Pup zindelijk maken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 23:09

Ook bij haar zal het kwartje vallen, alleen moet die van wat hoger komen.
Ik weet dat Beagles lastig te trainen zijn, zo bedoelde ik dat niet,
maar eerder qua formaat en karakter trekken in het algemeen.

Hond blijft hond, maakt niet uit wat voor ras.
Je moet ze allemaal trainen haha

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:33

Horseland93 schreef:
Thesserd schreef:
Zoals al eerder gezegd hier, vaker er uit laten en probeer te herkennen waarmee je pup aangeeft dat hij/zij moet plassen. Vaak kun je het wel aan zien komen. Rond drentelen en driftig snuffelen overal :+

Dat laatste doet ze dus niet, lees maar mijn posten :D

Ok, sorry. Niet gelezen inderdaad.
Wat ik merk bij die van ons is dat ze altijd moesten plassen na het slapen en na het spelen. Altijd :+ dus dat zijn misschien sowieso momenten om haar voor proberen te zijn?

Verder als ze wel in huis plast, probeer zo weinig mogelijk aandacht aan haar te besteden op zo'n moment. En als ze toch iets van aandacht mee krijgt, omdat ze bijv. aan de kant moet om de plas op te ruimen, dan hoeft dat niet zoetsappig en lief te zijn. Ze mag best merken dat je geirriteerd bent :') niet dat ze afgestraft moet worden, maar het moet zeker nier verward worden met wat leuks.

Als dat allemaal niet helpt heb ik nog een optie, maar die is misschien wel wat drastisch :+
Koop iets van een puppyren voor in huis, waar ze bijv. een week in gaat. Maak die ren elke dag een beetje kleiner (een schot er tussen uit), en blijf haar uiteraard goed uitlaten. Als het goed is wil ze haar eigen plek niet bevuilen, dus zal het besef misschien eindelijk komen. Ik denk overigens niet dat de ren heel klein hoeft, hangt ook ff af van de grootte van je hond :p

Heb die manier zelf nooit getest of moeten gebruiken, maar van anderen wel eens gehoord dat het een manier is wat werkt. Is wel even minder leuk voor de pup kan ik me zo voorstellen. Al kan je natuurlijk de pup gewoon blijven knuffelen etc, maar dan in de ren.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:40

Heb de reacties niet allemaal gelezen, alleen de eerste vijf ofzo.
Dit is onze eerste hond maar deze methode deden wij ook altijd bij de katten.
Tja wij straften door de kop door zn pis te halen, het is vies en misschien ook wel zielig oid maar het werkt enorm goed. Onze laatste twee katten waren van zichzelf al zindelijk (eerste gekocht, en daar een nestje van gekregen die al vanaf dag 1 zindelijk waren. (Toen werd het nog door mams opgelikt maar de opvoeding heeft zij helemaal alleen gedaan!)
Onze hond is nu super zindelijk en als wij rond elf uur 's avonds hem uitlaten en om half twaalf 's ochtends weer heeft hij er meer dan genoeg aan. Ook 'smiddags rond vieren.
Ik wilde dit even mededelen :+
Edit; daarentegen beloonden ook wij uitbundig als hij het buiten deed.

dierenfan

Re: Pup zindelijk maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 07:02

gezien de kruising is het logisch dat het nu al verbeterd maar nog niet helemaal oke is. Dit gebeurd bij kleine hondjes gewoon later dan gemiddeld over het algemeen.

Echter eerlijk is eerlijk. Mijn labrador x rottweiler is alles behalve klein en die was ook pas met ruim 4 maanden zindelijk te noemen. Niet elke hond is even snel. Ik heb een x chihuahua in opvang gehad die was met 3 maanden al bijna zindelijk en ook een x herder/stafford die met 8 weken leeftijd al gewoon zindelijk was. De ene gaat nu eenmaal sneller dan de andere en geloof me maar zodra ze zindelijk zijn is deze hele periode zo vergeten en bij een volgende vraag je je weer af of deze uberhaupt ooit zindelijk gaat worden haha

