Katten en vuurwerk. Hoe doen jullie dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwsemeid

Re: Katten en vuurwerk. Hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 23:55

Die van mij kijkt niet op van de knallen.. en hij is nog wel in een voor hem vreemd huis. Dus ik verwacht dat hij het om 12 uur ook wel goed zal doen :D
Naar buiten laat ik hem sowieso niet met oud en nieuw, ik vertrouw het niet.. hij is vandaag even aan het lijntje naar buiten geweest.

Primula

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 23:55

Ik zet de TV iets harder dan normaal; dat camoufleert het geluid van vuurwerk zo'n beetje en helpt hier wel :-).

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 00:19

Het mega geknal hier valt met het geluid van de tv niet meer te camoufleren. Het lijkt wel alsof de knallen ieder jaar harder worden, ook van het siervuurwerk. Beetje jammer dat ik er vanuit met flatje op de 1ste verdieping weinig van zie.

Aan de straatkant zit aan de overkant een bedrijventerrein dat deels in gebruik ik door kunstenaars, omdat de panden leeg stonden, maar direct tegenover mij zijn het echt alleen bedrijven, dus daar gebeurt niks. En aan de achterkant zit er een plantsoen tussen mij en de rest van de wijk en in dat plantsoen gebeurt weinig. Ik pik dus alleen wat mee van de dingen die boven de bedrijven en huizen heen komen. Kennelijk zit ik dit jaar net in de verkeerde hoek en steken ze vooral buiten mijn zicht af. Da's het enige nadeel van mijn verhuizing van 6-hoog naar 1-hoog een paar jaar terug, lol.

De katten zijn nu wel wakker, maar die zitten er toch nog wel rustig bij. Ga ik lopen, dan blijven ze wel bij me in de buurt, maar niet paniekerig ofzo. Eigenlijk wil ik heel saai gewoon gaan slapen, maar dat lukt me zelfs met oordoppen in niet :+ . Nog maar even met de poezies op bed hangen dus.

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 00:20

Haha welke katten? Ze zitten hier nu alle drie onder het aanrecht....daar waar je eigenlijk niet kunt komen.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 00:23

De kat slaapt dwars door het geknal heen. Het enige dat hij verontrustend vond, is het feit dat mijn vriend en ik elkaar een gelukkig nieuwjaar wensten. Hij houdt niet van dat kleffe gedoe. :')

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 00:29

Mijn kat vindt het doodeng. We zitten nu dus samen in de kelder. Hij heeft een extra bakje vlees gekregen net en ik probeer hem gerust te stellen. Hij valt zo hopelijk wel in slaap.
Gelukkig nieuwjaar allemaal!!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 01:00

Spotty is nog wel wat onrustig maar is wel onder de tafel vandaan en midden in de kamer gaan liggen :').
Maf beest. Hij schrikt nog wel een beetje van echt onverwachte geluiden, zoals de vaatwasser die opeens aan ging.

Maar ik kan tevreden zeggen dat hij het veel beter deed dan verwacht :D

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 01:03

Gelukkig nieuwjaar!
Hier valt het dit jaar reuze mee! Hopelijk melden ze zich snel weer uit het bos aan de voerbak!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 01:10

Gelukkig nieuwjaar inderdaad :))

Lijkt me super eng als je katten nu buiten zijn -O- doen ze dat elk jaar?

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 01:38

Al 7 jaar. Zijn wild geboren. Zit 50m van bosrand af en er wordt in een straal van 500m niet afgestoken. Hooguit vooraan bij de straat.

Vervelende is nu alleen dat 1 vd 2 meds moet (dus ik blijf op zodat de tijden niet gruwelijk verschuiven of er geskipt wordt).

Maar het blijft akelig en zenuwen ieder jaar :(

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 01:42

Mijn kat is wat doof aan het worden, was goed te merken vandaag. Maar inderdaad, tv/radio harder, en lamellen dicht. Hij wil alleen zelf niet naar buiten want hij hoort het toch nog wel te hard dan. Nu net even naar buiten gelopen, kat volgt wel, achter naar het weiland, klonk alsof de kraan vol aanging en nu ligt hij lekker relaxt op schoot terwijl het buiten nog goed rommelt. Ik ben trots op mn oude pluizenbol :P

Oo en natuurlijk een gelukkig nieuwjaar!
Laatst bijgewerkt door Bimmerd op 01-01-15 01:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 01:42

Wij zijn net thuis. We hebben de gordijnen dicht gedaan voor we weg gingen en een lampje aan.
Onze ene kat zat voor het gordijn naar buiten te kijken en onze andere zat voor de deur ons op te wachten. Heb niet echt het idee dat ze veel stress hebben gehad :Y)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 01:51

Pfffff ze blijven knallen hier..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 01:51

De kat van mijn ouders is vanmiddag ontsnapt dus die hebben we nog niet weer gezien :n ze is doodsbenauwd voor vuurwerk dus ze hadden haar ook helemaal niet bij de deur verwacht.. Ze zit normaal de hele dag in een kast.

