Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lilydj schreef:Nikass schreef:In de Nederlandse asiels zitten niet altijd de honden die je zoekt. Er zitten veel Amstaffs en Mechelse herders met een behoorlijk gedrags probleem bijvoorbeeld.
Ik ben niet per definitie voorstander van het "massaal" naar Nederland halen van buitenlandse honden, maar als je een hond zoekt wil je gewoon iets wat bij je past, en de ene keer komt die uit Eindhoven en de andere keer uit Spanje (in mijn geval). Ik zou wel kritisch zijn: ik vind dat de stichtingen het vaak te rooskleurig brengen; hondjes zijn allemaal lief, "nog een beetje verlegen" enz. Maar honden zijn vaak angstig en dat is niet altijd meer goed te krijgen. Vooral de honden die geen pup meer waren toen ze naar Nederland kwamen. Ook moet je opletten met overmatig jachtgedrag. Dit komt bijvoorbeeld nogal eens voor bij de Podenco kruisingen uit Spanje.
Mendy1984: ik vind je opmerking over asielzoekers zeer ongepast en getuigen van geen enkele kennis van feiten.
ja dat is ook een beetje mijn probleem, ik wil persee een hond die met kinderen en kleine kinderen kan, en geen pitbull, amstaff ofzo.
maar die zijn er jammer genoeg niet zoveel.
Billy20 schreef:lilydj schreef:
ja dat is ook een beetje mijn probleem, ik wil persee een hond die met kinderen en kleine kinderen kan, en geen pitbull, amstaff ofzo.
maar die zijn er jammer genoeg niet zoveel.
Er staan op dierenasiels.com een stuk of 20 labradors....
Kaulitz schreef:Wij hebben voor 2 jaar terug ook een pup geadopteerd uit Bulgarije. We waren al enige tijd opzoek naar een pup erbij en zagen de advertentie op marktplaats, dani zou met zijn zusje dora gevonden zijn in een afvalcontainer en zo goed als wij zijn wouden wij het beestje wel een beter leven geven, zodoende contact opgenomen met de stichting en dani zou binnen een x aantal weken naar NL komen ( paspoorten waren nog niet op orde ).. de dag dat ze de reis naar NL zouden komen werd weer uitgesteld omdat ze de de paspoorten nog steeds niet op orde hadden. Na twee weken kwam hij dan. Dani werd bij ons thuis afgezet, hij zat helemaal onder de urine en poep.. meteen onder de douche gezet en hem laten wennen aan ons.
Wij hebben nog een aantal keer contact gezocht met de stichting maar niks meer van gehoord, blijkt dus dat die stichting samen werkt met de broodfokkers daar in Bulgarije en dat dani pas 4 weken was toen hij naar ons kwam terwijl hun zeiden dat hij al zeker 9 weken was ( blijkt dus dat in NL puppy's met 2 maanden pas hier mogen komen).. even later is de stichting met de noordenwind vertrokken en niemand heeft ooit nog wat van de gehoord, ook blijkt dat ze dus ook zieke puppy's binnen hebben gehaald met Rabiës en nierstenen.. wij hebben gelukkig een gezonde hond nogsteeds waar wij dolgelukkig mee zijn maar een 2e keer zullen wij nooit meer doen
Thesserd schreef:Rex_Rolfo, worden deze honden 'gratis' uit het buitenland gehaald, of betaalt de stichting er soms ook een bepaald bedrag voor?
.Jeaulijn schreef:bridgetF schreef:Wij hebben zelf een geweldig hondje, maar de nazorg van de stichting is vreselijk. Ons hondje hebben we opgehaald bij een pleeggezin en voldeed bijna geheel aan onze verwachtingen. Helaas had ze extreme verlatingsangst. .
Mag ik vragen hoe oud de hond was toen deze bij jullie aankwam?
ZoZenn schreef:Persoonlijk zou ik niet voor een buitenlandse hond gaan, en daar zijn een aantal redenen voor;
Punt 1: Buitenlandse honden nemen ziektes mee. (Ja ze worden ingeënt en bla bla bla) Maar the bottom line is, ze kunnen nog steeds drager zijn zonder dat dit bekend is en er zijn al ziektes overgebracht door honden uit het buitenland. Ik vind dat Nederland al genoeg ziektes heeft, hier hoeven geen ziektes bij te komen.(Zoals bv die ziekte waarbij honden overlijden aan een darmparasiet, kan even niet op de naam komen)
Punt 2: Je weet niets over de hond. In Nederlandse asielen worden de honden dagelijks bekeken, er wordt mee gewandeld etc. Kortom, ze zijn al gedomesticeerd en het asiel kan je vele dingen vertellen over de hond, op deze manier kun je een hond vinden die bij jou en je situatie past. Over een hond uit het buitenland weet je niets, vaak zijn ze niet makkelijk en het is maar afwachten of ze bij jou situatie passen. Wat als dit niet het geval is? Moet hij dan weer weg? Of, je zit ermee. Maar hier zitten zowel jij als de hond niet op te wachten.