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 07:36

Vaak doet een pup graag iets binnen omdat ze dan tot rust komen en het veilig is. Buiten hebben ze veel prikkels.
Probeer dus een vaste plek te vinden waar weinig honden komen en waar het rustig is. Ga niet een wandeling maken voor je pup iets gedaan heeft.
En dat kan wel de eerste tijd 10 x per dag zijn.
Straffen moet je echt niet doen , dan gaan ze het stiekem in hoekjes doen.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 08:51

Kop door de pis halen is zó achterhaald... Sorry, maar daar maak je zo'n dier alleen maar bang mee. Blijkbaar is jullie hond goed zindelijk geworden, maar deze methode raad ik echt af, zowel bij katten of honden totaal onnodig! Sowieso zijn katten heel makkelijk zindelijk te krijgen is mijn ervaring. Mijn pleegkittens gaan al vanaf een paar weken vanzelf op de bak. Wilden ze er eens naast poepen dan zette ik ze gewoon even in de bak.

Het komt vast goed met de zindelijkheid. Consequent blijven en zoals gezegd, de één gaat wat sneller dan de ander. Dat het bij kleine hondjes vaak wat langer duurt (kleine blaas) hoor ik ook vaker, maar dat hóeft niet.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 09:41

Wij hebben sinds zondag weer een pup in huis. Een weimaraner reutje van bijna 9 wk. Ik moet zeggen dat hij het erg goed doet. Hij doet het ongeveer 1x per dag binnen omdat ik bv eten sta te koken en even niet goed oplet. Ook is hij al enkele dagen gewoon zuiver binnen en zijn record was dinsdag 3x binnen geplast. Poepen heeft hij nog niet binnen gedaan. Maar goed heb hem nog geen week in huis.

Hij gaat om ongeveer 22uur voor de laatste keer naar buiten, dan de bench in tot 's morgens ongeveer 6.45uur. Dan til ik hem op en zet hem achter in de tuin op de poep en plas plaats. Daarna brokjes en even goed opletten wanneer ik denk dat hij moet poepen. Til ik hem weer naar achteren. Daarna voor ik de kids naar school breng, laat ik hem nog eens zelf naar achteren lopen voor te plassen. En dan gaat hij de bench in to 12uur (ik moet dan werken). Dan weer gelijk naar achteren, brokjes eten, even later poepen en voor ik de kids om 13uur naar school breng nog een keertje. Even in de bench tot ik terug ben en dan lekker buiten spelen. Goed opletten of ik herken wanneer hij het aangeeft. En dan optillen en naar de plaats achter brengen. Zo gaat dat de hele dag door.

En ik moet zeggen dat dat heel goed gaat. Het kost me nu erg veel tijd, zeker met 2 kleine kindjes, maar hij doet het erg goed. Is 'snachts mooi droog in de bench en 1x per dag binnen doen is hem vergeven. Als hij trouwens wel binnen doet, zet ik heb met zijn neus boven de plas en gaat hij zonder koekje de bench in. Daarna weer gelijk buiten plassen.

Heel veel succes met je pup. Het komt vast goed. De aanhouder wint moet je maar denken.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 11:34

Jane2 schreef:
Als hij trouwens wel binnen doet, zet ik heb met zijn neus boven de plas en gaat hij zonder koekje de bench in. Daarna weer gelijk buiten plassen.

.

een pup van 9 weken heeft werkelijk geen benul van dat binnen plassen niet mag,hij zal ook totaal niet begrijpen waarom je hem na een plas erboven hangt,en daarna in een hok voor straf gestopt wordt,wat dan ooit een zogenaamd "veilig" plekje moet gaan worden.

weet gewoon dat puppies tot een maand of 5 a 6 amper controle over een blaas hebben en neem een plasje voor lief,ruim het op en zorg dat je de volgende keer wél op tijd bent met buiten zetten...

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 11:40

Ondertussen is er weer een nieuwe dag, en tot dus ver
Staat het aantal plasjes buiten op 2 *\o/*
De eerste wandeling was om kwart voor 8, en de 2e al om 10 uur.
Voer heeft ze gehad, (want ze krijgt nu nog 4 x brok en 1x extra vlees)
Alles nog oke, Hopelijk blijft dit ook zo, want van het weekend ben ik weg, en neem vriendlief het over +:)+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 11:43

+:)+

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 11:50

Klinkt me zeer bekend in de oren, mijn hond van ondertussen 4jaar had gehaald met 10 weken. Ze was gehuisvest in een stal waar ze alles mocht. Het heeft me serieus 20 weken geduurd voordat ze overdag en 's nachts zindelijk was.

