Hond 7 maanden 'valt' mijn moeder aan..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 08:45

Paintlinger schreef:
Een goede bewezen GT....

Iederee mag zichzelf GT noemem.... is geen beschermde titel.

Zeker! Onderschat daar het belang niet van TS! Ik zou een GT pakken die bijvoorbeeld is aangesloten bij Alpha, dan weet je zeker dat je een GT hebt die een gedegen opleiding heeft gehad!

_Inge

Re: Hond 7 maanden 'valt' mijn moeder aan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 09:20

volgens mij hebben een CC en een argentijnse dog veel overlappingen als ik het zo lees, wij hebben een argentijnse, ook bij haar moet je echt niet boos worden, onze buldogjes daarintegen hebben echt wel eens een schop onder hun kont nodig, zou ik dat bij de argentijn doen dan verpest je heel veel.
Cursus was voor haar een hel, ze kon niet tegen al die andere drukke honden om zich en werd er erg onzeker van.
Ze luistert nu perfect maar het ras op zich is heel eenkennig.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat een hondencursus echt niet altijd bevorderlijk werkt.
Het is wel een moeilijk probleem om voor ons achter onze schermpjes zo te helpen laten oplossen, misschien kan je moeder het filmen en laten zien aan een goede met het ras ervaring hebbende gedragstherapeut , aangezien je zegt dat hij het niet doet als er iemand bij is, heb je kans dat hij het ook niet doet als de GT erbij is.
Nu weet ik dat er op bokt zeker tegenstanders zijn, maar is hij gecastreerd?
Zo niet, dan zou ik persoonlijk..., eerst hem laten castreren, onze bulldog is ook gecastreerd, ervoor was het een monster, en nu de liefste sul.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 09:42

_Inge schreef:
volgens mij hebben een CC en een argentijnse dog veel overlappingen als ik het zo lees, wij hebben een argentijnse, ook bij haar moet je echt niet boos worden, onze buldogjes daarintegen hebben echt wel eens een schop onder hun kont nodig, zou ik dat bij de argentijn doen dan verpest je heel veel.
Cursus was voor haar een hel, ze kon niet tegen al die andere drukke honden om zich en werd er erg onzeker van.
Ze luistert nu perfect maar het ras op zich is heel eenkennig.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat een hondencursus echt niet altijd bevorderlijk werkt.
Het is wel een moeilijk probleem om voor ons achter onze schermpjes zo te helpen laten oplossen, misschien kan je moeder het filmen en laten zien aan een goede met het ras ervaring hebbende gedragstherapeut , aangezien je zegt dat hij het niet doet als er iemand bij is, heb je kans dat hij het ook niet doet als de GT erbij is.
Nu weet ik dat er op bokt zeker tegenstanders zijn, maar is hij gecastreerd?
Zo niet, dan zou ik persoonlijk..., eerst hem laten castreren, onze bulldog is ook gecastreerd, ervoor was het een monster, en nu de liefste sul.

Castreren werkt (te) vaak ook averechts! Zou dat echt niet riskeren aangezien het permanent is. Dan kan je beter eerst chemisch castreren, dat is tijdelijk.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 09:47

Hier een kruising Deense dog x Cane corso in ongeveer de zelfde leeftijd, heel zacht en lief karakter, erg eenkennig t.o.v vreemden en begint nu hij puber word ook erg waaks te worden maar op een fijne manier.
In het donker 's avonds op het terrein loopt hij altijd strak los naast me, vind het een erg prettige erfbewaker ( en privé bewaker van mij).
Ben er bewust niet mee op cursus gegaan, die basis dingen als zit etc kan ik hem zelf wel leren.
Hij hoeft ook niet veel " kunstjes" te kennen, het is hier echt een erf en waakhond op een groot terrein.
Wel wil ik dat hij sociaal is, neem hem dus af en toe mee naar het bos en komt regelmatig in aanraking met andere honden.
Op dit moment vraagt hij ook vaak aandacht als ik buiten bezig ben, hij loopt altijd los dus hapt niet in de lijn wel pakt hij mijn hand vast ( zacht, hij bijt niet).
Reuze irritant en het is puur dat hij aandacht wil.
Negeren werkt hier idd het beste, draai m'n hand weg en wanneer hij een tijdje gewoon rustig bij me loopt roep ik hem bij me laat hem zitten en vervolgens krijgt hij een uitgebreide knuffel en kroel beurt.
Begrijp dat wanneer hij in de riem hapt dat dit lastiger te corrigeren is, vind het in ieder geval erg interessant om mee te lezen.
Vind het lastig om er zo hier op het internet wat van te zeggen maar het klinkt mij als of je moeder onzeker word van zijn gedrag op dit moment, dit pikken ze uiteraard wel heel snel op en kan dan verkeerd uit pakken.
Mijn schoonmoeder is ook niet zo'n dierenmens, wanneer Bobby haar hand pakt word ze dus ook onzeker en dat merk je direct.
Zorg in ieder geval voor een hele goede begeleiding want zou zonde zijn als het mis zou lopen en je daardoor je maatje kwijtraakt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 11:15

Toch jammer dat veel mensen denken dat een cursus een soort van kunstjes-cursus is. :n

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 11:24

:o zo bedoelde ik het niet jolien87
maar de hond waar ik het nu over heeft hoeft geen dingen te leren behalve het erf bewaken.
verder voed ik hem gewoon normaal op dus gewoon komen als ik hem roep, blijven/wachten als ik het zeg en verder niet.
waarom moet hij een poot kunnen geven of "touch" tegen m'n hand kunnen doen? dat heeft hij als erfbewaker niet nodig.
met mijn oudere hond wel altijd verschillende trainingen gedaan maar daar heb ik ook agility mee gedaan, dat wilde ik altijd graag dus daar horen trainingen bij, hartstikke leuk om te doen en voor "onervaren" hondenmensen heel belangrijk.
Ik denk dat het voor de moeder van TS ook juist wel goed is om cursussen of trainingen te doen, het bevordert het vertrouwen van de moeder en de band tussen hond en moeder.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:19

Dat is wat ik nou zo jammer vind van hondenscholen. Je gaat op puppycursus, leert daar je pup/hond dingen als 'volg', 'af', 'zit' 'blijf' en 'hier komen', maar je leert niets over de opvoeding en het gedrag van een hond. Elke hond is anders (net als bij paarden) en loop je weer tegen andere 'problemen' aan in de opvoeding. Ik vind dat een puppycursus uit 2 delen zou moeten bestaan, een trainingsgedeelte en een gedrag/opvoedingsgedeelte.

Voor degenen die vragen waar het vandaan komt dat de dominantietheorie achterhaald is, google eens op 'dominantietheorie hond achterhaald'. Ik heb even een stukje gecopieerd van een site:

De term 'Alphawolf' is achterhaald!
De gangbare interpretatie van hondengedrag is gebaseerd op onderzoeken die in de jaren '60/'70 zijn gedaan. Ze gaan ervan uit dat de hond erop gericht is om de leiding te nemen of dit zal gaan doen als hij geen of onduidelijke leiding krijgt (dominantietheorie).
Je leert dan ook op de hondenschool dat je er actief voor moet zorgen dat jouw hond ranglaag blijft. Om dit te bereiken moet je de rangorderegels toepassen als, als eerste door een deur, als eerste eten, initiatieven nemen en die van de hond niet op ingaan, de hond niet voorop laten lopen of de richting laten bepalen etc. Ook moet je je hond corrigeren wanneer hij niet gehoorzaamt, omdat jij je ranghogere positie continu moet bevestigen.
Ik (Angelique) heb deze adviezen jarenlang aan cursisten gegeven, omdat ik dit in mijn opleidingen zo geleerd had. Er zijn zelfs nog hondentrainers en gedragstherapeuten die adviezen als 'in nekvel pakken en 'op de rug duwen' geven. Veel van deze adviezen zijn zinloos en sommige leiden zelfs tot stress, onzekerheid, angst agressie en depressie.
Anderhalf jaar geleden kwam ik in contact met de nieuwe inzichten, die naar aanleiding van nieuwe onderzoeken tot stand zijn gekomen en verspreid werden. En ja... het heeft bij mij ook even geduurd voordat ik mijn overtuigingen over de dominantie-theorie overboord kon zetten en ik hondengedrag anders ging interpreteren.
Waar komt de dominantietheorie eigenlijk vandaan?
De theorie dat de rangorde bepaald wordt door middel van dominantie is gebaseerd op wolvenstudies uit de jaren '60/'70. Dr. L. David Mech heeft de bevindingen daaruit gepubliceerd in 1970 in een boek, waarvan inmiddels 110.000 exemplaren over de hele wereld zijn verkocht.
Men dacht toen dat groepen wolven tegen de winter bijeenkwamen om gezamenlijk te kunnen jagen en zo de kans op overleving groter zou worden. Er zou dan één wolf de leider zijn en dit door middel dominant gedrag bevestigen en in stand houden.
Om sociaal gedrag onder wolven te observeren hebben ze vervolgens verschillende wolven in gevangenschap bij elkaar gezet. Dit betekent in eerste instantie, geen normale leefsituatie, waardoor er veel stress was, iets wat in die tijd nog niet bekend was (dat dieren dat ook konden hebben). Ook waren deze roedels door de mens samengesteld en vormden ze dus geen natuurlijk roedel.
Gedrag dat hier te zien was bestond uit veel agressie en overheersing (dominantie) - logisch! - kijk maar eens wat er gebeurt wanneer je een groep mensen die elkaar niet kennen in een gesloten ruimte gedurende langere periode laat verblijven (BigBrother). Men verklaarde dit gedrag zo dat een wolf zich door dominant gedrag opwierp tot leider van de groep, hieruit is de term "alphawolf" ontstaan. Dit is rechtlijnig toegepast op het gedrag van honden. Vervolgens is deze dominantietheorie gemeengoed geworden en wordt het tot op de dag van vandaag nog steeds toegepast.
Maar...
Wetenschap staat niet stil! Dezelfde David Mech heeft nu verklaard dat zijn eerste dominantietheorie inmiddels achterhaald is. Er is wel dominantie, maar de 'alpha' is eigenlijk gewoon de 'papa'. En die zijn ook meestal de baas in een gezin toch?
Foute theorie nog steeds toegepast op honden
David Mech is na zijn publicatie in 1970 doorgegaan met onderzoek en komt nu tot heel andere conclusies in vervolg op zijn eerdere dominantietheorie.
* De term 'alpha' is van toepassing op kunstmatig samengestelde roedels.
* Roedels in het wild zijn als gezinnen, met papa, mama en de kinderen.
Je kunt je voorstellen als je dit weet dat de manier waarop wij (veelal) met onze hond omgaan voor veel stress bij de hond zorgt. Dan denk ik bijvoorbeeld aan het corrigeren van gedrag, omdat hij niet luistert. Zeker wanneer je dit fysiek doet (het in de nekvel pakken en op de rug leggen) is voor een hond zeer bedreigend. Wanneer een hond gromt en hiervoor gecorrigeerd wordt omdat dit dominant zou zijn zal de hond zijn gedrag onderdrukken en zich nog ellendiger voelen. Of wanneer je niet ingaat op initiatieven van de hond, hierdoor zal de hond leren dat zijn initiatieven geen resultaat of zelfs negatief resultaat hebben en zal geen initiatief meer tonen, hoe schadelijk is dit voor zijn zelfvertrouwen en voor zijn levensgeluk.
Dominant gedrag heeft niet als doel de leiding over te nemen. Een hond die dominant gedrag vertoont vertoont ondervindt stress en kan de situatie niet op een andere manier oplossen. Ik ben ervan overtuigt dat deze hond zich te allen tijden ongelukkig voelt.
Moderne inzicht al sinds 1999 beschikbaar, maar nog te onbekend
Nieuwe inzichten dringen maar langzaam door. Na het in 1970 gepubliceerde boek heeft David Mech gedurende 20 zomers wolvenroedels in de vrije natuur geobserveerd.
Dr. Mech heeft al in 1999 officieel bekendgemaakt dat de eerdere interpretaties en theoriën niet kloppen als ze worden toegepast op natuurlijke wolvenfamilies. Hij heeft vanaf die tijd al vele nieuwe onderzoeken gepubliceerd. Helaas duurt het vaak jaren voordat nieuwe inzichten in de maatschappij zijn doorgedrongen.
Uit de meer recente onderzoeken komt naar voren dat een roedel een familie is (dus geen "Big Brother"). Dit betekent dat er een ouderpaar is met hun nakomelingen.
Ouderpaar i.p.v. alphapaar heeft de leiding
Denken en spreken in termen van een 'ouderpaar' in plaats van een 'alphapaar' geeft een heel nieuwe kijk op de omgang met onze hond.
Het ouderpaar zorgt voor veiligheid en bescherming.
Het ouderpaar heeft een natuurlijke (vanzelfsprekende) (bege)leidende rol, dit hoeven ze niet af te dwingen door dominant gedrag. Sterker nog... een roedel wolven is over het algemeen zeer vredig en conflictvermijdend en leven samen in harmonie.
In de omgang met onze hond heeft het loslaten van de dominantietheorie zeer positieve consequenties. Wanneer we het gedrag van onze honden niet meer onderdrukken uit angst voor een dominante hond die de leiding overneemt zal er een veel fijnere relatie ontstaan. Probleemgedrag komt juist vaak voort uit de adviezen die gegeven worden vanuit de dominantie-theorie.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:25

astridklomp schreef:
Dat is wat ik nou zo jammer vind van hondenscholen. Je gaat op puppycursus, leert daar je pup/hond dingen als 'volg', 'af', 'zit' 'blijf' en 'hier komen', maar je leert niets over de opvoeding en het gedrag van een hond. Elke hond is anders (net als bij paarden) en loop je weer tegen andere 'problemen' aan in de opvoeding. Ik vind dat een puppycursus uit 2 delen zou moeten bestaan, een trainingsgedeelte en een gedrag/opvoedingsgedeelte.

Dan ben ik heel benieuwd met welke hondenschool/-scholen jij ervaring hebt. Mijn ervaringen zijn namelijk heel anders. En er zullen inderdaad ook zat hondenscholen zijn die steken laten vallen tijdens een cursus, maar ik geloof niet dat het eerlijk is om alle scholen over één kam te scheren.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:28

De hondenschool hier in de buurt geeft bij alle cursussen (puppy, basis, vervolg, etc) zowel praktijklessen als theorielessen. Hier komen ook veel voorkomende problemen aan bod.
Helaas gebeurd dat inderdaad niet bij alle hondenscholen.

Verder ben ik het ook helemaal eens met het stukje dat astridklomp plaatst. Buiten het feit dan dat het zo op alle hondenscholen gaat en dat je zulk soort dingen op alle hondenscholen leert. Want dat is absoluut niet zo!!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:29

Ik ben het er mee eens dat de roedelmethode onzin is en dat honden niet de leiding willen overnemen. Maar dit stukje verpest het wel een beetje voor me:

"Dominant gedrag heeft niet als doel de leiding over te nemen. Een hond die dominant gedrag vertoont vertoont ondervindt stress en kan de situatie niet op een andere manier oplossen. Ik ben ervan overtuigt dat deze hond zich te allen tijden ongelukkig voelt."

Hier klopt helemaal niks van. Een hond kan príma dominant gedrag naar andere honden vertonen. Zij verward dominantie met onzeker agressief. Weinig honden zijn écht dominant naar honden die ze tijdens een wandeling tegenkomen, maar iedereen die meerdere honden heeft weet dat er wel degelijk sprake is van een soort rangorde tussen honden. Om een rangorde vast te kunnen stellen is toch echt dominantie nodig.

En die laatste zin slaat natuurlijk nergens op: dan zouden alle honden die samen leven met andere honden ongelukkig zijn :+

Ik snap best wat er met dat stukje bedoeld wordt, maar sommige stukjes laten me toch twijfelen aan de betrouwbaarheid van sommige informatie. Al is dat van David L. Mech natuurlijk zeer zeker geen onzin.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:30

Je moeder moet hem onderdaniger krijgen.
het is een moeilijk ras en de baas over zo'n ras is alleen door krachtig te zijn in je energie en alles.
Je moeder zal met de tijd banger zijn geworden en de hond maakt hier gebruik van.
Misschien is het beter de wandelingen alleen met haar te schrappen en mee te gaan.
Dan wees maar eens een roedel en laat weten dat jij de baas bent, dan jouw moeder en dan pas de hond ;)
Dan straf jij hem maar eens enorm af als hij iets flikt bij je moeder...

Daarna terug naar een zekere moeder, die gaat wandelen en zelf die onderdanigheid van de hond eist,
dat misschien door een krachtige cursus..?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:31

maar een hond corrigeren,dus gewoon vertellen dat zijn gedrag niet gewenst is, heeft dat met dominantie te maken dan?
Ik heb het niet over een hond in elkaar schoppen ofzo.Het verschilt trouwens erg per hond.De een heeft genoeg aan een boze blik en de ander moet je inderdaad onder zijn achterste ''schoppen''.

De meeste honden doen niets liever dan een baas een plezier doen,de meeste zijn er absoluut niet op uit om je boos te krijgen....maar je moet ze natuurlijk wel wijzen op gedrag wat jij niet wenst.Anders gaan ze gewoon door,het is immers normaal?

Ik heb persoonlijk niets met hondenscholen.Heb al 25 jaar vijf of meer honden,allemaal met een verleden of redelijk verknipt.Komt altijd weer goed.Als je maar een beetje logisch nadenkt,naar de hond kijkt en daar op aangepast hem corrigeert.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:32

KingYasFenn schreef:
het is een moeilijk ras en de baas over zo'n ras is alleen door krachtig te zijn in je energie en alles.
Je moeder zal met de tijd banger zijn geworden en de hond maakt hier gebruik van.
Misschien is het beter de wandelingen alleen met haar te schrappen en mee te gaan.
Dan wees maar eens een roedel en laat weten dat jij de baas bent, dan jouw moeder en dan pas de hond ;)

Daarna terug naar een zekere moeder, die gaat wandelen en zelf die onderdanigheid van de hond eist,

En door dit soort reacties gaan mensen verkeerde dingen doen.
Lees het topic eens even door. Dan zal het wat duidelijker voor je zijn.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:33

geerke schreef:
maar een hond corrigeren,dus gewoon vertellen dat zijn gedrag niet gewenst is, heeft dat met dominantie te maken dan?
Ik heb het niet over een hond in elkaar schoppen ofzo.Het verschilt trouwens erg per hond.De een heeft genoeg aan een boze blik en de ander moet je inderdaad onder zijn achterste ''schoppen''.

De meeste honden doen niets liever dan een baas een plezier doen,de meeste zijn er absoluut niet op uit om je boos te krijgen....maar je moet ze natuurlijk wel wijzen op gedrag wat jij niet wenst.Anders gaan ze gewoon door,het is immers normaal?

Ik heb persoonlijk niets met hondenscholen.Heb al 25 jaar vijf of meer honden,allemaal met een verleden of redelijk verknipt.Komt altijd weer goed.Als je maar een beetje logisch nadenkt,naar de hond kijkt en daar op aangepast hem corrigeert.

Hond corrigeren heeft niks met dominantie te maken. Maar werd door de roedel/dominantietheorie wel te pas en onpas gebruikt. Verder moet je je afvragen of er geen diervriendelijkere en duidelijker methodes zijn om je hond zijn gedrag aan te passen.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:37

Hoe word hij gecorrigeerd?,

Doe dit op een positieve manier, want dan zal hij niet boos worden.

Bijv, hij bijt in de riem, lijd hem af, en geef na 3 sec een koekje, hou dan zn contact bij je. Klets veel met de hond praat tegen hem en het liefst zo gek mogelijk hoge stem en lekker gek.
Hou hem enthousiast.
Dat je moeder hem dus corrigeert waarschijnlijk op een boze manier, wil de hond niet.
Zou ik ook niet willen als ik iets leuk vind omdat niet wetend op mn kop te krijgen.
Elke keer als hij dus aan die riem begint te trekken, of te bijten probeer hem af te leiden bijv, 2 x de andere kant op te lopen, wel zn naam roepen en dan om lopen of een stok pakken zodat hij de riem los laat.
En dan belonen als hij dat doet.

Succes

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:38

o.k...in de riem bijten en dan krijgt hij een koekje.Ik geloof dat ik het niet meer begrijp...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:39

Pfff, ik ga dit topic ontstippen. De meest onzinnige "oplossingen" komen hier voorbij.
Iedereen denk het te weten zonder de hond en baasje gezien te hebben.

TS: Stuur me even een PB. Ik wil jullie heel graag helpen aan een oplossing.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:42

KingYasFenn schreef:

Hoe weet je dat het dominant gedrag is van de hond? Naar mijn idee moet er eerst gekeken worden naar wat de hond triggert om zo naar de moeder van TS te doen, voor er naar oplossingen wordt gekeken. Anders kun je wel in het wilde weg allerlei oplossingen op los laten, maar daarmee kun je het mogelijk van kwaad tot erger maken.

daphneM

Geerke: Ik heb net als jij meerdere honden, heb ze allemaal positief op gevoed je wilt niet weten wat je hond voor je doet, en hoe snel jij het negatieve gedrag afleert.

De hond is na 3 sec vergeten dat waar hij mee bezig is.

De moeder pakt dit al op een negatieve manier aan, dit gaat van kwaad tot erger.

Zegt niet dat hij een koekje krijgt op het moment dat hij er in hangt.
Ik zeg dat hij eerst los moet laten, bij jou het contact met zoeken en als hij je aankijkt en jou contact heeft. dan belonen.
Ik kan met 4 honden te gelijk lopen allemaal achter mij en de koppen kijkend naar mij!.
Dat zegt genoeg.

Jolien87

HorseTopShop schreef:
Pfff, ik ga dit topic ontstippen. De meest onzinnige "oplossingen" komen hier voorbij.
Iedereen denk het te weten zonder de hond en baasje gezien te hebben.

TS: Stuur me even een PB. Ik wil jullie heel graag helpen aan een oplossing.

Ik begin het topic ook steeds hilarischer te vinden. :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:05

Het enige want in dit soort topics altijd gebeurd is dat er twee kampen ontstaan die elkaar met slecht geschreven en gekopieerde stukken van internet elkaar proberen af te troeven en hun mening proberen op te dringen. Het gaat allang niet meer om de hond en ts.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:07

Misschien even wachten op een reactie van TS :)
Die weet niet waar ze moet beginnen zoveel reacties heeft ze al gehad.

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:15

Tjeempie wat een reacties...nou eigenlijk kan ik alleen maar toevoegen, totdat jullie de gepaste hulp hebben, lijkt het mij inderdaad verstandig dat je moeder die muilkorf gebruikt tijdens het uitlaten. Want het moet ook niet gevaarlijk worden en de hond moet ook niet verder kunnen gaan in het foute gedrag. Verder ben ik ervan overtuigd dat hier gerust wat aan gedaan kan worden, jullie moeten alleen nog even uitvogelen wat. Misschien kan je dierenarts advies geven en juist doorverwijzen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:18

Brilletje schreef:
Tjeempie wat een reacties...nou eigenlijk kan ik alleen maar toevoegen, totdat jullie de gepaste hulp hebben, lijkt het mij inderdaad verstandig dat je moeder die muilkorf gebruikt tijdens het uitlaten. Want het moet ook niet gevaarlijk worden en de hond moet ook niet verder kunnen gaan in het foute gedrag. Verder ben ik ervan overtuigd dat hier gerust wat aan gedaan kan worden, jullie moeten alleen nog even uitvogelen wat. Misschien kan je dierenarts advies geven en juist doorverwijzen?

nou..er zijn topics met meerdere pagina's hoor.
Er moet gewoon eens iemand...een gedragsdeskundige of hoe heten ze,meegaan en kijken wat er gebeurt.Hoe moeders reageert en hond.Ik vermoed dat dit gewoon simpel op te lossen is....als moeders zich aan de tips houdt.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:19

Jolien87 schreef:
astridklomp schreef:

Dan ben ik heel benieuwd met welke hondenschool/-scholen jij ervaring hebt. Mijn ervaringen zijn namelijk heel anders. En er zullen inderdaad ook zat hondenscholen zijn die steken laten vallen tijdens een cursus, maar ik geloof niet dat het eerlijk is om alle scholen over één kam te scheren.

Zes verschillende hondenscholen hier in de regio, wel in 18 jaar tijd ongeveer. Geen van alle gaven echt les in opvoeding van een pup. Maar ik bedoel daarmee ook bv benchtraining, zindelijk maken, pup mee in auto, socialiseren, pup leren alleen te zijn enz enz. Echt die simpele basisdingen. Want die lijken simpel maar ik zie in mijn omgeving dat dat voor veel mensen nog best ingewikkeld is en dat ze daarmee tegen problemen aanlopen.

Fijn om te horen dat er wel hondescholen zijn waar dit gebeurt, helaas ben ik ze hier in de omgeving dus nog niet tegen gekomen...

Ik train nu trouwens al een paar jaar bij een hele leuke hondenschool waar ik heel tevreden over ben. Ik heb geen pups meer (Aussies van 2 en 3 jaar oud) maar train voor de fun met beide honden. O.a. hersenwerk, speuren, balans en coördinatie, treibbal, agility, gehoorzaamheid, trics, frisbee. Heel afwisselend dus en ontzettend leuk om te doen. Maar dat is wel heel erg off topic. :+ :D

En nog meer off topic: Mijn hondjes buigen voor mij _/-\o_ :D
Afbeelding

Weer even on topic: Brilletje een dierenarts om advies vragen? Dat lijkt me geen goed idee, of het moet toevallig een dierenarts zijn die gedragskunde heeft gestudeerd. ;) Zoals hier al vaak gezegd is, haal er een goede GT bij voordat het uit de hand loopt!