Oor kanker bij hond? (Foto's)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: Oor kanker bij hond? (Foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 18:11

Normaal zitten oorreinigers rond de 15 euro en de middelen voor oorontstekingen tussen de 20-30 euro. Normaal ben je voor een normale oorontsteking als je er tijdig bij bent rond de 60 euro kwijt met consult. Slaat het niet aan zal een een kweek genomen worden en een resistentietest worden gedaan. Dat loopt dan al meer op natuurlijk.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 18:35

Mag ik er nog wat van zeggen? Jouw ouders zijn toch met vakantie?

Er is dus wel geld, maar ze laten hun hond wel verrekken van de pijn en dat dan al een flinke tijd.

Arme hond.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 18:44

Arm.. arm dier... ;(

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 18:57

Oor kanker? Jeetje hoe kóm je erop 8)7

Dit is een (beginnende) oorontsteking. Behandeling is essentieel om schade aan de gehoorgang en/of een chronische oorontsteking te voorkomen.

En wat betreft de rekening: die kan tegenwoordig (bij sommige dierenartsen bijna standaard, en anders wel in overleg) in termijnen betaald worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:16

Ik dacht zelf aan kanker door de stank en uitstulpsels welke steeds groter worden..
Beginnende oorontsteking is het al een tijdje niet meer helaas..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:20

Hup naar de dierenarts. Als het springt ben je verder van huis.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:20

Tja als je ouders er niets aan willen doen moeten ze het dier een spuitje geven. Als het ook maar iets vergelijkbaar is met wat mijn hond heeft gehad, dan is de pijn echt vreselijk en moet je een keuze maken. Dit aanmodderen heeft er juist voor gezorgd dat het nu zo slecht is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:22

Shanna schreef:
Ik dacht zelf aan kanker door de stank en uitstulpsels welke steeds groter worden..

Wat wil je nu horen, het stinkt dus er zit een ontsteking. Helaas al langere tijd en dus is actie vereist.
Ga je morgen nu naar de dierenarts of laat je de hond nog een week pijn lijden? Als je dat laatste doet dan geef het adres maar door want dan bel ik 144, misschien hard maar dit kan echt niet en ik hoop tot je door te dringen.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:24

bigone schreef:
Shanna schreef:

Wat wil je nu horen, het stinkt dus er zit een ontsteking. Helaas al langere tijd en dus is actie vereist.
Ga je morgen nu naar de dierenarts of laat je de hond nog een week pijn lijden? Als je dat laatste doet dan geef het adres maar door want dan bel ik 144, misschien hard maar dit kan echt niet en ik hoop tot je door te dringen.

juist ik ben ook geneigd om 144 te bellen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:24

Het is heel simpel.. zonder DA weet niemand wat het is en ook niet wat het gaat kosten.
En een eerste consult is nooit gelijk een operatie is, behalve in een levensbedreigende situatie.. en dan nog is het de eigenaar die beslist.

Dus.. maak een afspraak bij de DA en ga.. dan weet je iig wat het is, en wat eraan gedaan kan worden.
Wat kosten betreft kan je het verhaal al uitleggen als je de afspraak maakt, dus ook daar geen verrassingen.
Buiten dat.. een eerste consult is vaak maar enkele tientjes.

Als je weet wat het is, kan je het aan je ouders voorleggen..
Maar ondertussen kan het beestje al wel geholpen worden mbt een kuur, zalf of druppels.. :(:)
Laatst bijgewerkt door Casarell op 10-02-15 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:32

Ik heb net de eerste reactie van een dierenarts via de mail binnen, ik wacht morgen nog even de andere mails af en ga morgen of donderdag ook een afspraak voor consult maken (of langs het inloopspreekuur) afhankelijk van welke dierenarts mij na de mail het beste bevalt (ik zelf sta bij 3 dierenartsen in het systeem omdat ze toch per dier/ behandeling/ kosten/ ervaring met de symptomen verschillen).

