hond zit verstopt (poept niet)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ninette

Re: hond zit verstopt (poept niet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 13:12

Gelukkig heeft hij geen koorts, mocht het niet beter gaan zou ik om een bloedonderzoek vragen, daar kunnen ze ook heel veel info uithalen en kunnen ze veel zaken uitsluiten. Sterkte met je hondje!!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 17:45

Weer terug van een ritje dierenarts. Hij is weer op de foto gezet omdat hij verlammingsverschijnselen vertoont. Op de foto is te zien dat er een stuk minder ontlasting inzit en dat hij niks aan zijn rug mankeerd. Hij heeft nu vocht afdrijvers om te kijken of daar de verlamminsverschijnselen van minderen. Morgen moesten we weer bellen en als het vannacht niet goed gaat ook meteen bellen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:51

Mijn hond heeft een ruggenmerginfarct gehad. Dat is niet op de foto te zien. Wel op een mri. Misschien nog een optie om aan te denken als hij verslechterd. Maar dat was wel acuter. Weet niet of dat ook zo progressief kan verlopen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:58

Bij een ruggemerg infarct zijn ze verlamd, dat is de hond van TS niet. Zelfs niet licht verlamd.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:12

Heb je de post boven mij wel gelezen?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:15

Jeetje wat een gedoe. Voor t hondje maar ook voor jullie. Ik had me niet zo laten afschepen. het duurt al lang genoeg zo. Ik zeg niet dat je het niet goed doet hoor TS, maar als het niet verbeterd dan moet er actie ondernomen worden. Als het je kind is zou je denk ik wel echte antwoorden en verbeteringen willen zien. Zelfs als de uitslagen niet zo prettig zijn. Ik zou echt een andere praktijk bellen. Dan maar buiten je stad als de andere ook niet voldoen. Het duurt al een week.. dit kan niet langer zo. Pijnstillers zijn handig, maar vertekenen ook de algehele toestand van het dier. Hij oogt dus beter, maar in feite onderdruk je dus zijn toestand. Zo kan je geen reëel oordeel meer geven over hoe en wat.
Ik val je absoluut niet aan, maar het zit niet goed en het duurt te lang.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:20

Persoonlijk zou ik nu door gaan naar een tweedelijns kliniek. Niet dat je dierenarts niet goed is TS, dierenartsen kunnen niet altijd alles weten. Wel is het per dierenarts erg verschillend wanneer ze toe willen geven niet meer bij machte te zijn om te kunnen helpen en daardoor door te sturen. Ik heb het idee dat je dierenarts het wat te lang in eigen handen wil houden.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 18:26

Probleem is we hebben momenteel 0,0 geld te besteden, onze DA weet daarvan en weet ook dat hij moet wachten op zijn geld. We kunnen niet heel ver weg ivm benzine. Vandaar dat ik bij deze DA blijf. Ook willen amdere DA's hier in de buurt meteen consult betaald hebben. Deze probeerd dus mee te denken met ons ook kwa financieën.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:28

Kijk.. dat geeft een ander beeld op de situatie.. sterkte..

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 18:31

Mocht deze medicatie niet aanslaan kijken we morgen weer verder. Als hij het niet vertrouwd stuurt hij ons door naar utrecht, waar we 4 maanden geleden ook al met deze hond zijn geweest na doorverwijzing van hem.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:53

sterkte, maar een rekening hoeft niet een groot probleem te zijn. Veel klinieken gaan akkoord met een gespreide betaling. Veel sterkte en wijsheid

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 18:55

Klopt idd. In utrecht mag het op rekening. Morgen gaan we kijken hoe nu verder. Nu in afwachting van de nieuwe medicatie.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:11

Iris82 schreef:
Heb je de post boven mij wel gelezen?

Excuus.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 19:40

Zelf vermoed ik (ben geen DA natuurlijk) dat er toch iets van een hernia zit. Dit zou namelijk ook zn klachten van niet kunnen poepen kunnen veroorzaken als de darm open blijft staan en niet terug veert denk ik.. als dat het is zouden de vocht afdrijvers hun werk moeten gaan doen en zou er verbetering te zien moeten zijn

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:41

Ook met andere dierenartsen kun je iets regelen hoor, alleen vind ik dat jouw financiele situatie niet ten koste mag gaan van je hondje/dieren....dat is dus ook de reden dat je geen bloedonderzoek laat doen? Echt een vervelende situatie zo, nogmaals ik hoop dat je hondje snel aan de betere hand is!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:44

Wat een conclusie ninette.....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:51

Ninette schreef:
Ook met andere dierenartsen kun je iets regelen hoor, alleen vind ik dat jouw financiele situatie niet ten koste mag gaan van je hondje/dieren....dat is dus ook de reden dat je geen bloedonderzoek laat doen? Echt een vervelende situatie zo, nogmaals ik hoop dat je hondje snel aan de betere hand is!

