[FOTO]mijn lieve duitse herder reu

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:01

LauraMc schreef:
Fijn dat alles goed is gegaan met Dex! Je weet dat het goed gaat maar toch blijft het spannend he :) Lekker ding is Dex trouwens :)

Prachtig beestje is Djairo! Het is inderdaad qua uiterlijk echt een mix van de twee he, leuk om te zien!

Dankje :D Ja dat kan je echt duidelijk zien haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:04

sannahtris schreef:
Wat een prachtige herders allemaal wat zijn ze toch mooi! Ik zelf heb ook een herder een zwart duitse herder x mechelse herder. Zijn naam is Djairo en heft veel weg van de mechelaar snel zenuwachtig een echte piepert is die maar vreselijk lief! Zijn vacht gaat wat meer zijn moeders kant op (zwart duitse herder) en hij is kwa bouw ook wat breeder. Djairo is een reu en nu 3 jaar. zijn naam betekend waakend oog :o Sorry voor de grote foto`s weet niet hou het kleiner moet :oo

[ [url=m/TxrznJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8Tltez.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lrVZF5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/O2EP7J.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie kruising :D

Onze mechel is totaal niet zenuwachtig. Zolang hij zijn uitdaging maar krijgt.

Wel een echte dramaqueen :')

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:07

Hoe pakken jullie wangedrag van de honden altijd aan? Bij Wolf moet je echt vreselijk streng zijn anders neemt hij zo een loopje met je. Laatst liep ik over straat en Wolf liep de hele tijd te trekken aan de riem. Hij was echt vreselijk aan het etteren. Ik heb hem gewoon op de straat gegooid en hem zich laten overgeven aan mij met mijn hand op zijn keel, en daarna ging het helemaal prima weer, perfect luisteren. Maar veel mensen kijken je dan aan alsof je één of andere dierenbeul bent. Wolf heeft dit echt wel nodig omdat hij nog lekker aan het puberen is, en ik ben van mening dat dit een goede manier is. Mits je consequent bent en het doet op de juiste manier op het juiste moment. Doen jullie dit ook zo?

Anoniem

Re: [FOTO]mijn lieve duitse herder reu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:10

Zo zacht als het kan en zo hard als het moet.

Ik ben wel van zo'n min mogelijk fysieke correcties. Mijn labje had een veel zachtere aanpak. Djang heb ik weleens een kwartier bovenop gezeten. Nadat hij beide armen bont en blauw heeft gebeten.

Maar als Djang in de drive schiet dan moet ik wel wat. Dan helpt een koekje niet meer om tot hem door te dringen.

Laatst heeft hij hele hoofdstraat bij elkaar gegild. Hij was kwaad. Kreeg zijn zin niet. En toen even bij zijn oor gepakt.

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:13

love_western schreef:
sannahtris schreef:
Wat een prachtige herders allemaal wat zijn ze toch mooi! Ik zelf heb ook een herder een zwart duitse herder x mechelse herder. Zijn naam is Djairo en heft veel weg van de mechelaar snel zenuwachtig een echte piepert is die maar vreselijk lief! Zijn vacht gaat wat meer zijn moeders kant op (zwart duitse herder) en hij is kwa bouw ook wat breeder. Djairo is een reu en nu 3 jaar. zijn naam betekend waakend oog :o Sorry voor de grote foto`s weet niet hou het kleiner moet :oo

[ [url=m/TxrznJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8Tltez.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lrVZF5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/O2EP7J.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie kruising :D

Onze mechel is totaal niet zenuwachtig. Zolang hij zijn uitdaging maar krijgt.

Wel een echte dramaqueen :')

Djairo is vooral heel zenuwachtig als die mee mag in de auto gaat die heel erg piepen en rondjes draaien bijvoorbeeld als we richting stal rijden of naar strand gaan we hebben al veel geprobeerd maar niks helpt je word er soms helemaal gek van! Heeft iemand daar nog een manier voor? Ook als je de riem pakt is die zo blij dat die gaat piepen/janken maar als je dan renmaal loopt is het over

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:15

Dat vind ik nou ook hij moet dan weer even op zn plek gezet worden want anders neemt die je in de maling ja die mensen kijken dan altijd zo erg maar daar moet je gewoon boven staan. Ik loop sinds kort met hem met een snuitje en mn moeder ook want bij ons trekt die nog al snel en dat is niet prettig bij me vader is dat helemaal niet nodig en heeft die alleen zijn kilketting om!

