Kosten voor hond p/m?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 15:26

Onze Berner krijgt vrij goedkoop voer, ik denk 20 euro per zak daar doen we een maand mee. Daarnaast krijgt ze nog glucosamine (1x per dag) en Meloxicam (1x een half tabletje). Mam werkt in een apotheek en krijgt deze dus voor inkoopprijs. Meloxicam is dan 1 euro en daar doen we 2 maanden mee en de glucosamine een euro of 7 voor 3 maanden. Dus dat is 22,8 per maand :)

ps. voor dat ik dadelijk heel bokt over me heen krijg voor het geven van mensen medicijnen aan een hond: Dit is goedgekeurd door de DA en hij vond het zelfs een goed idee want het scheelt gewoon heel veel geld (Dieren pijnstillers (ook meloxicam) kost 18 euro en daar doe je maar 2 weken mee...)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:39

Maaaarije schreef:
Bralindy schreef:
Ik hoop het niet voor haar haha :') trek je portemonnee maar leeg. Raad het ras wel aan <3

Dat kan ik me goed voorstellen, vind ze ook prachtig!
Kwijlen ze niet veel ? In huis zeg maar? Met wandelen maakt dat natuurlijk niks uit

Valt erg mee. Ze hebben aangesloten lippen ipv los hangende zoals de sint benard. Dus kwijlen vrijwel niet.

Geur en huidschilfers vallen ook mee. Alleen veel haar (met het zand ed gepaard ) :+

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:42

Bralindy schreef:
Valt erg mee. Ze hebben aangesloten lippen ipv los hangende zoals de sint benard. Dus kwijlen vrijwel niet.

Geur en huidschilfers vallen ook mee. Alleen veel haar (met het zand ed gepaard ) :+

Ah duidelijk, wist ik niet dacht inderdaad net als een sint bernard. :) Veel haar heb ik nu ook in huis haha :P

Lianne86

Re: Kosten voor hond p/m?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:46

Vergelijken is niet te doen... Toen ik ooit eens heb zitten rekenen, kwam ik op 270 euro per maand uit :') (Was sowieso geen optie, maar ik schrok even van de kosten van een hondenuitlaatservice :p)

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:53

Inenten kun je ook redelijk op besparen. Ik ga regelmatig naar dr. Woof in onze dierenwinkel.
http://www.drwoof.nl/ . Wij moeten dat goed bijhouden omdat de honden meegaan naar het buitenland. Overigens ook een goede optie, het daar laten doen!
Bij onze Nederlandse DA werd voor 2 honden tegelijk 2 keer consult gerekend, toen ik daarover belde was dat omdat ze ze ook nakeek. Als je hond jong en gezond is, hoeft dat natuurlijk niet altijd.
Voor vlooienmiddelen en dergelijke heb je vaak aanbiedingen op internet in het seizoen. Evenals met bepaalde acties voor voer, je kunt dus ook best wat meer low budget gaan als je oplet.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:58

60 kg deense dog hier :)
1 zak brokken kost normaal 55€, maar er zijn bijna altijd wel aanbiedingen. We hebben volgens mij nog geen enkele zak aan volle prijs betaald, dus wij rekenen 45€/zak. Met zo'n zak doen we ongeveer 2,5 à 3 weken.
Wel hebben we al een behoorlijk bedrag aan dierenartskosten besteed, ik schat 1700€, en dat sinds september. Ook de eenmalige aankoop van een aantal zaken zal om en bij de 350€ zitten. Als ik die dingen erbij optel en deel door het aantal maanden, zitten we een héél stukje hoger gemiddeld :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:59

Margee schreef:
Inenten kun je ook redelijk op besparen. Ik ga regelmatig naar dr. Woof in onze dierenwinkel.
http://www.drwoof.nl/ . Wij moeten dat goed bijhouden omdat de honden meegaan naar het buitenland. Overigens ook een goede optie, het daar laten doen!
Bij onze Nederlandse DA werd voor 2 honden tegelijk 2 keer consult gerekend, toen ik daarover belde was dat omdat ze ze ook nakeek. Als je hond jong en gezond is, hoeft dat natuurlijk niet altijd.

Nakijken voor een inenting moet wel altijd. Een hond die iets mankeert moet je namelijk niet inenten, dus even alles nalopen voordat de enting er in gaat hoort er gewoon bij. Alleen de kosten lopen daar inderdaad wel flink van op, bij ons wordt er dan maar 1 consult gerekend.

