_Inge schreef:volgens mij hebben een CC en een argentijnse dog veel overlappingen als ik het zo lees, wij hebben een argentijnse, ook bij haar moet je echt niet boos worden, onze buldogjes daarintegen hebben echt wel eens een schop onder hun kont nodig, zou ik dat bij de argentijn doen dan verpest je heel veel.
Cursus was voor haar een hel, ze kon niet tegen al die andere drukke honden om zich en werd er erg onzeker van.
Ze luistert nu perfect maar het ras op zich is heel eenkennig.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat een hondencursus echt niet altijd bevorderlijk werkt.
Het is wel een moeilijk probleem om voor ons achter onze schermpjes zo te helpen laten oplossen, misschien kan je moeder het filmen en laten zien aan een goede met het ras ervaring hebbende gedragstherapeut , aangezien je zegt dat hij het niet doet als er iemand bij is, heb je kans dat hij het ook niet doet als de GT erbij is.
Nu weet ik dat er op bokt zeker tegenstanders zijn, maar is hij gecastreerd?
Zo niet, dan zou ik persoonlijk..., eerst hem laten castreren, onze bulldog is ook gecastreerd, ervoor was het een monster, en nu de liefste sul.
Castreren werkt (te) vaak ook averechts! Zou dat echt niet riskeren aangezien het permanent is. Dan kan je beter eerst chemisch castreren, dat is tijdelijk.