Dreigen met 144 vind ik een beetje nutteloos, ga ik verder ook niet op reageren.
Het is niet mijn hond, en nu ik de zorg voor de hond heb onderneem ik ook actie zoals jullie merken. Dat ik de actie op mijn manier onderneem (eerst informatie inwinnen en dan de rest van de stappen) wilt niet zeggen dat het een slechte manier is. Er zijn meerdere wegen naar (rome) de dierenarts, en ik heb niet alles voor het zeggen (zo is de rekening en behandeling van de oren niet mijn zorg).

Bij mn eigen dieren wacht ik ook niet af, ik zelf had het nooit zo ver laten komen (de eerste keer naar de dierenarts voor het filmpje heb ik ook geregeld). Ik heb een kat met een allergie en we zijn al meerdere malen naar de dierenarts geweest omdat ze een (bleek gelukkig onschuldige) dikke lip had of vlekjes kreeg.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:36

Joh, ga jij even rustig uitzoeken welke dierenarts je het beste bevalt terwijl die hond waarschijnlijk zit te vernikkelen van de pijn.
Als je verdorie om t beest zou geven had je morgenochtend 9 uur daar op de stoep gestaan, dat betalen komt later wel.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:37

Ik wil je veel sterkte wensen en zal het wel fijn vinden om wat op de hoogte gehouden te worden.

Mag via deze topic en anders via een pb.

Ik oordeel niet, omdat ik het hele verhaal niet ken. Maar ben gewoon benieuwd wat het precies is en wat ze gaan doen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:40

Ik snap werkelijk niet hoe je de hond nogmaals de nacht in wilt laten gaan met zoveel pijn.... dit kan elke dierenarts behandelen. Bij ons in de praktijk is een hond met een fikse oorontsteking gewoon een noodgeval.... kan er met de kop niet bij....

Toen mijn ouders een hond had heb ik ook regelmatig mijn steentje bij gedragen in de DA kosten en was zelfs vele malen jonger dan jij. Een dier hebben is ook er voor zorgen en zo te horen zorg jij er op dit moment voor..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:46

Ik denk dat dat oor een soort olifantshuid heeft ontwikkeld en dat het daarom zo woekert. Dat gebeurt echtbniet in een weekje, daar gaan maanden overheen. arm beest

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:47

Shanna schreef:

Maar hoe weet je dat het beginnende oorontsteking was? Symptomen gegoogled?
Bel je dierenarts op om advies en leg de situatie uit.

Wie weet hadden de ouders van ts wel eerder die vakantie geboekt. We weten het verhaal niet. Maar ik zou ook zeker actie ondernemen.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:53

Snap ook echt niet waarom je morgen niet meteen langs gaat. Als je omdraait naar jezelf ga je zo toch ook niet weken/maanden doorlopen.
Ik vind echt dat als mensen geen verantwoordelijkheid nemen voor hun dier en of de financiële mogelijkheden hiervoor niet hebben, geen dier moeten nemen. Snap dat deze kosten niet leuk zijn maar zo laat je het dier toch niet doorlopen.

Ik snap dat het jouw ouders hond is en dat het eigenlijk hun probleem is, maar je bent 24 kijk bij welke dierenarts je op afbetaling een behandeling kan starten en ga er zo snel mogelijk heen.

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:57

Ik schrik van het feit dat hier geen sprake is van een meisje van 14 maar van 24 die haar verantwoordelijk niet neemt. Kan bijna ook niet anders met ouders die dus op vakantie gaan terwijl hun hond zo er aan toe is. En dat een vakantie al geboekt was mag geen excuus zijn.