Punt 3: Het meest overduidelijke punt, er zitten zoveel honden in de Nederlandse asielen! En ook België heeft asiels die vol zitten met honden! Leuke, lieve, makkelijke en niet makkelijke, kleine, grote, oude en jonge honden die net zo graag een baasje zouden hebben als de honden uit het buitenland. Honden die het óók verdienen. Waarom een hond uit het buitenland halen, als hier genoeg hondjes zitten. De Nederlandse honden verdienen toch ook een kans?
Hoe geweldig en leuk en lief de honden die anderen uit het buitenland gehaald hebben ook zijn, het neemt niet weg dat je het probleem voor Nederland groter maakt, in plaats van oplost. Je haalt alleen maar nóg een hond hierheen, terwijl hier al genoeg honden zonder baasje zitten. Steeds meer buitenlandse honden eindigen in Nederlandse asielen..
ZoZenn schreef:Persoonlijk zou ik niet voor een buitenlandse hond gaan, en daar zijn een aantal redenen voor;
Punt 1: Buitenlandse honden nemen ziektes mee. (Ja ze worden ingeënt en bla bla bla) Maar the bottom line is, ze kunnen nog steeds drager zijn zonder dat dit bekend is en er zijn al ziektes overgebracht door honden uit het buitenland. Ik vind dat Nederland al genoeg ziektes heeft, hier hoeven geen ziektes bij te komen.(Zoals bv die ziekte waarbij honden overlijden aan een darmparasiet, kan even niet op de naam komen)
Punt 2: Je weet niets over de hond. In Nederlandse asielen worden de honden dagelijks bekeken, er wordt mee gewandeld etc. Kortom, ze zijn al gedomesticeerd en het asiel kan je vele dingen vertellen over de hond, op deze manier kun je een hond vinden die bij jou en je situatie past. Over een hond uit het buitenland weet je niets, vaak zijn ze niet makkelijk en het is maar afwachten of ze bij jou situatie passen. Wat als dit niet het geval is? Moet hij dan weer weg? Of, je zit ermee. Maar hier zitten zowel jij als de hond niet op te wachten.
Punt 3: Het meest overduidelijke punt, er zitten zoveel honden in de Nederlandse asielen! En ook België heeft asiels die vol zitten met honden! Leuke, lieve, makkelijke en niet makkelijke, kleine, grote, oude en jonge honden die net zo graag een baasje zouden hebben als de honden uit het buitenland. Honden die het óók verdienen. Waarom een hond uit het buitenland halen, als hier genoeg hondjes zitten. De Nederlandse honden verdienen toch ook een kans?
Hoe geweldig en leuk en lief de honden die anderen uit het buitenland gehaald hebben ook zijn, het neemt niet weg dat je het probleem voor Nederland groter maakt, in plaats van oplost. Je haalt alleen maar nóg een hond hierheen, terwijl hier al genoeg honden zonder baasje zitten. Steeds meer buitenlandse honden eindigen in Nederlandse asielen..

Nikass schreef:Margee: op wiens post reageer je?
Micha: mijn herder uit Spanje heeft ook jachtinstinct(ze vangt bijvoorbeeld muizen en eet ze op - en als ik langs een konijnen hok loop wordt ze helemaal wild: die lust ze ook wel)
Ik denk dat een hond ergens vandaan halen waar hij het slecht heeft en hem vervolgens een goed leven geven altijd prima is toch?
Van mij mag de rashonden fok aan banden worden gelegd. Nu weer de hype met de Labradoodle pfff

Er zijn best honden die dit niet hebben.ZoZenn schreef:@ Kirri
De meeste mensen die een hond uit het buitenland halen, doen dit door naar een plaatje te kijken. Jij niet, dus ik had het niet over jou. En ik wilde ZEKER niet zeggen dat je een hond moet nemen zonder te kijken naar thuissituatie, ik snap ook niet hoe dat in de tekst staat. Het asiel met de 'proefweek' bijvoorbeeld, vind ik super!
Klopt, soms zijn er geen honden in het asiel die je aanspreken én bij je passen. Maar er komen elke dag nieuwe honden bij en ikzoekbaas is niet de enige asielsite. En wie zegt dat de buitenlandse hond wel bij jouw situatie past? Ik heb al té vaak gelezen dat de beschrijving bij deze honden niet klopt.
Ik vind het gewoon jammer dat er zoveel honden naar Nederland worden gehaald en dat steeds meer van deze honden óók in Nederlandse asiels terecht komen. Haal nu alsjeblieft niet meer problemen naar Nederland, maar probeer ze hier op te lossen.