Blinde hond in asiel.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 11:35

ruitje schreef:
Had ik gedaan in de OP maar die is verwijderd toen.

Dat is dan heel erg sneu voor die hond... je kunt Bokkers niet verwijten dat ze geen hond uit het asiel halen, als ze niet weten om welke hond het gaat, er zitten er honderden in het asiel, en je kunt niet op blinde honden zoeken, voorzover ik weet.
..en je hebt zelf ook die hond niet opgehaald...

Wat je zou kunnen doen is de link op facebook zetten, of de gegevens van de hond plus het asiel in de supermarkt ophangen... dan maakt hij nog wat kans dat er iemand geïnteresseerd raakt in die hond.

ruitje

Re: Blinde hond in asiel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 17:52

Ik verwijt het bokkers niet dat ze deze hond niet ophalen.

Ik verwijt het bokkers dat ze dan in een discussie zeggen 'nee hoor, zat mensen die zo'n hond een goed plekje geven' en het dus vooral zo is dat dat makkelijk gezegd word maar de realiteit is dat dat niet gebeurd.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 18:05

Geryon schreef:
Uhm, honden in het asiel hebben het vaak beter dan de honden die de hele dag in hun eentje thuis zitten te wachten tot hun baasje eindelijk weer thuis komt :=

Vrijwilligers zijn er vaak genoeg, dus dat komt echt wel goed met hem in het asiel. Ik zie totaal geen reden om deze hond in te laten slapen. Het moet gewoon wennen aan zijn handicap en bij de juiste mensen komt dat helemaal goed :)

Het is dus NIET zo dat er overal genoeg vrijwilligers zijn! Het asiel waar ik werk, momenteel 14 honden voor 2 vrijwilligers per dag. Dus gaat dat zo: 's ochtends tussen 8-9 uur komen de vrijwilligers. Die laten de honden uit, alleen voor het noodzakelijke (dus plassen poepen en weer terug). Dan de hele ochtend bezig om alle kennels te schrobben. Rond de middag is dat pas klaar. Als je elke hond 5 minuten zou uitlaten, ben je dus al 70 minuten verder... Laat staan dat je ze extra aandacht zou kunnen geven. Triest, maar waar.
Oja, om 17 uur gaat iedereen weer naar huis dus zitten alle dieren alleen, tot de volgende dag.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 18:17

Ja hoor, een dove hond is welkom. Alleen niet op dit moment. Met een kind van bijna 2 wat met zijn speelgoed bak door de kamer vliegt. Dat is vragen om problemen. Maar als hij ouder en rustiger zou zijn en meer rekening zou kunnen houden met de hond was hij zeker welkom geweest. Een van onze honden is doof. En dat is ontzettend lastig. Ik denk eigenlijk lastiger dan blind.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 18:26

Het antwoord voor jouzelf is dus dat jij het niet zou doen Ruitje?
Jij vindt het humaner het beestje in te laten slapen?
Even voor de check hoor.......

Op zich zou het diertje best een kans kunnen hebben in mijn ogen, mits je in staat bent het goed te begeleiden en daar dus ruimschoots de tijd voor zou hebben.
Dat heb ik niet....... ik ben zo iemand die haar teckel in zou laten slapen bij een hernia in plaats van een rolstoeltje aan te laten meten........ gewoonweg omdat ik niet in staat ben dat full-time te begeleiden en dus het diertje datgene te geven wat het dan nodig heeft

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 18:29

Ik ben inderdaad voor niet alles koste wat kost alles in leven laten. Waarbij ik overigens niet vind dat dit diertje dood had gemoeten als hij thuis bij iemand zat die hem een goed leven geeft.

Maar wat is de kwaliteit van leven nu? Hoelang moeten we een dier in een asiel laten zitten?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 20:25

ruitje schreef:
Ik ben inderdaad voor niet alles koste wat kost alles in leven laten. Waarbij ik overigens niet vind dat dit diertje dood had gemoeten als hij thuis bij iemand zat die hem een goed leven geeft.

Maar wat is de kwaliteit van leven nu? Hoelang moeten we een dier in een asiel laten zitten?

Hoe lang we een dier in een asiel moeten laten zitten is inderdaad een goeie vraag... soms plaatst men daarom een dier na een x aantal maanden naar een asiel in een andere regio, in de hoop dat het herplaatsen daar wèl lukt.
Er zijn ook dierenopvangen die zulke dieren bij particulieren plaatsen, totdat er een geïnteresseerde voor is gevonden. Dat zou in het geval van deze hond een prima oplossing zijn natuurlijk.
Nadeel is wel dat de hond misschien net zijn draai heeft gevonden in het pleeggezin, en dan ineens weer weg moet. Maar als het jaren moet zitten in een asielhok is een pleeggezin waarschijnlijk stukken diervriendelijker. Moeten er maar net mensen zijn die zo'n hond tijdelijk (en hoe lang is dat "tijdelijk") in huis willen.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:05

Hier zitten sommige katten al 2 jaar in het asiel. Honden op het moment de langste een jaar.

Het zijn vooral dieren met gedragsproblemen of medische problemen. De kat die hier al 2 jaar zit heeft een voedselallergie en af en toe een huidprobleem. Krijgt gewoon speciale voeding en druppels voor de huid. Dus valt reuze mee. Andere katjes die langer als een jaar zitten zijn katjes die erg schuw zijn in het asiel. Maar omdat er te weinig gastgezinnen zijn (mensen die zolang willen zorgen voor deze dieren tot een baasje gevonden is op kosten van het asiel) zullen ze ook niet snel een baasje vinden.
Want de meeste gaan toch voor een kat die op je af komt en aandacht wil in plaats van een kat die bovenop een plankje ligt te bibberen.