio4e schreef:Misschien is er iemand die hem op wil zetten. In de diepvries ermee. Is zijn dood nog nuttig geweest
Precies mijn gedachte; stuur maar op, ik wil 'm wel opgezet hebben
Fiffil; aparte foto!vast gephotoshopped?
ik heb al een paar pb'tjes gekregen, ook een hele nuttige, waar die gebruikt kan worden bij een opleiding en daar bewaard kan worden voor verder onderzoek!
StalNollie schreef:http://fret.nl/onderwerp/41/wezel.html
eerste zoekopdracht op google bevestigd dat het inderdaad een beschermd diersoort is en ook juist veel voorkomt in woonwijken.
wat zal dat stinken
Susannah92 schreef:vuurneon; heb je een bron? Ik kan ze namelijk op geen enkele lijst vinden en meerdere van mijn kennissen zeggen ook dat het geen problemen op zou moeten leveren.
tamary schreef:Susannah92 schreef:vuurneon; heb je een bron? Ik kan ze namelijk op geen enkele lijst vinden en meerdere van mijn kennissen zeggen ook dat het geen problemen op zou moeten leveren.
Mijn natuurgids stelt : alle inheemse zoogdiersoorten zijn beschermd (behoudens uitzonderingen). Uitzonderingen zijn volgens dat boekje : bruine en zwarte ratten, beverrat en bisamrat (1e 2 ivm overbrengen ziektes en laatste 2 ivm schade aan onze dijken). Je wezeltje is dus beschermd en dan is het de vraag of je die zonder vergunning kan laten opzetten.

)
, prachtig kevertje04 schreef:Ik ben er persoonlijk niet zo'n fan van om aangestaard te worden door een dood dierik heb al een paar pb'tjes gekregen, ook een hele nuttige, waar die gebruikt kan worden bij een opleiding en daar bewaard kan worden voor verder onderzoek!
![]()
Het villen/ontleden lijkt me dan weer wel heel interessant... Dus hopelijk mag ik daar bij zijn, waar die dan ook heen gaat

hilarisch
Fiffill schreef:
wauw gave site! ooohhh wat staan daar een vreselijk lelijke gedrochten op! sommige zijn ook wel érrug grappig moet ik zeggen