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:16

love_western schreef:
Zo zacht als het kan en zo hard als het moet.

Ik ben wel van zo'n min mogelijk fysieke correcties. Mijn labje had een veel zachtere aanpak. Djang heb ik weleens een kwartier bovenop gezeten. Nadat hij beide armen bont en blauw heeft gebeten.

Maar als Djang in de drive schiet dan moet ik wel wat. Dan helpt een koekje niet meer om tot hem door te dringen.

Laatst heeft hij hele hoofdstraat bij elkaar gegild. Hij was kwaad. Kreeg zijn zin niet. En toen even bij zijn oor gepakt.

Goed idee ga ik ook is doen als die weer zo achterlijk gaat piepen en janken en zenuwachtig gaat rond rennen!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:21

sannahtris schreef:
Djairo is vooral heel zenuwachtig als die mee mag in de auto gaat die heel erg piepen en rondjes draaien bijvoorbeeld als we richting stal rijden of naar strand gaan we hebben al veel geprobeerd maar niks helpt je word er soms helemaal gek van! Heeft iemand daar nog een manier voor? Ook als je de riem pakt is die zo blij dat die gaat piepen/janken maar als je dan eenmaal loopt is het over

Ik snap wel dat dat vervelend kan zijn. Ik kan niks anders bedenken dat vreselijk consequent zijn en pas met hem gaan lopen als hij rustig is.

Met Wolf een beetje hetzelfde probleem. Dat beestje is zo vréselijk enthousiast als er iemand in zijn zicht komt die hij kent. Dan springt hij tegen je aan en bijt in je armen (zachtjes). Dat 'bijten' vinden we niet erg maar het springen wel. Elke keer als hij springt duwen we hem weer terug naar beneden en zeggen 'laag'. Als hij doorgaat krijgt hij gewoon een 'tik' op zijn hoofd.
Het is zo lief van hem want hij wil zo graag springen maar hij weet dat het niet mag dus dat maakt hij hele kleine huppeltjes met zijn voorpoten. Hij doet wel zijn best :)

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:24

LauraMc schreef:
sannahtris schreef:
Djairo is vooral heel zenuwachtig als die mee mag in de auto gaat die heel erg piepen en rondjes draaien bijvoorbeeld als we richting stal rijden of naar strand gaan we hebben al veel geprobeerd maar niks helpt je word er soms helemaal gek van! Heeft iemand daar nog een manier voor? Ook als je de riem pakt is die zo blij dat die gaat piepen/janken maar als je dan eenmaal loopt is het over

Ik snap wel dat dat vervelend kan zijn. Ik kan niks anders bedenken dat vreselijk consequent zijn en pas met hem gaan lopen als hij rustig is.

Met Wolf een beetje hetzelfde probleem. Dat beestje is zo vréselijk enthousiast als er iemand in zijn zicht komt die hij kent. Dan springt hij tegen je aan en bijt in je armen (zachtjes). Dat 'bijten' vinden we niet erg maar het springen wel. Elke keer als hij springt duwen we hem weer terug naar beneden en zeggen 'laag'. Als hij doorgaat krijgt hij gewoon een 'tik' op zijn hoofd.
Het is zo lief van hem want hij wil zo graag springen maar hij weet dat het niet mag dus dat maakt hij hele kleine huppeltjes met zijn voorpoten. Hij doet wel zijn best :)

Jaa dat is inderdaad de enige oplossing ! Ach hahah nou hij gaat het in iedergeval wel snappen leuk is dat!

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:34

Consequent zijn. Ik dacht eerst oh dat is zo gepiept maar nu meneer 36 kilo weegt denk ik wel anders.

Laatst kreeg hij zijn zin niet en beet hij uit frustratie in mijn arm. Ik kneep zijn bek uit reflex met mijn vingers er in dicht en stak ze even goed achter in.

Hij is ook een drama Queen dus mensen denken al snel dat je je hond mishandeld.

Dat trekken ken ik ook. Als hij trekt laat ik de lijn vieren en met dat hij bijna strak staat geef ik een goede ruk en zeg dan plaats. Meestal vliegt hij achterover en rent snel naar mij. Even weer op z'n plek gezet. Ik ga net zo lang Door tot hij normaal doet.

