Show je aquarium!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Desty

Re: Show je aquarium!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:23

Mijn vader is er heen geweest en heeft enorm genoten. Hebben er een dikke middag rond gelopen en de boven verdieping niet eens gezien!

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:41

Mooie bakken komen hier voorbij :)
Ik heb in het verleden ook een aantal aquaria gehad, maar vooral de beginnersbakken met oa platy's en guppen. Deed altijd wel mijn best om de bak zo mooi mogelijk in te richten, inderdaad, aquascapen heet dat.

Je moet even op YouTube naar the Green Machine zoeken, dat is mijn favoriete aquascaper, ontzettend innovatieve bakken zie je daar voorbij komen :)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:56

Vandaag zijn de plantjes binnengekomen en zijn we weer verder gegaan met ons nieuwe projectje.

Afbeelding
^^ plantjes plaatsen

Afbeelding
^^en het voorlopige eind resulstaat

Nu moet het nog even leeg draaien, de plantjes laten bijkomen en dan visjs en garnaaltjes gaan verzamelen over een tijdje.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 18:59

Mooi geworden hoor Daphneeeej!
Wat voor bak is het?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:08

elizexbeau schreef:
Wat voor bak is het?

Het is een 180 liter bak met zoetwater. We gaan er vissen en garnaaltjes in doen die afkomstig zijn vanut het azië continent.(vorheen hadden we altijd amerikaans, maanvissen, cardinaal tetras ed.) Is nog even uitpluizen welke bij elkaar kunnen en welke met garnaaltjes kunnen.
Zojuist hebben we ook nog mosbollen er in geplaatst voor de garnaaltjes.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 19:11

Daphneeeej schreef:
elizexbeau schreef:
Wat voor bak is het?

Het is een 180 liter bak met zoetwater. We gaan er vissen en garnaaltjes in doen die afkomstig zijn vanut het azië continent.(vorheen hadden we altijd amerikaans, maanvissen, cardinaal tetras ed.) Is nog even uitpluizen welke bij elkaar kunnen en welke met garnaaltjes kunnen.
Zojuist hebben we ook nog mosbollen er in geplaatst voor de garnaaltjes.

Gaaf! Maanvissen leken mij altijd van die typische zeewater vissen.

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:16

Onze juwel Trigon 190 bak.

Afbeelding

Afbeelding

En dan heb ik op mijn slaapkamer nog een 60cm bakje, heb ik nog geen foto van, zit helaas sinds gister een ziekte/virus in. zijn inmiddels al 7 visjes gaan hemelen... en er gaan er nog meer.
iemand enig idee wat het zijn kan? Vissen gaan op de kop zwemmen, met hoofd na beneden zwemmen, laten zich 'vallen' en als ze op de grond liggen leven ze nog wel maar kunnen niet meer zwemmen. of ze komen vast te zitten tussen de planten en kunnen daar zelfstandig niet meer weg komen.

Waterwaardes zijn oke, temperatuur ook

medicijnen zitten er inmiddels al in eSHA 2000 en Exit.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:17

Regenboog zalmen, 5 streep barbelenen diamant goerami's, allen aziatisch. Zitten bij ons in de bak met garnalen. Gaat prima! Zorg wel voor veel verstopplekjes voor de garnalen.
De zalmen zitten vooral in de bovenste wagerlaag, zijn wel heel gehaaid als ze iets zien springen. Goerami's de rust zelve, en de 5 streep ook rustig en niet heel gehaaid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:21

Ooh wat een leuk topic, ik ga mee lezen!
Momenteel heb ik een vrij simpele bak, maar zodra de kamer vernieuwd is wil ik mijn aquariumpje ook eens opnieuw in gaan richten. Heb al hele mooie bakken gezien! :)

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 19:34

xJitskee schreef:
Ooh wat een leuk topic, ik ga mee lezen!
Momenteel heb ik een vrij simpele bak, maar zodra de kamer vernieuwd is wil ik mijn aquariumpje ook eens opnieuw in gaan richten. Heb al hele mooie bakken gezien! :)

Ik zal inspiratie weghalen bi The Greenmachine. (Heeft iemand het al over gehad hier). Heb gister zijn filmpjes bekeken. Bakken van 2000 l tot een nano bakje richt hij onwijs gaaf in. Volgende keer dat ik m ga veranderen ga ik bij hem kijken!

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:37

@ desty: ik heb zelf wel een lijstje uitgeplozen wat mij erg interessant leek. Maar mijn vader heeft het laatste woord er over.
Danio margaritatus (ookwel Rasbora Galaxy)
Colisa lalia
Rasbora borapetensis
Danio choprae
barbus pentazona

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:16

Ik zou je de colisa lalia echt afraden, misschien heb je geluk maar zit zó enorm veel inteelt in die beestjes. Bij ons in de winkel overleefde een enkeling het.
Danio's zijn wel felle beestjes, zullen de grote garnalen niet lusten, maar de kleintjes wel. Zorg voor genoeg verstop plek en dan overleefd een groot deel wel!
De barbus is de 5 streep, erg leuk visje die het heel lang bij ons overleefd altijd. Voelen zich echt fijn in grote groepen (15 +)

Verder mooi vissen bestand hoor, deels boven deels onder :j *D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:29

Rasbora zou ik ook mee oppassen als je garnalen erbij hebt :-)

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:34

Mijn 100x40x40 cm, Zuid-Amerika niet helemaal biotoop correct :D

Afbeelding

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:38

Wat een leuk topic!

