Help! Overgevende kat!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xZiva_

Re: Help! Overgevende kat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 00:51

Top! Welke dierenarts ben je naartoe gegaan? (Mag ook wel gezegd worden als ze het goed doen natuurlijk :)) )

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 08:33

Dierenkliniek maaspoort in den bosch, die was nog redelijk in de buurt!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 08:57

Vocht bij doet wonderen!!!

Vorig jaar een soort gelijke situatie mee gemaakt met een van mijn oudere katten, alleen was dat héél acuut, die begon opeens te spugen en schee niet meer uit!!
Ging met het uur achteruit.
Hele weekend bij de dierenkliniek doorgebracht, maar die kon de vinger niet op de zere plek leggen.
Wel heeft hij flink wat vocht bij gekregen, antibiotica, iets voor de misselijkheid en pijnstilling.
Maar dat vocht.......geweldig _/-\o_ wat hij daar van opknapte!!

Op advies van een kattenforum toen vers vlees gaan voeren en hoera, gelukkig lusten hij dat ( voorheen brokken eter ) Hij krijgt nu hart en kippenfilet om en om en 's avonds blik........en daarna nooit meer gespuugd *\o/*

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 11:03

Gisteren heeft hij de hele dag ook niet gespuugd, maar vanochtend wel een heel klein beetje.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 13:24

Hoeveelheid maakt niet uit. Het gaat erom dát hij nog spuugt en dat is niet goed. Wellicht geeft het weinige inhoud aan dat hij ook minder gaat eten? Ben benieuwd wat het bloed gaat zeggen.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 17:19

Leffroi schreef:
Hoeveelheid maakt niet uit. Het gaat erom dát hij nog spuugt en dat is niet goed. Wellicht geeft het weinige inhoud aan dat hij ook minder gaat eten? Ben benieuwd wat het bloed gaat zeggen.

Nou, minder eten doettie zeker niet..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:39

Mijn nierkat had dit precies hetzelfde. Hopelijk heb je snel de uitslag :j

Geef je nu blikvoer of brokken?
Niet meteen overstappen op vers vlees inderdaad. Wat je in de tussentijd wel kunt doen is wat goed blikvoer halen bij de dierenwinkel en dat met een scheutje water geven. Zo krijgt ze extra water binnen. Vocht is goed, dat spoelt door.

Mocht ze een nierprobleem hebben, dan is vers voer wel een aanrader. Wel geleidelijk aan overstappen. Ook hier kun je een scheutje warm/lauw water overheen doen maar is op zich ook van zichzelf al nat zat.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:18

Heb je een foto van de kat??

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 19:46

Geen recente foto.. als ze morgen binnen is zal ik er een maken.. ik heb nog niets gehoord van de DA, zelf maar even bellen?

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 14:32

Net gebeld... en ze kunnen op alle testen niets vinden...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:35

Toch een beetje hetzelfde als mijn kat dus.
Ik ben nu sinds kerst hypoallergeen voer aan het voeren op aanraden van de dierenarts. Na uitsluiten van gekken dingen door zowel bloedonderzoek en echo's is de gok/ het vermoeden dat de kat reageert zodra het voer in aanraking komt met het slijmvlies van de maag, de kat is dus overgevoelig of intolerant voor voer.
Ik moet zeggen dat die van mij in de afgelopen 6 a 7 weken opgeknapt is. Een hele enkele keer komt zijn voer er nog uit, maar over het algemeen eet hij goed en blijft alles binnen.
Ik zou dit eens overleggen met je DA.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:37

Nou, in elk geval waarschijnlijk niks ernstigs dus...dat is mooi. Braakt je kat altijd voer of ook gewoon spuug? Ik heb er 1 die vaak te snel of schrokkerig eet en dan komt het er weer uit.
Ik zou in elk geval goed in de gaten houden of je kat genoeg vocht binnen krijgt. Voeding lijkt me wel OK, ze was niet dramatisch af gevallen.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 22:32

Goof schreef:
Toch een beetje hetzelfde als mijn kat dus.
Ik ben nu sinds kerst hypoallergeen voer aan het voeren op aanraden van de dierenarts. Na uitsluiten van gekken dingen door zowel bloedonderzoek en echo's is de gok/ het vermoeden dat de kat reageert zodra het voer in aanraking komt met het slijmvlies van de maag, de kat is dus overgevoelig of intolerant voor voer.
Ik moet zeggen dat die van mij in de afgelopen 6 a 7 weken opgeknapt is. Een hele enkele keer komt zijn voer er nog uit, maar over het algemeen eet hij goed en blijft alles binnen.
Ik zou dit eens overleggen met je DA.

Reageert jouw kat ook slecht op vers voer? Ik ga morgen nog even langs voor overleg over het voer.

Drinken let ik nu extra goed op, ik ga ook zo'n fonteintje halen, mischien vinden ze dat interessant :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 09:16

Mijn kat lust geen vers voer, althans, liever niet.
Dat maakt het zo moeilijk, ik zou best vers willen proberen, maar hij is een zeikerd eerste klas en wil het liefst fabrieksvoer uit een pakje :+
Hij doet het nu gelukkig goed op hypoallergene brokjes van Prins en ik probeer idd wel wat vaker vers te geven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:29

Die van mij kan vooral slecht tegen zachte brokjes, sinds ik daarmee gestopt ben kotst hij amper nog gelukkig terwijl het regelmatig echt frequent feest was.... snel eten is inderdaad ook een probleem.

Hier Applaws kip harde brokjes, voor de rest eten ze alleen af en toe een muis :)