honden en pups uit buitenlandse stichtingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:24

Wij hebben voor 2 jaar terug ook een pup geadopteerd uit Bulgarije. We waren al enige tijd opzoek naar een pup erbij en zagen de advertentie op marktplaats, dani zou met zijn zusje dora gevonden zijn in een afvalcontainer en zo goed als wij zijn wouden wij het beestje wel een beter leven geven, zodoende contact opgenomen met de stichting en dani zou binnen een x aantal weken naar NL komen ( paspoorten waren nog niet op orde ).. de dag dat ze de reis naar NL zouden komen werd weer uitgesteld omdat ze de de paspoorten nog steeds niet op orde hadden. Na twee weken kwam hij dan. Dani werd bij ons thuis afgezet, hij zat helemaal onder de urine en poep.. meteen onder de douche gezet en hem laten wennen aan ons.

Wij hebben nog een aantal keer contact gezocht met de stichting maar niks meer van gehoord, blijkt dus dat die stichting samen werkt met de broodfokkers daar in Bulgarije en dat dani pas 4 weken was toen hij naar ons kwam terwijl hun zeiden dat hij al zeker 9 weken was ( blijkt dus dat in NL puppy's met 2 maanden pas hier mogen komen).. even later is de stichting met de noordenwind vertrokken en niemand heeft ooit nog wat van de gehoord, ook blijkt dat ze dus ook zieke puppy's binnen hebben gehaald met Rabiës en nierstenen.. wij hebben gelukkig een gezonde hond nogsteeds waar wij dolgelukkig mee zijn maar een 2e keer zullen wij nooit meer doen

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:26

lilydj schreef:
Nikass schreef:
In de Nederlandse asiels zitten niet altijd de honden die je zoekt. Er zitten veel Amstaffs en Mechelse herders met een behoorlijk gedrags probleem bijvoorbeeld.
Ik ben niet per definitie voorstander van het "massaal" naar Nederland halen van buitenlandse honden, maar als je een hond zoekt wil je gewoon iets wat bij je past, en de ene keer komt die uit Eindhoven en de andere keer uit Spanje (in mijn geval). Ik zou wel kritisch zijn: ik vind dat de stichtingen het vaak te rooskleurig brengen; hondjes zijn allemaal lief, "nog een beetje verlegen" enz. Maar honden zijn vaak angstig en dat is niet altijd meer goed te krijgen. Vooral de honden die geen pup meer waren toen ze naar Nederland kwamen. Ook moet je opletten met overmatig jachtgedrag. Dit komt bijvoorbeeld nogal eens voor bij de Podenco kruisingen uit Spanje.

Mendy1984: ik vind je opmerking over asielzoekers zeer ongepast en getuigen van geen enkele kennis van feiten.

ja dat is ook een beetje mijn probleem, ik wil persee een hond die met kinderen en kleine kinderen kan, en geen pitbull, amstaff ofzo.
maar die zijn er jammer genoeg niet zoveel.

Er staan op dierenasiels.com een stuk of 20 labradors....

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 14:33

Billy20 schreef:
lilydj schreef:

ja dat is ook een beetje mijn probleem, ik wil persee een hond die met kinderen en kleine kinderen kan, en geen pitbull, amstaff ofzo.
maar die zijn er jammer genoeg niet zoveel.

Er staan op dierenasiels.com een stuk of 20 labradors....

ja dat weet ik, maar labradors trekken mij totaal niet,

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 14:35

Kaulitz schreef:
Wij hebben voor 2 jaar terug ook een pup geadopteerd uit Bulgarije. We waren al enige tijd opzoek naar een pup erbij en zagen de advertentie op marktplaats, dani zou met zijn zusje dora gevonden zijn in een afvalcontainer en zo goed als wij zijn wouden wij het beestje wel een beter leven geven, zodoende contact opgenomen met de stichting en dani zou binnen een x aantal weken naar NL komen ( paspoorten waren nog niet op orde ).. de dag dat ze de reis naar NL zouden komen werd weer uitgesteld omdat ze de de paspoorten nog steeds niet op orde hadden. Na twee weken kwam hij dan. Dani werd bij ons thuis afgezet, hij zat helemaal onder de urine en poep.. meteen onder de douche gezet en hem laten wennen aan ons.

