Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lifaya schreef:Ik zou voor gerbils of raten gaan...
Ik ga nu ook even kijken naar wat een tijdelijke oplossing zou kunnen zijn voor mij omdat ik dus nu helemaal geen huisdier heb en ik vereenzaam hiertijdelijk in de zin van tot ik een poes heb, dan blijven ze wel natuurlijk, maar dan heb ik iig een paar levende wezens thuis die op me wachten xD ik ga denk ik coor gerbils, ratten hebben vaak toch meer behoefte aan aandacht lijkt me? Ik heb overigens wel gewoon een benedenwoning, dus van ruimtegebrek geen last.
Kun je niet op marktplaats kijken of iemand
vanwege verhuizing ofzo afstand moet nemen van zijn knaagdieren?
lifaya schreef:Ik heb alleen liever wel zelfstandige dieren,dus dat Iik niet elke dag met ze bezig moet zijn en volgens mij kunnen ratten ook behoorlijk stinken toch?
Mcootje schreef:Cayenne schreef:Geen valkparkiet! Sowieso helemaal geen vogels doen! Een vogel moet je altijd met z'n tweeen houden (alleen is gewoon enorm zielig) en zeker op zo'n klein oppervlak gaat dat niet werken. Bovendien lijkt me een vogel niet handig in een studentenwoning. Je kunt nou eenmaal niet verwachten dat ze hun snavel houden en dat kan voor anderen erg hinderlijk zijn. En dan heb ik het nog niet over de troep en stof die ze maken.
Echt niet aan beginnen. Het zijn leuke dieren maar helaas worden ze te snel aangeschaft zonder je te realiseren dat er meer zorg aan zit dan je denkt.
spijt me maar ik vind dit echt totale onzin... ik heb al jaren maar 1 parkiet en dat beesie komt geen aandacht te kort is ook zeker niet vereenzaamd! vooral in mijn studente jaren in mijn studenten apartement genoot dat beest overal van... met genoeg aandacht en speel attributen zal een vogel niet vereenzamen of zielig zijn... het is inderdaad waar dat het stoffige dieren zijn maar zolang je ze africht dat ze niet contstant door je kamer vliegen valt het met de stront ook wel meewat lawaai betreft heb dat heb jezelf in de hand mijn pruimkop is still wanneer ik hem aanheeft dat ie ze snavel moet houden!!
kiwiwitje schreef:Heb al jaren reptielen en veel. En luipaardjes en baardagamen worden juist als huisdieren voor kinderen aanbevole , dat ze stress gevoelig zijn is onzin mits je ze goed houd. Een bak die aan 3 kanten dicht zit( dus geen glas) en de bak niet te laag staat dat je echt van boven komt. En aanhankelijk zijn ze echt wel.
Of ik mijn hand nu in de gekko bak met de volwassene, de jonkies of de baardagamen doe dan komt er altijd minimaal 1 aangerend en komt op mn hand zitten.. Niet dat dit discussie waardig is want krijg niet de indruk dat ts een reptiel zou willen, wat overigens prima is.
Percella schreef:kiwiwitje schreef:Heb al jaren reptielen en veel. En luipaardjes en baardagamen worden juist als huisdieren voor kinderen aanbevole , dat ze stress gevoelig zijn is onzin mits je ze goed houd. Een bak die aan 3 kanten dicht zit( dus geen glas) en de bak niet te laag staat dat je echt van boven komt. En aanhankelijk zijn ze echt wel.
Of ik mijn hand nu in de gekko bak met de volwassene, de jonkies of de baardagamen doe dan komt er altijd minimaal 1 aangerend en komt op mn hand zitten.. Niet dat dit discussie waardig is want krijg niet de indruk dat ts een reptiel zou willen, wat overigens prima is.
Ik heb zelf ook jaren reptielen, en verschillende soorten gehad en heb ik nog steeds. Ik blijf er dan ook bij dat ik reptielen geen dieren vind voor kinderen omdat ze stress gevoelig zijn. Ze laten dit misschien niet zien, maar zijn het zeker wel.
De meeste reptielen zijn nieuwsgierig ja, maar dat is anders dan aanhankelijk. Ze hebben absoluut geen behoefte aan een aaitje of een knuffel. Maar die discussie ga ik hier niet voeren.
Heb je al een keus kunnen maken TS?