KingYasFenn schreef:Ik heb een jack russel die flink mee gaat qua energie. Wordt enorm mee gewandeld, wordt ook mee gesport etc.
krijgt daarom ook best veel versvlees.
Haar versvlees kost haar denk ik ongeveer 45,- de maand. (krijgt ze 2x per dag)
als zij brok erbij krijgt, krijgt ze ook enkel goede brok en niet goedkope zoute troep.. dus die zak zal ook rond de 15,- de maand kosten (krijgt ze enkel na echt hard werken etc.. dus die zak doe ik 2 a 3 maand over)
dan reken ik zonder entingen en ontwormen en speeltjes etc. etc. toch op 60,- euro voor een klein hondje.
Ik denk als ik daar de dierenarts etc. jaarlijks bij optel etc etc.
ongeveer toch zeker op 75,- uitkom. (en ze is echt geen grote hond hè!)
het verbaast mij over hoe goedkoop mensen uitkomen..
of, ze voeren heel goedkoop óf ze zijn toch niet zo goed in inschatten hoeveel een hond echt kost..
als je echt alles optelt in 12 maanden en door 12 deelt, kom je voor mijn gevoel altijd wel duurder uit dan sommige bedragen hier..
.
Maar een grote hond is in verhouding goedkoper om te voeren. Ik voer Orijen senior kost €69,95 voor 13 kilo. Klein zakje kost €24,95 voor 2,27kilo. Voor een Jack is zo'n grote zak helemaal niet handig zeker omdat die maar beperkt houdbaar zijn. Ik kom met alles erbij op ongeveer €50 per maand. Ik heb van deze hond alle dierenarts bonnetjes nog. Hij wordt dit jaar 12 en heeft eigenlijk zelden iets. Wel koop ik de spullen voor hem goed en mooi
En dan gaan mand en bandje lang mee