Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_FD schreef:Begin nooit aan barf. Barf kan je nooit helemaal optimaal samenstellen voor je hond. Dus krijgt die sommige voedingsstoffen die nodig heeft niet binnen en andere krijgt die weer te veel binnen.
Als je brok koopt let dan vooral op dat de calcium-fosfor verhouding uitgebalanceerd is. Als dit niet zo is krijgt je pup teveel calcium binnen waardoor de botten te hard groeien waardoor misvormingen ontstaan.
En het verhaal dat er salmonella in brokken zit klopt ook niet hoor. De meeste brokken van tegenwoordig worden geextrudeerd onder hele hoge temperatuur dus hierdoor wordt deze bacterie al gedood
dees_daan schreef:_FD schreef:Begin nooit aan barf. Barf kan je nooit helemaal optimaal samenstellen voor je hond. Dus krijgt die sommige voedingsstoffen die nodig heeft niet binnen en andere krijgt die weer te veel binnen.
Als je brok koopt let dan vooral op dat de calcium-fosfor verhouding uitgebalanceerd is. Als dit niet zo is krijgt je pup teveel calcium binnen waardoor de botten te hard groeien waardoor misvormingen ontstaan.
En het verhaal dat er salmonella in brokken zit klopt ook niet hoor. De meeste brokken van tegenwoordig worden geextrudeerd onder hele hoge temperatuur dus hierdoor wordt deze bacterie al gedood
Waarom zou dat met barf niet kunnen? Wat een onzin weer, zolang je de percentages aanhoud kan dat prima.
Ik wil straks zelf gaan malen, houd de percentages aan van het KVV aan dat ik nu voer, dus verschil zal er niet in zijn.
Hier krijgen ze ook veel diersoorten, 10 in 14 dagen tijd, ik wissel veel af en als ik zelf ga malen dan zullen er nog wat diersoorten bij komen.
Ik wil het malen aangezien mijn kleintjes niet zoveel geduld hebben en ik geen risico's met dunne botjes wil nemen.
Mijn vorige herder had veel problemen met brok, stond op brok toen ik hem kreeg maar eten wilde hij niet, ik moest hem steeds aanmoedigen anders liet hij het staan.. Andere brok geprobeerd, precies hetzelfde verhaal, ik twijfelde al over vers en ben het toen gewoon gaan proberen en hij stond letterlijk te springen om eten..
Het laatste half jaar ongeveer stond hij wel weer op brok omdat hij spondylose had waarbij er een haakje op de zenuw van z'n darm drukte, daarom hebben we de keuze gemaakt om licht verteerbaar te gaan voeren, ik zou in dat geval nu verder gaan kijken hoe dat met vers op te lossen is (iets meer vlees of orgaan in verhouding bijvoorbeeld) maar toen de keuze gemaakt om brok te voeren en dat was de enige brok waar hij het wel goed op deed.
dees_daan schreef:Welke essentiële voedingsstoffen missen er dan volgens jou als je geen supplement geeft?
Supplementen krijgen ze hier namelijk ook niet, het hele idee van barf is dat je voldoende van diersoorten wisselt, gebeurd dat niet dan is het ook geen barfen.
_FD schreef:@dees_daan Maar jij doet het dus gewoon met vlees van de dierenwinkel enzo ? En niet dat je het zelf helemaal staat te koken. Want de echte barfers staan zelf hun goedje voor de hond te koken in de keuken en op deze manier doelde ik eigenlijk maar als je het doet gewoon via nat voer dus vlees dan is ervoor gezegd dat er al het nodige voor de hond inzit. Maar nu heb ik wel nog een vraag doen jullie er dan ook soms een eitje over zoals hier staat. En is deze dan rauw of gekookt ?
_FD schreef:Begin nooit aan barf. Barf kan je nooit helemaal optimaal samenstellen voor je hond. Dus krijgt die sommige voedingsstoffen die nodig heeft niet binnen en andere krijgt die weer te veel binnen.
_FD schreef:dees_daan schreef:Welke essentiële voedingsstoffen missen er dan volgens jou als je geen supplement geeft?
Supplementen krijgen ze hier namelijk ook niet, het hele idee van barf is dat je voldoende van diersoorten wisselt, gebeurd dat niet dan is het ook geen barfen.
Denk aan alle essentiële aminozuren:
-arginine
-histidine
-isoleucine
-leucine
-lysine
-methionine
-fenylalanine
-theonomie
-tryptofaan
-valine
Weet jij of deze allemaal in je diersoorten zitten. En dan heb je ook nog alle vitamine en mineralen/spoorelementen die de hond nodig heeft
kimmie261 schreef:hier eten de honden ook elke dag wat anders...alle diersoorten gaan door elkaar,alle onderdelen van dieren ook...
en tuurlijk er zal er vast eens 1 diarree hebben,of een keer kotsen,maar dat komt dan heus niet meteen door vers vlees...![]()
ze vreten hier ook levende muizen heelhuids naar binnen...
ik heb niet eens brokken in huis,maar begrijp dat ik nu bang moet zijn voor hartkwalen,dooie pups en wormen rond het hart ( ik ontworm nooit preventief overigens) en onvolgroeide honden???
kimmie261 schreef:ik geloof er echt helemaal niets van dat een hond van vers vlees eten hartkwalen kan krijgen,en niet volgroeit worden,juist honden op vlees groeien vaak groter en breder uit als brokken honden ( iets met meer hebben aan voeding ofzo?? ) ,als een hond dus onvolgroeit is hebben mensen gewoon veel te weinig gevoerd,ligt niet aan vlees,en dode pups??
wat krijgen pups van hondachtigen in de natuur dan,geweekte puppiebrokjes ?? nee ,gewoon ook vlees...
ik ben tot nog toe niet overtuigt dat zoiets van vlees kan komen
kimmie261 schreef:ik geloof er echt helemaal niets van dat een hond van vers vlees eten hartkwalen kan krijgen,en niet volgroeit worden,juist honden op vlees groeien vaak groter en breder uit als brokken honden ( iets met meer hebben aan voeding ofzo?? ) ,als een hond dus onvolgroeit is hebben mensen gewoon veel te weinig gevoerd,ligt niet aan vlees,en dode pups??
wat krijgen pups van hondachtigen in de natuur dan,geweekte puppiebrokjes ?? nee ,gewoon ook vlees...
ik ben tot nog toe niet overtuigt dat zoiets van vlees kan komen