Wij hebben nog een aantal keer contact gezocht met de stichting maar niks meer van gehoord, blijkt dus dat die stichting samen werkt met de broodfokkers daar in Bulgarije en dat dani pas 4 weken was toen hij naar ons kwam terwijl hun zeiden dat hij al zeker 9 weken was ( blijkt dus dat in NL puppy's met 2 maanden pas hier mogen komen).. even later is de stichting met de noordenwind vertrokken en niemand heeft ooit nog wat van de gehoord, ook blijkt dat ze dus ook zieke puppy's binnen hebben gehaald met Rabiës en nierstenen.. wij hebben gelukkig een gezonde hond nogsteeds waar wij dolgelukkig mee zijn maar een 2e keer zullen wij nooit meer doen

oeii.. dat klinkt ook echt niet goed :s

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:40

Thesserd schreef:
Rex_Rolfo, worden deze honden 'gratis' uit het buitenland gehaald, of betaalt de stichting er soms ook een bepaald bedrag voor?

Elke hond is anders, elke stichting is anders. Vandaar dat het belangrijk is je huiswerk te doen, ongeacht of de hond uit NL komt of uit het buitenland. Hier zitten ook broodfokkers waarbij de puppies zogenaamd in het gezin worden opgevoed. Ja, als jij komt kijken voor de Border Collie is dat nest netjes binnen. Twee uur later zijn ze weer terug in de schuur en ligt de Mechelaar in de huiskamer voor mensen die naar een Herderpup komen kijken :x .

De meeste stichtingen zullen het puur uit liefde voor het dier doen, wat je betaald voor de hond gaat op aan entingen, castratie, vervoer enz. De honden worden "voor nop" van de straat geplukt of van de vorige eigenaar opgevangen. Maar er zullen zoals voorbeeld hierboven zeker ook wel rotte appels tussen zitten die de "kostenbijdrage" vooral gebruiken om er zelf winst op te maken. Of ze de honden dan van straat plukken, uit lokale opvang halen of ze zelf fokken is dan minder van belang, zulke personen wil je ihmo sowieso geen hond van.

Iedereen kan zichzelf wel stichting redt het zielige dier noemen, maar het is pas een stichting als het bij de Kamer van Koophandel (http://www.kvk.nl) is ingeschreven.

Kaulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:41

Nee was het ook niet, als je graag een pup uit het buitenland wil ga dan goed opzoek naar een betrouwbare stichting en niet als ons genoegen nemen met een schattige foto en een zielig verhaaltje erbij

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:54

Wanneer je een hondje uit het buitenland wil halen zorg aub voor een goede en betrouwbare stichting. Niet de eerste beste die op internet te vinden is.

Vorig jaar is ons oudje overleden, 14 jaar. Hij kwam als pup van 4 maand bij ons.
Hij was met een touw opgeknoopt in de boom gehangen als pup in Spanje.
Gelukkig overleefd en gered door de stichting. Hij was dus al flink beschadigd voordat hij bij ons kwam.
Veel geduld en goed voor hem zorgen, en het was mijn beste vriendje. Zachtaardig, lief en bleef altijd bij me.
Enige waar hij bang voor was waren harde vuurwerk knallen maar dat zal niet echt uit zijn verleden komen.

Nu ook 2 honden uit buitenland. De ene was al 4 en als pup van 3 weken over het hek van het asiel geflikkerd. Daar is hij dus echt opgegroeid. Het enige is dat hij nu schrikt als een groot persoon met zwarte kleding de kamer in komt en ook nog een zware stem heeft.
Maar ook een schat van een dier.

Andere hond als pup tussen 100 andere honden in een caravan met een stukje afgezette grond en er was niet genoeg eten en drinken en vaak gebeten. Ook gered en is nu 1,5 jaar. Bij ons gekomen toen hij 1 was. Perfecte hond. Sociaal en gek op andere honden en kinderen.

Het ligt er ook aan hoe je er zelf mee omgaat. Onze honden hebben wij nooit zielig gevonden en ook niet zo mee omgegaan.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:07

Jeaulijn schreef:
bridgetF schreef:
Wij hebben zelf een geweldig hondje, maar de nazorg van de stichting is vreselijk. Ons hondje hebben we opgehaald bij een pleeggezin en voldeed bijna geheel aan onze verwachtingen. Helaas had ze extreme verlatingsangst. .