Hier kosten 2 Duitse herder rond de 100 euro per maand aan voer ( er gaat gemiddeld 2 kilo per dag doorheen, soms meer), beloningen en trainingsgeld. Speeltjes, riemen enzovoorts kopen we absoluut niet maandelijks, enten eens per jaar, maar niet elk jaar alle entingen. Ontvlooien en ontwormen alleen als het nodig is. Verder geen verzekering. Ik weer precies wat ze beide kosten per maand en dat wisselt wel eens, maar je kan het ook zo gek maken als je zelf wil. Ik heb een hele administratie over de honden, dus ook alle spullen die aangeschaft zijn. (behalve de auto dan haha) We hebben een aantal riemen die al 15 jaar meegaan. Daar tegenover gaan de ballen maar een paar maanden mee, dus één per half jaar slaan we voorraad in voor 4 euro per bal. :')

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:37

Ik ben voor mijn stafford zo'n 60 euro per maand kwijt aan kkv en botjes, speelgoed krijgt ie niet dat eet ie allemaal op :+

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:40

Hier per maand voor bijna € 90 aan brokken(2 grote honden) en daarnaast nog de nodige snacks etc.
geen da kosten meegerekend zit ik toch minimaal € 100 per maand

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:41

Even denken, ik heb 3 honden, eentje van 12.5 kg, eentje van 15 kg en eentje van 26.5 kg. Per dag eten ze voor 2,50 euro. Dat is dus zo'n 80 euro per maand. Verder botjes ed, zeg, 20 euro per maand. Ik ent ze niet, ik laat ze titeren. Kost ongeveer evenveel maar de komende jaren hoef ik niet weer te komen ;)

Maar wat ik uitgeef aan trainingen en wedstrijden... Daar wil ik het niet over hebben ;)

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:42

Onze goden eet rond de 150 euro per maand :j. Verdere kosten weet ik niet maar er zal vast wel wat bij komen.
En dan natuurlijk de aanschafkosten.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:35

Waar ik even van op kijk, is hoeveel mensen hier hun hond voeren. Even een voorbeeldje van hierboven: 2 herders die elk schijnbaar een kilo brok op een dag krijgen? Of is dat vers? Geen aanval hoor, eerder een verbazing. Mijn hyperactieve, goed op gewicht zijnde labrador krijg per dag 'slechts' 280 gram brok per dag. Zit rond de 33 kilo. Daarbij vind ik hem zelfs een kilo te zwaar en krijgt veel beweging. Of is dit echt een uitzondering op de regel?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:42

Leffroi schreef:
Waar ik even van op kijk, is hoeveel mensen hier hun hond voeren. Even een voorbeeldje van hierboven: 2 herders die elk schijnbaar een kilo brok op een dag krijgen? Of is dat vers? Geen aanval hoor, eerder een verbazing. Mijn hyperactieve, goed op gewicht zijnde labrador krijg per dag 'slechts' 280 gram brok per dag. Zit rond de 33 kilo. Daarbij vind ik hem zelfs een kilo te zwaar en krijgt veel beweging. Of is dit echt een uitzondering op de regel?

Ligt echt geheel aan de hond. Mijn herder kreeg op een gegeven moment 1200 gram per dag (800 vlees, 400 brok) en kwam daar heel langzaam van aan. Nu doet ze het goed op 600 gram vlees en een kluif :+ (Ze is nu 32 kg overigens en mooi op gewicht, toen ze zoveel kreeg was ze rond de 26 kg en veel te dun)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:45

Hier 24 kg per maand voor 2 grote honden ( 33 en 36 kg)
De hond v 33 kg krijgt sochtends en savonds 1 maatbeker brok.
De hond van 36 kg krijgt sochtends 3/4 en savonds 3/4 maatbeker brok.
zijn erg actieve honden met meerdere wandelingen per dag waarvan minimaal 1 x per dag grote boswandeling van 1,5 uur.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:52

Hmm, ik heb eigenlijk geen idee haha.

Even rekenen. 20,- aan eten per maand ongeveer.
10 aan kluifjes, varkensoren, botjes, snacks
20 aan speeltjes, nieuw knuffeltje, nieuwe halsband of al dat spul..
Ongeveer is dit.
Dat is per maand dus 50,-

En dan inentingen per jaar, 50,- en trimmer 2x in het jaar, in totaal 60,-

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:52

Delicia schreef:
xSCWx schreef:
Welk ras krijg je TS? Dat is wat makkelijker. Wel heb je al goede berekeningen gehad denk ik zo :)

Dwerg pincher :j dan zijn de kosten waarschijnlijk ook lager dan een groot ras

Ik heb een pincher van 7 kg :D
Hij kost mij per maand:
€20 voer
€5 denta sticks
€5 snacks
€5 medische kosten
En €10 aan spullen zoals leidbanden speelgoed en kussens
Dus €45 per maand gemiddelde

Mocht je een pup krijgen ik heb nog wat spullentjes die je voor een klein bedragje mag hebben. Mijn pincher is nl groter dan normaal.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:59

mijn duitse herder kost zo'n 115 euro per maand. helaas de pech dat hij hypoallergeen voer moet hebben a 80 euro per maand en daarnaast nog medicijnen voor zn leverziekte a 35 euro.

ik doe niet aan preventief ontvlooien. alleen als het nodig is. hij is nu 8 en heb hem 1x moeten ontvlooien ivm nieuw huis waar vlooienplaag in zat.
ik ontworm hem 2 x per jaar. de riem en halsband enz doet hij al een paar jaar mee.

