Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ragdollcat schreef:Het kan wel mits het goed opgevoed is en veel in huis en met de mensen samenleven, maar naar mijn weten en ervaring, gaat het alsnog weleens fout.
En al helemaal als het gaat om hoe ze leven in een stuk eigen bos en verder weinig met de mensen in contact komen dan gaan ze wat meer natuurlijker gedragen, richting de wilde honden en wolven.
Vind ik helemaal niet gek of vreemd.
Rindin schreef:Ik dacht dat ik de enige was. Het zijn geen zuivere wolven, maar ook geen gedomesticeerde honden. Als je ze laat leven in en roedel, dan gedragen ze zich als een roedel en daar hoort knokken bij.
Rindin schreef:De ouderhonden waren trouwens ook al wat ouder toen ze naar deze eigenaren gingen, geen idee wat er daarvoor met de dieren is gebeurd... En hoe ze gehouden werden.
Iemand vroeg nog naar de rol van de eigenaren in de roedel; zoals ik al eerder zei zijn de honden goed aan te halen, ze komen ook aan de riem en zijn onderdanig naar de eigenaar. Ze kunnen alleen geen commando's ofzo.
Kuggur schreef:Rindin schreef:En hoe stel je voor dat te doen? Allemaal in huis? Bij kinderen, katten en huishonden? Allemaal naar een andere eigenaar?
Niet mijn probleem.
Je wilt dus een oplossing zonder iets aan de methode van houden te veranderen?
Rindin schreef:Kuggur schreef:
Niet mijn probleem.
Je wilt dus een oplossing zonder iets aan de methode van houden te veranderen?
Mocht het kunnen, het anders gaan houden van die honden, hoe zou jij dat dan gaan doen? Terwijl
ze al jaren gewend zijn aan de plek waar ze nu leven... Denk je dat die honden nu nog gelukkig worden
van zo'n verandering?
Laureas schreef:Ik hoop dat die roedel "wilde" honden dan niet uit dat bos geraakt, ik wil er niet aan denken... wat is toch het nut om zo je dieren te gaan houden. Ze hadden toch echt beter een natuurdocumentaire bekeken hoor, als ze wilde dieren wilden zien.
Laureas schreef:Op mijn tip reageer je anders ook maar kritisch... met een "waarom niet?" Je vind het maar normaal dat honden zichzelf moeten opvoeden en alleen onder honden moeten leven. En ik vind nu éénmaal dat honden huisdieren zijn, die als leider mensen nodig hebben. Ik zou proberen ze her op te voeden en dat door als roedelleider in die groep te komen en meer met ze bezig te zijn en ze uit dat bos te halen en dat alleen als speelterrein te gebruiken.
Laureas schreef:Voor mij bestaat dat niet, geen gedomesticeerde honden, al de honden zijn al eeuwen gedomesticeerd. En hebben die mensen geen huis/tuin? Het zijn hun dieren, dat zij hun erin verdiepen in het gedrag en ze tenminste wat proberen op te voeden, hadden ze van pup af al moeten doen. Zijn ze dan zo wild dat ze nog niet kunnen meelopen aan een lijn of zo? Hoe geven ze die dieren eten, gooien ze dat over de omheining? Met beloningen werken, kan je ze al respect mee leren.
aisie schreef:Ik denk dat dit op de langere termijn helemaal niet meer gaat werken. Die twee alfa's kunnen ze er nu beter bij weg halen en uit het zicht houden want die zijn nu de klos. Maar je hebt grote kans dat die 2 jonge reuen straks ook flink gaan knokken om het leiderschap.
Eigenlijk zou de enige oplossing zijn om de oudjes erbij weg te halen plus 1 reu (en die dan wellicht herplaatsen indien mogelijk). Dan hou je dus broer en zus over die samen kunnen en de oude alfa's samen. Maar die twee groepjes moet je dan dus wel uit elkaar houden anders heb je alsnog de vlam in de pan.
Maar met deze samenstelling van honden is de kans groot dat er een of meerdere gaan sneuvelen. Dat moet je niet willen lijkt me.
Hou je ons op de hoogte hoe dit uiteindelijk af gaat lopen? Ben wel benieuwd.
Rindin schreef:Kuggur schreef:Tsja, als je alleen tips wil onder voorwaarde dat er niets wordt verandert aan hetgene dat de problemen veroorzaakt denk ik dat niemand je kan helpen....
Wat vind jij dat het probleem veroorzaakt? Dat er geen menselijke leider is? Of dat de
honden in een bos + kennel + hok leven?