Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Horseland93 schreef:Thesserd schreef:Zoals al eerder gezegd hier, vaker er uit laten en probeer te herkennen waarmee je pup aangeeft dat hij/zij moet plassen. Vaak kun je het wel aan zien komen. Rond drentelen en driftig snuffelen overal
Dat laatste doet ze dus niet, lees maar mijn posten
dus dat zijn misschien sowieso momenten om haar voor proberen te zijn?
niet dat ze afgestraft moet worden, maar het moet zeker nier verward worden met wat leuks.

Jane2 schreef:Als hij trouwens wel binnen doet, zet ik heb met zijn neus boven de plas en gaat hij zonder koekje de bench in. Daarna weer gelijk buiten plassen.
.
AniiQue schreef:Klinkt me zeer bekend in de oren, mijn hond van ondertussen 4jaar had gehaald met 10 weken. Ze was gehuisvest in een stal waar ze alles mocht. Het heeft me serieus 20 weken geduurd voordat ze overdag en 's nachts zindelijk was.
Haar gedachtegang was niet melden dat ze moet, nee ik moet nu ongeacht waar ze was. Heeft me ook een hoop frustratie bezorgd
kimmie261 schreef:Jane2 schreef:Als hij trouwens wel binnen doet, zet ik heb met zijn neus boven de plas en gaat hij zonder koekje de bench in. Daarna weer gelijk buiten plassen.
.
een pup van 9 weken heeft werkelijk geen benul van dat binnen plassen niet mag,hij zal ook totaal niet begrijpen waarom je hem na een plas erboven hangt,en daarna in een hok voor straf gestopt wordt,wat dan ooit een zogenaamd "veilig" plekje moet gaan worden.
weet gewoon dat puppies tot een maand of 5 a 6 amper controle over een blaas hebben en neem een plasje voor lief,ruim het op en zorg dat je de volgende keer wél op tijd bent met buiten zetten...
Thesserd schreef:Nouja, dan zou ik toch de puppyren methode proberen. Ik neem aan dat ze niet graag in hun eigen plas en poep liggen namelijk.
Dat lopend plassen zie ik zo voor me trouwens, heerlijk haha
Jane2 schreef:Ik heb het zo ook altijd met de rottweilers gedaan en die waren ook allemaal met de 12weken zuiver. Af en toe een ongelukje tel ik dan niet mee.
En dat hok is gewoon een veilige plek hoor. Hij gaat er ook uit zichzelf in liggen. En het deurtje staat behalve 's nachts gewoon open. Niks zieligs aan.
) heb ik haar een keer gestraft toen ik haar zag poepen, en sinds dien eet ze het op.