TS doe je ook denk spelletjes met Dex?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 00:03

Ik snap niet hoe mensen beweren dat ze een herder kunnen opvoeden zonder fysieke correcties.

Die van mij krijgt ook vlieg lessen. Boeit mij niet waar. En als mensen er mee bemoeien krijgen ze van mij een uitbrander. Aangezien ik al gefrustreerd ben :')

Djang krijgt gewoon flinke tik als hij probeert te bijten. Kent heel goed de regels. Maar telkens weer uit proberen.

Helaas ligt hij nu al een week stil ivm blessure. Was hem na 2 dagen al zat :')

Maar ben bang dat het nog wel poosje gaat duren.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 00:49

Ik denk ook niet dat het zonder kan. Maar Mensen moeten ook niet gaan overdrijven in het fysieke. Je hoeft je hond niet half dood te meppen omdat hij je bijt en daarna de hele dag negeren ben ik van mening. Helaas zie ik het wel eens in mijn omgeving.

Een tik op de kop of neus, prima.

Laatst zat ik op de bank te bellen met de verzekering en Rex wilde aandacht en sprong op de bank en begon te blaffen naar mij.

Ik heb de telefoon op de bank gelegd en Rex de hele kamer laten zien en toen hij nog weer begon te blaffen naar me, hem in de houdgreep genomen en hem tegen de grond gehouden tot hij zich overgaf. Dat heeft zo'n 3 minuten geduurd.

Die vrouw van de verzekering kon alles horen haha die vroeg of ze de politie moest bellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 05:49

Nee zeker niet overdrijven. Doe ik ook zeker niet. Maar af en toe kan ik hem echt achter het behang plakken.

Mijn labje was veel makkelijker. Ook een boef, maar veel zachtere aanpak. Moest echt even goed omschakelen.

Maar soms alleen het zinnetje: Moet ik boos worden. Al genoeg. Andere x moet ik hem onder de tafel weg slepen(kruipt ie onder als hij iets fouts gedaan heeft) en hem op de plek zetten.

Hij is nu al een week geblesseerd. Dus zit vol frustratie omdat hij niet mag werken. Echt niet grappig soms.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 09:30

Ik bedoel jou ook niet hoor, haha. Ik bedoel mensen in mijn omgeving.
1 vrouw heeft 3 DH en ze hebben nog geen geld om savonds warm eten op tafel te zetten.
Nu had haar teefje van 6 haar in haar bil gebeten tijdens spelen, en heeft ze haar bij nekvel en kont vel gepakt en zo op straat gegooid vertelde ze trots.
Nu was die hond dus gewond maar ze kon en wilde er niks aan doen omdat ze geen geld heeft.

Hoezo ziek!? Ik zei haar toen als je niet normaal met je hond om kan gaan ben ik genoodzaakt om er op 1 of andere manier wat aan te doen

Nu ben ik daar niet meer welkom zei ze, alsof ik dat nog zou willen.

En dat achter het behang plakken, haha heel herkenbaar. Helemaal op momenten waarvan ze weten dat je even niet flink kan aanpakken.

Hoe lang moet je hond nog rustig aan doen?

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 09:52

Sorrysorry haha!!
Ik ben ziek en moest vandaag om half 7 alweer werken,, dus lag gister extreem vroeg in bed. Van daar dat ik niets zei haha.
Ben het wel met jullie eens! Dex hadden wij zonder fysiek contact niet normaal op kunnen voeden hoor!!
Hij lag vanmorgen zo schattig met die kap om te kijken haha, en hij heeft gelukkig nog geen pijn!

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 10:39

Ik dacht al die is vast druk! Beterschap :)

Ah haha arme Dex. Hoe ziet het wondje er uit?

Wat ik me afvraag, wat geven jullie voor een voer aan de hond?

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 11:06

Ik heb een Mechelse van nu 7 maanden, fysiek druk en moet hele dag echt wel bezig gehouden worden.
Dat van de riem trekken ken ik maar al te goed, ik trek haar naast me en een tik met mijn been in haar buik, en ze loopt weer naast me zonder te trekken.

Moet zeggen dat ze beter Luisterd als de Duitse pup van zelfde leeftijd van mijn ouders, die loopt weg.