Afbeelding
Dit is ons aquarium nu. Het is een 80 cm bak. We hebben tot nu toe alle soorten alg en prut wel gehad. We hebben niet erg veel geluk met de bak maar we zetten door! En het resultaat zie je! Het lijkt namelijk nu eindelijk de goede kant op te gaan. Ik zit alleen nog erg te prutsen met de indeling. En ook blijft ons aquarium erg vies, zelfs na het schoonmaken. Ik weet niet of dit offtopic is?! Zo ja, sorry. Maar weet iemand wat te doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:47

Mooie dingen komen hier voorbij, leuk om te volgen.
Dat aquascapen :oo Kende het niet maar ga wel op zoek, wat is dat moooooi!!
Kan je dat ook gewoon zelf met een klein zoetwaterbakje?

Hier een 60 cm bakje (54 liter dacht ik) met een kudde Platy's, een bende Japonica's, een paar Oto's en wat Anatome's (en een erfenis van onze grote bak die nog altijd leeft, soort ancistrus waarschijnlijk). Zal morgen eens kijken of ik wat leuke foto's kan maken, bakje moet eerst even schoongemaakt worden :Y)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:30

noaenkelly schreef:
Wat een leuk topic!

[ Afbeelding ]
Dit is ons aquarium nu. Het is een 80 cm bak. We hebben tot nu toe alle soorten alg en prut wel gehad. We hebben niet erg veel geluk met de bak maar we zetten door! En het resultaat zie je! Het lijkt namelijk nu eindelijk de goede kant op te gaan. Ik zit alleen nog erg te prutsen met de indeling. En ook blijft ons aquarium erg vies, zelfs na het schoonmaken. Ik weet niet of dit offtopic is?! Zo ja, sorry. Maar weet iemand wat te doen?

Heb je,en zo ja hoeveel, algeneters? Corydoras? Helpen vaak ook met troep en alg ruimen :-)

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:31

Druppie7711 schreef:
Mijn 100x40x40 cm, Zuid-Amerika niet helemaal biotoop correct :D

[ Afbeelding ]

Ik wist gewoon dat jij hier voorbij moest komen :))

Maar wat een prachtige aqua's komen hier voorbij zeg! Wauw!

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:45

Desty schreef:
Mijn vader is er heen geweest en heeft enorm genoten. Hebben er een dikke middag rond gelopen en de boven verdieping niet eens gezien!

Ik ben 2 dagen geweest, maar voor mij persoonlijk viel het tegen. Vriendlief had mij wijs gemaakt dat er veel voor de zeebak zou zijn.
Nou niet dus :').

En verplicht naar de lezing van chris lukhaup waar ik per ongeluk in slaap ben gevallen.

Ik ga morgen eens foto's maken want de lichten zijn nu uit

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:44

kimz_angel schreef:
Desty schreef:

Ik ben 2 dagen geweest, maar voor mij persoonlijk viel het tegen. Vriendlief had mij wijs gemaakt dat er veel voor de zeebak zou zijn.
Nou niet dus :').

En verplicht naar de lezing van chris lukhaup waar ik per ongeluk in slaap ben gevallen.

Ik ga morgen eens foto's maken want de lichten zijn nu uit

Waar mijn vader met grootse enthousiasme over thuis kwam haha! Die heeft ook nog heel veel vragen aan hem gesteld :')

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:11

Mioux, ja wij hebben momenteel 1 corydoras en 1 algeneter (weet de naam niet maar lijkt op een monster). We moeten nieuwe kopen maar we zaten met het probleem dat we wss vinrot in het aquarium hadden. Verder gaan vissen snel dood, net als de algeneters. We hebben het water al 1000x profecioneel laten testen en alles is goed tot perfect...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:26

Hoeveel vissen heb je er totaal in en wat is je algehele vissenbestand?

Vaak als het water goed is is er wel een andere reden dat visjes dood gaan...

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:57

Phoe, er zijn er laatst veel overleden door (wij gokken) de vinrot. Ik heb er nu nog 2 zwaarddragers, 8 neon tetra's, 1 maanvis, 4 gele vissen met witte vinnen, 2 rode vissen en 1 "zebravis" (zo noemen wij ze). Er zijn er in korst tijd 3 zebravissen, 1 maanvis, 2 zebravissen met rode vinnen, 3 guppen overleden.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:04

Vinrot gaan ze pas echt dood aan als je het niet behandeld, baktopur is bijvoorbeeld een zeer goed middel voor meerdere ziektes van schimmel en of vinrot.

Ik persoonlijk vind voor een 80 cm bak dat je best wat vissen hebt..

Totaal als ik nu lees zitten er nog 18 vissen in? Maanvissen zou ik zelf minimaal in een meter bak houden, aangezien ze veel ruimte nodig hebben en groot worden. (heb ze al jaren).

Ik zou zowiezo even geen vissen erbij doen voor je zeker bent dat alles weg is kwa ziekte. Verversen zou ik ook even minimaal 1/3 doen. Jij bedoelt denk ik sumatraan met zebra vis ?

Heb je er ook een luchtsteentje in ?

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:10

Wij hebben een middel gebruikt die de goede bacterieën in de bak niet aantasten maar de weerstand verhoogd. Dit moest je gebruiken in een periode van 5 dagen. In deze periode zijn er veel overleden.

We moeten inderdaad eerst wachten tot de bak weer stabiel is maar er zitten niet heel veel vissen in dacht ik? Maar ik kan het fout hebben. Het is een 125 liter bak. Ik weet niet of dat altijd zo is bij 80 cm?

Wat betreft de maanvis, hij past tot nu toe erg goed in de bak. We hebben hem klein gekocht en hij past zich aan aan de omgeving (heb ik mij laten vertellen). Kleiner dan 80 zou ik idd ook niet doen maar dit kan volgens mij wel.

Wij hebben er geen luchtsteentje in. Ik weet niet precies wat dit is. Wat is het effect ervan?