Haar gedachtegang was niet melden dat ze moet, nee ik moet nu ongeacht waar ze was. Heeft me ook een hoop frustratie bezorgd :=

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 11:52

AniiQue schreef:
Klinkt me zeer bekend in de oren, mijn hond van ondertussen 4jaar had gehaald met 10 weken. Ze was gehuisvest in een stal waar ze alles mocht. Het heeft me serieus 20 weken geduurd voordat ze overdag en 's nachts zindelijk was.

Haar gedachtegang was niet melden dat ze moet, nee ik moet nu ongeacht waar ze was. Heeft me ook een hoop frustratie bezorgd :=

Ja echt .. -O-
Madam denkt, hier kan ik zo even gaan 'lopend plassen', en beweegt zich dan moeiteloos voort als een eend door de kamer.
20 weken dus, hmmmm

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:27

Nouja, dan zou ik toch de puppyren methode proberen. Ik neem aan dat ze niet graag in hun eigen plas en poep liggen namelijk. :+

Dat lopend plassen zie ik zo voor me trouwens, heerlijk haha _O-
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 31-10-14 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:32

kimmie261 schreef:
Jane2 schreef:
Als hij trouwens wel binnen doet, zet ik heb met zijn neus boven de plas en gaat hij zonder koekje de bench in. Daarna weer gelijk buiten plassen.

.

een pup van 9 weken heeft werkelijk geen benul van dat binnen plassen niet mag,hij zal ook totaal niet begrijpen waarom je hem na een plas erboven hangt,en daarna in een hok voor straf gestopt wordt,wat dan ooit een zogenaamd "veilig" plekje moet gaan worden.

weet gewoon dat puppies tot een maand of 5 a 6 amper controle over een blaas hebben en neem een plasje voor lief,ruim het op en zorg dat je de volgende keer wél op tijd bent met buiten zetten...

Ik heb het zo ook altijd met de rottweilers gedaan en die waren ook allemaal met de 12weken zuiver. Af en toe een ongelukje tel ik dan niet mee.

En dat hok is gewoon een veilige plek hoor. Hij gaat er ook uit zichzelf in liggen. En het deurtje staat behalve 's nachts gewoon open. Niks zieligs aan.

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 12:36

Thesserd schreef:
Nouja, dan zou ik toch de puppyren methode proberen. Ik neem aan dat ze niet graag in hun eigen plas en poep liggen namelijk. :+

Dat lopend plassen zie ik zo voor me trouwens, heerlijk haha _O-

Wij hebben gelukkig een ren voor de cavias, ik heb net van die plasmatjes gezocht,
dus in het nieuwe huis (mocht ze nog niet zindelijk zijn,) dan kan ze daar maar even in verblijven.
Ook beter voor de drukte aangezien, je hond van een kilo zo vooruit kan schoppen, of kan gebruiken als schoenenveeg.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:41

Jane2 schreef:
Ik heb het zo ook altijd met de rottweilers gedaan en die waren ook allemaal met de 12weken zuiver. Af en toe een ongelukje tel ik dan niet mee.

En dat hok is gewoon een veilige plek hoor. Hij gaat er ook uit zichzelf in liggen. En het deurtje staat behalve 's nachts gewoon open. Niks zieligs aan.

nu heb ik niets met hondenkooitjes,maar wat ik begrijp van mensen die ze wel gebruiken is dat het vooral iets moet zijn wat positief is,wat leuk is en wat fijn is,dan ga je er toch geen hond voor straf inleggen??

en ach..weet 1000% zeker dat je ook je pup zonder zijn kop boven de pis te houden zindelijk kan krijgen...want echt zo'n hondje begrijpt daar helemaal niets van,die weet niet eens dat de pis van hem/haar is...

vind het bijna schokkend te lezen dat er mensen zijn die nog steeds dieren met hun kop door de zeik halen of erboven hangen,zindelijk maken is een proces waarin honden leren dat ze buiten moeten plassen,dat weten ze gewoon niet als ze als babyhondje in je huis komen,wat is nu de moeite om daar even de tijd ervoor uit te trekken ipv gelijk spartaanse strafmaatregelen te nemen???