Mag ik vragen hoe oud de hond was toen deze bij jullie aankwam?

Het hondje was toen een jaar oud, ze zat al enkele maanden te wachten in een Nederlands gastgezin tot wij kwamen.

Kaus

Re: honden en pups uit buitenlandse stichtingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:10

Kaulitz, welke stichting was dat?

Kaulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:18

Dieren op de eerste plaats @Kaus

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:23

ZoZenn schreef:
Persoonlijk zou ik niet voor een buitenlandse hond gaan, en daar zijn een aantal redenen voor;

Punt 1: Buitenlandse honden nemen ziektes mee. (Ja ze worden ingeënt en bla bla bla) Maar the bottom line is, ze kunnen nog steeds drager zijn zonder dat dit bekend is en er zijn al ziektes overgebracht door honden uit het buitenland. Ik vind dat Nederland al genoeg ziektes heeft, hier hoeven geen ziektes bij te komen.(Zoals bv die ziekte waarbij honden overlijden aan een darmparasiet, kan even niet op de naam komen)

Punt 2: Je weet niets over de hond. In Nederlandse asielen worden de honden dagelijks bekeken, er wordt mee gewandeld etc. Kortom, ze zijn al gedomesticeerd en het asiel kan je vele dingen vertellen over de hond, op deze manier kun je een hond vinden die bij jou en je situatie past. Over een hond uit het buitenland weet je niets, vaak zijn ze niet makkelijk en het is maar afwachten of ze bij jou situatie passen. Wat als dit niet het geval is? Moet hij dan weer weg? Of, je zit ermee. Maar hier zitten zowel jij als de hond niet op te wachten.

Punt 3: Het meest overduidelijke punt, er zitten zoveel honden in de Nederlandse asielen! En ook België heeft asiels die vol zitten met honden! Leuke, lieve, makkelijke en niet makkelijke, kleine, grote, oude en jonge honden die net zo graag een baasje zouden hebben als de honden uit het buitenland. Honden die het óók verdienen. Waarom een hond uit het buitenland halen, als hier genoeg hondjes zitten. De Nederlandse honden verdienen toch ook een kans?

Hoe geweldig en leuk en lief de honden die anderen uit het buitenland gehaald hebben ook zijn, het neemt niet weg dat je het probleem voor Nederland groter maakt, in plaats van oplost. Je haalt alleen maar nóg een hond hierheen, terwijl hier al genoeg honden zonder baasje zitten. Steeds meer buitenlandse honden eindigen in Nederlandse asielen..

Niet iedereen kan iets hier vinden, je scheert gewoon alles over 1 kam. Ik heb ook heel lang in Nederland gekeken en België overigens. Waarom moet ik genoegen nemen met een hond die mij gewoon niet aanstaat? Of helemaal niet in mijn situatie past? Ik kies voor mijzelf en mijn huidige huisdieren! Ik neem echt geen hond omdat een ander dat zegt. Je kunt gewoon niet alles hebben, wij hebben hier in Nederland ongeveer een half jaartje gewacht totdat we Rocky vonden, die is via een stichting in België bij ons gekomen. Hij kwam echter zelf uit Roemenië.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:38

ZoZenn schreef:
Persoonlijk zou ik niet voor een buitenlandse hond gaan, en daar zijn een aantal redenen voor;

Punt 1: Buitenlandse honden nemen ziektes mee. (Ja ze worden ingeënt en bla bla bla) Maar the bottom line is, ze kunnen nog steeds drager zijn zonder dat dit bekend is en er zijn al ziektes overgebracht door honden uit het buitenland. Ik vind dat Nederland al genoeg ziektes heeft, hier hoeven geen ziektes bij te komen.(Zoals bv die ziekte waarbij honden overlijden aan een darmparasiet, kan even niet op de naam komen)

Punt 2: Je weet niets over de hond. In Nederlandse asielen worden de honden dagelijks bekeken, er wordt mee gewandeld etc. Kortom, ze zijn al gedomesticeerd en het asiel kan je vele dingen vertellen over de hond, op deze manier kun je een hond vinden die bij jou en je situatie past. Over een hond uit het buitenland weet je niets, vaak zijn ze niet makkelijk en het is maar afwachten of ze bij jou situatie passen. Wat als dit niet het geval is? Moet hij dan weer weg? Of, je zit ermee. Maar hier zitten zowel jij als de hond niet op te wachten.