Mijn eigen kat vind er niks engs aan en die laat ik dus ook rustig alleen thuis savonds wanneer wij naar mijn ouders gaan.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 02:05

Katten hier zijn niet bang, gaan gewoon voor het raam zitten kijken.

Wij wonen zeven hoog, dus onze katten komen sowieso niet buiten.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 02:15

Mijn kat is super relaxed, sliep net gewoon en loopt vrolijk rond. Kijkt normaal ook gewoon naar het vuurwerk buiten, vanaf de trap. Dit jaar heeft ie erdoorheen geslapen op mijn broertjes bed xD of nja weet niet of hij tussendoor nog wakker was en naar het vuurwerk keek.
Heel fijn dat we daar geen omkijken naar hebben.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 02:31

Ppffff poes 1 binnen, 1u eerder als vorig jaar :') . Nu de ander nog!

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 03:02

En deel 2 ook binnen!
Nu pas echt happy New year :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 03:06

Fijn dat ze veilig zijn Creatas!

In de loop van de avond hebben wij even naar onze kat geroepen om te kijken of ze niet doof was. :+ Maar nee, ze keek toch op.
Er werd hier heel druk en keihard geknald, maar daar gaf ze totaal niet om. Gelukkig maar..

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 03:27

Dat is fijn :))

Ja hele geruststelling hier weer. Kan eindelijk gaan slapen nu alle koters binnen zijn. Buikje vol, meds erin, geen nare toestanden en met een kroel al purrend te slapen gelegd op de bank en aan het voeteneind. Nu mag 2015 echt beginnen voor ons haha.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 04:38

Ik had het mandje van mijn kat onder mijn bureau gezet, schermen dicht, lichtje aan gedaan en de tv aangezet, voordat wij weggingen.
Ze was een beetje van slag toen we terugkwamen en nu ligt ze heerlijk te spinnen tegen me aan onder mijn dekbed.
Knallen zijn hier nu opgehouden, kan ik zo lekker slapen haha.

De beste wensen allemaal :D

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 07:40

Goof schreef:
Ik doe niets anders dan anders, behalve het kattenluik dichtlaten op de 31e.
En verder zoeken ze het zelf maar uit. :+

Hier 3 katten en hier gaat de 31e voor 18.00 het luik dicht.
Overdag hoor je hier amper wat en wij wonen aan de rand dus achterom geen huizen.
Als ik eerder al meer hoor hou ik ze eerder binnen, maar heel eerlijk het boeit ze niks als het eens knalt.
Alleen borry die gaat vanzelf niet naar buiten die vind het wel een beetje enger, maar die zet ik de kledingskast open en daar gaat ze dan slapen op de grond in de hoek.
Ik weet dat ze dat een fijne plek vind en dat mag dan ook.
Verder blijven ze snachts binnen en nu vanmorgen heb ik ze allemaal buiten gelaten.
De hond is 14 jaar en die heeft het ook nooit geboeit en nu hoort ie het ook niet meer goed :D
Dus hier is alles weer rustig verlopen.
Hopelijk bij de rest ook, zo zielig als dieren zo bang zijn.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 08:09

Meneer hier vond het geweldig, toen na 12 uur het vuurwerkgeweld los barste heeft hij de hele tijd op de vensterbank/bank zitten kijken :D

Hier totaal geen schrik :)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 08:22

Mijne hebben wel een tijdje in de badkamer gezeten, daar hoorden ze de knallen niet zo hard en ze werden daar veel rustiger.
We zijn rond 1 uur gaan slapen, toen knalde het nog heel veel. Katjes voor deze keer op het bed. Om 2.15 was het gewoon stil! Heerlijk.
Dus toen heb ik ze op de gang in hun mandje gelegd.

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 10:18

Die van mij kwam rond half 3 door mijn slaapkamerraam naar binnen gevlogen.
Heb hem nog nooit zo snel gezien, arm beest zal wel bang geweest zijn gisteren. :o
Gelukkig waren ze redelijk vroeg klaar met afsteken.