Brits Korthaar eigenaren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:42

Apporteren deed Snoesje wel toe ze klein was. Toen woonde ik in een appartement met een lange gang en daar gooide ik dan zilverpapierpropjes doorheen. Ze bracht ze dan telkens terug.

Tot op het punt dat ze hijgend met haar tongetje uit dr mond ging lopen (net een hond) toen ben ik er maar mee gestopt.

Nu doet ze het niet meer.

Ze ligt graag grappig:
Afbeelding

Ze zont graag:
Afbeelding

Ze kent 'high five'
Afbeelding

En ik heb noooooit moeite haar in het dierenartsmandje te krijgen (alleen is zij nooit degene die mee moet)
Afbeelding

En ze is DOL op soep:
Afbeelding

anoukkk.

Re: Brits Korthaar eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:44

Dat van die reismand is bij ons ook precies zo! Zet hem maar in de kamer neer en ze zitten er binnen no time in! (Ze zitten überhaupt overal op en in! :') )

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:48

Zitten die van jullie ook in de kerstboom?
Onze logé (die zich gelukkig wel der kuurtje in der bek laat spuiten) komt er niet bij in de buurt en kunnen we zo weer achter de bank vandaan vissen. Maar Aimi is er gek op en krult zich bovenin om de stam of gaat de ballen er proberen uit te meppen.

Ze zitten wel beiden graag in het reismandje. Heel fijn!

Hoe krijg ik trouwens het makkelijkst foto's op bokt als ik mobiel bok en ook daar m'n foto's op heb staan?

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:48

Hahaha dat zou zo maar kunnen! Die van ons hadden van de zomer zelfs het trucje uitgevonden on te graven in de waterbak -O- hele kleedje wat eronder staat nat :+

Wat voeren jullie je Britten eigenlijk? Wij voerden
Prins sterilized, maar omdat dit zo slecht in groot formaat te krijgen is zijn wr nu de overstap aan het proberen naar wat natuurlijker voer. Daar zitten geen granen in. Weet de naam even niet meer uit mijn hoofd.

Ohja, als iemand nog op zoek is naar een goede kattenbakgrind, wij hebben golden grey met babypoeder geur. Is echt ideaal! Het klontert super en door de geur die erin zit stinkt het ook helemaal niet snel! Het is wat duurder, maar gaat ook langer mee!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:52

Wat een schatje Amaris!! Leuke foto's :D

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:52

anoukkk. schreef:
Dat van die reismand is bij ons ook precies zo! Zet hem maar in de kamer neer en ze zitten er binnen no time in! (Ze zitten überhaupt overal op en in! :') )

Hier ook!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:53

Ik heb nog geen kerstboom... maar vrees met grote vreze hahahaha. Denk dat hij niet heel blijft!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:54

Ik voer rauw vlees en Schesir en Carny exotic en ook wel gourmet. Droge brokjes van Taste of wild. Ik probeer zo min mogelijk granen e.d. te voeren.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:55

anoukkk. schreef:
miesie22 schreef:
Die van ons zijn wel erg speels maar apporteren niet. Water is ook erg interessant en er gaat vaak een poot in de waterbak! :7

@AnneOmie Op de foto staat Hurley, het mannetje.

Onze langhaar tikt voor hij gaat drinken eerst altijd het bakje aan om het water te zien 'golven' Wij dachten dat hij het eerst niet goed kon zien.. Maar nu ik dit lees vind hij het water misschien wel gewoon heel leuk!

Haha dat dachten wij ook.. Dat ie niet goed meer kon zien. Maar blijkbaar doen meerdere britse kortharen dat hahaha :P Heb nu een europese korthaar en die doet het nooit, dus wij waren er echt van overtuigd dat ie minder zag haha.

