Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cayenne schreef:Hoe werkt zo'n uitlaatservice eigenlijk? Onze buren aan de overkant maken ook gebruik van zo'n service, maar de hond is nooit meer dan een half uurtje weg. Zijn die looptochtjes dan zo kort?
). Estera schreef:Maar wat ik me dan langer afvraag, en misschien hoort het hier niet qua discussie, maar hoe "behoren" honden gehouden te worden?
Met paarden zijn we het er over het algemeen over eens dat het kuddedieren zijn, niet alleen mogen staan, ruimte nodig hebben om te spelen en rennen, een schuilstal om minstens droog te staan en te liggen en eigenlijk 24/7 buiten moeten staan (laatste is een eeuwig durende discussie, maar 23/7 binnen is not-done). De paarden hebben elkaar en krijgen graag hun aai en aandacht, maar ik zit niet de hele dag bij mijn paarden.
Maar hoe zit dit met honden? Moet daar altijd een mens voor aanwezig zijn? Honden mogen schijnbaar probleemloos alleen gehouden worden en de mens is blijkbaar een substituut voor een roedel-genoot en in dat geval is lang alleen laten misschien 'kwalijker'. Maar honden die in een roedel gehouden worden? Wat hebben honden nodig om gelukkig te zijn (zonder daar menselijke gevoelens aan te koppelen).
Sheran schreef:Is een hond nou weer zo'n dingetje dat niet voor singles is weggelegd?net als het huren van een huis, het kopen van een huis en betaalbare vakanties naar moeilijke landen?
. In het verleden heb ik een huis gehuurd, nu heb ik alweer 3 jaar mijn eigen koophuis en aankomend jaar ga ik op vakantie naar IJsland. Ik denk dat het meer een gevalletje van prioriteiten stellen is dan dat het écht onmogelijk is. Goed, ik ben al 3 jaar niet meer op vakantie geweest, maar dat had andere redenen. En nee, élk jaar kan ik ook niet op vakantie. Ja, kan ik wel, maar dan worden het van die standaard all-in tripjes naar Spanje, Turkije etc en dat wil ik niet. Ik spaar liever wat langer zodat ik écht op reis kan
.

Yv_ schreef:Sheran schreef:Is een hond nou weer zo'n dingetje dat niet voor singles is weggelegd?net als het huren van een huis, het kopen van een huis en betaalbare vakanties naar moeilijke landen?
Dat is ook wel een beetje overdreven. In het verleden heb ik een huis gehuurd, nu heb ik alweer 3 jaar mijn eigen koophuis en aankomend jaar ga ik op vakantie naar IJsland. Ik denk dat het meer een gevalletje van prioriteiten stellen is dan dat het écht onmogelijk is. Goed, ik ben al 3 jaar niet meer op vakantie geweest, maar dat had andere redenen. En nee, élk jaar kan ik ook niet op vakantie. Ja, kan ik wel, maar dan worden het van die standaard all-in tripjes naar Spanje, Turkije etc en dat wil ik niet. Ik spaar liever wat langer zodat ik écht op reis kan
.
Hond zou ik ook wel willen, maar red ik ook niet. Werk 40-60 uur per week en dan heb ik nog mijn sociale leven, sportschool etc. Zou er niet in passen. Gelukkig kan ik wanneer ik wil de honden bij mijn ouders ophalen en zo heb ik toch geregeld hondenbezoek in de weekendjes.
IJsland is ook geen moeilijk lang, ik bedoelde meer trektochten door Afrika, reizen in Egypte en dat soort dingen. Dat durf ik niet alleen en de groepsreizen zijn te duur.
BelleTessa schreef:Gea99 schreef:Onze honden zijn nooit de hele dag alleen. Wel een paar uur. Als we een hele dag niet kunnen uitlaten, gebeurt dus bijna nooit, vragen we de buren.
Maar even een knuppel in het hoender hok gooien; al die mensen die het zo zielig vinden voor de hond?
Als je zelf de hele dag fultime werkt en het heel druk hebt, zelf ben je dan niet zielig?
de hond gaat lekker relaxt liggen vakantie vieren. Tenminste dat doen die van ons.
En als het zonnetje er is zoals nu liggen ze heerlijk voor het raam te genieten.
En als de uitlaat service ook nog eens komt om ze uit te laten, zie ik geen probleem.
Je kan toch niet mensen en honden vergelijken.
Wij beleven dingen toch echt heel anders dan een hond, dat is geen vergelijking. Jij zegt dat de hond heerlijk relaxed vakantie viert, maar hoe weet je dat. Misschien verveelt je hond zich ook wel dood, weet jij veel, dat vertelt die je niet.
Nogmaals, iedereen kan er anders instaan, maar net wat iemand anders ook zei; "ja onze hond is het gewend". Maakt dat de situatie dan beter? Een paard kan het ook gewend zijn om bijna 24 uur per dag op stal te staan, maar dat maakt het dan toch niet beter voor het paard?
En als je (iedereen bedoel ik dan dus met een hond die vaak thuis zit) het idee hebt dat de hond gelukkig is, prima.