Punt 3: Het meest overduidelijke punt, er zitten zoveel honden in de Nederlandse asielen! En ook België heeft asiels die vol zitten met honden! Leuke, lieve, makkelijke en niet makkelijke, kleine, grote, oude en jonge honden die net zo graag een baasje zouden hebben als de honden uit het buitenland. Honden die het óók verdienen. Waarom een hond uit het buitenland halen, als hier genoeg hondjes zitten. De Nederlandse honden verdienen toch ook een kans?

Hoe geweldig en leuk en lief de honden die anderen uit het buitenland gehaald hebben ook zijn, het neemt niet weg dat je het probleem voor Nederland groter maakt, in plaats van oplost. Je haalt alleen maar nóg een hond hierheen, terwijl hier al genoeg honden zonder baasje zitten. Steeds meer buitenlandse honden eindigen in Nederlandse asielen..

Wat betreft punt 1: bij een goede stichting worden de honden getest. Ga met je hond op vakantie en je loopt misschien wel meer risico.

Punt 2: Heel vaak weten de Nederlandse asiels juist heel weinig over de honden omdat die in een kennel zitten. Heb het al zo vaak gezien dat het verhaal bij de hond totaal niet klopte.
Bij een goede stichting worden de honden in het land van herkomst eerst op gedrag beoordeeld en komen alleen de honden die herplaatsbaar zijn naar Nederland of België. Daar worden ze eerst in een gastgezin geplaatst waardoor de hond in een thuissituatie beoordeeld kan worden. Dit heeft tot gevolg dat er erg veel bekend is over de hond en je een weloverwogen keuze kunt maken.

Punt 3: in Nederland en België zitten helemaal niet zoveel honden in de asiels en de meesten hebben behoorlijke gedragsproblemen. Bovendien hebben de honden in deze asiels het goed. De buitenlandse honden hebben een verschrikkelijk leven. Onze Spanjaard heeft zonder eten en drinken in een dodencel gezeten. Voor hem was een Nederlands asiel een paradijs geweest.

Ik ben er absoluut niet op tegen dat mensen een hond uit een asiel halen maar ik vind het klinkklare nonsens om te stellen dat je geen buitenlandse hond zou mogen nemen omdat er hier honden in de asiels zitten.

Als je iets schrijft, lees je dan eerst eens in zou ik zeggen.

En ja, wij hebben dus een Spanjaard. Hij is via SOSstrays bij ons gekomen. Hij was al eens geplaatst bij een gezin in België maar die hadden i.v.m. een verhuizing weer afstand van hem gedaan. Het is een Spaanse mastinmix en een fantastische hond. We gaan regelmatig wandelen met een groep die allemaal honden van deze stichting hebben en het is een fantastische groep honden.

Verder hebben we nog twee honden waar we ook niet de eerste baas van zijn maar die hebben we allebei via de vorige eigenaar overgenomen. Een in België en een in Nederland.

Met marktplaats zou ik enorm uitkijken. Daar doen broodfokkers zich als particulier voor met mooie verhalen en foto's. Daar een pup of jonge hond vandaan halen geeft een groot risico op het steunen van de broodfok. Zit zelf bij de facebook pagina van de Ridgeback herplaatsing en daar komen steeds waarschuwingen voorbij van weer de zoveelste broodfokkker die zijn leuke pups aanbiedt onder het mom van zo leuk in huis opgevoed bla bla bla.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:42

Nikass schreef:
Margee: op wiens post reageer je?

Micha: mijn herder uit Spanje heeft ook jachtinstinct :) (ze vangt bijvoorbeeld muizen en eet ze op - en als ik langs een konijnen hok loop wordt ze helemaal wild: die lust ze ook wel)

Ik denk dat een hond ergens vandaan halen waar hij het slecht heeft en hem vervolgens een goed leven geven altijd prima is toch?
Van mij mag de rashonden fok aan banden worden gelegd. Nu weer de hype met de Labradoodle pfff

Die post is al weg gehaald zie ik.
Ik vind het echt raar dat iemand er op tegen is. Miljoenen aan ontwikkelingshulp en bij rampen worden er gestort en een hond een beter leven geven..... :(:)
Ik zocht trouwens vroeger een hond uit om het uiterlijk.... moet ik niet meer doen. Puur op karakter en gedrag bevalt veel beter. Ik heb een vreselijk vindingrijke terriërmix waar we echt heel wat mee meegemaakt hebben pffffffffff. Sprong bovenop de auto's van klanten!!! Gewoon veels te bijdehand!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:49

ZoZenn schreef:

Meid je hebt groot gelijk!!!
Punt 1.
Start dan ook gelijk een actie zodat niemand meer verder weg op vakantie kan dan België of Duitsland. Al die enge ziektes!