Afbeelding

Afbeelding

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:58

die van ons komen alleen in de tuin, we hebben de tuin helemaal afgesloten namelijk. Ze vinden het heerlijk buiten, maar zijn ook erg graag binnen hoor.
Ik voer Royal Canin british shorthair, heb ook vers vlees geprobeerd maar dat eten ze niet, nu hebben ze brokken staan en 's ochtends krijgen ze allebei een half kuipje Sheba.
Heb ook allerlei verschillende merken geprobeerd, waaronder orijen, maar merkte weinig verschil met de royal canin brokken en ik vind trouwens als ze het goed op de ene brok doen, waarom dan overschakelen op andere ?

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:59

Wat een knapperd Soloro!

Vinnie is gek op water en speelt ook met de kraan en vindt het niet erg als hij nat wordt. Gaat ook gewoon op het balkon zitten als het regent enzo. De andere 2 hebben wat minder met water.

Mijn Britten komen alleen op het balkon en balkon is afgezet met kippengaas. Als ik een tuin zou hebben dan zou ik deze ook afzetten zodat ze er niet uit kunnen. Als de dood dat ze iets zou overkomen of dat ze gejat zouden worden ofzo.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 11:02

Jemig, wat zijn ze toch leuk allemaal <3

Ookal zijn die van mij kruising Brit herken ik er veel in :j
Alice ligt ook altijd zo; loop je hoekje om hangt/ligt er hoop kat ergens :+
Apporteren doet ze niet maar jatten des te meer :')
Komt er in ene een kat met kunstbloem / paasei / kerstbal / pen / mijn bitje voorbij gehuppeld :Y)
En idd geen een doos of tas is veilig :n
Mauwen doet ze ook, zo'n schorre stem, net een rauwe bouwvakker 8-)
Is echt onze ondeugd O:)

Jake is ondanks zelfde ras wel anders. Hij is vnl zoet :+:
Ligt niet zo op de rug, tempo van lopen is sneller dan Alice en haren zijn ook nirt zo dik.
Op 1 ding na -O- hij is net een sirene !!
Men, wat kan die mauwen, soms om gestoord van te worden |o
Maar hij is wel echt de trouwe hond, is bijna altijd in mn buurt !

Water drinken ze het liefst rechtstreeks uit de kraan. En borstelen vinden ze allebei toch eigenlijk best fijn!

Ik voer ze ook RC Britisch Shorthair en blikje Applaws natvoer p dag.

Dus toch wel wat herkenning met die van jullie :))

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 11:06

AnneOmie schreef:
Wat een knapperd Soloro!

Vinnie is gek op water en speelt ook met de kraan en vindt het niet erg als hij nat wordt. Gaat ook gewoon op het balkon zitten als het regent enzo. De andere 2 hebben wat minder met water.

Mijn Britten komen alleen op het balkon en balkon is afgezet met kippengaas. Als ik een tuin zou hebben dan zou ik deze ook afzetten zodat ze er niet uit kunnen. Als de dood dat ze iets zou overkomen of dat ze gejat zouden worden ofzo.

thanks :) Mijn britse korthaar mocht gewoon overal heen waar die wilde :P Was alleen een sukkel.. held op sokken haha. Hij is jaren een binnenkat geweest, wilde nooit naar buiten. Toen ie 10 was ofso ging ie wel vaker naar buiten, af en toe blokje om. Maar toen ie 15 werd kon ie niet meer over het hekje springen, was ie te oud en versleten voor. Dus toen lag ie alleen nog te luieren in de tuin :P Maar goed mensen dachten nooit dat het een volle raskat was, ivm z'n mislukte kleuren haha. Maar goed hij is/was 100% raskat met papieren xD. Helaas 1 januari 2014 met spoed s nachts in moeten laten slapen. Hij woog nog amper 2 kilo en z'n hart hield er langzaam mee op, dus hij was aan het stikken. Ik weet dat het toen de goede keus was, maar mis hem echt. Heb nu een huistuinkeuken kat uit het asiel, maar mijn favo ras is en blijft toch de britse korthaar ;)