Ilse_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 23:07

Leffroi schreef:

Daar keek ik ook van op!! Hier een actieve herderXcollie en ze krijgt ook 300gr brokken per dag. Zal ook wel verschillen welk merk je hebt.. :D

Wij kopen 12kg zakken voer en daar doen we net geen twee maanden mee, ze kosten 45€ per stuk. Dus zeg 25€ per maand.
Verder af en toe kauwdingen maar dat is nog geen 10€ per maand.
Wat wij wel vaker kopen is een hondenkleed voor op de achterbank van de auto. Zeker wel 3x per jaar een kleed van 20€.
Maar dat heeft TS misschien niet nodig voor haar hondje 8-)

Ontwormen en ontplooien kost op jaarbasis 80€ (ik koop dat altijd als er een actie is bij de DA) per maand is dat nog geen 7€

Totaal 47€ per maand :) best netjes!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 07:22

2 kilo vers per dag ;) de ene weegt 26 kilo en krijgt 500/750 gram, de ander 32 kilo en krijgt 1250/1500 gram per dag. Jonge hond waar we intensief mee sporten.

Mijn beide honden zijn erg slank, volgens het beeld van veel eigenaren te mager, maar goed ik vind de meeste honden te dik.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 07:46

Vergelijken is erg moeilijk, de een heeft de hond 3 a 4 dagen met de hondenuitlaatservice van ong 35 euro per week = 140 Euro per maand alleen al voor uitlaten.

Daarnaast kost een vakantie van 3wkn ook nog een keer 300 euro.

Voor voor onze 20 kg hond (grote kees) is "maar" 20 euro tov onze 40 kg hond (hovawart) 60 euro.

Enten a 50 euro per hond per jaar.

Ontvlooien / ontwormen ong 100

Verder ong 100 Aan overige uitgaven.

Aangezien we geen extra opvang nodig hebben zien de honden op ong 50 eur en 75 eur per maand

(Excl onvoorziene Da kosten)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 08:04

KingYasFenn schreef:
Ik heb een jack russel die flink mee gaat qua energie. Wordt enorm mee gewandeld, wordt ook mee gesport etc.
krijgt daarom ook best veel versvlees.
Haar versvlees kost haar denk ik ongeveer 45,- de maand. (krijgt ze 2x per dag)
als zij brok erbij krijgt, krijgt ze ook enkel goede brok en niet goedkope zoute troep.. dus die zak zal ook rond de 15,- de maand kosten (krijgt ze enkel na echt hard werken etc.. dus die zak doe ik 2 a 3 maand over)

dan reken ik zonder entingen en ontwormen en speeltjes etc. etc. toch op 60,- euro voor een klein hondje.
Ik denk als ik daar de dierenarts etc. jaarlijks bij optel etc etc.
ongeveer toch zeker op 75,- uitkom. (en ze is echt geen grote hond hè!)
het verbaast mij over hoe goedkoop mensen uitkomen..
of, ze voeren heel goedkoop óf ze zijn toch niet zo goed in inschatten hoeveel een hond echt kost..
als je echt alles optelt in 12 maanden en door 12 deelt, kom je voor mijn gevoel altijd wel duurder uit dan sommige bedragen hier..
.

Maar een grote hond is in verhouding goedkoper om te voeren. Ik voer Orijen senior kost €69,95 voor 13 kilo. Klein zakje kost €24,95 voor 2,27kilo. Voor een Jack is zo'n grote zak helemaal niet handig zeker omdat die maar beperkt houdbaar zijn. Ik kom met alles erbij op ongeveer €50 per maand. Ik heb van deze hond alle dierenarts bonnetjes nog. Hij wordt dit jaar 12 en heeft eigenlijk zelden iets. Wel koop ik de spullen voor hem goed en mooi :)) En dan gaan mand en bandje lang mee

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 08:12

Ik heb een Franse bulldog pup, beestje kost nu per maand ongeveer 90 euro. Groeit zo uit d'r tuigje, dus ik kan bijna elke maand een nieuwe aanschaffen. Haar bed hebben we zelf gemaakt van stijgerhout, dus hier verder geen kosten aan. Je kunt het zo duur maken als je zelf wil :)

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 08:14

Nou als ik sommigen lees... Dan hebben wij een hele makkelijke hond! Maargoed, mijn situatie zelf is ook een voordeel.

Wij hebben een kooikerhond. Hoeft nooit naar de trimsalon, heeft een kauwstaaf waar ze lekker mee speelt en meer krijgt ze ook niet aan speeltjes, puur omdat ze het niet leuk vind. Ik heb nu een grote trovet adult zak voer waar we een halfjaar(!!) mee doen. Die was ook nog is 25,- omdat ik stage loop bij de dierenartsenpraktijk. Hondenbelasting kost 15 per kwartaal.

Ze is laatst ingeënt met kennelhoest erbij, en kostte me lekker helemaal niets! Das dan een voordeel aan stage lopen bij een da.

Dus onze hond kost geen drol. Hooguit een tientje per maand.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:42

wij bestellen overigens bij zooplus onze diervoeding,scheelt echt tientallen euro s per zak en het wordt voor je deur afgegeven.echt ideaal!