Een vis gekregen als verjaardagscadeau.......en nu???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 20:22

danie111 schreef:
Wij hebben ook sluierstaarten, hier wat tips:

Het water moet niet warm zijn een beetje lauw, een zuurstofpomp is erg handig als je blub niet kwijt wil, het aantal vriendjes licht aan de grote van je aquarium, het soort vriendjes maak niet uit was voor soort als maar even groot zijn anders ben je er een paar kwijt en voor planten en voer zou misschien even naar dierenwinkel moeten bijv. Petsplace die geven goed advies... Ook over wat ze nodig hebben etc. En je hebt nog speciale druppen nodig voor het water

Succes met blub :)

Misschien zou je even goed opnieuw moeten inlezen. En dierenwinkels geven over het algemeen geen goed advies :+

Een sluier heeft min 50 liter per vis nodig. En soortgenoten moeten gewoon sluiers zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 20:30

Mag wel van dezelfde familie zijn; onze sluierstaarten leven prima samen met de gewone goudvis :)
Speciale druppels in het water vind ik commerciële onzin := onze vissen in de vijver zitten ook gewoon in leidingwater, aangevuld met hemelwater.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 20:33

vuurneon schreef:
Mag wel van dezelfde familie zijn; onze sluierstaarten leven prima samen met de gewone goudvis :)
Speciale druppels in het water vind ik commerciële onzin := onze vissen in de vijver zitten ook gewoon in leidingwater, aangevuld met hemelwater.

Goudvissen raad ik niet aan om in aquarium te houden. Hebben nog meer ruimte nodig.

vuurneon

Re: Een vis gekregen als verjaardagscadeau.......en nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 20:36

Bak van 2 meter, wil prima hoor ;) neemt niet weg dat wij dat niet in huis willen omdat het te dominant is dus vandaar de vijver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 20:52

vuurneon schreef:
Bak van 2 meter, wil prima hoor ;) neemt niet weg dat wij dat niet in huis willen omdat het te dominant is dus vandaar de vijver.

Ik vind 2 m aan de krappe kant voor een goudvis. Maar dat is mijn mening.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 22:12

Leuk cadeau, misschien kun je die mensen wel op een beleefde en vriendelijke manier adviseren om in de toekomst eerst met de ouders van een kind te overleggen of die het wel zien zitten voordat ze een dier cadeau doen. Vaak komt de verantwoordelijkheid op de ouders neer, aangezien kinderen die verantwoordelijkheid nog niet kunnen dragen. Zo zijn ze in ieder geval in de toekomst wel gewaarschuwd en word er misschien niet nog iemand anders de dupe van zo een actie.
Wel heel leuk dat jullie alsnog de vis hebben gehouden en zo jullie best er voor doen om de vis zo goed mogelijk te verzorgen! Helemaal verschrikkelijk dat ze ook nog eens zo'n kleine kom erbij cadeau hebben gedaan.

Ik heb op mijn werk ook vissen moeten verkopen, maar ik werd er niet altijd blij van. Sommige mensen hebben dus daadwerkelijk een vis z'n hele leven lang in een klein kommetje, daar word ik echt depressief van. Overigens verkochten wij nooit een normale goudvis in combinatie met een sluierstaart, aangezien een normale goudvis veel sneller is en daardoor achter de sluierstaart aan gaat jagen. Het is al vaker gebeurd bij mensen dat de sluierstaart er van is overleden.

Verder kan ik niet veel advies geven, zo goed ben ik ook weer niet thuis in de vissen maar je bent erg goed bezig en de vissen gaan een goed leven tegemoet. Klasse, zo zouden alle mensen moeten zijn!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 22:31

Zo he , dat is een mooie bak. Als je vissen in een kom houdt groeien ze niet, maar zullen ze vanbinnen wel vergroeien en dus sneller sterven.
Chapeau dat je deze bak nooit hebt weg gedaan na de schildpadden.

Ohen goudvissen kunnen idd springen. Als peuter hadden mijn ouders een goudvis in een kleine bak en opeens was die weg. Bleek toch zeker niet dat die in mijn speelparkje gesprongen was en dat ik die ook nog eens opgegeten had want er hing slijm en restjes aan de spijlen van mijn park :')
Gelukkig herinner ik het me totaal niet. :D