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 11:16

Pf heftig hoor.. Het hoort er helaas bij maar het is verschrikkelijk.. Omdat ze ook zoooo aanwezig en grappig zijn kan ik me voorstellen dat het echt als een onwijze leegte voelt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 11:20

miesie22 schreef:
Hahaha dat zou zo maar kunnen! Die van ons hadden van de zomer zelfs het trucje uitgevonden on te graven in de waterbak -O- hele kleedje wat eronder staat nat :+

Wat voeren jullie je Britten eigenlijk? Wij voerden
Prins sterilized, maar omdat dit zo slecht in groot formaat te krijgen is zijn wr nu de overstap aan het proberen naar wat natuurlijker voer. Daar zitten geen granen in. Weet de naam even niet meer uit mijn hoofd.

Ohja, als iemand nog op zoek is naar een goede kattenbakgrind, wij hebben golden grey met babypoeder geur. Is echt ideaal! Het klontert super en door de geur die erin zit stinkt het ook helemaal niet snel! Het is wat duurder, maar gaat ook langer mee!

Goeie tip.
Ik deed eerst altijd klontspul, nu heb ik dat witte spul in blauwe zak dat niet klont, dat maakt wel makkelijk schoon want de drolletjes passen in een boterhamzakje elke morgen. En ze verkopen het in de supermarkt. Maar ik ben toch weer aan het denken aan klontspul.

Waar koopje golden grey?

Qua eten geef ik Purina One brokjes en elke avond een half blikje mousse.
Ik merk wel dat Snoesje niet alles makkelijk kan eten met dr platte gezichtje. Van natvoer met saus likt ze alleen de saus weg.
De mousseline (soort pate maar dan echt mouse-achtig) slobbert ze makkelijk naar binnen.

Snoesje komt trouwens van deze cattery in Helmond:
http://www.catterydierdonk.nl/
Ze heet officieel Amber Amaris, maar nouja, het is een Snoesje en ze heeft zo'n schattig Snoetje dus zo heet ze in de 'wandelgangen'.
Snuisje kan ook (Snuitje x Snoesje) en Vrouwke luistert ze ook naar.

En ze kan opdrachtjes.
'High Five' kent ze.
'Ga je mee?" kent ze.
En als ze in de achtertuin is, is een 'Naar binnen!' ook voldoende om dr naar binnen te krijgen (meestal dan)

Ik ben niet zo emo mbt huisdieren, heb twee paarden zonder een traan kunnen verkopen, maar als Snoesje ooit te overlijden komt.... daar wil ik nog niet eens aan dénken. Ze is nu 10,5 dus het duurt hopelijk nog wel even.

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 11:26

Oliver:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bommel:

Afbeelding

Ik heb er even wat van Facebook afgeplukt Oliver is echt mijn maatje en daar heb ik dus heel veel foto's van, van Bommel niet zoveel.. Oeps. Dit was de enige die ik kon vinden maar zal vanavond even wat uploaden! :-)

Edit: hoe krijg ik de foto's in iets betere proportie? :o

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 11:38

Mooie foto's allemaal en hahaha Amaris die tweede foto, wat een snoes!

Kerstbomen worden hier met rust gelaten. Misschien hangt dat ook wel samen met de leeftijd van de kat.

Herkennen jullie dat trouwens.. als je visite krijgt dat mensen dan zeggen "Zo zeg jouw katten hebben het vast niet slecht!" (oftewel: ze zijn dik jonguh!). Nou zijn mijn twee Britten wel iets aan de bolle kant, en die vacht werkt natuurlijk ook niet mee, maar verder zijn ze gewoon heel gespierd hoor O:)

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 11:56

Britjes zijn nou eenmaal een beetje beertjes.. Oliver is heel lang heel dun geweest en die komt eindelijk weer bij. Ik vind ze veel mooier als ze wat ronder zijn :D