Punt 2.
Schoonzus haalde hond uit het asiel, 4 kindjes thuis. Hond zat binnen no time midden op tafel en werd agressief tegen de kinderen, ook die van mij. Wat nou verstand van het gedrag?

3.
De hond die ik zocht, bleek er niet te zijn. Bovendien maak ik helemaal zelf uit wat ik wel en niet wil, niet het asiel. Alle keren dat ik er was, voor kat of hond, ik werd bekeken en behandeld alsof ik er babi pangang van ging maken! Bovendien, heb jij statistieken?

Laten ze maar eens al die nestjes verbieden, niet eerder fokken dan je er je papieren voor hebt gehaald en het nut kunt aantonen. Soort van fokvergunning met een quotum.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:50

@ Kirri

Ik scheer helemaal niets over één kam?

Er zitten zo ontzettend veel verschillende honden in het asiel.. Ik kan me niet voorstellen dat ál die honden je niet aanstaan, maar een plaatje van een hond uit roemenië met een beschrijving die wel of niet kan kloppen wel.

Ik werk zelf in de zomervakantie in het dierenasiel (en dat is er maar 1). In die paar maanden komen er altijd al behoorlijk verschillende rassen/karakters/leeftijden/groottes binnen. Als je hier niets kunt vinden, dan weet ik niet waar je zoekt.

@ Percy

Grappig dat je zegt dat ik me moet inlezen. Voor mijn tante, die er ook over na heeft gedacht een hond uit het buitenland te halen, heb ik namelijk onderzoek gedaan naar verschillende stichtingen.

De honden worden getest, ja, dat is hélemaal waar. MAAR dit betekent niet dat de honden geen dragers meer kunnen zijn. DAAROM zijn er al een paar ziektes Nederland binnengekomen, zelfs mét het testen. Dat is een risico dat ik persoonlijk niet zou willen nemen.

Kijk eens op de asielsites. Per dag komt er een behoorlijk aantal honden binnen, op ikzoekbaas alleen al zitten er per dag gemiddeld 400 tot 600 honden in het asiel, en deze site heeft niet eens álle honden op de site staan. Én in tegenstelling tot de populaire opvattingen hebben lang niet alle asielhonden gedragsproblemen, er zitten genoeg honden in die alleen een beetje training nodig hebben. Daar staat tegenover dat honden uit het buitenland eigenlijk ALTIJD gedragsproblemen hebben, dus wat dat betreft is dat geen argument.

Een goed asiel kent de honden in het asiel, ik heb bijvoorbeeld in een asiel gewerkt die werkte met een 'probeerdag' en een proefweek, naast het feit dat ze mensen een vragenlijst lieten invullen en de hond + baas bestudeerden bij de kennismaking. Dit asiel kent haar honden super en weet precies waar ze wel en niet passen. Ook het andere asiel waar ik werk kent haar honden. Wellicht heb je iets anders meegemaakt, maar dit is niet de standaard van een Nederlands asiel.

Tuurlijk mag je altijd een hond uit het buitenland halen, ook als er honden in een Nederlands asiel zitten. Ik zeg alleen dat je goed moet nadenken over wat je nu precies doet, als je ervoor kiest niet een Nederlandse asielhond, maar een buitenlandse hond aan te schaffen. De situatie in Nederland wordt er op die manier niet beter op, vaak zelfs slechter, aangezien de buitenlandse honden vaak gedragsproblemen hebben en in Nederlandse asiels eindigen.

Moet je een hond uit het buitenland halen omdat deze zielig is? Omdat honden in een Nederlands asiel het zo goed hebben en die honden niet? Dat vind ik geen reden om zo'n hond te nemen. Je lost er niets mee op. Misschien voelt het goed dat je 1 hond 'redt', maar als je iets goeds wilt doen voor die honden, sponsor dan het castratie/sterilisatie project.

