Nieuwe poes poept en plast in huis.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nieuwe poes poept en plast in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 10:04

Ik zie toch wel iets van een verband in het verhaal van de oude eigenaar, dat ze de poep niet begraaft en niet op de bak poepen.
Het niet begraven van ontlasting en op andere plekken dan de kattenbak plassen kan vanalles zijn, ook dominantie.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 11:18

Dat klopt.. Het is lastig om er achter te komen wat het nou is.
Ik wacht af tot het nieuwe jaar, als er dan geen verbetering is, ga ik langs de DA.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 12:40

Ik ga toch vanmiddag nog naar de dierenarts.
Ze heeft net ook gespuugd, dus heb net gebeld en moet ontlasting meenemen.
De DA dacht aan maagklachten.
Half 2 ga ik die kant op..

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 12:54

Sterkte, ik hoop dat ze er snel boven op is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:51

Sterkte!

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 14:52

Inmiddels weer thuis, was druk :')
Ze heeft een spuitje en een pipet gehad tegen wormen, mijt, vlooien en al dat ongedierte.
En ik heb een goedje meegekregen waarvan ze elke dag een milliliter moet krijgen. Dan moet het met een paar dagen beter worden. ANders moet ik terug komen.

Ze kan nu even op haar eigen kamertje tot rust komen.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 08:11

fijn voor het beesje dat die zo een goed tehuis heeft gevonden. :)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 09:19

Ze heeft de nacht goed doorstaan op haar kamertje, geen ongelukjes!
En ze liep me zonet enthousiast weten dat ze nu wel lang genoeg geslapen had en graag weer naar beneden toe wou! :)

Hoop dat ze snel opknapt!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 09:41

Kans is dus groot dat ze zich echt niet lekker voelde en dat er een en ander is verwaarloosd door de vorige baasjes! Poes mag blij zijn dat ze jou getroffen heeft. Meestal worden dit soort katten je beste maatje, die zijn dan echt dankbaar voor wat je voor ze gedaan hebt.
Veel mensen hadden het diertje allang teruggebracht of erger........... Heel veel plezier met haar en zij met jou <3 *\o/*

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 09:43

Dankjewel voor je lieve berichtje!

Dat was ook wat ik zei tegen mijn vriend, dat ik ALLES geprobeerd wou hebben voordat ze terug moest.
Omdat ik bang was dat ze dan misschien wel in een asiel terecht zou komen.

Ze speelt inmiddels af en toe al met dingetjes die ze tegen komt, en het kleine monstertje zat net ook al op het aanrecht :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 13:24

Goed nieuws, wat fijn +:)+

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 09:58

In meer dan de helft van de gevallen gaat het om een medisch probleem maar veel mensen willen daar niet aan. Ik ben superblij voor poezenbeest dat jij de signalen wel serieus nam. Beestje heeft het echt getroffen bij jou!

Ik heb een kat die werd onzindelijk en de dierenarts nam het niet serieus. Beestje werd steeds zieker. Uiteindelijk verkeerde diagnose en ellendelang verhaal geworden. Overstap naar andere dierenarts en toen kreeg ik heb weer gezond. Maar hij bleef af en toe naast de bak poepen. Zelf dacht ik dat dit kwam doordat hij dit nu gewend was en had me er al bijna bij neergelegd. Totdat ik de tip kreeg om voor wat oudere katten een extreem grote open kattenbak neer te zetten. Zodat hij niet hoeft te bukken en tegelijk zijn poten hoeft op te tillen. Die beweging vinden oudere katten niet fijn. En ondanks dat ik al van alles had geprobeerd met verschillende kattenbakken, toch zo een reusachtige open bak gekocht. En voila, probleem is opgelost!

Blijkt wel weer dat katten van Nature echt heel zindelijk zijn en niet zomaar naast een bak gaan zitten. Doen ze dat wel dan laten ze eigenlijk gewoon een memo vor ons achter. Aan ons de soms vreselijk moeilijke taak om te ontcijferen wat daar nou opstaat.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 10:08

Ik heb ook lage bakken zonder kap. Een hele goeie optie daarin is een opvangbak die ze normaal gebruiken voor wasmachines: die is laag en groot. Ik gebruik deze in de katten ren en de katten vinden dat erg prettig. Lage "instap", niet bukken en geen dak boven hun hoofd. Voor binnen heb ik wat kleinere bakken, 1 wel met dak en iets hoger en daar maken eigenlijk alleen de jongere katten gebruik van ( ik heb er 7! + 1 aanloper die in de paardenstal woont).

