Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sallandval schreef:Ik denk niet dat TS veel heeft aan de mening bokkers die van achter een beeldscherm beter denken te weten wat het diertje had dan een dierenarts die hem in het echt heeft gezien.
Sterkte TS, dapper maar wel een verdrietig besluit!
sallandval schreef:Ik denk niet dat TS veel heeft aan de mening bokkers die van achter een beeldscherm beter denken te weten wat het diertje had dan een dierenarts die hem in het echt heeft gezien.
Sizzle schreef:De beslissing van TS is hoe dan ook niet fout.
Het is een lang behandelingstraject met kans op herhaling.
Het is maar net de vraag wat men onder dierwaardig of acceptabel verstaat.
Ook niet iedereen laat zijn paard aan koliek opereren bijvoorbeeld.
Ik hoop dat je binnenkort leuke nieuwe konijntjes (meer dan 1) hebt
Hint![]()
[BB] volgtopic baby hangoor konijnen
saskiakefie schreef:Dat komt wel erg denigrerend over hoor. Ik weet wel waar ik het over heb, en kan in deze situatie toch echt wat concluderen aan de hand van de informatie die ik heb. Toevallig heb ik me heel erg in E.Cuniculi verdiept, voor een schoolproject, daarnaast veel over gelezen/ervaringen en heb ik zelf een konijn met E.Cuniculi. TS zou er niet slecht aan doen om een andere DA te nemen als ik dit zo lees. Ik heb getwijfeld over mijn reactie, maar het zat me toch echt dwars in dit geval.
Eoweyn_x schreef:saskiakefie schreef:Dat komt wel erg denigrerend over hoor. Ik weet wel waar ik het over heb, en kan in deze situatie toch echt wat concluderen aan de hand van de informatie die ik heb. Toevallig heb ik me heel erg in E.Cuniculi verdiept, voor een schoolproject, daarnaast veel over gelezen/ervaringen en heb ik zelf een konijn met E.Cuniculi. TS zou er niet slecht aan doen om een andere DA te nemen als ik dit zo lees. Ik heb getwijfeld over mijn reactie, maar het zat me toch echt dwars in dit geval.
Precies. Als je wat weet over konijnen en ook e.c. zelf is dit wel het eerste waar je als konijnenbaasje aan denkt.
Of ik ben de enige persoon die info over m'n dieren opzoekt en zich in hun verzorging etc verdiept. Zo ook in gezondheid..
saskiakefie schreef:Dat komt wel erg denigrerend over hoor. Ik weet wel waar ik het over heb, en kan in deze situatie toch echt wat concluderen aan de hand van de informatie die ik heb. Toevallig heb ik me heel erg in E.Cuniculi verdiept, voor een schoolproject, daarnaast veel over gelezen/ervaringen en heb ik zelf een konijn met E.Cuniculi. TS zou er niet slecht aan doen om een andere DA te nemen als ik dit zo lees. Ik heb getwijfeld over mijn reactie, maar het zat me toch echt dwars in dit geval.
saskiakefie schreef:sallandval schreef:Ik denk niet dat TS veel heeft aan de mening bokkers die van achter een beeldscherm beter denken te weten wat het diertje had dan een dierenarts die hem in het echt heeft gezien.
Dat komt wel erg denigrerend over hoor. Ik weet wel waar ik het over heb, en kan in deze situatie toch echt wat concluderen aan de hand van de informatie die ik heb. Toevallig heb ik me heel erg in E.Cuniculi verdiept, voor een schoolproject, daarnaast veel over gelezen/ervaringen en heb ik zelf een konijn met E.Cuniculi. TS zou er niet slecht aan doen om een andere DA te nemen als ik dit zo lees. Ik heb getwijfeld over mijn reactie, maar het zat me toch echt dwars in dit geval.
Air schreef:Het feit is dat die DA dat helemaal niet kan voorspellen en er genoeg konijnen zijn waarbij het nooit terugkomt, en indien het eventueel wel weer terug zou komen kan je het weer behandelen. En daarom zeggen we dat het geen konijnkundige DA is, en je voor je volgende konijnen beter op zoek kan gaan naar een DA die wel genoeg verstand er van heeft, om dit te voorkomen,want dit wil je niet weer neem ik aan.
Air schreef:Een DA hoort niet zomaar een doodvonnis op te leggen voor een dier, helemaal niet als het de realiteit is dat genoeg konijnen er gewoon weer bovenop komen na een kuur. Het is dus een gebrek aan kennis dat die DA beweert dat het hoe dan ook terug zou komen. En even: de kennis wat betreft de panacur-kuur komt o.a. van konijnenopvangen en dierenartsen die er veel ervaring mee hebben, dus het gaat niet zomaar over een enkel konijn.
Er zijn ook meer dan genoeg DA's die gewoon niet voldoende kennis en kunde over konijnen hebben. Maakt het voor andere dieren nog geen slechte DA, maar voor konijnen zou ik een DA willen hebben die weet waar ie het over heeft. En daar valt een DA die als enige optie inslapen heeft terwijl er een behandeling voor bestaat niet onder. De juiste volgorde zou zijn dat er eerst een behandeling wordt gestart met panacur en indien het daarmee niet beter gaat zou de DA inslapen als optie moeten geven.
Daarom zeg ik: wil je dit soort nare dingen in de toekomst voorkomen dan is het verstandig om een DA te zoeken die echt konijnkundig is. En daarnaast jezelf heel goed inlezen zodat je het beter kan inschatten, lees de eerder geplaatste linkjes door en je weet dat de uitspraak van één DA nog niet meteen heilig is.