Hond mee naar Café or Restaurant, do of don't?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:15

Dont wat mij betreft. Ik ben dol op honden maar niet bij het eten. Ik zoek een ander restaurant als een hond bij een tafel naast mij ligt, ik vind het echt smerig!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:16

Maakt mij geen donder uit of de hond goed opgevoed is, ik vind het gewoon dikke onzin om een hond mee te nemen naar een restaurant, wat een onzin (hulphonden is uiteraard een ander verhaal).

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 23:17

StalNollie schreef:
Ik vraag me ook af wat de meerwaarde is om je hond mee te nemen alsof ze daarop zitten te wachten

Wat bij die vriendin bijvoorbeeld vaak het geval is, is dat ze van huis uit lekker gaan wandelen en de hond mee gaat, ze dan richting het centrum en dan daar een hapje eten en dan weer lekker terug lopen. Op die manier wordt de wandeling dus met eten gecombineerd en hebben ze met zijn allen een super leuk uitje.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:19

StalNollie schreef:
.
Want een hond hoort niet aan tafel of bij de tafel tijdens eten.

Ik vind honden niet vies maar ze horen niet bij het eten,

Dat vind jij, legio mensen die daar anders over denken

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:19

Shiloh schreef:
StalNollie schreef:
Ik vraag me ook af wat de meerwaarde is om je hond mee te nemen alsof ze daarop zitten te wachten

Wat bij die vriendin bijvoorbeeld vaak het geval is, is dat ze van huis uit lekker gaan wandelen en de hond mee gaat, ze dan richting het centrum en dan daar een hapje eten en dan weer lekker terug lopen. Op die manier wordt de wandeling dus met eten gecombineerd en hebben ze met zijn allen een super leuk uitje.

Nee de mensen hebben een leuk uitje, de hond heeft op de grond gelegen en moeten wachten tot zijn baasje het eten op at.
De hond had liever lekker gewandeld of gerend in het bos.

Shiloh

Re: Hond mee naar Café or Restaurant, do of don't?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 23:22

Nou ja zeg, wat een rare reactie zeg, je kent hun of de hond toch helemaal niet, of wat die hond wel of niet leuk vind. En dat zeg ik toch. Dat ze eerst lekker gaan wandelen richting het centrum. Hond vind het dan prima om bij het eten even lekker te luieren en is liever op de grond liggend bij de baas dan alleen thuis. Vervolgens wandelen ze weer terug. Alles bij elkaar zijn ze ruim een uur aan de wandel en een uurtje in het restaurant.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:24

Dat is het vermenselijke van een hond dat die dat leuk zou vinden.Het is echt niet zo dat die hond denkt: goh leuk we gaan naar een restaurant.

oneside

j1988 schreef:
Ik vind het vies. Zie het idd wel vaker. Zou het niet erg vinden als er dezelfde regels zouden gelden als bij een supermarkt.

Kleinere honden die opgetild worden mogen vaak ook zo de supermarkt in. Ik zie niet echt een groot verschil tussen een hond op de grond of in de handen van degene die bijv. groenten aanraakt. :))

Honden mee in restaurant zou ikzelf niet bij een chique restaurant doen. Maar als ik lekker ga wandelen op het strand of in het bos en daarna een hapje ga eten, neem ik ze gerust mee! Hondjes liggen lekker braaf en uitgeput van de wandeling. Veel mensen vinden het ook leuk om ze toch even aan te halen. Maar goed dan spreek je ook van een andere sfeer, omdat het vaak wandelaars zijn die een hapje gaan eten.

LadyMadonna

Wat is hierin het verschil tussen een hulp hond of een gewone hond? Buiten dat mensen er afhankelijk van kunnen zijn is de ene niet schoner of vuiler dan de ander, verharen ze niet meer of minder en zijn ze niet makkelijker dan een andere goed opgevoede hond

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:26

LadyMadonna schreef:
Wat is hierin het verschil tussen een hulp hond of een gewone hond? Buiten dat mensen er afhankelijk van kunnen zijn is de ene niet schoner of vuiler dan de ander, verharen ze niet meer of minder en zijn ze niet makkelijker dan een andere goed opgevoede hond

gaat om de noodzaak, je kan een hulphond niet weigeren omdat je daarmee de baas het onmogelijk maakt.
Een niet hulphond heeft niks te zoeken in een restaurant