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 21:29

Poesje, inmiddels gedoopt tot baby, is een stuk actiever! Ze speelt meer. Loopt meer rond en slaapt minder. Haar poep is nog niet super veel beter maar het is dan ook een drama om dat spul in der bekje te krijgen.
Haar kontje is ook minder rood. Dus heb wel de indruk dat het al iets doet.

We wachten rustig af, mocht het niet voldoende aangeslagen zijn als het spul op is doen we nog een reisje DA :)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 22:32

Maaaarije schreef:
Poesje, inmiddels gedoopt tot baby, is een stuk actiever! Ze speelt meer. Loopt meer rond en slaapt minder. Haar poep is nog niet super veel beter maar het is dan ook een drama om dat spul in der bekje te krijgen.
Haar kontje is ook minder rood. Dus heb wel de indruk dat het al iets doet.

We wachten rustig af, mocht het niet voldoende aangeslagen zijn als het spul op is doen we nog een reisje DA :)

*\o/*

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 19:54

Haar poep word helaas nog steeds niet beter.. dus ik ga dinsdag weer naar de DA.
Als ze dan weer iets moet krijgen voor thuis vraag ik toch maar om pilletjes, zo met zo'n spuitje werkt voor geen meter... Ze laat de helft gewoon weer uit haar mond lopen en mishandeld mij en m'n vriend aardig met haar nagels tijdens het toedienen :+

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:34

stinkt de ontlasting ook erger dan bij andere katten en wat voor kleur heeft de ontlasting?
Misschien een monster meenemen om te laten checken op Giardia.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 22:43

Freggle_Edge schreef:
stinkt de ontlasting ook erger dan bij andere katten en wat voor kleur heeft de ontlasting?
Misschien een monster meenemen om te laten checken op Giardia.

Ja het ruikt niet echt lekker. Het verschild een beetje, ene keer is het zo goed als harde poep met een normale kleur, andere keer is het echt diarree lichtbruin.

Er is al ontlasting bij de dierenarts, zowel poep als plas. En ze heeft gezegd dat als het niet over ging dat ik weer even nieuwe mee moest nemen. Dat andere zou ze bewaren.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 08:58

Bij Giardia wisselt de structuur ook maar is de kleur vaak wat grauwer en stinkt echt zo smerig, dat herken je direct is mijn ervaring.
Maar top dat dit al gecontroleerd wordt!
Je zou voor de zekerheid kunnen overleggen met de arts om bij de volgende ontworming een panakuur in te zetten ipv een "gewoon" ontwormingsmiddel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 10:05

Een van mijn katten pakte ik om medicijnen te geven altijd even in een handdoek. Beetje zoals je een baby bakert. Vond zij erg prettig om zo ingepakt geknuffeld te worden en groot voordeel is dat ze met de pootjes even niets meer kunnen.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 10:20

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 10:34

Bedankt weer voor de reacties! Fijn dat iedereen mee wil denken!

Ik heb nog voor 1x een vol spuitje, dus vandaag is de laatste dag dat ze dat krijgt.
Heb wel het idee dat ze zichzelf wel beter voelt, maar haar ontlasting is nog niet beter.
Plassen doet ze op de bak, maar poepen nog niet.. Omdat ik vermoed dat dit misschien nog wat pijn doet.

Ik ga morgenavond of dinsdag middag weer naar de DA.
Freggle_Edge ik zal het inderdaad even doorgeven, dankje.
Ik hoop dat het snel weer beter word.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 12:21

Ben vandaag toch thuis, dus ik ga vanmiddag weer even naar de DA.
Ik hou jullie op de hoogte :)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 14:33

Haar poep word onderzocht.
Moet morgen bellen over de uitslag. Ze heeft nu speciaal voer meegekregen, dus ze zit nu even verplicht op haar eigen kamertje. Ze mag straks wel naar beneden maar dan haal ik het voer van de andere poezen weg.
Ik hoop op resultaat waar we wat mee kunnen!

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:43

beterschap en hoop dat ze snel opknapt