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:52

Snuit door de plas halen is achterhaald en ik durf het zelfs dierenmishandeling te noemen. Hondje begrijpt er niets van en hondje van TS ging de ontlasting zelfs opeten, dus dat werkt duidelijk niet.

Onze Cane Corso was pas met 9 maanden zindelijk, hij snapte het gewoon niet.
Ik heb ook een chihuahua. Ze is hier geboren en 1000% zindelijk. Ik stond wel zo'n 30 keer per dag met haar buiten. Was een hoop werk, maar het heeft zeker zijn vruchten af geworpen, ze doet werkelijk waar nooit wat in huis. Ook kleine hondjes kun je goed zindelijk krijgen, je moet er echt voor gaan en het niet vervelend vinden om een tijdje meer buiten dan binnen te zijn.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 13:00

Hier ook een klein hondje dat er lang over heeft gedaan, was bijna een jaar toen het echt 100% goed ging .
Hij kon er echt niks aan doen, had duidelijk de beheersing nog niet.

Nu hebben we een hollandse herder pup van 5 maanden en bij hem gaat het soms nog mis maar die heeft 2 x blaasontsteking gehad dus dan liep het er echt al lopent uit en snapte hij er zelf ook niks van.

Ik zou bij jou hondje dus zeker even laten testen op blaasontsteking, beetje plas opvangen, van de vloer vegen en dan kan de DA er een strookje in houden.
Is het dat, krijg je wat medicijnen en is de onzindelijkheid ook gelijk opgelost!

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 13:10

Citaat van 1 van mijn eerdere posten±

Maar op een slechte dag (ik was zeer slecht gehumeurd O:) ) heb ik haar een keer gestraft toen ik haar zag poepen, en sinds dien eet ze het op.
Ja ik weet, een puppy kan niks fout doen, en ik baalde ik ook wel van me zelf,,
Ik heb in totaal denk ik 3 x gestraft, waarvan 2 x met het neusje erboven.
Ik weet het, ook erg slecht,. maar aangezien ik van zoveel hoorde/las op internet dat dit ook moest helpen.. en ik de wanhoop nabij was, maar geprobeerd.
Al is het toch een echte No-go

Dus dat doe we allang niet meer,

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 13:26

TS, ik doelde ook niet op jou, maar op de adviezen die gegeven worden.
Zoals ik al zei, ik denk dat je héél veel naar buiten moet gaan met die kleine. Ook omdat ze het schijnbaar niet aangeeft. Als ze dan wat doet, juichen of je de loterij gewonnen hebt. Dan zal eens het kwartje gaan vallen en zul je langzaam aan minder naar buiten hoeven.

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 14:23

Tot dus ver 3x naar buiten geweest, en 3x netjes een plasje buiten gedaan,
Zodadelijk haar 2e voeding,
Vaak gaat het de hele dag goed, maar aan het eind van de middag, zo tegen de avond aan, gaat het mis.

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 15:41

Pfft, Madam heeft haar nukken weer opgepakt,
Ik naar buiten, en doet niks, behalve super snel racen over het veld heen, tot aan dubbele salto's toe.
Oke, dan maar naar binnen, eten gegeven aan de lijn (dan hoef ik niet te prutsen)
En hup, meteen weer naar buiten na het eten, en toen nog enkele minuten rondgelopen, en haar tot de orde geroepen, omdat ze met alles bezig was behalve dat wat ze 'moet' doen..
En YES!! weer een plasje binnen, ik heb volgens mij nog nooit zo hard gejuich, dat er zelfs een auto stopte om te kijken :D :o
Maar goed,ik ben blij!

Stand:
binnen: 0x
Buiten: 3x

Nu alleen nog een poepje en Me is Happy !

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 20:25

Super!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 14:27

Hoe gaat het nu?

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 17:02

Het gaat nu weer iets minder, 2 x gepoept in huis in 2 dagen tijd, de plasjes gaan steeds beter,
Alleen besloot ze wel om een paar druppels te laten op de matten.
Van de 5 heb ik nog 1 mat over, daar krijg je de geur niet meer uit, kijken of het beter gaat. :)