Hond likt mand?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hond likt mand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 14:20

Wauw.. Een heel kwartier wandelen..
Het is geen excuus dat je moe bent als je thuis bent en dan niet wandelt, dan moet je geen honden nemen.
En met 1 keer een grote ronde schiet je niks op..
Ik hoop dat dit 1 van de aadachtstopics van TS is, zo niet dan vind ik het sneu voor de honden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 14:23

Als je telkens te lui of moe bent om je hond uit te laten dan kun je, je afvragen of dit wel het meest ideale huisdier is voor jullie.
Ik zou het eerder verwaarlozing willen noemen.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:42

Wauw je wordt moe..... Kijk even om je heen naar andere honden eigenaren! Ik zelf sta om half 7 op aankleden en hup de honden om kwart voor 7 uit tot kwart voor 8 dan zelf weer veder mrt me zelf weer veder om voor me werk klaar te maken moet daar om half 9 zijn en dan werk ik tot 6 ouders of buren laten de honden dan nog tussen de middag half uur tot 3 kwartier uit dan kom ik thuis om half 7 even een hapje eten en dan hup weer met de honden een uurtje uit dan dan nog snel naar het paard ook al ben ik moe van me werk en tussen half 11 en 11 uur weer de honden uit ongv een uurtje ik woon niet in een dorp maar in een stad genoeg straten om door heen te lopen en velden waar de hond even los kan.

Sorry maar jullie zijn echt lui ts!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:45

TS is 14 mensen :=

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:48

Meraki schreef:

Dan voor de ouders die erg lui zijn :+

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:51

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 17:28

Meraki schreef:

Dat is bekend, maar ze komt alsmaar met excuses. Op 14-jarige leeftijd zorgde ik ook voor de hond.
Nu is de hond inmiddels 12 en kan hij geen úren meer op een dag lopen, maar ook hij heeft niet genoeg aan 15 minuten op een dag.
Het mooie is: zodra ik met hem thuiskom is hij helemaal happy de peppie en is hij duidelijk dankbaar dat je hem mee hebt genomen. Dus naast dat het gewoon fijn is om met hem naar buiten te gaan, geniet hij er ook zichtbaar van.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 17:52

Nou ja tuurlijk doe ik mijn best. Ik heb mijn ouders over die taakverdeling gevraagd maar ze willen niet meewerken omdat ze toch heel bang zijn dat als bijvoorbeeld mijn moeder wandeld en sies een hond tegenkomt dat ze zo hard trekt dat mijn moeder voorover kukelt en sies los laat. En we kunnen ze niet los laten want ze rennen alle kanten op. De enige die hier 2 honden kan houden is mijn vader en die is tot 3 uur weg. Dus ja vannaf dan kunnen we misschien nog 2 of 3 keer proberen om minstens een kwartiertje en het liefste langer te lopen. We hebben vandaag een dikke 3 kwartier gelopen dus dat zit goed. Ook heel veel hersenwerk gedaan vandaag. Dus ze zijn nu goed moe

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 17:56

En waarom wordt er geen hulp gezocht voor dat achterlijke getrek?
Als het zo uitkomt loop ik met 5 honden aan de lijn in 1x, en er is er geen 1 die het flikt mij over de kop te trekken, ook niet bij een andere hond of een kat oid.

Ga er desnoods mee naar een cursus, want dit valt echt wel af te leren.

Enne, als je vader om 3 uur al thuis is, zit er nog ruim 2 uur tussen het eten, dus dan kan hij toch prima een ronde lopen?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 18:00

Ja dat zei ik al. Dan kunnen mijn ouders (en savonds als ik niet teveel huiswerk heb) en soms ik nog 2 of 3 keer wandelen.
Mijn vader wil het wel afleren maar ik weet gewoon dat dat een vreselijk verkeerder manier is. Hij trekt hem dan naar zich toe en zegt pas op! Dink der en! (ja dat is dus meijels voor denk eraan) Dan denk ik, dat zeg je zo toch niet?? Dus ik zal dat ook nog eens moeten zeggen want zo leert sies het nooit af zelfs ik weet dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 18:12

Niet kunnen lopen omdat je vader er niet is, is ook geen excuus.. Als het opvoeden niet lukt zodat je ze tegelijk mee kan nemen dan neem je ze apart mee? Ga je met beide een half uurtje per keer wandelen, ben je een uurtje kwijt.. Als iemand dat s'ochtends doet, de ander doet het in de middag en weer een ander in de avond dan ben je al een stuk verder.