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:28

Vind jij.....
Waarom stellen mensen hun mening toch altijd als feit?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:30

wat een rare opmerking LadyMadonna. Dus je kunt een hulphond wel weigeren? Die baas kan wel zonder?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:33

Waar zeg ik dat dan kinke? Volgens mij nergens.
Mijn vraag is overigens vooral naar de mensen die honden vies vinden. Een hulpfonds is niet schoner of viezer dan een niet hulp hond

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:33

Heb een keer ergens gegeten en we dachten wat ruiken we toch? Bleek er vlakbij een hond onder de tafel te liggen. Toch even naar een ander tafeltje verkast.... Honden hoeven echt niet altijd overal mee naar toe lijkt me, vind het echt heel vies, terwijl ik echt wel gek op honden ben. Mensen die zelf een hond hebben ruiken hun hond waarschijnlijk niet, maar ik ruik het direct als ik bij iemand thuis kom met een hond.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:34

Nee ik denkt dat ze bedoelt qwa hygiëne wat ik wel kan begrijpen hoor

Maar die honden zijn er nu eenmaal niet voor niets

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:35

LadyMadonna schreef:
Vind jij.....
Waarom stellen mensen hun mening toch altijd als feit?

Enig idee wat een hulp hond betekend voor iemand die er een nodig heeft.
Dit is een feit en jij denkt om een of andere rare reden dat het ook wel zonder kan.
Een hulphond geeft mensen een stukje eigen regie over het leven terug dus ja als je die honden weigerd dan weiger je die persoon ook.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:35

Dat denk ik helemaal niet gilbo... Beetje beter lezen zou fijn zijn

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:38

Denk dat je dan zelf duidelijker moet zijn LadyMadonna.
Maar inderdaad, qua hygiëne maakt het niets uit.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:39

Of duidelijker schrijven.
Een hulp hond is niet schoner of viezer maar wel noodzakelijk dus kan niet geweigerd worden

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:42

Ik persoonlijk vind het niks om een hond mee te nemen naar een restaurant. Ik werk in een niet al te chique wokrestaurant en er komt regelmatig een gezelschap met iedere keer de smoes dat ze echt niet anders konden dan hun honden mee te nemen want het kwam toevallig zo uit. Als ze dan aan tafel zitten beginnen ze te gniffelen en te doen en hebben ze het erover dat het ook iedere keer weer werkt om dat te zeggen, sorry hoor maar ik ben niet doof en heb ook zeker geen geheugen van een goudvis :(
Die honden zijn ook nog eens heel irritant, blaffen en in de weg lopen (laatste liep er één IN de keuken want die was "ontsnapt").

Ik vind dat je als gast rekening moet houden met andere gasten, er zijn genoeg mensen bang, allergisch of vies van honden. Hulphonden vind ik anders, die zijn nodig voor de eigenaar om überhaupt ergens te kunnen komen en gedragen zich meestal heel goed.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 23:50

Gillbo schreef:
Dat is het vermenselijke van een hond dat die dat leuk zou vinden.Het is echt niet zo dat die hond denkt: goh leuk we gaan naar een restaurant.

Dat zeg ik toch ook niet, dat hij dat denkt. Ik zeg dat ze met zijn allen een leuk uitje hebben gehad. Die hond heeft namelijk heerlijk genoten van de wandeling, en is liever bij de baasjes dan alleen thuis.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:55

Ik ook niet.
Je doet er het dier toch geen plezier mee om onder een tafel te mogen liggen en ondertussen de lekkerste geurtjes op te laten snuiven terwijl het niks krijgt?
Nou ja...een bakje water als het boft...

Vind het ook niet fris trouwens.

En ja, ook ik heb een hond en eet thuis ook gewoon gezellig met de kat op schoot :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 00:02

Ik vind dat je dat niet zomaar kan zeggen dat je daar een hond wel of geen plezier mee doet. Er zijn honden die je daar geen plezier mee doet nee, maar er zijn ook gewoon honden die straal gelukkig zijn als ze maar aan de voeten van de baas mogen liggen en niet alleen thuis achter gelaten worden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:05

Dan moet je lekker thuisblijven met je hondje, niet een ander mee "lastigvallen" die misschien lekker ongestoord wil eten zonder de aanwezigheid van de huisdieren van een ander...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 00:07

Nou jou mening is nu wel duidelijk. Jammer dat je zo'n negatieve toon moet gebruiken. Waarom moet het allemaal meteen zo fel en aanvallend. Mogen duidelijk zijn dat er helemaal niks "moet".
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 18-01-15 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt