Mooi dat het katje nagekeken is en dat er naar een eventuele baas gezocht wordt. Mogelijk mist die 'baas' het beestje niet, er worden helaas zoveel kittens gedumpt...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dus daar zijn we erg blij mee!
Dagmar80 schreef:bij het asiel waar ik werk, en bij andere asiels en opvangen, is het wel standaard. Ook omdat je zo altijd een asieldier weer zou kunnen herkennen. Een dier uit het asiel mag bijvoorbeeld niet zomaar van eigenaar veranderen of doorverkocht worden.

Apart van je dierenarts dan? Want de chip gaat dmv een naald onder de huid, komt dus niet bij de vacht in de buurt normaal gesproken... 

)
W_Empress schreef:Eigenlijk totaal offtopic, maar waarom is iedereen zo pro chippen? Toen het bij paarden werd ingevoerd, waren er massa's mensen tegen, vanwege het risico op zwervende chips etc. Bij de kat en de hond hoor je er niemand over... Ik stop geen chip in mijn katten, zou er ook niet 1 in mezelf laten zetten...
Dit is overigens totaal niet vervelend bedoeld, gewoon oprechte interesse.
Van ik laat er ook geen 1 in me zelf zetten. Jij kan praten, je kat kan niet even zeggen of tekenen of schrijven waar die vandaan komt. Helaas belanden door geen chip veel katten in t asiel als gevonden en niet thuis bij hun baasje. Dagmar80 schreef:@elanaMM77: Ik vind het bedrag wat het asiel vraagt voor een kat helemaal niet hoog. Bij het asiel waar ik werk vragen ze 90 euro, máár dat is inclusief: chippen, enten, ontvlooien, ontwormen én de castratie/sterilisatie (zoals als het bij vrouwtjes nog genoemd wordt...) Heeft de kat ook al een poos goed gegeten natuurlijk en misschien ook wel medische kosten gemaakt vanwege ziekte o.i.d. Als je dit alles zelf zou moeten betalen ben je heel wat meer kwijt dan 90 euro, het is slechts een bijdrage in de onkosten. Het asiel is geen commerciële instelling.
Het is zeker niet zo dat je je kat/hond weer verplicht 'in een hokje moet proppen' als je er zelf niet meer voor kan zorgen, want stel, je ouders kunnen er wél voor zorgen dan is dit ook goed. Gewoon even doorgeven!
Dat er ieder jaar iemand langskomt lijkt me sterk, of in ieder geval apart... Doen ze echt niet bij het asiel, dat kán toch ook gewoon niet? Hoeveel katten krijgen er wel niet jaarlijks een thuis?