Duhelo schreef:Ik heb ze net eens bekeken, ben stiekem binnengeslopen zonder dat ze me hoorde.
Ze jankt dus idd, en veel. Iedere keer een jank met een pauze van enkele minuten.
Ze staat ofwel aan het raam te janken, springt dan op de grond, gaat daar gaan zitten en jankt ook weer. Loopt naar andere kant vd kennel, een jank, komt nog eens binnen kijken, jank, etc
Ze hoort en ziet alles, wind die passeerde reageert ze op, fietser beneden houdt ze in de gaten, etc. Geen aandacht voor speelgoed. Haar voer was wel op.
Kauwbenen ook geen aandacht voor.
Ik begin toch te denken aan een binnenhuiskennel. Ze zal minder bewegingsvrijheid hebben,maar wel minder prikkels en hoeft niet buiten gedwongen te worden. Dus misschien zal ze daardoor wat meer rust hebben?
Ik kan ev ook de bijkeuken gebruiken,maar dat is een plaats waar ze eigenlijk nooit ligt om te slapen, dus volgens mij zal dat ook geen effect hebben. In de living leeft ze vooral ...
Hmmm, moeilijk...
Maar wat je dan doet is een hond met te veel energie ( en dus daarom ook "last" van prikkels) opsluiten in een kleine ruimte. Drink jij eens 3 red bull en vervolgens in bed blijven liggen.. Word je hartstikke gefrustreerd van en je gaat op elk geluidje letten. Wanneer je echter de hele dag drukte heb gehad op werk én daarna nog eens flink gesport hebt.. Dan ga je in bed liggen en stoor je je niet aan geluiden.. Gewoon weg omdat je moe bent en je wilt ontspannen
.ik reageer vanavond uitgebreider