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:11

Ja, herken ik van de dikte!
Nu hebben we hier toevallig ook wel een dikke en dunne :D
Alice is kort, gedrongen en heb hangbuikje en Jake is iets groter, langer, geen hangbuik en andere vacht.
Ze wegen even veel!
Als er iemand iets van zegt, zeg ik altijd: kijk ff naar die poten :j
Want in vergelijking met andere katten zijn die 2 x zo breed dus ja?!
Zou raar zijn als er op die poten smal/normaal lijf op zit }:0
( zelfde als trekpaardbenen met kwpnlijf :') ) en dan snappen ze wel dat ze niet dik zijn O:)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:19

Zo nou, ik heb ook zo'n bolle. Noem haar ook vaak IJSbeerPoes. Er is wel echt verschil in de zomer en winter. In de zomer zie je nog iets van heupjes, maar in de winter is het een massieve berg... poes.

En dat flubberbuikje ja, zo schattig. Haar Flubje noem ik dat.

Ik zie toch ook wel vaak van die slanke BK maar dat ligt volgens mij ook wel aan de kleur? Zijn de 'tijgerstrepen' (weet even de officiele benaming niet) vaak wat slanker dan de effen kleuren?

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:35

Breezer en Bijou zijn erg groot en Bijou is best een beetje een dikzak := Bijou is de poes, maar weegt het zwaarst van allemaal. Bijou weegt zo rond de 8.8 kg, Breezer rond de 8 kg en Vinnie is wat kleiner gebleven, die weeg zo rond de 5 kg denk ik.

Ze hebben alle 3 een stamboom dus echte Britten.

Bijou en Breezer komen van cattery loyal Beauty http://www.loyalbeauty.nl/ . De fokster is inmiddels een vriendin van mij en komt regelmatig even op bezoek om bij ze te kijken. Vanbonnefanck (Bonne) is de papa van Bijou en Breezer.

Laatst ben ik met haar meegeweest naar de papa (Boyd), opa (Hagar) en halfbroer (Hammer MC) van Vinnie in Alkmaar! Boyd is Europees Kampioen en Vinnie's papa. http://www.robinhoed.eu/mijndekkaters.php Wat een fantastisch lieve dekkaters! Zo gaaf om een keer te zien! Heb natuurlijk wel de moeders gezien van mijn katten, maar nooit de vaders!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:36

Ja dat klopt geloof ik wel Amaris. De Tabby's zijn vaak slanker en anders gebouwd.

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:43

Hier geen britse korthaar (of anders kattenras in huis) want ben er allergisch aan. MAAR ik heb horen zeggen dat een Britse Korthaar hypoallergeen zijn, klopt dit?

Als dit werkelijk zo blijkt te zijn, dan komt er mss ook zo ééntje in huis :-)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:46

Ik voer mijn halve applaws
De andere 2 krijgen whiskas, willen we gezien leeftijd niet meer wisselen
Maar ik voel me bij granen vrij beter. En simba ziet er ook goed uit.
Hij eet dus apart, in de honden bench :') en dat vindt ie prima.
simba woog met castratie op 6 maanden 3,5 kilo overigens
Vond ik al erg fors. Onze htk kater blijft al jaren op de 3kg steken

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:59

Witwi schreef:
Hier geen britse korthaar (of anders kattenras in huis) want ben er allergisch aan. MAAR ik heb horen zeggen dat een Britse Korthaar hypoallergeen zijn, klopt dit?

Als dit werkelijk zo blijkt te zijn, dan komt er mss ook zo ééntje in huis :-)

Hypoallergeen? Vergeet dat fabeltje maar rustig.

Ik nies me af en toe helemaal suf. Ik ben allergisch, maar... nou ja....: Snoesje gaat gewoon niet weg.

Meestal is het redelijk in de hand te houden maar als ik erg veel thuis ben (vakantie of weekend) dan merk ik het wel. En ik moet niet in mn ogen komen als ik Snoesje net geaaid heb want dan gaan mn ogen jeuken.