Konijntje valt steeds om!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:24

Aparte dierenarts. Aan de tel wist ie al wat het was en zei meteen inslapen. Nu ook, vreemd om al te zeggen voordat de behandeling gestart is dat het over een maand of jaar terug komt. Ik vraag me ook af wat voor injecties hij het over had. Panacure werkt voor sommige konijnen heel goed en kan als het goed aanslaat ervoor zorgen dat bijna tot alle symptomen weg zijn. De parasiet wordt dan namelijk inactief, wat betekend dat het konijn nergens last van hoeft te hebben. En ja de parasiet kan weer actief worden, maar dat hoeft niet zo te zijn. Panacure kost geen drol, is makkelijk te geven en ik snap gewoonweg niet dat de DA niet eens heeft voorgesteld om dat te proberen. Maargoed dat is slechts mijn mening, ik geloof helemaal dat je het beste voor je konijn wilt en ik wens je veel sterkte met dit verlies. Inderdaad wel een goed idee dit te melden aan degene waar je konijn vandaan komt.

StalNollie

Re: Konijntje valt steeds om!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:01

Met je een hor Saskia. De behandeling kost geen drol en je ziet al snel verbetering. Hier ook een zitten die het bij zich draagt zolang ze niet gestrest is is het prima en valt ze niet om en loopt ze goed, hoofdje iewat scheef.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:04

Ik denk niet dat TS veel heeft aan de mening bokkers die van achter een beeldscherm beter denken te weten wat het diertje had dan een dierenarts die hem in het echt heeft gezien.

Sterkte TS, dapper maar wel een verdrietig besluit!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:14

sallandval schreef:
Ik denk niet dat TS veel heeft aan de mening bokkers die van achter een beeldscherm beter denken te weten wat het diertje had dan een dierenarts die hem in het echt heeft gezien.

Dat komt wel erg denigrerend over hoor. Ik weet wel waar ik het over heb, en kan in deze situatie toch echt wat concluderen aan de hand van de informatie die ik heb. Toevallig heb ik me heel erg in E.Cuniculi verdiept, voor een schoolproject, daarnaast veel over gelezen/ervaringen en heb ik zelf een konijn met E.Cuniculi. TS zou er niet slecht aan doen om een andere DA te nemen als ik dit zo lees. Ik heb getwijfeld over mijn reactie, maar het zat me toch echt dwars in dit geval.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 22:09

Mijn DA is echt wel goed maar ik snap je wel. Maar ze liep al in een rondje en de DA wist heel zeker dat het meschien over een maand of jaaf weer terug zou komen..... Ze heeft nu geen pijn meer en dat is denk ik het belangerijkste. Bedankt voor alle steun! Xxx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:21

Mijn konijn had dit ook, twee maanden terug nog. Die heeft antibiotica en een of andere wormenkuur voor een maand gehad en die is er helemaal bovenop gekomen.

Sterkte.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:25

heel veel sterkte, erg zielig Y;( :(:)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:51

sallandval schreef:

Helaas hebben maar weinig dierenartsen echt verstand van konijnen. Maar dat is weer een andere discussie.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:18

stille meelezer, was benieuwd naar het antwoord van de dierenarts.

Sterkte TS !

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 13:25

hielkebro schreef:
stille meelezer, was benieuwd naar het antwoord van de dierenarts.

Sterkte TS !

Dankjwel!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:37

De beslissing van TS is hoe dan ook niet fout.
Het is een lang behandelingstraject met kans op herhaling.
Het is maar net de vraag wat men onder dierwaardig of acceptabel verstaat.
Ook niet iedereen laat zijn paard aan koliek opereren bijvoorbeeld.

Ik hoop dat je binnenkort leuke nieuwe konijntjes (meer dan 1) hebt :)

Hint :P
[BB] volgtopic baby hangoor konijnen

maaike1994Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:46

Heel veel sterkte TS!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 22:20

Dankjewel!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 22:23

Sizzle schreef:
De beslissing van TS is hoe dan ook niet fout.
Het is een lang behandelingstraject met kans op herhaling.
Het is maar net de vraag wat men onder dierwaardig of acceptabel verstaat.
Ook niet iedereen laat zijn paard aan koliek opereren bijvoorbeeld.

