Basenji pups in de planning!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

primera

Re: Basenji pups in de planning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:50

O leuk zeg de oortjes gaat al staan :D ze beginnen steeds knapper te worden (vind de volwassen versie toch het aller leukste :) en daar kan je ook veel meer mee) nog maar een paar weekjes voor de eerste weg gaan :)

Bucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 11:49

primera schreef:
O leuk zeg de oortjes gaat al staan :D ze beginnen steeds knapper te worden (vind de volwassen versie toch het aller leukste :) en daar kan je ook veel meer mee) nog maar een paar weekjes voor de eerste weg gaan :)

Ik ook, hoe schattig, lief, onschuldig de pups ook zijn, als ze volwassen zijn zijn ze "af"
Ik kan echt genieten van het fokgedeelte, zien hoe je pups ontwikkelen, ze begeleiden bij hun eerste stapjes in de grote wereld en hun liefde voor iedereen. Maar het mooiste is om ze uiteindelijk straks volwassen en gelukkig te zien bij hun eigen familie, actief en "groot"
Wat me ontzettend blij maakt in deze tijd is de voorpret en enthousiasme van de nieuwe baasjes.. die zijn tot over hun oren verlieft op hun kleine schat, ze kunnen niet wachten om ze straks op te halen en delen dat gevoel ook met ons, hun blijdschap en geluk. Heel mooi om mee te mogen voelen met ze!

We houden zelf een teefje, dus stiekem delen we het "we hebben een pupgevoel" met ze mee, ook al is ze hier geboren... Gisteren was zij onrustig, de rest sliep lekker dus hebben we haar bij ons gepakt.. ze is op mijn borst in slaap gevallen en lag zo prinsesheerlijk te soezen en snurken... <3

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:47

Dat is helemaal heerlijk ;) , ik heb nu nog een bullterrier reu van 2 en half, dat was echt het favorietje van de fokker. Heb het helemaal gevolgd van het kiezen van de reu, de reis erheen (reu woont in Engeland), de dracht, bevalling en de weken erna. Had er totaal niet op gerekend dat ik een pup uit het nest zou krijgen en helemaal de favoriet niet ;) ik had namelijk al een reu in huis. Maar ook een later nest heb ik gevolgd (had meer langs willen gaan, maar die periode werd mijn oudste reu ziek en uiteindelijk laten inslapen). Vind de hele periode wel erg leuk om tezien en mee te maken.

Maar nu heb je wel de gelegenheid om te blijven posten met foto's :D . Blijf het prachtige honden vinden.

Bucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 15:48

Wat leuk Primera!
Er gaat zoveel aan vooraf en het is een enorm actieve tijd maar heel bijzonder om te volgen.
Hier is nog een reutje: Sami, deze is het evenbeeld van zijn vader Buana, Buana is onze allereerste Basenji en een hele aparte, wijze persoonlijkheid... Sami is precies zo en we beleven de pupbezoekjes aan Buana toen hij nog bij de fokker was, nu wéér met Sami.. Prachtig mooi, emotioneel ook wel en het gaat zeer pittig worden om ze los te laten..
Zeker die drie die pas met 15 weken vertrekken...

Bullterriers vind ik prachtig, ze zijn zó vreselijk leuk en fanatiek.. als kind wilde ik er heel graag eentje.. nu stiekem staan ze nog steeds op mijn lijstje :)

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:17

Haha ja een bullterrier is een ras apart, vol met humor en oren voor de sier (blij dat ze geen middelvinger hebben, de reu die ik nu nog heb heeft me volledig uitgelachen bij de honden training.. Een middelvinger had die vast naar me uitgestoken als het had gekund :P) in het opgroeien halen ze het bloed onder je nagels vandaan en zou je ze met alle liefde aan een boom vastbinden, hard wegrennen (en omdat je weet dat er betere tijden komen toch maar snel ophalen bij de boom) Eigenlijk zijn het gewoon geen honden :P .

We gaan dus gewoon rassen ruil doen ;) haha we vinden elkaars rassen leuk. Ik hoop nog veel van je honden te zien :)
Zijn jou pups ook van die landhaaien nu? Ik las bij de ras beschrijving dat het ook van die slopers zijn.

Bucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 20:16

primera schreef:
Haha ja een bullterrier is een ras apart, vol met humor en oren voor de sier (blij dat ze geen middelvinger hebben, de reu die ik nu nog heb heeft me volledig uitgelachen bij de honden training.. Een middelvinger had die vast naar me uitgestoken als het had gekund :P) in het opgroeien halen ze het bloed onder je nagels vandaan en zou je ze met alle liefde aan een boom vastbinden, hard wegrennen (en omdat je weet dat er betere tijden komen toch maar snel ophalen bij de boom) Eigenlijk zijn het gewoon geen honden :P .

