Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Meraki schreef:TS is 14 mensen![]()
JadoreCherry schreef:Stuur ze naar training.... Dan trekt ie niet meer......
JadoreCherry schreef:Maar we weten niet hoe lang TS de hond heeft? En hoe oud hij is? ( misschien overheen gelezen)
Froukje1993 schreef:Maar max trekt niet, das een kleine swiffer. Nummer 2 trekt zo, en daarom wordt Max ook niet uitgelaten.
Op één of andere manier zie ik Max telkens als de grote hond voor me. 
Femke_Nikita schreef:Ik maak uit je verhaal op dat jij niet de baas bent over de hond. Ik denk dat je het likken wel af kunt leren door consequent aan te geven dat dit fout gedrag is alleen de reactie van de hond geeft aan dat hij het er niet mee eens is en dan stop jij uit angst en wint de hond dus. Ik wil je dan ook aanraden om te proberen een cursus ofzo te volgen hiervoor. Zelf wat gaan uitproberen heeft wss weinig zin en is alleen maar gevaarlijk. Sommige honden moet je gwn even duidelijk maken wie de baas is. Niet door slaan oid maar wel zo van ho es even. En als jij niet de baas bent kan je dat dus niet en neemt de hond je niet serieus.
Wij hadden vroeger een hond die uit het asiel kwam. Was mishandeld en dus heel aggressief soms. Niet tegen ons of mensen, wel tegen honden. Mijn vader heeft ooit een x echt even flink ruzie gehad met dat beest omdat ie tegen mn broer (was toen baby) aan het grommen was. Toen was het duidelijk en daarna was het een superbeest. Maar zodra een dier de leiding overneemt heb je geen invloed meer. Probeer dus eerst weer de baas van je 'roedel" te worden of laat je ouders dit doen maar je moet altijd een rang boven de hond staan! Net zoals in de natuur met bv wolven
Veel succes met je hond en hoop dat het helemaal goed komt. Miss toch cursus en anders ist helaas zo en dan zou ik gwn priberen weer meer met max te gaan lopen oid om toch een band op te bouwen en dan dat likken maar te laten