Ik hoop dat je binnenkort leuke nieuwe konijntjes (meer dan 1) hebt :)

Hint :P
[BB] volgtopic baby hangoor konijnen

Ik wacht op mijn vader :D ook een hart voor konijnen maar vroeger allemaal dood gegaan en geen nieuwe meer gekochtm laatst zei die dat ie wel een lotharinger (schrijf je het zo?? :s) wou. Dus ik vraag het morgen nog eens en dan kan er later een nieuw konijntje bij. Anders zowiezo 2 dwegkonijntjes. Worden niet zo groot.... Dankjewel.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:30

saskiakefie schreef:
Dat komt wel erg denigrerend over hoor. Ik weet wel waar ik het over heb, en kan in deze situatie toch echt wat concluderen aan de hand van de informatie die ik heb. Toevallig heb ik me heel erg in E.Cuniculi verdiept, voor een schoolproject, daarnaast veel over gelezen/ervaringen en heb ik zelf een konijn met E.Cuniculi. TS zou er niet slecht aan doen om een andere DA te nemen als ik dit zo lees. Ik heb getwijfeld over mijn reactie, maar het zat me toch echt dwars in dit geval.

Precies. Als je wat weet over konijnen en ook e.c. zelf is dit wel het eerste waar je als konijnenbaasje aan denkt.

Of ik ben de enige persoon die info over m'n dieren opzoekt en zich in hun verzorging etc verdiept. Zo ook in gezondheid, en konijnkundige dierenartsen.

In de opvang zitten ook leuke konijne, ts.

http://www.bunnybunch.nl/informatie/kon ... iel-lijst/
Laatst bijgewerkt door Eoweyn_x op 03-01-15 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 22:31

Eoweyn_x schreef:
saskiakefie schreef:

Precies. Als je wat weet over konijnen en ook e.c. zelf is dit wel het eerste waar je als konijnenbaasje aan denkt.

Of ik ben de enige persoon die info over m'n dieren opzoekt en zich in hun verzorging etc verdiept. Zo ook in gezondheid..

Nee hoor ik ook. Alleen hier had ik nog nooit van gehoord.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:14

saskiakefie schreef:

Ook al was je dierenarts geweest, dit overleden konijntje haal je met alle kennis van de wereld niet terug, vandaar dat ik het een ongepaste opmerking vond in dit topic.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 23:22

saskiakefie schreef:
sallandval schreef:

Ik heb gedaam wat het beste was voor het konijntje. Als het over een kaar weer terug kwam zou ik haar dan in hebben laten slapen maar het kon ook volgende maand al weer terug zijn gekomen. Ik heb gedaan wat het beste was voor mijn gevoel. En ik snap dat je ervaring hebt met zo iets maar ieder konijntje is anders. Dus kan het ook anders uitpakken. Ik had het ook graag anders gewild.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:58

Het feit is dat die DA dat helemaal niet kan voorspellen en er genoeg konijnen zijn waarbij het nooit terugkomt, en indien het eventueel wel weer terug zou komen kan je het weer behandelen. En daarom zeggen we dat het geen konijnkundige DA is, en je voor je volgende konijnen beter op zoek kan gaan naar een DA die wel genoeg verstand er van heeft, om dit te voorkomen,want dit wil je niet weer neem ik aan.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 00:34

Air schreef:
Het feit is dat die DA dat helemaal niet kan voorspellen en er genoeg konijnen zijn waarbij het nooit terugkomt, en indien het eventueel wel weer terug zou komen kan je het weer behandelen. En daarom zeggen we dat het geen konijnkundige DA is, en je voor je volgende konijnen beter op zoek kan gaan naar een DA die wel genoeg verstand er van heeft, om dit te voorkomen,want dit wil je niet weer neem ik aan.

Ik vind dit triets. Mijn DA wist echt wek waar ie het over had. Met alle respect vele in dit topic vermoeden al dat mijn konijntje de ziekte EC had. Zij hebbem mijn konijntje toch ook niet gezien?! En hun kunnen het wel zeggen aan de info die ik hun geef maar een DA die dit vermoed is dan opeens een slechte DA??! ik kan mijn konijntje niet terug halen. Ben niet boos maar ben teleur gesteld over hoe sommige hier reageren. Groetjes.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:27

Een DA hoort niet zomaar een doodvonnis op te leggen voor een dier, helemaal niet als het de realiteit is dat genoeg konijnen er gewoon weer bovenop komen na een kuur. Het is dus een gebrek aan kennis dat die DA beweert dat het hoe dan ook terug zou komen. En even: de kennis wat betreft de panacur-kuur komt o.a. van konijnenopvangen en dierenartsen die er veel ervaring mee hebben, dus het gaat niet zomaar over een enkel konijn.

Er zijn ook meer dan genoeg DA's die gewoon niet voldoende kennis en kunde over konijnen hebben. Maakt het voor andere dieren nog geen slechte DA, maar voor konijnen zou ik een DA willen hebben die weet waar ie het over heeft. En daar valt een DA die als enige optie inslapen heeft terwijl er een behandeling voor bestaat niet onder. De juiste volgorde zou zijn dat er eerst een behandeling wordt gestart met panacur en indien het daarmee niet beter gaat zou de DA inslapen als optie moeten geven.