Op marktplaats moet je inderdaad uitkijken, maar heus niet elke marktplaats hond is ziek/broodfok/oplichterij. Laat de hond testen, controleer het paspoort, doe navraag bij de huidige dierenarts die in het paspoort vermeld staat.

Verder ben ik het helemaal eens met een fokvergunning, regulatie op nestjes enzovoorts. Of eigenlijk, een eigenaarsvergunning. Teveel honden zijn impulsaankoop. Teveel mensen die geen verstand hebben van honden, nemen een hond en dumpen hem weer. Er worden teveel honden gefokt, waardoor deze in het asiel terecht komen.
Daarom zeg ik, we hebben hier al genoeg problemen, maar deze problemen niet groter door ook nog die van het buitenland hierheen te halen.

En België of Duitsland, met hun strenge regels, vergelijken met een land als Roemenië qua ziektes? Dat is een beetje een scheve vergelijking. Natuurlijk moet je niet te ver doorschieten, maar ziektes buiten Europa zijn héél anders dan ziektes binnen Europa.
Laatst bijgewerkt door ZoZenn op 15-01-15 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:54

WOW!!! -O-

ALTIJD?????

Ik zou haast zeggen, kom eens kijken maar doe toch maar niet...... Ik bijt namelijk zelf!

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:56

Eigenlijk altijd eh ;) Er zijn best honden die dit niet hebben.
Kijk nu naar bokt alleen al, de 'help mijn buitenlandse hond heeft gedragsproblemen' topics zijn overal. En dat is niet vreemd, het zijn honden die geen gezellig thuisleven hebben meegemaakt.

KyaraMyBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:01

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:04

In het asiel waar ik werk heeft trouwens in een jaar 1 herder gezeten, verder geen amstaffs of herders. Er zijn asiel die dit wel heel erg hebben, maar er zitten ook genoeg leuke boomertjes, westie's, beagles, etc die allemaal leuk met kinderen zijn enzovoorts. In 'mijn' asiel zat bijvoorbeeld een grappig, lief mopshondje.

KarmaChansy

@ ZoZenn lees je eigen stukje maar terug het gaat om punt 3. Er zullen vast honden zitten die bij iemand passen. Maar bij mij pasten ze niet! Uit jouw verhaal begrijp ik dus dat je liever hebt dat mensen maar een hond nemen zonder te kijken hoe die hond past in de gezinssituatie?

Als voorbeeld Ik moet een hond hebben die bij katten kan http://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/ ... ren/honden dit zijn er maar 25! Dan zijn het ook nog type honden die ik gewoon niet wil.

En wie zegt dat mijn hond van een plaatje af komt? Als jij verder zou lezen staat er duidelijk dat mijn hond via een stichting komt uit België wij zijn wezen kijken hoe het klikte en daarna pas meegenomen Rocky zat er al 4 weken.

Hettieheks

Hier 4 hondjes nu in huis..

Een Spaanse
Een Roemeense herder
En een pincher uit Servië..
En dan hebben we nog een Roemeens mixje die hier in de opvang zit zoekt een goed tehuis!!

Wij zijn aangesloten nu bij een stichting die honden uit het buiten land haalt.. Die veel contact heeft met adoptanten.. Die ook het probleem in Roemenië ter plaatse aanpakken anders houd het nooit op..

Lees je vooral goed in waar je het hondje ook weghaalt.. En neem geen hondje omdat ze zielig zijn maar gewoon omdat het bij je past..

Wij hebben zelf hondjes van http://straydogsrescue.nl
En op dit moment Kay in de opvang!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:08

Ja! Veel ervaring met dutchy adoptions uit Nederland en zij halen honden uit een staatsasiel uit Polen.
De poolse dame Wanda, runt dit asiel met enkele vrijwilligers, zij hebben een vergunning voor 25 honden, maar er zitten momenteel zo'n 550 honden in dit asiel.
Een gedeelte loopt los en in gedeelte heeft mooie ruime kooien met 1 of meer vriendjes.Wanda kent ze allemaal bij naam weet wat voor karakter zij hebben.
S, winters, maar ook zomers is het afzien in het asiel wegens de kou en enorme hitte, helaas kennen zij geen prachtig luxe verwarmde asiels zoals wij in Nederland kennen.
Pupjes moeten dan ook zo spoedig mogelijk naar opvanggezinnen.