Als pupje tot 5,5 maand
http://uploadenfoto.nl/pictures/89c4e48 ... c75aed.jpg

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 11:19

Wauw wat een prachtige kop zeg!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 12:18

Mooie hond! Die oren <3

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 12:21

xGoldenhero: Dat snap ik nou niet, je hoeft zo'n hond toch niet zó hard aan te pakken dat hij gewond raakt? Ik leg hem altijd op de grond en zet mijn vingers in zijn nek en als hij dan rustig blijft liggen zet ik niet eens druk. Dan haal ik mijn hand weg en als hij dan nog rustig blijft liggen laat ik hem gaan. Maar zo hard corrigeren dat de hond gewond raakt? Dat lijkt mij niet de bedoeling

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 12:48

Mee eens Laura. Zo doe ik het ook. Mijn arm nog tussen zijn voorpoten.

Ik heb via die vrouw adres van de fokker van Rex maar daar hou ik het ook bij.

Die teef van die vrouw die heeft een huidaandoening die ze niet wil laten behandelen ivm geld Nu wil ze haar in laten slapen in de zomer en dan weer een nieuwe hond. Hoe idioot! En het goed praten dat ze geen geld heeft maar ook niet die hond bij iemand anders wil want dat gunt ze een ander niet..

Bah ik ben nu chagrijnig.

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 07:18

Wat een mooie herders komen er voorbij! <3

Hier die van mij, Vida, teefje, ze is nu bijna 3.
Op deze foto ongeveer 9 weken:
Afbeelding

Maand of 2 later:
Afbeelding

En zomer 2014:
Afbeelding

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 07:57

Wat betreft het 'corrigeren van herders'. Ik heb gemerkt dat het vooral heel belangrijk is om je hond te leren zich te beheersen. Hier zijn heel veel oefeningen voor. Dit gaat wel door middel van positief belonen..

Deze oefeningen zijn veel belangrijker dan de 'zit' en 'af' enz. Dit zijn gewoon kunstjes, zeker voor een slimme herder ;)

Trekken aan de riem is iets wat je consequent bij elke wandeling moet oefenen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ( nu zeker niet meer) nooit echt fysiek heb moeten corrigeren bij Vida, laat staan dat ik haar op haar rug moet leggen. Ze heeft mij ook nog nooit gebeten of naar me gesnauwd.
Ik ben er al vanaf dat ze pup was er van uitgegaan dat als ze volwassen is ik het kwa kracht nooit van haar zal winnen dus die strijd ga ik ook niet aan.

Nu wil ik niet beweren dat ik de perfecte hond heb, al zou dat wel moeten want ik ben zelf kynologisch instructeur O:)
maar mijn stem verheffen of des noods een brul geven is eigenlijk altijd wel genoeg.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:13

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:27

lien_87 schreef:
Wat betreft het 'corrigeren van herders'. Ik heb gemerkt dat het vooral heel belangrijk is om je hond te leren zich te beheersen. Hier zijn heel veel oefeningen voor. Dit gaat wel door middel van positief belonen..

Deze oefeningen zijn veel belangrijker dan de 'zit' en 'af' enz. Dit zijn gewoon kunstjes, zeker voor een slimme herder ;)

Trekken aan de riem is iets wat je consequent bij elke wandeling moet oefenen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ( nu zeker niet meer) nooit echt fysiek heb moeten corrigeren bij Vida, laat staan dat ik haar op haar rug moet leggen. Ze heeft mij ook nog nooit gebeten of naar me gesnauwd.
Ik ben er al vanaf dat ze pup was er van uitgegaan dat als ze volwassen is ik het kwa kracht nooit van haar zal winnen dus die strijd ga ik ook niet aan.

Nu wil ik niet beweren dat ik de perfecte hond heb, al zou dat wel moeten want ik ben zelf kynologisch instructeur O:)
maar mijn stem verheffen of des noods een brul geven is eigenlijk altijd wel genoeg.

Hier sluit ik me bij aan. Die van mij weet heel goed wanneer ze te ver is gegaan en dan hoef ik alleen maar wat te zeggen. Dus op de grond werpen, er bovenop zitten etc. heb ik gelukkig! niet nodig. Ik kan me voorstellen dat je een hond die ontzettend hoog in de driften staat niet altijd meer met de stem kan bereiken, maar ik ben blij dat ik niet van dit soort gevechten met mijn hond hoef te voeren op straat en in huis. :)