Daarom zeg ik: wil je dit soort nare dingen in de toekomst voorkomen dan is het verstandig om een DA te zoeken die echt konijnkundig is. En daarnaast jezelf heel goed inlezen zodat je het beter kan inschatten, lees de eerder geplaatste linkjes door en je weet dat de uitspraak van één DA nog niet meteen heilig is.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:37

Heel veel sterkte met het verlies van je konijntje.

Jij kan er niks aan doen, jij bent op advies van je dierenarts af gegaan, maar ik vind het een advies die hij absoluut niet had mogen geven.
Ik heb hier konijnen zitten met EC verleden, konijnen die volledig verlamd waren voor twee maanden (en nu jaren later nog rond loopt), konijn dat ook alleen maar rondjes liep en kop zo scheef had, zes maanden duurde het voor hij weer normaal recht kon lopen. Konijnen die heel lang met scheve kop hebben gelopen en omgetold, maar nu weer lekker rond hupsen met vriendje.
De meesten huppelen hier nog gewoon van rond, slechts een enkeling konden we niet helpen, maar met de symptomen die jij beschrijft valt het in alle opzichten mee. De konijntjes die wij moesten laten gaan waren volledig verlamd of tolden alleen maar om hun as.
Zeker als zelf nog willen, vrolijk rond lopen en eten, EC doet namelijk geen pijn.
Altijd een kans geven en ik zou zeggen op zoek naar een andere dierenarts. Nogmaals jij kan hier absoluut niks aan doen!

Advies is wel inderdaad geen konijntje uit het nestje, heel gezond ziet hij er ook niet uit. Een ander advies, nooit konijntjes in zo'n bak huisvesten als waar je kleine hummeltje nu in zat, deze houdt schadelijke urinedampen vast.

Nogmaals sterkte, het spijt me dat ik deze informatie nog zo achteraf moet geven, maar het is wel van belang voor eventuele andere konijntjes die volgen.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:38

Ik vind het tegenover de ts niet echt fair dat er nu gepraat word dat het konijntje gered had kunnen worden. Ja, dat is misschien zo. Maar ik vermoed dat de ts niet heel oud is en nu het verdriet heeft van haar konijntje dat is ingeslapen. Dat kan niet meer terug gedraaid worden en ik vind dat men er wel een beetje rekening mee mag houden dat ze nu verdrietig is. Niemand wil horen net vlak na het inslapen van een dier dat dit en dat en zus nog gedaan had kunnen worden. Het is gebeurt en kan niet meer terug gedraaid worden.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 11:40

Air schreef:
Een DA hoort niet zomaar een doodvonnis op te leggen voor een dier, helemaal niet als het de realiteit is dat genoeg konijnen er gewoon weer bovenop komen na een kuur. Het is dus een gebrek aan kennis dat die DA beweert dat het hoe dan ook terug zou komen. En even: de kennis wat betreft de panacur-kuur komt o.a. van konijnenopvangen en dierenartsen die er veel ervaring mee hebben, dus het gaat niet zomaar over een enkel konijn.

Er zijn ook meer dan genoeg DA's die gewoon niet voldoende kennis en kunde over konijnen hebben. Maakt het voor andere dieren nog geen slechte DA, maar voor konijnen zou ik een DA willen hebben die weet waar ie het over heeft. En daar valt een DA die als enige optie inslapen heeft terwijl er een behandeling voor bestaat niet onder. De juiste volgorde zou zijn dat er eerst een behandeling wordt gestart met panacur en indien het daarmee niet beter gaat zou de DA inslapen als optie moeten geven.

Daarom zeg ik: wil je dit soort nare dingen in de toekomst voorkomen dan is het verstandig om een DA te zoeken die echt konijnkundig is. En daarnaast jezelf heel goed inlezen zodat je het beter kan inschatten, lees de eerder geplaatste linkjes door en je weet dat de uitspraak van één DA nog niet meteen heilig is.

Ik snap jou wel. Alleen mijn DA heeft voorgesteld om het met medicijnen te proberen. Alleen hij zei dat het dan nooit weg kon gaan de parasiet maar wek kan onderdrukken en dat het over een tijd dan terug zou komen. Ik heb de ziekte nu pas leren kennen en ik vimd het jammer dat sommige hier gewoon mijn DA afkraken.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 11:51

ts ik vind dat je goed hebt gehandeld, in mijn ogen is een konijntje wat constant medicatie moet krijgen om een ziekte te onderdrukken geen gezond diertje.
wat dan diervriendelijker is moet een ieder maar voor zichzelf bedenken...