We gaan dus gewoon rassen ruil doen ;) haha we vinden elkaars rassen leuk. Ik hoop nog veel van je honden te zien :)
Zijn jou pups ook van die landhaaien nu? Ik las bij de ras beschrijving dat het ook van die slopers zijn.

haha juist! je beschrijft mijn ras eigenlijk, geweldig!!!!
Het missen van de middelvinger maken ze ruimschoots goed met hun gedrag :)
Maar toch is het juist dat karaker wat me doet smelten.. geen hond-hond... maar een maatje met enorme streken maar ook enorme liefde en waarvan je toch elke dag gigantisch in een lach (of huil) stuip zit! :D

Bucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 16:51

6 Weken zijn ze alweer die kleine Qeros puppen!!!
Deze week voor het eerst naar buiten geweest en ondanks dat het koud was, vonden ze het leuk!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 18:33

O, ik bezwijk echt van jouw pups <3 wat een prachtig stel heb je daar! Is er niet stiekem nog 1tje over.... :o?

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 18:37

<3 <3 <3

Bucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 19:53

Vivian__ schreef:
O, ik bezwijk echt van jouw pups <3 wat een prachtig stel heb je daar! Is er niet stiekem nog 1tje over.... :o?

Dankjewe!
Haha pas op met wat je zegt... onze Ayni zoekt nog naar de juiste match! :)
We hebben heel veel aanvraag uit nederland (zijn natuurlijk niet lang geleden pas verhuist) maar helaas is 3 pups aanhouden tot 15 weken (nieuwe regel voor import pups) voor ons echt de max...
Dus we moeten het "gewoon" van de Zweden hebben ;) Als je hier woont, wees welkom bij onze screening :D *\o/*

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:55

Ooo neeee, zeg dat niet %) Ik heb al een jonge dame in huis :=
Maar ehmmmm.... Wat houd je screening in? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:59

Awhh die rimpels <3

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:03

Oahhh ik ben verliefd op Sonqo, wát een heerlijk bekkie zeg <3

Bucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 11:34

Vivian__ schreef:
Ooo neeee, zeg dat niet %) Ik heb al een jonge dame in huis :=
Maar ehmmmm.... Wat houd je screening in? :o

:) De screening houdt in dat we goed willen testen en uitzoeken of de potentiële nieuwe baasjes daadwerkelijk geschikt zijn voor het ras en om de vreemde mensen eruit te filteren.
Je zou schrikken hoeveel mensen er informeren die totaal niet weten wat het ras inhoud, of denken lekker snel rijk te kunnen worden met zo een zeldzaam ras...
Er zit veel Afrikaans bloed in deze pups, waardoor de karakters erg pittig (kunnen) zijn en dit moeten mensen wel beseffen..

Er zijn veel mensen die een impuls aankoop willen doen, zo is er 1 zweedse pupkoper afgevallen die het teveel moeite vond om 4 weken te wachten voordat ze langs konden komen om kennis te maken.
Wij wilden ivm hygiene de eerste 4 weken geen visite, als je dit dan teveel moeite vind dan is het simpel dan kunnen ze kiezen om naar een ander te gaan óf wel wachten...

We zijn misschien streng en een tikkeltje overdreven, maar we willen dat onze pups goed terecht komen en gaan daarom ver in het selecteren van eigenaars. Ook deze eigenaars moeten plezier hebben van hun pup, als ze niet weten waar ze aan beginnen moet je ze soms ook in bescherming nemen daartegen.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 11:54

Ik dacht even, een basen-wattes? :+ nooit van het ras gehoord maar leuke diertjes!
Ik vind het goed dat jullie streng zijn met het screenen van de eigenaren. Ik heb even snel gegoogled en het lijken me zeker geen makkelijke honden ondanks dat ze er echt super gaaf uit zien.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:31

Oh ik ben helemaal verliefd. Wat een ontzettend leuke pups zeg :j

Bucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 19:01

*\o/* 7 weken oud alweer!!!

Volwaardige mini basenji's met zeer aanwezige basenji karakters en ohhh wat genieten we ervan..
Pittig en wijs.. en eigenwijs.. ja, dat zeker maar ze zijn geweldig leuk.. genieten, 24/7.... <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:37

<3 <3 <3 <3 <3

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 20:08

OOoohhhhhh :+:

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:30

Heerlijk om ze zo op te zien groeien :) en groot gelijk dat je zo streng bent ;) . Ik hou mijn ogen open voor een van je volgende nestjes :) vind ze echt leuk

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:13

Ik ben écht verliefd op kuychi <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:31

Idd dat witte stipje van Kuychi <3

Bucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 20:16

*\o/* en alweer een nieuwe update!
De weken vliegen voorbij... volgende week vertrekt de eerste pup alweer naar zijn nieuwe thuis.. Nelson (Sumaq) gaat naar Stockholm dan...

Afgelopen vrijdag naar de dierenarts geweest, een autotrip van 40 minuten maar op wat gepiep na, hebben ze het prima gedaan..
De eerste enting (hier op 8 weken leeftijd) en hun chips gehad... vooraf wat chaos.. zes pup die liever geen beweging meer wilde maken... maar, tijdens de prikjes en chip hebben ze geen kik gegeven... moedige pupjes!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Broertjes Sami en Sumaq
Afbeelding

Lekker kluiven op een bot.. in een handige positie..
Afbeelding

Allemaal hetzelfde botje...
Afbeelding

Oom Chafukoooooooo!! woohooo
Afbeelding

Geen commentaar... :)
Afbeelding

En als laatste twee keer pappa Bu... blije pappa bu..

Afbeelding

Afbeelding

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 23:04

Die laatste foto :') wát een mooie beestjes zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 23:52

Heel zoet ♡ . Tijd vliegt met de rakkers