TS..... Doorbreek dit patroon en ga er mee naar de dierenarts. Niet pas morgen of overmorgen een afspraak maken maar GAAN. Liefst gisteren al.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:01

paleoceen schreef:
Ik schrik van het feit dat hier geen sprake is van een meisje van 14 maar van 24 die haar verantwoordelijk niet neemt. Kan bijna ook niet anders met ouders die dus op vakantie gaan terwijl hun hond zo er aan toe is. En dat een vakantie al geboekt was mag geen excuus zijn.

TS..... Doorbreek dit patroon en ga er mee naar de dierenarts. Niet pas morgen of overmorgen een afspraak maken maar GAAN. Liefst gisteren al.

liefst toen het begon...ik gok een aantal maanden geleden,en waarschijnlijk zit ik er nog wat maanden naast :7

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:05

God ik heb hier een hele doos staan met Epi Otic, als het zo'n probleem is kan TS van mij ook wel een paar flesjes kosteloos krijgen. Zijn zulke banketstaaf kosten!

Maar ik vraag me af of dit nog gaat lukken met een flesje Epi Otic, eerst maar eens heel snel langs de dierenarts, en dan zal dit een goed middel voor daarna zijn. Nogmaals als er alleen geïnvesteerd wil worden in druppels van de drogist kan je van mij Epi Otic krijgen!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:05

Shanna schreef:

Die stank kan heel goed te maken hebben met de blijvende ontsteking en rotzooi die er allemaal in zit en de "uitstulpsels" lijkt op "gewone" huid die extreem verdikt is. De hond moet hier ontzettend veel pijn aan hebben. Persoonlijk zou ik de mailtjes van de dierenartsen niet afwachten, maar direct actie ondernemen door op consult te gaan bij de hond. Bij een second opinion of het shoppen voor een castratie kan ik mij voorstellen dat je bij meerdere dierenartsen informeert, alleen deze hond moet gewoon zo snel mogelijk geholpen worden.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:15

Epi Otic werkt hier ook niet meer...

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:22

Epi Otic werkt hier echt niet meer voor, dit wordt minstens goed uitspoelen en een fikse kuur. Heb medelijden met de hond.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:27

Shanna schreef:
Ik heb net de eerste reactie van een dierenarts via de mail binnen, ik wacht morgen nog even de andere mails af en ga morgen of donderdag ook een afspraak voor consult maken (of langs het inloopspreekuur) afhankelijk van welke dierenarts mij na de mail het beste bevalt (ik zelf sta bij 3 dierenartsen in het systeem omdat ze toch per dier/ behandeling/ kosten/ ervaring met de symptomen verschillen).

Dreigen met 144 vind ik een beetje nutteloos, ga ik verder ook niet op reageren.
Het is niet mijn hond, en nu ik de zorg voor de hond heb onderneem ik ook actie zoals jullie merken. Dat ik de actie op mijn manier onderneem (eerst informatie inwinnen en dan de rest van de stappen) wilt niet zeggen dat het een slechte manier is. Er zijn meerdere wegen naar (rome) de dierenarts, en ik heb niet alles voor het zeggen (zo is de rekening en behandeling van de oren niet mijn zorg).

Bij mn eigen dieren wacht ik ook niet af, ik zelf had het nooit zo ver laten komen (de eerste keer naar de dierenarts voor het filmpje heb ik ook geregeld). Ik heb een kat met een allergie en we zijn al meerdere malen naar de dierenarts geweest omdat ze een (bleek gelukkig onschuldige) dikke lip had of vlekjes kreeg.

Hulde dat je actie onderneemt, ik snap heel goed dat je je ouders niet af wil vallen maar als volwassen persoon had je ze al veel eerder hier flink op aan mogen spreken. Fijn dat je morgen gaat en houd ons op de hoogte. Top, misschien kan er nu nog wat aan gedaan worden. En dreigen met 144? Ik dreig niet want ik had wel gebeld.

JustEnjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:32

Echt ongelofelijk dit! Wat bezielt je om die hond hier nog een dag langer mee te laten lopen?! :x
Hup naar de DA ermee!