Het zijn alleen maar excuses,waarom iets niet kan, kijk naar wat wél kan.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 18:19

Hoe je het ook wendt of keer, als ik jou moet geloven is er momenteel geen oplossing in jouw ogen.
Kennen jullie een halti? Deze gebruik ik ook bij Renzo. Doorgaans is hij heel braaf aan de riem, tot hij een kat ziet, dan is hij in alle staten en heb ik niks meer te vertellen. Daarom gebruiken we een halti, deze zorgt ervoor dat ik minder kracht nodig heb om hem bij me te houden zonder dat Renzo hier last of pijn van ondervindt. Google er maar eens op.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 18:29

Een halti is inderdaad heel erg goed!

Mijn hond die is ook niet de liefste tegen andere reuen ik kijk al veder voor uit als ik een andere hond zie laat hem zitten en als ie toch iets ga doen laat ik hem afleiden om met de riem te spellen bijvoorbeeld of een stok spellen.

Is dat niet iets om de hond af te leiden?

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 18:39

Stuur ze naar training.... Dan trekt ie niet meer......

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 18:57

JadoreCherry schreef:
Stuur ze naar training.... Dan trekt ie niet meer......

Dit is helaas makkelijker gezegd dan gedaan, vooral bij een hond op leeftijd. Renzo leert nog steeds dagelijks nieuwe dingen bij mij, maar zijn aversie tegen katten zal hij altijd blijven houden. Hoe goed ik hem ook opvoed, dit lijkt een levenslange bottleneck als we buiten lopen. Hier heb ik verder vrede mee, zolang hij verder gewoon braaf naar mijn luistert.

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 19:33

Maar we weten niet hoe lang TS de hond heeft? En hoe oud hij is? ( misschien overheen gelezen)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 19:35

JadoreCherry schreef:
Maar we weten niet hoe lang TS de hond heeft? En hoe oud hij is? ( misschien overheen gelezen)

De hond waar het in de OP om gaat, Max, is 8 jaar.
Ik denk dat het belangrijk is om te kijken waar de reden van het trekken vandaan komt. Bij mijn boef is deze reden heel duidelijk, naast dat het een fladderkont van de bovenste plank is. Die laat ik dus echt niet los buiten zonder omheining. Gelukkig hebben we verderop 2 grote losloopvelden met omheining waar hij heerlijk de benen kan strekken. En voor op het strand hebben we een lange lijn van 15 meter zodat hij toch zijn ei kwijt kan.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 19:37

Maar max trekt niet, das een kleine swiffer. Nummer 2 trekt zo, en daarom wordt Max ook niet uitgelaten.

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 19:38

Dat bedoel ik :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 19:39

Froukje1993 schreef:
Maar max trekt niet, das een kleine swiffer. Nummer 2 trekt zo, en daarom wordt Max ook niet uitgelaten.

Ohja. :o Op één of andere manier zie ik Max telkens als de grote hond voor me.
Misschien dan toch eens een halti proberen, misschien dat, dat helpt. Op deze manier hoef je niet alle zeilen bij te zetten als de hond ervandoor wil gaan.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 21:31

Is een halti zo'n soort muiltje?? want dan kan ik dat wel eens vragen. Een vriendin van mij heeft die ook. Ja sies trekt heel hard als ze een hond ziet en ik weet zelf ook wel waarom. Bij elk vreemd mens of hond ofzo mogen die niet bij ons in de buurt komen dus dan gaat ze blaffen en soms zelfs aanvallen als ze de kans heeft. Maar als ze een meter voor het beest staat rent ze meteen weer naar ons omdat ze dan wat verlegen is :')
Ja zo'n stomme hond is dat wel. Ik denk dat de beste optie is als pap thuis komt dat mam en pap even gaan wandelen, dan voor of na het eten en dan nog rond 8 uur ofzo wandelen. En dan een halfuur ofzoiets. Dat is denk ik de beste optie. Even mam en pap laten lezen dan kunnen ze een beslissing maken

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:54

Dit is een halti:

Afbeelding

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:16

Nooit zomaar een halti proberen als je niet weet hoe het te gebruiken/om te doen. Wellicht een keer cursus gaan volgen om te leren hoe je met de hond wandelt? Mooi meegenomen is dat er dan ook andere honden op de cursus bij zijn en ook dit ongewenst gedrag richting andere honden wellicht afneemt..