Dus mocht er iemand naast de aanschaf interesse hebben als opvanggezin? Hier zijn er veel van nodig!

Zelf rijden wij ong. 2 x per jaar naar dit asiel om in opdracht van Dutchyadoptions de hondjes naar Nederland te halen.
vrijwel iedere maand worden er zo'n 10 hondjes naar Nederland gereden om daar een nieuw leven tegemoet te gaan.
Fijne betrouwbare stichting met heel veel ervaring!
http://www.dutchyadoptions.com/

Er zitten trouwens een paar vreselijk leuke husky's in dit asiel, niet alles staat op de site van Dutchyadoptions.
Over 2 weken gaan wij weer zelf rijden, zou eens voor je kunnen kijken en foto;s kunnen maken.
Laatst bijgewerkt door annebe op 15-01-15 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:09

@ Kirri

De meeste mensen die een hond uit het buitenland halen, doen dit door naar een plaatje te kijken. Jij niet, dus ik had het niet over jou. En ik wilde ZEKER niet zeggen dat je een hond moet nemen zonder te kijken naar thuissituatie, ik snap ook niet hoe dat in de tekst staat. Het asiel met de 'proefweek' bijvoorbeeld, vind ik super!

Klopt, soms zijn er geen honden in het asiel die je aanspreken én bij je passen. Maar er komen elke dag nieuwe honden bij en ikzoekbaas is niet de enige asielsite. En wie zegt dat de buitenlandse hond wel bij jouw situatie past? Ik heb al té vaak gelezen dat de beschrijving bij deze honden niet klopt.

Ik vind het gewoon jammer dat er zoveel honden naar Nederland worden gehaald en dat steeds meer van deze honden óók in Nederlandse asiels terecht komen. Haal nu alsjeblieft niet meer problemen naar Nederland, maar probeer ze hier op te lossen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:13

Jij bent hier wel flink aan het generaliseren zeg ZoZenn.

En we moeten inderdaad maar allemaal nooit meer op vakantie met de hond want dan kunnen ze ook enge ziekte's meenemen. Nog beter: zelf ook maar niet meer op vakantie.

Ik ken een hele groep Spaanse honden en allemaal geweldige honden die zonder gedragsproblemen hier gekomen zijn. Honden met gedragsproblemen worden niet ter adoptie aangeboden. En de honden die wel ter adoptie worden aangeboden zijn al in België en/of Nederland en kunnen in hun gastgezin meerdere keren bezocht worden.

Toen ik naar een hond op zoek was heb ik de asielsite's van zowel Nederland als België afgestruind en er zaten niet veel honden maar al helemaal geen honden die bij onze leefsituatie pasten en zo moeilijk ben ik niet.

Er zitten in de asiels in Nederland ook veel honden met gedragsproblemen. En hoe komt dat? Mensen die een hond kopen die ze niet aankunnen en als het dan fout gaat dan wordt de hond in het asiel gedumpt.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:17

ZoZenn schreef:
@ Kirri

De meeste mensen die een hond uit het buitenland halen, doen dit door naar een plaatje te kijken. Jij niet, dus ik had het niet over jou. En ik wilde ZEKER niet zeggen dat je een hond moet nemen zonder te kijken naar thuissituatie, ik snap ook niet hoe dat in de tekst staat. Het asiel met de 'proefweek' bijvoorbeeld, vind ik super!

Klopt, soms zijn er geen honden in het asiel die je aanspreken én bij je passen. Maar er komen elke dag nieuwe honden bij en ikzoekbaas is niet de enige asielsite. En wie zegt dat de buitenlandse hond wel bij jouw situatie past? Ik heb al té vaak gelezen dat de beschrijving bij deze honden niet klopt.

Ik vind het gewoon jammer dat er zoveel honden naar Nederland worden gehaald en dat steeds meer van deze honden óók in Nederlandse asiels terecht komen. Haal nu alsjeblieft niet meer problemen naar Nederland, maar probeer ze hier op te lossen.

De meeste stichtingen nemen hun dieren terug en zorgen zelf voor een ander huis, word niets naar een asiel gedaan.
Persoonlijke ervaring met Dutchyadoptions, greyhoundrescueholland, voordewindhond en ginn

Gave sieraden maak je trouwens :D