Leuk huisdier in hok gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 17:50

lor1_1984 schreef:
Axolotl?
De meeste slakken moeten wel verwarmd zitten, maar de niet-tropische soorten kun je prima in een koude bak houden. :)
Duizendpoot of miljoenpoot?
Bidsprinkhaan?

Axolotl is wel supergrappig! Maar ik denk dat die me iets te oud worden met 25 jaar O:) . Niet flauw bedoeld, maar dan zit je er wel voor erg lange tijd aan vast. Agaatslakken heb ik even nagezocht, want die vond ik ook wel erg leuk! Die hebben alleen een minimumtemperatuur nodig van 22 graden en zo warm is het hier niet.
Duizendpoten en miljoenpoten hou ik in mijn hoofd, die vind ik wel grappig! :D Sprinkhanen heb ik dan weer minder mee denk ik....
@Kaus: die acacia-ratten zijn een soort wilde muizen als ik het goed begrijp?
Wauw Sonja, wat een prachtig hok voor je cavia's!
En die orchidee bidsprinkhaan :~ Wat een mooi diertje zeg! Jammer dat ze vrij warm moeten zitten, maar die ga ik ook onthouden ;).

ElSea

Re: Leuk huisdier in hok gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 17:56

Ik merkh hier toch wel dat de caafjes genieten van wat aandacht hoor, weet niet of deze beestjes nou zo goed voldoen aan je wens.

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 18:04

Wij hebben gerbils. Erug leuk moet ik zeggen. Heel jong gehaald bij de fokker en handtam nu. Wel een beetje snel voor jonge kids maar dat geeft niet want mama vind ze ook enorm leuk. Makkelijk in onderhoud en ze stinken idd niet. De onzen plassen en poepen op een speciale toilet gevuld net chinchilla zand. Maak ik om de dag schoon. Geen stank en wel plezier van je diertjes.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 18:35

Sting, zijn geen dieren gefokt om tam te zijn nee. Zullen ook niet bang zijn om te bijten.
Hebben we redelijke ruimte nodig, maar zijn leuk om naar te kijken.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 18:38

Sting schreef:
[
Axolotl is wel supergrappig! Maar ik denk dat die me iets te oud worden met 25 jaar O:) . Niet flauw bedoeld, maar dan zit je er wel voor erg lange tijd aan vast.

Ook dat nog :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:22

Er zijn ook andere slakkensoorten die niet tropisch zijn, even googlen op bijv wijngaardslak, segrijnslak, cepaea hortensis en je komt er al een aantal tegen. ;)

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:35

antje_vip schreef:
Sting schreef:
[
Axolotl is wel supergrappig! Maar ik denk dat die me iets te oud worden met 25 jaar O:) . Niet flauw bedoeld, maar dan zit je er wel voor erg lange tijd aan vast.

Ook dat nog :')

Same thought :') het mag dus ook niet oud worden :+ Ik blijf echt bij een tamagotchi :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:42

Dat kan toch?
Ik heb twee oudere ratjes genomen omdat ik 'wilde' dat ze dood waren voor ik het huis uit ging. Daar kan je prima rekening mee houden.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 20:27

@Lor: ah, dan ga ik die morgen eens opzoeken! :D Bedankt!

@Kaus: dankje. Meer mensen die mij wél snappen.
@Antje: zou je niet meer in dit topic willen reageren? Je bederft het een beetje.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 20:31

Ik zou dan iig ook geen schildpad nemen. Of slangen. Die kunnen ook oud worden.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 20:33

Let wel op de bidsprinkhanen alleen levenden insecten eten. Lever toch wel wat extra werk op want die moet je dus of zelf kweken of je moet dicht genoeg bij een dierenwinkel wonen om ze zo vaak te moeten kopen. Je blijft ook altijd met een overschot zitten want er zitten extreem veel insecten in zo'n bakje en een bidsprinkhaan eet maar een paar keer per week.

Ik heb overigens een aquarium, staat op mijn slaapkamer die vaak wel vrij warm is dus verwarming gaat niet vaak aan. Met led verlichting bespaar je veel stroom. Denk dat het stroomverbruik wel meevalt. Anders kan je vuurgarnaaltjes nemen, deze kunnen ook op kamertemperatuur mits je kamer niet te koud is.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 20:40

Een grote aquarium met leuke makkelijke vissen.
Een stel guppen kan al heel veel doen hoor!!

Hier een bak van 80 x 40 x 40. met daarin 10 guppen en 7 neon tetra's.
Ik persoonlijk vind het super leuk!

En anders een kikker? Is ook grappig?
Baard agamen?
Gekko's?
Muisjes, kun je ook van alles leren.
Een hamster.
Egel...?