TS heeft nergens gezegd dat ze dat niet laat doen.
De DA heeft dit blijkbaar niet nodig geacht.
Daarnaast is TS al diverse keren (ook in het weekend!) naar de DA gereden en dat doe je niet als je geld uit wilt sparen....

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:54

Brainless schreef:
Ninette schreef:

TS heeft nergens gezegd dat ze dat niet laat doen.
De DA heeft dit blijkbaar niet nodig geacht.
Daarnaast is TS al diverse keren (ook in het weekend!) naar de DA gereden en dat doe je niet als je geld uit wilt sparen....

amen, voorlopig ijn er al een bezoek of 4/5 geweest.. 2 x rontgen.. en wat clysma's. nee er niets aan doen is ge*** eindigd op ul :D
Laatst bijgewerkt door pipo op 10-11-14 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:55

Heeft je hond ook pijnstillers gehad voor het geval poepen/persen zeer doet?

Onze kleine kruising heeft begin dit jaar lopen tobben met niet kunnen poepen, lopen, zitten. Bij haar lag het probleem in een rug/bekken probleem. Dit deed haar zo zeer dat ze was gestopt met poepen met dus een erge verstopping als gevolg. Naast de laxeermiddelen heeft ze ook een flinke pijnstiller gekregen zodat ze beter zou durven persen. Ook heeft ze heel licht verteerbaar nat voer gekregen zodat ze met een beetje eten alles binnen zou krijgen en het voer weinig afvalstoffen zou geven.

Sterkte met je hond voor vannacht.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:56

Ik krijg de kriebels van dit topic maar reageer toch.

Als eerste is er een noodfonds waar je mogelijk terecht kunt als je echt financieel zo slecht zit. http://www.mediafris.nl/het-noodfonds/, de dierenbescherming kan in deze misschien ook nog wat voor je betekenen, jammer dat je hier niet eerder achteraan bent gegaan want als ik het zo lees zeg ik......de tijd dringt. Naar mijn gevoel geeft jou dierenarts halve hulp voor half geld. Goed bedoeld misschien maar zo werkt het natuurlijk niet, met een beetje pech ben je dadelijk toch een hoop geld kwijt aan half werk en helaas, hondje dood.

Het is niet zo hard bedoeld als dat je het mogelijk op gaat vatten, je reageert nogal stevig op sommige reactie's maar het verhaal is gewoon niet leuker neer te zetten. Soms moet je in zo een situatie ook eens iets proberen wat het dier voor dat moment als zeer ongemakkelijk ervaart maar moet je soms niet uit twee kwaden kiezen ? Nu heeft hij ook al langdurig pijn, soms zijn zulke handelingen nou eenmaal nodig om resultaat te hebben, en een operatie is ook niet zo plezierig en een buik/darm operatie al helemaal niet.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:02

Tjonge jonge wat reageren jullie fel zeg, ik vraag het toch gewoon omdat ze zelf aangeeft geen geld te hebben???? Dieren houden kost geld. Wat als haar paard morgen koliek o.i.d krijgt? Die heeft dan toch recht op behandeling. Ik zie heus wel dat ze naar de dierenarts is geweest meerdere keren maar er is geen resultaat...en dan moet je gewoon verder zoeken en meer willen/eisen van de dierenarts om zo snel mogelijk te weten wat hij heeft en hoe hij beter kan worden? Voordat het te laat is....

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 20:03

Ja hij heeft pijnstilling in tablet vorm die we thuis geven en vanmorgen en vanmiddag via een spuitje bij de DA gehad. Fijn dat er nog mensen zijn die wel zien dat we ook al komt er een hoge rekening, wel alles laten doen wat de DA nodig acht. En nee hij acht het dus niet nodig een bloedonderzoek te doen.

Van de dierenbescherming wist ik niet. Daar kan ik eens achteraan.

Volgens mij reageer ik heel normaal en rustig op het feit dat ik door sommigen als zijnde dierenbeul wordt neergezet?!
Nogmaals we laten alle onderzoeken uitvoeren die de DA nodig acht.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 20:04

Ook als mijn pony koliek krijgt, krijgt deze de behandeling die hij nodig heeft.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:13

Vervelend TS, heel veel sterkte en ik hoop dat je hondje gauw de oude weer is. :(:)

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:15

benangelique schreef:
Wat een conclusie ninette.....

Waar zie jij een conclusie? Ik zie een vraag... en lees nergens dat TS een dierenbeul is....verder lees ik ook dat iedereen het beste voor heeft met TS en het hondje hoor. Ik leef ook mee met TS en hoop dat haar hondje snel opknapt maar je kunt meer doen dan alleen afwachten wat je eigen dierenarts geeft/zegt/doet als er geen verbetering in zit. Maar denk dat ik me maar verder stil ga houden en hopelijk snel lees dat TS haar hondje weer beter is. Sterkte....