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:32

Ik maak uit je verhaal op dat jij niet de baas bent over de hond. Ik denk dat je het likken wel af kunt leren door consequent aan te geven dat dit fout gedrag is alleen de reactie van de hond geeft aan dat hij het er niet mee eens is en dan stop jij uit angst en wint de hond dus. Ik wil je dan ook aanraden om te proberen een cursus ofzo te volgen hiervoor. Zelf wat gaan uitproberen heeft wss weinig zin en is alleen maar gevaarlijk. Sommige honden moet je gwn even duidelijk maken wie de baas is. Niet door slaan oid maar wel zo van ho es even. En als jij niet de baas bent kan je dat dus niet en neemt de hond je niet serieus.

Wij hadden vroeger een hond die uit het asiel kwam. Was mishandeld en dus heel aggressief soms. Niet tegen ons of mensen, wel tegen honden. Mijn vader heeft ooit een x echt even flink ruzie gehad met dat beest omdat ie tegen mn broer (was toen baby) aan het grommen was. Toen was het duidelijk en daarna was het een superbeest. Maar zodra een dier de leiding overneemt heb je geen invloed meer. Probeer dus eerst weer de baas van je 'roedel" te worden of laat je ouders dit doen maar je moet altijd een rang boven de hond staan! Net zoals in de natuur met bv wolven

Veel succes met je hond en hoop dat het helemaal goed komt. Miss toch cursus en anders ist helaas zo en dan zou ik gwn priberen weer meer met max te gaan lopen oid om toch een band op te bouwen en dan dat likken maar te laten

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 23:38

Femke_Nikita schreef:
Ik maak uit je verhaal op dat jij niet de baas bent over de hond. Ik denk dat je het likken wel af kunt leren door consequent aan te geven dat dit fout gedrag is alleen de reactie van de hond geeft aan dat hij het er niet mee eens is en dan stop jij uit angst en wint de hond dus. Ik wil je dan ook aanraden om te proberen een cursus ofzo te volgen hiervoor. Zelf wat gaan uitproberen heeft wss weinig zin en is alleen maar gevaarlijk. Sommige honden moet je gwn even duidelijk maken wie de baas is. Niet door slaan oid maar wel zo van ho es even. En als jij niet de baas bent kan je dat dus niet en neemt de hond je niet serieus.

Wij hadden vroeger een hond die uit het asiel kwam. Was mishandeld en dus heel aggressief soms. Niet tegen ons of mensen, wel tegen honden. Mijn vader heeft ooit een x echt even flink ruzie gehad met dat beest omdat ie tegen mn broer (was toen baby) aan het grommen was. Toen was het duidelijk en daarna was het een superbeest. Maar zodra een dier de leiding overneemt heb je geen invloed meer. Probeer dus eerst weer de baas van je 'roedel" te worden of laat je ouders dit doen maar je moet altijd een rang boven de hond staan! Net zoals in de natuur met bv wolven

Veel succes met je hond en hoop dat het helemaal goed komt. Miss toch cursus en anders ist helaas zo en dan zou ik gwn priberen weer meer met max te gaan lopen oid om toch een band op te bouwen en dan dat likken maar te laten

Dankjewel. Kijk dat probleem heeft hij dus hij geeft nooit op. Hoelang je ook probeert. Ook bij de kapper zijn ogen worden gewoon knalrood en hij bijt de handen van de kapper er zowat af. Oke beetje overdreven maar de kapper komt er nooit vannaf zonder een paar wondjes. Hij geeft gewoon nooit op. En ik ben al aan het opbouwen. Kijk vooral zijn pootjes zijn gevoelig dus ik ga daar aan zitten frunniken. Gaan zijn wangetjes trillen (betekend dus dat hij boos begint te worden) zeg ik nee rustig. Meestal luisterd hij totdat ik hem te hard ga en dan wil hij bijten. Maar ik doe het elke keer een beetje harder en als hij goed volhoud geef ik hem een beloning bijvoorbeeld een brokje of koekje. Zo probeer ik dat bij heel veel dingen. Dus dat kan ik daar misschien ook bij doen. Dankje voor het advies